hain lääkikseen helsinkiin heti lukion jälkeen, masennuin koska en päässyt heti sisään, lukeminen jäi tuolloin puutteelliseksi laiskuuden ja auringonoton vuoksi, nyt olen vajaat kaksi vuotta loikoillut toimettomana ja äskettäin sain uuden inspiraation pyrkiä lääkikseen uudestaan, tämän hetkinen tavoitteeni olisi mitä luultavammin tampere jos sinne pääsisi hieman helpommin
kuitenkin lukiosta on aikaa vajaat kaksi vuotta, onko aivan turhaa alkaa pyrkimään lääkikseen nyt keväällä?, kannattaako minun mielummin pyrkiä seuraavana vuonna? matikasta ja kemiasta kirjoitin tuolloin M, fysiikkaa en ollenkaan, minulla on myös kaksi kertaa viikossa töitä ja noina iltoina opiskeluista ei varmaankaan tulisi mitään, alempaan viikkotuntimäärään pomoni ei suostunut, nyt haluaisin kovasti saada realistisia mielipiteitä jätänkö pyrkimisen seuraavalle vuodelle vai en?
jos pyrin miten minun kannattaisi edetä? kertaanko lukion fysiikat ja kemiat ensin vai teenkö vain vanhoja itseopiskelumateriaaleja ja palauttelen sieltä vain tärkeimmät osa-alueet muistiin kyseisiltä alueilta?
liian myöhäistä
7
1357
Vastaukset
- ...
En itse ole koskaan lääkikseen hakenut, mutta voisi kuvitella että sinun kannattaisi ostaa galenos ja katsoa osaatko ratkaista siinä olevia tehtäviä, tämän perusteella sitten miettiä kannaatako pyrkiä täysillä vielä tämän kevään kokeisiin.
Ja koska galenosta käytetään joka vuosi pääsykokeisiin pänttäämisessä ei ostos menisi hukkaan.- Joo!
Rajaat sen aihepiirin (ja kartoitat ne illat mitkä voit käyttää lukemiseen), minkä ehdit opiskella, ellet kaikkea ehdi (ei kai kukaan koko matskua hallitse kuitenkaan). Sitten haet tietenkin Ouluun/Turkuun/Kuopioon, jonne on suurin sisäänpääsyprosentti ja painat pääsykokeen täysillä.
Voit päästä ihan hyvin sisään, eikä tehty työ mene hukkaan vaikka jäisitkin vaille opiskelupaikkaa tänä keväänä.
Itse varmaan hankkisin itseopiskelumateriaalit ja seuraisin niitä ennemmin kuin lukisin Galenosta ja hankkisin laskurutiinia. Biologian tehtävistä kukaan ei kuitenkaan saa pisteitä pääsykokeessa :) - Joo!
Joo! kirjoitti:
Rajaat sen aihepiirin (ja kartoitat ne illat mitkä voit käyttää lukemiseen), minkä ehdit opiskella, ellet kaikkea ehdi (ei kai kukaan koko matskua hallitse kuitenkaan). Sitten haet tietenkin Ouluun/Turkuun/Kuopioon, jonne on suurin sisäänpääsyprosentti ja painat pääsykokeen täysillä.
Voit päästä ihan hyvin sisään, eikä tehty työ mene hukkaan vaikka jäisitkin vaille opiskelupaikkaa tänä keväänä.
Itse varmaan hankkisin itseopiskelumateriaalit ja seuraisin niitä ennemmin kuin lukisin Galenosta ja hankkisin laskurutiinia. Biologian tehtävistä kukaan ei kuitenkaan saa pisteitä pääsykokeessa :)Siksi haet siis noihin kaupunkeihin, koska vituttaa ihan saatanasti, jos jäät Tampereesta pisteen päähän ja oisit siis todennäköisesti päässyt muualle. Tämä vituttaa luultavasti niin paljon, että olet valmis vuoden päästä hakemaan kuitenkin toiseen kaupunkiin, kuten nyt olet valmis hakemaan Tampereelle etkä Helsinkiin. (nim. Näin kävi)
Opetushan lienee tasokasta jokaisessa yliopistossa, ainakin opiskelijat ympäri maata ovat tyytyväisiä. - että turku on
Joo! kirjoitti:
Siksi haet siis noihin kaupunkeihin, koska vituttaa ihan saatanasti, jos jäät Tampereesta pisteen päähän ja oisit siis todennäköisesti päässyt muualle. Tämä vituttaa luultavasti niin paljon, että olet valmis vuoden päästä hakemaan kuitenkin toiseen kaupunkiin, kuten nyt olet valmis hakemaan Tampereelle etkä Helsinkiin. (nim. Näin kävi)
Opetushan lienee tasokasta jokaisessa yliopistossa, ainakin opiskelijat ympäri maata ovat tyytyväisiä.tamperetta helpompi?
jos niin miksi? omasta kokemuksesta vai?
kiitos jo noista vastauksista! - Miten muka
Joo! kirjoitti:
Itse varmaan hankkisin itseopiskelumateriaalit ja seuraisin niitä ennemmin kuin lukisin Galenosta ja hankkisin laskurutiinia. Biologian tehtävistä kukaan ei kuitenkaan saa pisteitä pääsykokeessa :)Miten niin biologian tehtävistä ei kuitenkaan kukaan saa pisteitä pääsykokeessa ?
- lääketyo
Miten muka kirjoitti:
Miten niin biologian tehtävistä ei kuitenkaan kukaan saa pisteitä pääsykokeessa ?
Bilsan tehtävät aikamoista ulkoa opettelua, laskuista helpompaa saada täydet pisteet. Kaikki täytyy osata, jos biologian tehtävästä meinaa saada täydet pisteet. Tietty ihmiset oppivat eri tavalla.
- 2 kertaa kokeessa
Miten muka kirjoitti:
Miten niin biologian tehtävistä ei kuitenkaan kukaan saa pisteitä pääsykokeessa ?
Bilsan tehtäviin ei kannata pistää aikaa kokeissa. Fysiikka ja kemia on tärkeimpiä.
Nyt kun on sisässä, niin ihmettelen, miksi bilsaa edes kysytään, koska ei siitä SAA PISTEITÄ!
Jos osaat laskea, olet looginen, jne... pärjäät!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p475405Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "612176Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella181790Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1421742- 171525
No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol301447Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v5132881-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171097Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy771068Joutuuko Suomi24-palvelu taas oikeuteen ?
Nämä Purraa ja Perussuomalaista johtoa pedofiilian suojeliana pitävän kirjoittajan viestit eivät vain poistu täältä. Se210926