Osaakos hevosmiesten tietotoimisto kertoa, onko renkaan kantavuusluokalla merkitystä esim. renkaan kestävyyteen? Onko suuremman kantavuusluokan rengas jollakin lailla jämäkämpi?
Itse arvon vaihdanko farkkuuni alle tulevaksi suveksi nokialaiset 94-kantavuusluokan renkaat vai kilpailevan merkin 91-kantavuusluokan.
Renkaiden kantavuusluokka 94 vs. 91
3
2484
Vastaukset
- esson veijo
sillä on merkitystä mukavuuteen. Suuremman kantavuusluokan renkaat ovat rungoltaan vahvempia, eli kovempia. Tosin tutkimusten mukaan joillakin rengasvalmistajilla kaikki renkaat on valmistettu suurimman kantavuusluokan mukaan ja vain leimat renkaan kyljessä muuttuvat. Tuskin huomaat kantavuusluokka eroa käytännössä. Tapauksessasi renkaan kesto riippuu enemmän muista asioista, esim. pintakumin ominaisuuksista (eri valmistajien renkaat).
- tosi pieniä
Mulla 205/65-15 on juuri 94 luokassa (alkuperäinen), mutta ajan tilanpuutteen takia aluvanteilla, missä on 195/95-15 renkaat 91-kantavuudella. Kantavuus riittää kuitenkin tuohon autoon (Camry) eikä ajettavuudessa ole mitään eroa. Kapeampi kääntyy kesällä ehkä helpommin. Mittarivirhe vaan hieman lisääntyy.
Omapaino 1500 ja kokp.1940 kg.- varmaankin
vai kuinka
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1938686
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264848- 504298
- 623857
- 513236
- 503050
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262716Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.532716- 432511
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422395