Harkitsen vakavasti kavihuoneen laittamista takapihalleni, missä on kallio pinnassa. Kohopenkit saattaisivat olla mukavat käytössä ja rikkaruohoista ei juuri vaivaa...
Onko kenelläkään kokemusta siitä että kasvihuone olisi perustettu kallion päälle? Keväisin arvelisin että kallion lämpenemisessä menee aikansa ja taimet kannattaa istuttaa ehkä hieman tavallista myöhemmin, syksyllä taas olettaisin kallion varaavan lämpöä niin ettei ensimmäiset hallat häiritse.
Kaikenlaisista vinkeistä kiitollinen!
kasvihuone kalloille?
5
597
Vastaukset
- onnistuisi
Jos kasvilla on riittävän syvä kasvualusta, sille lienee yks lysti mitä syvemmällä on. Luulisi keväälläkin maan lämpenevän huoneessa nopeasti, kalliossahan ei ole routaa?
Olkikerros alimmaisena olisi varmaan loistava, mutta olkia ei meinaa saada mistään. Joku rei'itetty muovi tai kangas kannattaa panna mullan alle, ettei kasteluvesi mene harakoille ja ravinteet sen mukana, kalliohan ei pidätä itseensä mitään. Ehkä pohjaton puulaatikko olisi hyvä kohopenkin aihio?
Olen itse kasvatellut kaikenlaisissa laatikoissa ja törpöissä juureksia, kurpitsoita, herneitä ym. Jos porkkanat kasvaa ämpärissä, miksei isommassa tilassa kallion päällä:)) - Jameteus
Itsellä kans aikeena rakentaa kasvihune kallion päälle, kunhan lumet sulaa. Kaikkia vinkkejä otetaan vastaan... kelpais myös vanhat ikkunat & käytetty puutavara sai olla naulaista, maalattua, kärsinyttä kunhan ei lahoa ole, asustelen keskisuomessa saarijärvellä... voi laittaa sähköpostia: [email protected]
- Anonyymi
Hei täällä myöskin ajatus kalliolle tehtävästä kasvihuoneesta miten perustukset tehdään
- Anonyymi
Perustukset voi muurata harkoista.
- Anonyymi
Mitä näin jännää seuraavaksi ?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-20140000560919724h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?132295Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1801450Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja191189- 71930
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.41867Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?72784Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57782En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.40711Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä75632