Onko tämä oikein käännetty ja tulkittu?
Kiittäen
Lehmän suura jae 62?
3
557
Vastaukset
- varhaisempaa perua
Jos olet kiinnostunut kristittyjen ja juutalaisten asemasta islamissa, luet väärää suuraa. Myöhempi ilmoitus kumoaa aiemman. Lue viides suura, se on ajallisesti myöhäisimpiä ja siten tärkeimpiä.
- tilanteen ja ajan mukana...'
Torah taas ei muutu... -siis korani ei ole kirjoitettua sanaa..
- tulkinta
Jakeen mukaan uskovainen on se, joka uskoi vallinneeseen uskontoon eli esim kun juutalainen kuuli prof. Jeesuksen tulosta (uskonopeista) hän uskoi tähän. Tai kun kristitty kuuli prof. Muhammedin (uskonopeista) tulosta niin hän uskoi tähän, eli aina vallinneeseen uskontoon.
Jae ei ole ristiriitainen, kuten mitkään muutkaan jakeet koraanissa. Tämä jae EI siis tarkoita, että kaikki juutalaiset, kristityt tai muut olisivat "turvassa". Ainoastaan ne olisivat "turvassa", jotka uskoivat sillä aikakaudella vallinneeseen uskontoon. Tämä on myös loogista ja reilua, eikö? Eihän demokraattisessa järjestelmässäkään noudateta vanhaa lakia, kun uusi on astunut voimaan. Vai mitä?
Ja Allah tietää parhaiten.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1332374Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3451865- 401547
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii311363Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281300Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941183- 541153
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327897Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles104840Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53752