teosofisia ohjelmia

tiedohaluinen tyttö

onko mahdollista että seiskakanavalla tulisi teosofiaa käsitteleviä ohjelmia?
Olen kovasti kiinnostunut tästä "Jumalaisesta viisaudesta"

11

880

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja jos löytyy

niin ehkä varoittavassa mielessä...

Miksi etsi viisautta abstraktiosta, kun Viisaushan on persoona?

"1. Kor. 1:24
      mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus."

• ehdotus

Teosofiaa voisi kyllä käsitellä Raamatun näkökulmasta.
      Ei mitenkään hassumpi ajatus käsitellä tuotakin harhaa.

• on harhaoppi, jossa on kristillistä retoriikkaa ja sanastoa sen verran, että joku saattaa mennä halpaan.

Taivas Tv7 on Raamatun sanaan perustuva ja raitis kristillinen tv-kanava.

• teosoffiaaa

Teosofia kun ei ole kolmiyhteiseen Jumalaan uskoon vievää toimintaa eikä perustu Raamattuun ykkösilmoituksena, Pyhän Hengen ilmoituksena, Elävänä Sanana. Teosofia on jotakin muuta, vaikka siinäkin jokin jumala olisi ja sillei erehdyttävästi saattaa muistuttaa jotakin lempeää yleistä uskonnollisuutta.

Jeesus sanoo: "Minä olen tie, totuus ja elämä, ei kukaan tule Isän tykö, paitsi minun kauttani."

TV7 ei voi ottaa teosofiseen filosofiaan perustuvia ohjelmia ja opetuksia, sillä ne eivät evankelioi eivätkä opeta Raamatullisesti. Terv. sivusta seurannut

• selkeällä suomen kielellä

sanoa, mistä tämä teosofia on lähtöisin? Ei ainakaan siitä Jumalasta, johon minä uskon, eikä Hänen Pojastaan Jeesuksesta eikä Isälle ja Pojalle aina uskollisesta Pyhästä Hengestä. Siis jostakin muusta kuin taivaasta.

• teosofiaan enkä universalismiin, mutta Jumalan sanaan olen kohtalaisen hyvin perehtynyt. Kun jonkin kerran olen viitannut Jeesuksen sanoihin Matt.19:7,8 ja 23:30-36 jakeiden sisältöön, niin kohta minua aletaan nimittelemään teosofiksi.

Ja jos pyydän raamatullista selvitystä sille kun Paavali sanoi tietävänsä, että "Jumala tahtoo kaikkien ihmisten pelastuvan", ja: "Mitä ikinä Jumala tahtoo, hän tekee, sekä taivaissa, maan päällä ja maan alla", niin silloin minua aletaan nimitellä universalistiksi!

Ja nimittelijät korostavat sekä teosofian että universalismin harhaopiksi, vaikka Jeesus niitä opetti!

• sunnyriver

Miksi kristillisellä tv-kanavalla käsiteltäisiin
      harhaoppeja? Sellaisestahan tässä kuitenkin vääjäämättä on kysymys. Eli tällaiset on parasta kiertää kaukaa ja keskittyä löytämään Jumalan armo Kristuksessa, syntien anteeksianto ja Jumalan antama ilo s ja selkeys elämään!

• Tutustu ensin teosofiaan ja tuomitse sitten.
        Ei se ole uskonto, ei harhaoppi. Se on tapa suhtautua elämään, se kasvattaa monipuolisesti tiedon tiellä, henkisesti.
        Te ette onnettomat näe mitään muuta kuin oman ahdasmielisen uskonne. Joka vie teitä kohti itserakkauden ja katellisuuden huippua.
        Vain uskova luulee olevansa jotain erikoista.
        Mitä jos lukisit Matt: 14. 16

• *joopajoo*
        maagikko kirjoitti:

Tutustu ensin teosofiaan ja tuomitse sitten.
        Ei se ole uskonto, ei harhaoppi. Se on tapa suhtautua elämään, se kasvattaa monipuolisesti tiedon tiellä, henkisesti.
        Te ette onnettomat näe mitään muuta kuin oman ahdasmielisen uskonne. Joka vie teitä kohti itserakkauden ja katellisuuden huippua.
        Vain uskova luulee olevansa jotain erikoista.
        Mitä jos lukisit Matt: 14. 16

Siis eihän tuo voi pitää paikkaansa etteikö teosofia olisi
        uskonto. Sitähän se on sanan täydessä merkityksessä.
        Joka muuta väittää, ei itsekään tiedä mistä puhuu.

• Sen näkee ja kuulee
        *joopajoo* kirjoitti:

Siis eihän tuo voi pitää paikkaansa etteikö teosofia olisi
        uskonto. Sitähän se on sanan täydessä merkityksessä.
        Joka muuta väittää, ei itsekään tiedä mistä puhuu.

Teosofia on harhaoppi, vain Jeesus on Tie Totuus ja Elämä. Se vaan on niin.

• 316
        Sen näkee ja kuulee kirjoitti:

Teosofia on harhaoppi, vain Jeesus on Tie Totuus ja Elämä. Se vaan on niin.

...on näkkileipä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      138
      9808
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      148
      5383
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      39
      3982
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      131
      3595
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2654
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1906
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      359
      1572
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      98
      1567
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      73
      1418
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1376
    Aihe