Olen 20 vuotias nainen joka asuu Vantaalla kerrostalossa avomiehensä kanssa. Pelkään mennä yksin ulos ja rappukäytävään. Noin kuukausi sitten meille yritti murtautua joku mies kun olin yksin kotona, siitä tämä lähti tai ainakin laukesi.
Sen jälkeen olen ollut ihan hermona. 1,5viikkoa sitten minua rupesi seuraamaan juna-asemalta kotiin joku toinen mies ja olin ihan paniikissa. En tiedä mitä teen pelkoni kanssa. Minä en esimerkiksi voi/uskalla lähteä kauppaan pimeällä säällä ja tämän takia en voinut palauttaa videovuokraamoon leffaa koska en kertakaikkisesti uskaltanut mennä ulos/avata ulko-ovea.
Kun olen yksin kotona, en uskalla mennä edes lähelle ulko-ovea tai katsoa ovisilmästä koska kuvittelen koko aika että oven takana on joku odottamassa. Ymmärrän että tämä on aivan järjetöntä mutta en voi sille mitään.
Mitä pitäis tehdä? Hakeutua hoitoon tai jotain????
Kun seurassani on joku tai jos on valoisaa, niin en pelkää ollenkaan, mutta mieheni käy yötöissä ja näin ollen olen juuri iltoja ja öitä paljon yksin kotona. Olen kai tulossa hulluksi.
En uskalla mennä ulos.
6
2077
Vastaukset
- myös pelokas
Et ole tulossa hulluksi. Pelot, masennus, ahdistus eivät ole hulluutta. Ihminen vain suojelee itseään mielen keinoin pahaa vastaan. Tai kuviteltua pahaa vastaan. Sinullkein on sattunut pelottavia asioita viime aikoina. Olen itse kolmekymppinen nainen ja kärsin peloista. Pelkään yksin liikkumista etenkin pimeällä mutta päivälläkin! Se on hullua, mutta ihmismieli on niin monimutkainen... Mielikuvitus kun alkaa laukkaamaan sille ei voi mitään. Olen yrittänyt pikku hiljaa kohdata pelkojani kun tiedän niiden olevan turhia. Pienin askelin pelkoja kohti. Ei ole häpeä pelätä. Puhuminen auttaa.
- idea
olisi soittaa vaikka terveyskeskukseen, josta sinut osataan auttaa eteenpäin. Tai jos opiskelet, niin käy terveydenhoitajan luona keskustelemassa. Jonkinlaisen trauman tuo murtautuminen on sinussa aiheuttanut, eikä kannata jäädä odottamaan, että se menee ohi itsestään. Se voi tuosta vain pahentua.
Olen itse nuorempana myös pelännyt mennä ulos ja kaduttaa että jäin taistelemaan asian kanssa yksin. Kesti monta vuotta voittaa tuo pelko. Luota ammattiapuun. Sitä ei tarvitse hävetä! Rohkeasti vaan luuri käteen. Tsemppiä! :) - musta kuullosti että
sulla olis alkava Skitsofrenia, se alkaa varhaisaikuisuudessa,näyillä ja kuulemisilla.. parasta kun saisit ajoissa hoitoa ja lääkkeet.
- koiraihmine
Toivottavasti olet jo päässyt peloistasi, mutta osta joku koira.
Ei mitään villakoiraa, vaan joku vähän isompi vahtikoira niin voisit saada siitä jotain turvaa ja jos joku yrittää vielä murtautua (mikä on aika epätodennäköistä) niin koira puree sitä pyllyyn ja se siitä:) Ja voit ottaa sen mukaan ulos aina kun pelottaa. Koirahan on ihmisen paras ystävä!- hhheeheehhrrgggg
Mulla on vähä samaa juttu. Mä en uskalla mennä mihinkään yksin varsinkin iltasin, ja varsinkin jos metrolla täytyy mennä.
Uskokaa tai älä tää kuulostaa kyllä todella tyhmältä, enkä ole rasisti. Mutta yli 10 kertaa aina ku olen ollut jossain asemalla on tullut joku musta mies ahdistelemaan tai juttelemaan. Viime viikolla metrossa yks mies seuras minua ja kattoi millä pysäkillä jäin pois.
Ennen näitä maahanmuuttajii en pelännyt ollenkaan. Tiedän kuulostaa todella tyhmältä mutta nyt kävi näin. Sitten ku viel kuulee että joku raiskattiin keskellä päivää jossain rautatieasemalla. Ni kyllä pelottaa.
Myös 2 kaveri pelkävät ihan hirveästi. - yhyhttgtg
hhheeheehhrrgggg kirjoitti:
Mulla on vähä samaa juttu. Mä en uskalla mennä mihinkään yksin varsinkin iltasin, ja varsinkin jos metrolla täytyy mennä.
Uskokaa tai älä tää kuulostaa kyllä todella tyhmältä, enkä ole rasisti. Mutta yli 10 kertaa aina ku olen ollut jossain asemalla on tullut joku musta mies ahdistelemaan tai juttelemaan. Viime viikolla metrossa yks mies seuras minua ja kattoi millä pysäkillä jäin pois.
Ennen näitä maahanmuuttajii en pelännyt ollenkaan. Tiedän kuulostaa todella tyhmältä mutta nyt kävi näin. Sitten ku viel kuulee että joku raiskattiin keskellä päivää jossain rautatieasemalla. Ni kyllä pelottaa.
Myös 2 kaveri pelkävät ihan hirveästi.Sanoin miehelle että olisi kivaa muuttaa pois, semmosessa paikassa missä ei asu tummaihosia. Tummaihosia naisia joo, mutta ei yksinäisiä miehiä. Ne on kamalia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni1136965Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.
UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M1074711L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?
Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa513962TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a133334Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu6782017Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?2301401- 661338
Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja551283Osaako kukaan sanoa?
Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j521277Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise12962