Kevättä rinnassa

Yxitypy

Siis onko teillä?
Jos on, kertokaa miten se ilmenee :=))

Oletteko rakastuneet, vaihtaneet kukkiin mullat jne..

Minulle on tullut autokuume, ja se onkin paha tauti :=((

46

1284

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nostin mustanmerenruusun mukulat pimeestä kaapista ikkunalaudalle.

• Yxitypy

ajattelin tänään lähtee mullan ostoon, ja vaihdan kukille mullat. Taidan ostaa jonkun kukkivan kukankin piristykseksi. Kukkien pitää olla keltaiset :=))

• erakkonainen

On on, tottakai on ! :)

Autokuume iski minuunkin. Aspiriini ei auta.
      Eurot auttavat, kärry on jo katsottu ja hyväksi
      havaittu. Ei kun askeleet autoliikkeeseen !

• Yxitypy

päästiin asiaan :=))

Jos et käteisellä autoa osta, niin utelenkin, paljonko lainan korko?
        Tääl autoliikkeestä saa 1,9 % korolla lainan. Siis jos ostaa uuden auton.
        Pankista korko olis paljon korkeempi.

• erakkonainen
        Yxitypy kirjoitti:

päästiin asiaan :=))

Jos et käteisellä autoa osta, niin utelenkin, paljonko lainan korko?
        Tääl autoliikkeestä saa 1,9 % korolla lainan. Siis jos ostaa uuden auton.
        Pankista korko olis paljon korkeempi.

Sama korko täälläkin, pankin korkeampi.
        Saan vanhasta vähän ja loput tililtä.

Voi voi, tietää taas ahkeraa tienaamista.
        En valita, kevättä On rinnassa ! :)

• Yxitypy
        erakkonainen kirjoitti:

Sama korko täälläkin, pankin korkeampi.
        Saan vanhasta vähän ja loput tililtä.

Voi voi, tietää taas ahkeraa tienaamista.
        En valita, kevättä On rinnassa ! :)

sitten ihanaa ajella uudella autolla kesäkelillä pitkin teitä :=))

Mun vanhassa autossa ei ole edes ilmastointilaitetta.
        Sehän on vaan hyvä, että tietää ainakin kolmisen vuotta eteenpäin, miksi käy töissä.
        Joo.. kevättä on kovasti rinnassa :=))

• Pirre*

vaiheta autoa, entinen saa välttää, tai entiset.

Mutta, ikkuinoita pitääpi katsella jo sillä silmällää..vaihtaisko verhot..vai..

:)

• Yxitypy

ei kannata juuri katsella, ennen ne on pesty :=(

Minä aioin vaihtaa ainakin olohuoneen sohvalle uudet koristetyynyt :=))

• kuulostaa hyvältä ja melkein kadehdin. Kertoisitko, miten autokuumeen oireet sinussa ilmenevät ja miten se saa sinut toimimaan?

Minusta auton vaihtaminen on yksi ikävimmistä ja tylsimmistä asioista, joita joutuu aina välillä tekemään. Kerran siirsin auton vaihtoa niin, että "asiantuntijat" totesivat parhaaksi vaihtoehdoksi ajaa vanhalla vielä toiset sata tuhatta kilometriä. Kerran tein autokaupat (tutun autoliikkeen ja myyjän kanssa) puhelimessa edes koeajamatta autoa. Viimeksi otin sellaisen, mikä tarjottiin käyttööni, kun jouduin yllättäen viemään omani korjaamolle. Onneksi nykyiset autot ovat melko luotettavia ja mukavia ajettavia. Muuten voisin joutua katumaan laiskuuttani.

Kevät herättää minussa halun päästä pöllö- ja myöhemmin muillekin linturetkille sekä virittää korvat kuulemaan lintujen kevätlaulua. Yhtenä aamuna äskettäin hämmästyin varhain herätessäni, kun olin kuulevani pöllön katkonaista huhuilua.

Kevätaurinko saa hymyilemään ja odottamaan purojen syntymistä. Ulkona liikkuessa herää välillä vastustamaton halu raivata lammikoita aiheuttavia esteitä pikkupuroista.

Kukkasipulien herääminen on aina yhtä vaikuttava ilmiö ja tarjoaa silmäniloa lumen alta paljastuvaan likaisen harmaaseen ympäristöön. Pajunkissat ja koivujen avautuvat lehtisilmut houkuttavat ottamaan seuraavalla kerralla pienet oksasakset mukaan ja leikkaamaan muutaman oksan pääsiäisliljojen sekaan kukkamaljakkoon.

Ja pahus vieköön, kevätaurinko huomauttaa myös ikkunanpesun ja siivouksen tarpeellisuudesta.

• Pirre*

että pöllöjä on paljon tänä vuotena, kyl Sie olet varmaan kuullut oikein :)

• Yxitypy

vaan sellanen heitto, kun olen kuullut, että miehille iskee keväisin autokuume. En oikeestaan tiedä miten se ilmenee. Jos joku mies kertois :=))

Auto tosin on käyty katselemassa. Vanha jo niin loppuunajettu.
        Mutta... taitaapa jäädä vähäksi aikaa kun mies juuri soitti ja ilmoitti, että työt loppuu.
        Jospa ajaiskin kesän fillarilla. Saa kunnon tuntuman kesään, ja pysyy kunto yllä :=))

Joutsenet tykkään käydä keväisin kiikaroimassa :=))

• Meriläinen

elämääni :)
      Lähdössä pinelle reissulle toukokuussa ja alkanut pikkuhiljaa kevätsiivousta.
      Autoa en omista kuten en korttiakaan joten siitä kuumeesta en tiedä muuta kuin muiden puhumana.
      Tapoin hämähäkin viime yönä unissani mitä lie tiennee, pitää ottaa selvää.

• Yxitypy

Olla siis rakastunut omaan elämään :=))

Olen kuullut joskus että unessa nähty kuollut hämähäkki merkitsee sellaista, että pääsee eroon jostain ikävästä ihmisestä :=))

• .,,,,,,,-.,

aamutuimaan. Oikein pysähdyin kuuntelemaan, että joko mustarastas on aloittanut keväisen visertelyn, kyllä vain. Asun keskisellä Uusmaalla. Kevättä on ilmassa.

• puskis tääläkin

Käpytikat saa jo vislauksella vallan villiin menoon.
        Kiikittää se varpushaukkakin jokirannan tuntumassa.

• Yxitypy

että on ollut mustarastas, jos etelässä asut.
        Muistelen, että ne joku vuosi sitten osa olis peräti talvehtinut Suomessa, kun oli leuto talvi :=))

Meidän pihalla auringon paisteessa lauleli tänään talitintit :=))

• Rikka-ruoho

Olen aloittanut kevätsiivouksen. Keräilijäkö? ainakin minä. Kaapit täynnä vanhoja kulahtaneita vaatteita. Tein viikonlopulla inventaarion ja tänään jätesäkit saivat kyytiä kierrätykseen. Narsissien alut olivat tulleet esille mullan alta. Kevättä on rinnassa vaikka ei juuri nyt ilmassa.

• meirikki

säkit lähti kierrätykseen, meinaan olen joskus tullut katumapäälle ja ottanut osan takaisin, sielähän ne on kaapissa *koskemattomana* :)))

Miten etelässä asut, kun kurkkasin pihaani/kukkapenkkejäni on lunta vahvasti, auringosta ole tietoakaan :(

• Rikka-ruoho
        meirikki kirjoitti:

säkit lähti kierrätykseen, meinaan olen joskus tullut katumapäälle ja ottanut osan takaisin, sielähän ne on kaapissa *koskemattomana* :)))

Miten etelässä asut, kun kurkkasin pihaani/kukkapenkkejäni on lunta vahvasti, auringosta ole tietoakaan :(

Ne säkit on heti vietävä pois. Siinä käy kuten kirjoitit niin, että tunteet alkavat vietellä "jospa minä kuitenkin vielä" Kellarissani ne narsissit olivat itäneet pintaan, pitää nostaa ylös valoa saamaan.

• Yxitypy

tänään merkkejä ilmassakin.
        Aurinko porottanut päivän kirkkaalta taivaalta.
        Lämmittikin jo vähän :=))

Mä tyhjensin vaatekomeron ennen joulua liioista vaatteista, ja vein kirpparille, mutta en tajua, mistä niitä liikoja taas sinne on ilmestynyt, kun en ole uusiakaan ostanut :=))

• HTZA

lukea aikaisemmista viesteistäni.
      Yksi niistä koski autoakin.

• suoraan minun päästäni

voi ajatukseni lukea...

• Yxitypy

hartsa tuo sama vastaus.

Enhän mä lue mitään sun menneitä juttuja.
        Onhan mulla muutakin tekemistä :=)))

• HTZA
        Yxitypy kirjoitti:

hartsa tuo sama vastaus.

Enhän mä lue mitään sun menneitä juttuja.
        Onhan mulla muutakin tekemistä :=)))

juku! Miksi?

• Yxitypy
        HTZA kirjoitti:

juku! Miksi?

Meinaatko, että mulla ei ole muuta tekemistä, kun istua koneen ääressä aamusta iltaan lukemassa sun juttuja? :=))

Oman aloittamani ketjun jutut luen kyllä aina, ja pyrin vastaamaankin kaikille.
        Tietenkin.. jos on omasta mielestä hyvä aloitus, (joskus sullakin)huutelen väliin itsekin jotain. Ja tuleepa luettua läpi kokonaisia ketjujakin toisinaan :=))

• HTZA
        Yxitypy kirjoitti:

Meinaatko, että mulla ei ole muuta tekemistä, kun istua koneen ääressä aamusta iltaan lukemassa sun juttuja? :=))

Oman aloittamani ketjun jutut luen kyllä aina, ja pyrin vastaamaankin kaikille.
        Tietenkin.. jos on omasta mielestä hyvä aloitus, (joskus sullakin)huutelen väliin itsekin jotain. Ja tuleepa luettua läpi kokonaisia ketjujakin toisinaan :=))

minä taas joudun pidättelemään, etten tee aloituksistani tsättiä.

Olisi surkeata, jos joutuisin, KESKUSTELUPALSTALLA, puffaamaan omia juttujani.
        Minä nautin siitä että saan herätettyä keskustelun.
        Oikein herkullisiin vastauksiin vastaan kyllä minäkin. Kuten sinullekin, Ihanainen.

• Yxitypy
        HTZA kirjoitti:

minä taas joudun pidättelemään, etten tee aloituksistani tsättiä.

Olisi surkeata, jos joutuisin, KESKUSTELUPALSTALLA, puffaamaan omia juttujani.
        Minä nautin siitä että saan herätettyä keskustelun.
        Oikein herkullisiin vastauksiin vastaan kyllä minäkin. Kuten sinullekin, Ihanainen.

sun kans hartsa :=))
        Vai että oikein herkullisiin vastauksiin vastaat, ja oikein olen ihanainen.
        Mitäs herkullista esim. mun vastauksessa sitten oli? :=))

• HTZA
        Yxitypy kirjoitti:

sun kans hartsa :=))
        Vai että oikein herkullisiin vastauksiin vastaat, ja oikein olen ihanainen.
        Mitäs herkullista esim. mun vastauksessa sitten oli? :=))

kuin Mansikkarahka, jossa on liikaa sitruunamehua.
        Maukas, nautittava, mutta mutristaa suuta.

• Yxitypy
        HTZA kirjoitti:

kuin Mansikkarahka, jossa on liikaa sitruunamehua.
        Maukas, nautittava, mutta mutristaa suuta.

niin varmaan onkin, mutta kun sitä yrittää vastata kaikille, ei ne vastaukset kovin hääppösiä ole :=((
        Toisaalta miks pitäis edes yrittää vastata kaikille.
        Siks varmaan, kun jos vastaa yhdelle tai kahdelle ja jättää kolmannelle vastaamatta, tää kolmas saattaa alkaa kuvittelemaan, että miksihän hänelle ei vastata, ja ahaa.. mitäs mulla on häntä vastaan jne.

• ent.tehtaantyttö

tutulla Espanjanilaisella vihanneskauppiaalla tai hänen serkullaan, kyllä. Friidulla nyt n.2 kg kesäkurpitsaa jääkaapissa...piti ostaa vain kolme..nooh, otinhan minä kun ilmaiseksi tyrkkäsi ison pussin kesäkurpitsaa tämä mies.

No, tässähän nyt sitten väsään kesäkurpitsasta seuraavat kaksi viikkoa milloin keittoa, milloin paistamalla..hitsi;)

Onneksi tuosta Italiaslaisesta ruoasta pidän...miellä syödään nyt risottoa sinne nämä kesäkurpitsat saan hyvin menemään...;) saa silakat jäädä toistaiseksi.

t.friidu

• Yxitypy

on aivan ihanaa, kun paistaa.
        Ja tietenkin salaatissa kans hyvää :=))

Että niinku kevättä tuo rintaan kesäkurpitsa :=))

• ent.tehtaantyttö
        Yxitypy kirjoitti:

on aivan ihanaa, kun paistaa.
        Ja tietenkin salaatissa kans hyvää :=))

Että niinku kevättä tuo rintaan kesäkurpitsa :=))

ja hyväntuulisuus hitsi;) hymyilyttäähän tuo...kaukaa jo kun huikkaa, että Mooii!

t.friidu

• Yxitypy
        ent.tehtaantyttö kirjoitti:

ja hyväntuulisuus hitsi;) hymyilyttäähän tuo...kaukaa jo kun huikkaa, että Mooii!

t.friidu

älä nyt friidu enää kuiteskaan sitä kurpitsaa hältä osta. Väliin jotain muutakin vihannesta :=))

• ent.tehtaantyttö
        Yxitypy kirjoitti:

älä nyt friidu enää kuiteskaan sitä kurpitsaa hältä osta. Väliin jotain muutakin vihannesta :=))

viinirypäleitä, ja avokaadoja ja sitruunaa ja tomaatteja... Hyvä että, toi valikoima kuitenkin laaja...tällä kauppiaalla;) ja pakkohan mun on siitä ohi mennä...jos, haluan tän keskuksen toiselle puolelle..(yrittää tässä nyt selitellä parhaansa mukaan)..ihan viaton minä olen;) uskotko?..se on tämä kevät joka laittaa suupielet hymyyn ja ne hymyilevät kauniit ruskeat silmät siis eiku..mitenkäs sitä nyt hymyilemättä voi kaiken aikaa olla, ei mitenkään. Vaikka kuinka yrittäisi. Minäkin rouvasihminen. Jestas sentään!

t.friidu

• Yxitypy
        ent.tehtaantyttö kirjoitti:

viinirypäleitä, ja avokaadoja ja sitruunaa ja tomaatteja... Hyvä että, toi valikoima kuitenkin laaja...tällä kauppiaalla;) ja pakkohan mun on siitä ohi mennä...jos, haluan tän keskuksen toiselle puolelle..(yrittää tässä nyt selitellä parhaansa mukaan)..ihan viaton minä olen;) uskotko?..se on tämä kevät joka laittaa suupielet hymyyn ja ne hymyilevät kauniit ruskeat silmät siis eiku..mitenkäs sitä nyt hymyilemättä voi kaiken aikaa olla, ei mitenkään. Vaikka kuinka yrittäisi. Minäkin rouvasihminen. Jestas sentään!

t.friidu

sun viattomuuteen.
        Rouva minäkin olet (vaikka inhoan jos mua rouvitellaan) ja kyllä kuules laittaa ne suupielet hymyyn vaikka talvella, kun joku vilkkusilmä sattuu vaikka vastaankin kävelemään. Minkäs sille tekee. Oli sitten rouva tai neiti :=)))

• ent.tehtaantyttö
        Yxitypy kirjoitti:

sun viattomuuteen.
        Rouva minäkin olet (vaikka inhoan jos mua rouvitellaan) ja kyllä kuules laittaa ne suupielet hymyyn vaikka talvella, kun joku vilkkusilmä sattuu vaikka vastaankin kävelemään. Minkäs sille tekee. Oli sitten rouva tai neiti :=)))

vielä vilkkusilmiä katselee..eihän me nyt mitään tytön hupakoita olla, mutta ei nyt mitää ikäloppuja sentään...että, mukavasti se mieltä kohottaa...tämäkin ruskeasilmäinen vilkkusilmä;)) ja kummasti tämä suorasukaisuus kyllä häneltäkin että, heti asiaan..eipä siinä vitkasteltu;)) eipä nämä minunkaan vihkisormukseni tätä miestä estänyt kysymystä, olenko vapaa nainen ja lähtisinkö hänen kanssaan ulos? Voihan vitsi...aina sitä pitää olla väärään aikaan varattu..;))

t.friidu

• maailmankaikkeus

Ja ostakaa vähäpäästöinen jos nyt on pakko järjetön olla. Mä luulin että naisille tulee keväisin muita haluja..............

• Yxitypy

nähdä, jos tyytyiskin vaan polkupyörään :=))

Ai.. mitä muita haluja? Voisitko tarkentaa :=)))

• maalaaja
        Yxitypy kirjoitti:

nähdä, jos tyytyiskin vaan polkupyörään :=))

Ai.. mitä muita haluja? Voisitko tarkentaa :=)))

You know......

• rinnassa,

eikä rinnan allakaan;))

• Yxitypy

hätäile. Kyllä se vielä tulee. Kaikki ei reagoi vielä näin aikaisin :=))

• onni-keväässä
        Yxitypy kirjoitti:

hätäile. Kyllä se vielä tulee. Kaikki ei reagoi vielä näin aikaisin :=))

Auringon paistetta luvataan, mut umpipilvessä taivas pysyy (ei viikkoon oo näkynyt sitä keltaista mollukkaa taivaalla, ei yöllä eikä päivällä).

Kukat vaan on saaneet virtaa, kasvavat vauhdilla vaikken ole mitään sen eteen tehnytkään.. Onhan tuo hyvä et jossakin elollisessa sitä on..

• Yxitypy
        onni-keväässä kirjoitti:

Auringon paistetta luvataan, mut umpipilvessä taivas pysyy (ei viikkoon oo näkynyt sitä keltaista mollukkaa taivaalla, ei yöllä eikä päivällä).

Kukat vaan on saaneet virtaa, kasvavat vauhdilla vaikken ole mitään sen eteen tehnytkään.. Onhan tuo hyvä et jossakin elollisessa sitä on..

iltapäivällä paistamaan aurinko, ja eilen paistoi koko päivän :=))

Kyllä se vielä siellä teidän kulmillakin paistaa. Oon ihan varma :=))

• Enkeli-trio

mullat o vaihrettu ja ikkunat pesty.
      Joteski tuntuu et se "kevättä rinnassa" on taas
      menny tonne ukon rintoihi enempi.Ja koirapojan,niip
      pal sil on rakkauskirjei pisi tiän reunoi,ettei lukemaa kerki.

• Yxitypy

että ukollas on enempi kevättä rinnassa :=))

Että ikkunat olet jo pessyt. Ei tällä leveysasteella oikein voi vielä pestä ikkunoita. Senverran on kylmää.

Niin ja mouruaa ne kollitkin iltaisin ulkona. Niiden ääni kuulostaa ihan pikkulapsen itkulta :=))

• oli kyllä

laittamattomasti sanottu, rakkauskirjeitähän ne. :))

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5140
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      124
      1643
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      15
      1479
    4. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      50
      1406
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1205
    6. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      4
      1110
    7. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1037
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      999
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      60
      827
    10. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      16
      827
    Aihe