Kuka uskoo vl-parannuksen tehneen ihmisen mielenmuutokseen? Onko asiasta esimerkkejä, että pahantekijästä olisi simsalabim, tullut hetkessä hyvä ja vieläpä säilynyt sellaisena?
Ainakin empiirinen kokemukseni sivusta seuranneena on: Pahantekijä on vl-parannuksen teon jälkeen yhtä kauan "kunnolla", kuin hän jaksaa pidättää hengitystään. Tarvinneeko sanoa? Olen aika kyyninen asian suhteen..
Parannuksen aitous?
30
726
Vastaukset
- meille muillekkin
omasta parannuksen teostasi Millainen se oli? Tuliko sinusta sen jälkeen synnitön? Elätkö nyt lihan pyhitys opissa? Eli kun on kerra tehnyt parannuksen, sen jälkeen ei sielunvihollisella, tällä maailmalla ja omalla turmeltuneella syntiin taipuvaisella lihallasi ole mitään valtaa sinuun.
Vl-opin ristiriitaisuus tulee hyvin esille, esimerkissäni. Lähinnä ajattelin erästä winkapitalistia.
- et kerro missä joukoissa se...
Devoit kirjoitti:
Vl-opin ristiriitaisuus tulee hyvin esille, esimerkissäni. Lähinnä ajattelin erästä winkapitalistia.
no et ainakaan Kempelaisen joukoissa, sehän on uudestikastaja tai hienommin sanottuna aikuiskasteen kannataja ja joku saarnaaja jopa niissä joukoissa.
- ihmettelen, onko?
et kerro missä joukoissa se... kirjoitti:
no et ainakaan Kempelaisen joukoissa, sehän on uudestikastaja tai hienommin sanottuna aikuiskasteen kannataja ja joku saarnaaja jopa niissä joukoissa.
Ei kyllä aina käytös vaikuta siltä.
ihmettelen, onko? kirjoitti:
Ei kyllä aina käytös vaikuta siltä.
Ette tiedä, kenen joukoissa kempelaisen kanssa seisomme?
Kaste, eikä kastamattomuus kadota..- eikä kastamattomuus
Devoit kirjoitti:
Kaste, eikä kastamattomuus kadota..vaan epäusko, joka on kaikkien syntien äiti.
- devoitilta
Devoit kirjoitti:
Kaste, eikä kastamattomuus kadota..Kun siis seisot samassa joukossa kempeleläisen kanssa niin; tarttuuko synti sinuun? kun kempeleläiseen ei kuulemma tartu.
devoitilta kirjoitti:
Kun siis seisot samassa joukossa kempeleläisen kanssa niin; tarttuuko synti sinuun? kun kempeleläiseen ei kuulemma tartu.
Sinäkö et seiso meidän kanssamme samassa joukossa?
Olen armahdettu syntinen - toivottavasti..eikä kastamattomuus kirjoitti:
vaan epäusko, joka on kaikkien syntien äiti.
Totisesti et ole kaukana taivastenvaltakunnasta.
- helppo.
vastata.Mielenmuutos on todella tapahtunut. Entinen elämä rupeaa näyttämään väärältä ja on halu hyljätä se syntinä pois. Käydään parannukseen ahtaan portin kautta.
Kuljemme kaksiosaisena senkin jälkeen.Synti aina tarttuu ja on tarpeen käydä pesulähteille uskovaisena pysyäksemme. Hengen halu on kuitenkin pysyä tässä joukossa.
Ei käy samalla lailla kuin eräälle tämän palstan kirjoittajalle, joka uskottelee itselleen, että synti ei enään tartu kasteella käymisen jälkeen.- suora vastaus
Oletko sinä tehnyt mainitsemaasi vl-parannusta vai johonkin eriseuraan, kun käytät harhauttavasti samoja termejä vastauksessasi kuin vl:t.
- sekaannus tuli
suora vastaus kirjoitti:
Oletko sinä tehnyt mainitsemaasi vl-parannusta vai johonkin eriseuraan, kun käytät harhauttavasti samoja termejä vastauksessasi kuin vl:t.
Väännetäämpä ällätikulla.
Olen vl ja vastasin devoitille, kun hän kysyi;kuka uskoo vl:n parannuksen aitouteen tai mielenmuutokseen.Jotenkin näin se meni.
Siksi termit olikin vl:n termejä.Ei ollut devoitin vastaus. - minuakin
sekaannus tuli kirjoitti:
Väännetäämpä ällätikulla.
Olen vl ja vastasin devoitille, kun hän kysyi;kuka uskoo vl:n parannuksen aitouteen tai mielenmuutokseen.Jotenkin näin se meni.
Siksi termit olikin vl:n termejä.Ei ollut devoitin vastaus.kun luin uusiks keskustelun kulun, ja ymmärtänet miksi esitin suoraa kysymystä kun luulin tekeväni sen Devoitille ja sekoitin sun vastaukses että se olis ollut Devoitin. Joten älä ihmettele jos meni pääni pyörälle kun vastauksestasi luin että se oli uskovaisen vastaus ja Devoitin kysymys edusti päinvastaista siis että Devoit ei ole vl.
minuakin kirjoitti:
kun luin uusiks keskustelun kulun, ja ymmärtänet miksi esitin suoraa kysymystä kun luulin tekeväni sen Devoitille ja sekoitin sun vastaukses että se olis ollut Devoitin. Joten älä ihmettele jos meni pääni pyörälle kun vastauksestasi luin että se oli uskovaisen vastaus ja Devoitin kysymys edusti päinvastaista siis että Devoit ei ole vl.
En oo enkä tuu, lestadiolaiseksi.
- karvoistaan pääsee
suora vastaus kirjoitti:
Kun Aadamin perisynti kulkee aina mukansasi, vaikka kuinka tekisit parannusta.
Pieni lapsikin osaa jo olla tuhma, vaikkei sitä ikinä olisi kukaan hänelle opettanut.
Aivan hiljattain aikuinen lapseni ihmetteli oman pienen ensi askeleita opettelevan lapsensa kinkkistä käytöstä jossakin asiassa, että miten kummassa hän on tuollaista oppinut, kun emme ole hänelle opettaneet, eikä ole vielä ehtinyt olla toisten lasten kanssa, että olisi muualtakaan oppinut.
Usko ei tee ihmistä hyväksi, mutta halun taistella syntiä vastaan armosta Jeesuksen sovintoveren alla.
Täällä palstalla tuntuu olevan kovasti sellaisia, jotka etsivät ja julkituovat vikoja uskovaisista. Ja niitähän piisaa.
Miten oli Pavalin, Herran uskonsoturin laita:
Room. 7:
"22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia. "
Tämä on otollisia Jumalalle:
Luuk. 18:
" 17 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
Ei näin:
Ilm. 3:
"17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
18 Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa,
tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit. "
Yksin uskosta, yksin armosta, yksin Jeesuksen tähden:
Ef. 2:8
" Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta se on Jumalan lahja 9 ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi." - tämäkin Devoitille
karvoistaan pääsee kirjoitti:
Kun Aadamin perisynti kulkee aina mukansasi, vaikka kuinka tekisit parannusta.
Pieni lapsikin osaa jo olla tuhma, vaikkei sitä ikinä olisi kukaan hänelle opettanut.
Aivan hiljattain aikuinen lapseni ihmetteli oman pienen ensi askeleita opettelevan lapsensa kinkkistä käytöstä jossakin asiassa, että miten kummassa hän on tuollaista oppinut, kun emme ole hänelle opettaneet, eikä ole vielä ehtinyt olla toisten lasten kanssa, että olisi muualtakaan oppinut.
Usko ei tee ihmistä hyväksi, mutta halun taistella syntiä vastaan armosta Jeesuksen sovintoveren alla.
Täällä palstalla tuntuu olevan kovasti sellaisia, jotka etsivät ja julkituovat vikoja uskovaisista. Ja niitähän piisaa.
Miten oli Pavalin, Herran uskonsoturin laita:
Room. 7:
"22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia. "
Tämä on otollisia Jumalalle:
Luuk. 18:
" 17 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
Ei näin:
Ilm. 3:
"17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
18 Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa,
tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit. "
Yksin uskosta, yksin armosta, yksin Jeesuksen tähden:
Ef. 2:8
" Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta se on Jumalan lahja 9 ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi."tarkoitettu.
- mukanasi
Devoit kirjoitti:
Näytä Raamatusta perisynti.
siellä se riettalintu jossakin ympärilläsi hyörii, niinkuin minunkin. Etkös sitä huomaa?
- Jumalan kuva
Devoit kirjoitti:
Näytä Raamatusta perisynti.
ihmisessä turmeltui. Ihminen mieltyi pahaan. Hänellä ei enää ole halua eikä voimaa hyvään. Hän ei rakasta Jumalaa vaan itseään ja maailmaa. Tämä jumalanvastainen taipumus kulkee perintönä koko ihmissuvussa, ja sitä sanotaan perisynniksi. Tästä sisäisestä turmeluksesta johtuvat pahat ajatukset, puheet ja teot, joita sanotaan tekosynneiksi. vrt, Room.3:10-12
Tämän kirjoitin Katekismuksen kolmannen luvun kappaleesta 22. Jumalan kuva kirjoitti:
ihmisessä turmeltui. Ihminen mieltyi pahaan. Hänellä ei enää ole halua eikä voimaa hyvään. Hän ei rakasta Jumalaa vaan itseään ja maailmaa. Tämä jumalanvastainen taipumus kulkee perintönä koko ihmissuvussa, ja sitä sanotaan perisynniksi. Tästä sisäisestä turmeluksesta johtuvat pahat ajatukset, puheet ja teot, joita sanotaan tekosynneiksi. vrt, Room.3:10-12
Tämän kirjoitin Katekismuksen kolmannen luvun kappaleesta 22.Kun olemme kuoleman omia, Aadamin lankeemuksen seurauksena, se on se Aadamin perintö.
Vauva on synnitön.
- pahantekijästä
tullut hetkessä hyvä ja säilynyt sellaisena. Mikäs ihminen se sellainen olisi?
- sinä keihin
kuulut, samaa asiaa tivasin kempelaiselta, mutta vastausta en saanut. :(
- kemp.
kerran vastasi. En ole helluntalainen, vaan juutalainen.
- juutalaisuuteen
kemp. kirjoitti:
kerran vastasi. En ole helluntalainen, vaan juutalainen.
viittaavan kirjoituksen minäkin olen Kempelaiselta saanut kolmeen otteeseen omaan galleriaani.
- Oletko sinäkin
Devoit kirjoitti:
Kuulun nasaretilaisten lahkoon, joka on ruttoakin pahempi :)
juutalainen? Tuntuu oudolta syntyperääsi peilaten.
Oletko sinäkin kirjoitti:
juutalainen? Tuntuu oudolta syntyperääsi peilaten.
Roomalaiskirje:
2:28 Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu;
2:29 vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.
Tunnetaanko me toisemme?- meitähän on monta
Devoit kirjoitti:
Roomalaiskirje:
2:28 Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu;
2:29 vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.
Tunnetaanko me toisemme?jotka sinut tuntee.
meitähän on monta kirjoitti:
jotka sinut tuntee.
Näkkyy olevan...
Eihän tässä enää kehtaa kirjoitella :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1532617
- 1971890
- 701667
- 921628
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91351- 721031
- 811020
- 95999
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes190924- 67901