äippien kuntoilut

redmoon

Heippa!

Miten te pienten lasten äidit pidätte huolta kunnostanne/ulkonäöstänne?

Meillä on hieman yli 2 vuotias lapsi, ja mietinkin,koska käyn töissä ja haluisin kuitenkin viettää lapsen kanssa mahd paljon aikaa sitten on nämä pakolliset ruuan laitot ja siivoamiset jne. että mist pienten lasten vanhemmat jotka käy töissä repii aikaa kuntoiluun vai revittekö?

Isä katsoo lasta "mielellään" noin 2 kert maksimissaan viikossa ,jotta minä pääsisin ulos lenkille,mutta sehän nyt ei kyllä mielestäni riitä siihen että saisi itsensä taas kuntohon.

Lapsi on kaikkein tärkein,eikä mikään mene etusijalle.Kuitenkin vaan masentuu kun katsoo itseään.
Sitten näkee äitejä jotka ovat hyvässä kunnossa ja mietin aina,että miten heillä on aikaa käydä salilla tms?

Vaikka saisinkin hoitajan useimmisn katsomaan lasta,niin tuntuu kuitenkin pahalta jättää hänet.Eikö muista tunnu pahalta jättää lapsi hoitoon kun itse menee kuntoilemaan?

Sori tämä sekava viesti,tuli vaan tälläinen "ryöppy" päälle. Toivottavastijoku jaksaa vastata asiallisesti.Kiitos!

7

388

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---------------------------...

Kyllä nyt tosiaankin on isän muututtava. Jos käyt töissä, niin sinulla ei ole lapsenhoitoon, ruuanlaittoihin, siivoamisiin jne. sen suurempaa valevollisuutta kuin isälläkään. Lapsen hoito ja kotityöt ovat isän luonnollinen velvollisuus ja kun molemmat käytte töissä, niin hänen tulee käyttää niihin yhtä paljon aikaa kuin sinunkin.

Ei riitä, että isä vain "auttaa", kun työ ei kuulu pääasiassa sinulle. Eli nyt mies puhutteluun, että saatte korjattua asian kuntoon niin, että jaatte lapsenhoidon ja kotihommat tasan. Niin kuin sen kuuluu olla. Sitten sinulla luulisi olevan tarpeeksi aikaa kuntoiluunkin.

Älä ole tossun alla.

• viikossa riittää

jos on tehokas. Minä ainakin sain painon putoamaan hyvin kun kävin 2krt viikossa juoksemassa. Aloittele ensin kävellen ja juosten ja sit juokset enemmän ku kunto kasvaa. Painan saman verran kuin lukioaikoina ja nyt olen 30v.

• pääse

yksin salille tai jumppaan kuin se 2 kertaa viikossa. En minusta voi enempää isältäkään vaatia, koska minusta pitää olla tasapuolista. Isä itse käy 1 tai 2 kertaa viikossa harrastuksessaan. Ja jos menisin vielä useammin kuin tuo 2 kertaa, niin minusta olisi jo hiukkasen epäreilua. Jos useammin haluan jumpata yms, niin joko jumppaan kotona lasten kanssa tai heidän mentyä nukkumaan tai sitten lähdemme kaikki kävelylle tms.

• Tristar

Kuntoilua ei välttämättä tarvitse tehdä kodin ulkopuolellakaan. Töissäkin voi! Istua takakenossa niin että vatsalihakset jännittyvät, ottaa hissin sijasta portaat, luututa sitä lattiaa vähän rivakammin ottein. Nostella lapsia, tehdä treenistä leikin heidän kanssaan. Arkiliikuntaan panostan, koska mihinkään salille tai lenkille lähtemiseen ei ole aikaa eikä erityistä hinkua. Kunnon ylläpitämiseen ei tarvita välineitä tai rahaa, vain kekseliäisyyttä. Kuminauhajumppaa telkkua katsellessa!

• carpe jugulum

..itse reippailen sen 2km heti aamusta, kun vien lapseni hoitoon, liikun muutenkin kävellen paikasta toiseen jos ei ihan julmetun kiire tule. Käydään myös kahdestaan muksun kanssa pulkkamäessä tms..ihan perus arkiliikuntaa ja 50 vatsaa illalla päälle. Viikonloppuna pääseekin sitten uimaan.
      Ihan pienet valinnat pudottaa sitä painoa varmasti ja tasaisesti. Suosi keittoja, ruisleipää ja kasviksia. Herkuttele kohtuudella. Iltalenkin voi tehdä vaunujen kanssa.
      Itsellä ei ole sitä miestä, joka katsoisi lapsen perään, mutta kaikkea sitä keksii kun on pakko. :)
      Äiti-lapsi jumppa pitäisi vielä jostakin löytää..

• m,adsn.

ostin mini stepperin ja kun neiti(2v) laitetaan nukkumaan, on hyvää aikaa steppailla puoli tuntia ja samalla katsoa telkkaria, jonka jälkeen vatsalihasliikkeitä ja reisilihasliikkeitä ja venytykset päälle. tämä siis joka toinen pvä. ja lisänä ns,perusliikunta: kaupassa käydään kävellen(ei autoa eikä ajokorttia)ja ihan huvikseni ajelen rattailla ne kaikki moskakasat läpi, tarttee meinaan enemmän voimaa että pääsee niitten läpi, eli liikunallisempaa :D

• redmoon

Kyllähän tuota hyötyliikuntaa tulee harrasteltua kun on mahdollisuus. Mut järeemmät keinot oisi tässä vaiheessa paikallaan.
        Vaunuilua tuli harrastettua päivittäin kun oli äippälöma ja lapsi vielä siellä viihtykin. Nykyisin ei toivoakaan,että rattaissa viihtyisi kauempaa.

Ja kyllä sitä on tullu kotona jumppailtuakin,mut eihän se ny ihan sama ole.Siinä kun ei ole sellaista kannustusta ja alkaa tympääntyä.Ja muutenkii nykyään on aina illalla niin helkkarin tsippi ku lapsi on saatu nukkumaan,et jonkuu ruiskeen siinä tartteis,et jaksais alkaa lihaksii vääntää...

On mulla ja ongelmat (: Mut no, jokaisella omansa =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      113
      4782
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3483
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2410
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1538
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1473
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      39
      1299
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1192
    8. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      22
      1154
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1078
    10. 165
      1069
    Aihe