mitä pitäisi tehdä

yks isukki

avovaimoni/lasteni äiti otti avoeron musta, noin vuosisitten. Erottiin silloin, tiettyjen ongelmien takia,mitkä varjosti suhdettamme. Kumpikin meistä on muuttunut täs vuoden aikana parempaan suuntaan. Käsittääkseni, kummallakaan ei oo mitään suurempia ollut, (mulla ei mitään toisen naisen kanssa) Exästäni tiedän, et se on ainakin yhteyksiä johonkin kundiin pitänyt (en tiedä, onko tavannut tai vastaavaa.)

Itse haluaisin suhteemme laittaa,takasin kuntoon, että saatais yhteiset lapsemme kasvattaa yhdessä, yhtenäisenä perheenä.
exälläni on enemmän vietti sen toisen kundin suuntaan, joka asuu about 150-200 kilsan päässä. Exäni tietää,et olen muuttunut, samoin tiedän, et exäni ei oo sama pentu ku aikoinaan.

Miten ihmeessä saisin exäni miettimään/pohtimaan vakavissaan yhteenpaluuta kanssani,hänen,minun ja lastemme takia!!!!!!!!!!!!

Mulle toitottaa,että kyl meil perhe on, vaik erottu oltaiski,ja et ei sen uus mahdollinen suhde muuta lasten asioita. Ei taida käsittää, et mä siinä menetän lapseni ja naisen jota rakastan lapset menettää isänsä.

Ei vaan sivust viittis katsoa, miten se tuhoaa lapsemme ja perheemme...Skidit kuiteski kaipaa isäsä helvetisti.
Miten saan exälle puhuttua järkeä?
Tai jos jollain kokemuksia,niin mitä te ootte tehneet,että Olette voineet palata yhteen

25

1387

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • loukata mutta

kuulostaa siltä että nyt sulla päällimmäisenä huolena on se mitä sinä haluat ja se miten sulla olis hyvä olla. nää parisuhde kiemurat on aina vaikeita, selvitä mitä se exäsi haluaa ja että onko sillä sua kohtaan mitään tunteita, ja että haluaako se takaisin suhteeseen kanssasi. lapsille sä olet aina isä ja olet osa niiden elämää vaikka mikä olisi, ei lapset isäänsä menetä ellet kuole. se on sinusta kiinni miten paljon lapsiesi kanssa olet. ja jos erostanne on jo vuosi kulunut niin pahalta näyttää yhteen paluun kannalta. minä tekisin niin että jos ei exä halua palata yhteen niin antaisin asian olla ja pääsisin sen yli, ja keskittyisin olemaan lapsille isä välittämättä siitä mitä äiti tekee, ja jos näyttää siltä että äiti pilaa lasten elämää niin ainahan sulla on mahdollisuus hakea huoltajuutta itselles ja näin ollen saat kasvattaa lapset niin kuin parhaaksi näet pilaamatta heidän elämäänsä. exäsi on aikuinen joten ei siis sinun vastuullasi.

• 3 lapsen isä

Itse ole 3 lapsen isä, ja meillä ollut samanlaisia ongelmia suhteessa. Me oltii erossa, reilu 1,5v, kunnes päätettiin palata yhteen. Ymmärrän, et ei halua palata, jos mies väkivaltanen, juoppo jai jotain vastaavaa. Pitäisköhän sun exän miettiä, et kauas se kundi sit oikeasti jaksaa katsoa toisen kirkuvia kakaroita! varsinkaan,jos omia ei oo. Et tietääköhän,minkä ympäril se arki pyörii! Kasikkeahan se voi kyl väittää. Toki voihan se olla, että se tyytyväinen siihe,mitä exäs antaa sille, esim sängys, et joo maataas tän kassa se aikaa,ku saa paremman!

Kuinkas todenäköstä, et tää kaveri on ees uskollinen, jos kerta 150km päässä asuu.

Vain sinisilmänen tollaseen lähtee..
      Toivottavasti exäs miettii ja tulee järkiinsä, ei lapsen perhettä noin vaan hajoteta.

Vai onko se muka parempi vaihtoehto, et kundi puhuu mitä vaan, et saa seksiä! vittuakaan välittämättä muksuista......
      Sano lastes äitille, et miettii vakavissaan.

Et tollasenko kuvan se antaa niille, kun ongelmia on,niin perheen voi hajottaa tosta vaan.
      Lapset ja perhe on asioita,mitä pitäs kunnioittaa ja vaalia. Ei hajottaa, varsinkaan jos kumpikin on muuttunut.....

• äiti25

Kyl toi (yks isukki puhuu asiaa). Itse 2 pienen lapsen äiti. me erottiin, kun ihastuin ja rakastuin netin kautta toiseen mieheen. Meillä oli välimatkaa 100km verran. Oli kyl mies 27v eka niin innoissaan, puhu asiat, niinku mä toivoin kuulevani. Totuus olikin ihan jotain muuta. mun tunteilla pelattiin, se pyöritti samaan aikaan kahta naista. Lupaili kyl kaikkea, et mut sänkyynsä sai. Sitä onnea kesti puolenvuoden verra, (siis siitä ku livenä alettiin näkeen.) vaikka olikin omat ongelmat mulla ja lapseni isällä, mut tulinpahan järkiini. Ja nyt ollaan onnellisesti yhdessä lapsiemme isän kanssa., tottakai aika ajoin puhutaan jos jotain ongelmia tulee meidän suhteessa..

Et kyl se aika faktaa on: et suhteess, vaik olis taukoa ollutkin, että voi palata yhteen, jos molemmat haluaa lastensa parasta, ja tehdä työtä sen eteen.
      Mä en suosittele mitään nettijuttuja (kaukosuhteita.
      Onnea yks isukki teidän jutullenne. toivottavasti exäsi tulee järkiinsä...

• nainenjaäiti

Vaikka tässä yhtälössä on lapsiakin mukana, niin silti kyseessä on exäsi oma elämä! Puhu hänelle RAKKAUDESTA älä järkeä!

• pariskunta 77

joo, samaa mieltä äitija lapsen kanssa. Puhu rakkaudesta, exäsi kanssa. Myös mitä tunnet sitä kohtaan. Jos ei rakkauden päälle/rakkauden osotusten päälle tajua, niin kyl vois exäs sit mennä itseensä.

Teillä siis lapsia, päivän kysymys kuuluukin: Kummankohan kanssa exäs luulee, et suhde kestää pidempään! jonkun uuden nuoren jullen, jolla ei ehkä lapsia, joka tuskin tietää mitä ees se elämään tuo/miten elämä muuttuu, vai lapsen isän kanssa, joka virheensä tehnyt ja niistä oppinut. joka tietää, mitä perhe elämä on. Et jos virheiden takia eroo,ni on kumma. mut pitää myös muistaa, että kyllä se arki tulee vastaan myös uudessa suhteessa. Onkohan exäs sitä miettinyt? Siinä vaiheessa se on yksin muksujensa kanssa, ilman lasten isää, vaik kuvioissa olisikin. uudel kundil ei mitään velvollisuuksia lapsia kohtaan. ja kyl se arki tuo myös niitä ongelmia suhteeseen. Pitäis exäs myös se ymmärtää. Ne saattaa olla pahempiakin ongelmia,ku teilla on/tai on ollut..
      Tsemppiä!!! Puhukaa ja ottakaa kultainen keskitie.
      Olkaa rehellisiä toisillenne, jos yhteen palaatta
      Tehkää töitä suhteenne eteen.
      T:Pariskunta77 ja 2v ja 5v tyttäret.

• äiti 83

sä oot siis vuos sit eronnut, ja nyt tänne kirjottamassa. Jotenkin vaikuttaa, et sun ja exäs välil on silti jotasin? Ehkä nukutte vierekkäin, ehkä sextailette, tai pidätte kädest kiinni tai vastaavaa! Noin meil oli aikoinaan muutamia vuosia. Kumpikin meist mietti virheitä ja mitä oikeasti tahtoo elämältänsä. Yhdessä tosin ollaan nyt. ei kantanut hedelmää netist löydetyt miehet, ne oli joko pelailioita,pettäjiä, valehtelioita tai väkivaltaisia. Jos teidän välil siis on jotain,niin pitäkää sitä yllä. pyydä exääs miettiin,et onko perheen rikkominen ainoa ratkasu.
      toivottavasti sä kunnioitat exääs,näytät sen ja kerrot.
      Lastenkaan kannalta, ei ehkä järkevin vaihtoehto oo ero! Lapset tarvii perheensä ympärille,niin isän kuin äidinkin. Ja jos exäs lukee tätä,niin sille kommentti.
      ÄLÄ TEE TYPERYYKSIÄ, KUNNIOITA SITÄ,MITÄ OLET SAANUT. ONGELMAT EI KATOA KUMPPANIA VAIHTAMAL, TULEE KYL UUSIA ONGELMIA,KUN ARKI ASTUU PELIIN.
      NÄYTÄ TUNTEESI LASTES ISÄLLE. PUHUKAA ASIOISTA.
      MITÄ LAPSES JOUTUU KOKEE VUOSIEN VARRELLA,JOS EROOTTE!
      ONKO JOKU UUS IHMINEN PAREMPI KUIN LASTESI ISÄ,JOKA VARMANA PITÄÄ TEISTÄ HUOLTA.
      SE UUS TUTTU TODEN NÄKÖSESTI HALUAA VAIN SUT, VAIK EHKÄ MUUTA VÄITTÄÄ. MIETI HYVÄ NAINEN VÄLIMATKAA.
      kORJATKAA SUHTEENNE, NIIN SAA LAPSETKI KASVAA OMAN PERHEEN KESKEN.

• yks likka

kuka idiootti nainen ees sanoo noin, et kyl meil perhe on, vaikka erottu oltaiskin. Vittu kyl se perhe hajoaa siihen eroon. ei se oo koskaan enään lapsille, tai kummallekkaan teille sama asia.
      Vanhakoha toi exä on! mut kyl nyt päälle 20v ihmisen pitäs tietää,et mitä seuraa netist miehet hakee, on myös sellaisia naisia. kun lukee treffi ilmoja, niin usein lukee: ei naisten pyöritteliöille, ku ne on oppinut asian kantapään kautta. Vittu anna tollasen urpon exän mennä menojansa. Jos yhtään ei perhettänsä arvosta,niin ei kannata ees yrittää..
      tuskin se jätkä ees ,muuttais sinne,mis te asutte. mut jos se pillua saa,niin eiköhä se miehille riitä. Kaikkea toki mies voi luvata...

• joku muu

onnea kauheesti exällesi. Turhaan sitä on suhteessa,missä mies rakastaa sua ja lapsiansa
      pitäiskö exäski miettiä rakkauttaan sua kohtaa!

Vai meneekö oikeasti, perheen /miehen edelle toinenn noi helpolla...

Älä luovuta!!!

• toinen nainen

samaa mieltä kirjoittajan kanssa! Jos exäs on noin typerä,että luulee asioiden muuttuvan toisen kainalossa,niin kyllä pitää jossain jumittaa ja pahasti. Mut mitäs me ollaan tääl arvostelemaan, teidänhän ne asiat pitäs pystyä keskustelemaan.

Mä en vaan ite tollaseen pystyis. Itselleni on perhe ollut aina se tärkein ja se et lapset kasvaa oman perheensä kanssa....

• äiti77 ja vauva 9kk

kyllä on moni puhunut asiaa tähän viestiin. Mutta asioissa on aina kaksi puolta olemassa.

On se asia miten vain,niin kyl myös exäs,lapsiesi äiti vois mennä itseensä ja miettiä asioita...
      Toki myös viestin aloittajan pitää vielä pyrkiä keskustelemaan asioista exänsä kanssa.

Ongelmia on joka suhteessa,se kummankin pitää muistaa pitää muistaa.

Tuskinpa vaan se elämä on yhtään parempaa toisen kanssa.
      Toivottavasti jokainen sen tajuaa,jotka eroa miettii tai on ongelmia suhteessansa.

• perhe

eipäs taida exäs tietää,mitä perheen hajottaminen tarkoittaa pidemmän päälle. Elämä ei oo enään koskaan samaa lapsille ilman isää, tai äitiä jos ei oo joka päiväsessä elämässä,kasvatuksessa mukana.

aikuiset voi sopia asiansa,jatkaa suhdettansa. Erossa ikävä puoli on se että lapset siitä joutuu kärsimään,haluaa vanhemmat sitä tai ei.

Oliskohan exäsi pitänyt aikasemmin miettiä lasten tekoa. Pienet ihmisalut joutuu nyt kärsii,kun yks ei halua panostaa perheeseensä.

• hdslc

Jos mulla olis tuollainen tilanne,niin mä en exääni ees katselisi. Ei tuollaisella naisella ole mitään virkaa suhteessa. saatika olla kypsä äidiksi. Lapset ovat jumalan lahja ja niitä kuuluu hoitaa,kasvattaa oman perheen kanssa. uusio perhe voi tulla kysymykseen,jos vanhemmat ovat varttuneempia,kuin parikymmentävuotiaat. Jotkut kaksikymppiset naiset,eroaa liian helposti ja vaihtaa biologisen isän,miehensä toiseen paremman elämän toivossa. Kuiteskin suuri prosentti kaksikymmentävuotiaisista uusoio perheistä hajoaa. Onko se parempi malli lapsillenne, kuin se että kasvattaa yhdessä lapsensa oman perheen kesken.

• =======

tääl on nyt moni kommentoinu et exäs olis kaiken paha alku mut kummassa teissä on enempi vikaa ollu? jokaisessa parisuhteessa on aina kaks osapuolta ja varmasti kummatkin on jotain tehny väärin et ootte päätyny eroon..

puhukaan asiat selviksi, mikä mättäsi ennen ja onko asiat nyt paremmin ja mitä exäsi olisi mieltä takaisin yhteen paluusta ja mitä voisi vielä muutta jos palaatte takas yhteen..

eihän se mahdotonta ole takaisin yhteen palata, mikäli kummallakin on tunteita toista kohtaan.. sit on tietysti tilanne toinen jos oot itse ollu se ns.pahempi osapuoli ja exäs ei vaan yksinkertaisesti enää rakasta sua vaikka yhteisiä lapsia teillä onkin..

millaisia virheitä ootte sitten suhteessanne tehny et ootte eronnu ja onko takaisin paluu edes harkittavissa enää? joskus välimatka voi tehdä hyvää ja joskus se erottaa lopullisesti..

• mimmi espoosta

samaa mieltä sun kanssa, kyl varmana molemmat ovat ne virheet tehnyt, Mutta ei se yhteenpaluu mahdotonta ole, jos kumpikin on valmiita puhumaan yhteen paluusta, ja asioista,mitä pitää olla/muuttua asiois että yhteenpaluu on mahdollista. Jos tuntuu, et rakkaus ei riitä,niin sen rakastumisen tunteen kyllä löytää esiin. Musta ei kuitenkaan perheen rikkominen,uuden miehen ottaminen oo se järkevin vaihtoehto. Suhteissa on aina myös alamäkiä.

• <<jo eronnut<<

Ero on ero. Turha räpistellä kun paska on jo housuissa.

Peli pitää pelata niin ettei eroa tule alunperinkään.

Vuosi yksinhuoltaja äitinä kyllä muuttaa naista. Opettaa olemaan luottamatta miehiin.

• 2 lapsen äiti&isukki

kyllähän siihen eroon aina kaksi ihmistä tarvii. Yleensä kummatkin on tehnyt ne virheensä,että eroon päädytään. Tuskin vain toinen! Eron jälkeen tosin on hyvä miettiä virheitänsä, ja sitä miks näin kävi. Myös exäs voisi miettiä,et mitäs vikoja hänessä on, samoin sinun. Kerroit että olette muuttuneet ja oppineet virheistänne! Oletko exäsi kanssa puhunut tuosta asiasta?
      Vuos erossa, jos Molemmat kasvanu ihmisinä, ymmärtäny perheensä tärkeyden, myös lasten näkökulmasta. Niin mitäs sitä ihmettelemään. Palatkaa yhteen! ainahan sitä erota voi uudestaan, jos vaikuttaakin että jompi kumpi ei olekkaan ottanut erosta opiksensa. yhteenpaluu toki edellyttää rehellisyyttä ja luottamusta. Mikä saattaa aluksi vaikeaa olla, varsinkin jos exäs jatkaa yhteydenpitoa toiseen kundiin....
      Onnea molemmille....

• mimmi85--

En mä ainakaan suhteeseen helpostikkaan palais,jos exäl samall aikaa toinen kundi/ihastus mukana. Et jos olis tollanen tilanne,et ex miettii yhteenpaluuta lasten isän kanssa,niin kyl siinäväiheessa,nettitutut,toiset miehet/naiset saa jäädä veke elämästä.

• duunailemassa

jotain toista naista, vai kenties kännipäissään heiluttelit nyrkkejä? Ei ne naiset ihan itsestään lätkimään lähde. Sinussahan sitä vikaa ei ole? Kaadat vaan tässä kaikki ex-muijasi niskaan ja itse olet täydellinen. Miksi ihmeessä kukaan palaisi takaisin vanhaan paskaan jos nyt menee paremmin jonkun toisen kanssa???? Ihme marinaa....

• ukko75 n78

Eipäs se tääl ketään syytä. Kirjoittajahan sanoi, että kummassakin on syynsä ollut. Suurin osa, silti käsittää asian, että yhteen paluu elämässä ei ole mahdotonta. Perheen takia me tehtiin se myös. Nyt 4v erosta meillä mennyt paremmin 4v, Kuin koskaan aikaisemmin.

Että tsemppiä teille jokaiselle...

• tiedä

totuutta siitä miksi nainen lähti... Jos on väkivaltaa tjs niin en itse kyllä palaisi koskaan....

• nainen ja äiti

Jos exäsi arvostaa perhettänsä ja sua. Jos se on valmis ja halukas miettiin asioita uudestaan vakavissaan.
      Niin anna sille tilaa ja aikaa miettiä. Sä et voi muuta kun näyttää rakkautesi ja välittämisesi sitä kohtaan. Kyllä tunteiden osoituksien luulisi saavan exäs mietteliääksi. Tottakai sen pitäis itse myös tajuta, että ei voi sitten kauheasti yhteyksiä pitää siihen toiseen. sen pitäisiTajuta perheen tärkeys, minkä takia ihmiset tekee töitä suhteen eteen ja yhteenpaluun eteen.

• mies 70

Meillä ollut samoja, samanlaisia ongelmia. Tosin yhdessä taas. Yhteenpaluun jälkeen ollaan viikottain puhuttu suhteestamme, ihan sen takia että ei käy uudestaan samalla tavalla.. Ihanaa katsoa, ku lapsemme nauttii perheenkesken. avovaimoni mukaan ei ollut lapset samoja, kuin taas nyt.

Onnea teille

• isi07...

Teillä oli kuitenkin syy erota, ja todennäköisesti se, että olette molemmat muuttuneet parempaan suuntaan, johtuu siitä, että olette olleet erossa.

Mistä päättelet, että jos palaisitte yhteen, asiat eivät ottaisi takapakkia? Oman eksäni kanssa erottiin luottamuspulan (avokki petti) ja jatkuvan riitelyn vuoksi (epäili minua samasta, syyttä). Ja kas kummaa, molemmilla alkoi elämä ja asenne parantumaan eron jälkeen. Minä tosin löysin uuden kumppanin, ja exä pitkään jo yrittänyt lämmitellä välejämme taas, tuloksetta.
      Joissain tapauksissa vaan on parempi pysyä erossa, varsinkin jos toinen osapuoli on jo selkeästi jatkanut elämäänsä eteenpäin, ja vielä onnellisenakin.

Niin ikävää kun se sinulle onkin, suosittelen, että pysyt exäsi kanssa ystävinä ja hyvissä väleissä, etkä haikaile mennyttä, etenkin kun exälläsi on jo uusi elämänvaihe menossa.
      Lapsia sinä etä menetä, jos olet hyvä isä. Eivätkä lapset menetä isäänsä, jos olet hyvä isä.

• yks äippä

Asia on niin, että ehkä eksäs haluaa palata yhteen, ehkä ei! Sehän riippuu ihan teistä. Jos kuitenkin asiat paremmin,kuin vuos, 1,5v sitten. Niin yhteen paluu on mahdollista,jos molemmat ovat rehellisiä ja uskollisia toisillensa. Ja ovat halukkaita keskustelee asioista. Kuten moni on tääl sanonut, niin silloin ei sitä toista miestä pitäisi pitää enään kuvioissa. Ja sen exäsi pitäisi ymmärtää. Jos palaatte yhteen, niin ne ongelmat alkaa uudestaan, jos exäsi yhteyksissä ihastukseensa.

• isä 03& 06

Jos exäs yhtään perheestänsä välittää, niin se lopettaa yhteydenpidot nettituttuunsa.
      1: miettisi matkaa, kuinka todennäköistä, että se kauaa exääs katselee.
      2: Miehet hakee yleensä pelkkää seksiä netistä, varsinkin ku matkaa noinkin paljon.
      3: vaikka mies mitä väittää, niin luottaisitko itse naiseen joka 150km päässä asuu? Mä en.
      4: Kirjoittaja, mietis kumpi sille tärkeämpi, sinä vai se toinen. Jos järjel ajattelee, niin sun pitäis rakkaampi ja tärkeämpi olla.
      5: Jos asia näin, miksi se toisen peräs juoksee.
      6: tarvitko tuollaista naista, joka ennemmin toisen peräs menee, eikä ymmärrä sitä,mitä on sulta ja lapsilta saanut.
      7: Jos palaatte yhteen, luotatko exääs että se lopettaa yhteydenpidon toiseen mieheen.

Jos ei luottamusta ole, ei oo suhdettakaan. Jos exäs valehtelee sulle, niin todennäkösesti seuraavallekki. Ennemmin tai myöhemmin. Onkohan exäs miettinyt sitten niitä seurauksia,miten se uus asiaan reagoi! Puhukaa asioista. Puhumallahan niistä selviää. Muistatte vaan olla rehellisiä ja uskollisia. Muuten asiat ei parane
      Hyvät jatkot molemmille ja lapsillenne

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      106
      4592
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3403
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2390
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      41
      1438
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1353
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      38
      1206
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1102
    8. 159
      1026
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      998
    10. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen