suola ja

nastat

oi kuinka rakastankaan molempia jos niiden käyttö
kiellettäisiin niin eihän tielle noiden törttöjen
sekaan uskaltaisi mennä kuin panssarivaunulla

4

499

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eivät autoilijat

      kuka autoilija rakastaa autonsa ruostumista suola-liuksessa.Liikaa kylvetään suolaa.Paljon suolaa paljon rahaa suolan kylväjälle.

      • äänteli jälleen

        Kyllä minun muistaakseni Kongikankaan mällin jälkeen vähän yksi jos toinenkin itki suolauksen perään....

        Ja tuossa on muuten juurikin se kohta, mistä kenkä puristaa. Henkilöautoissa käytetään talvirenkaita, joilla pärjää jäiselläkin tiellä, mutta raskaassa kalustossa ei nastat eikä pehmeät kumiseokset kestä -> ajetaan, pakon edessä, "suvikumeilla" vuoden ympäri.

        Pääkaupunkiseudulla suolaa on pakko kylvää, koska ruuhkan ja/tai liikennevalojen takia ylämäkeen pysähtyneet rekat eivät kertakaikkiaan pääse uudelleen liikkeelle, jos tien pinta on jäinen tai nuoskalumen peitossa. On meinaan, muutama kerta tullut Kehä I:llä seistyä mm. Turun moottoritien ylityksen kohdalla, kun on satanut pari senttiä lunta eikä aura-auto ole kerinnyt paikalle. Kas kun siinä mäen päällä on liikennevalot, niin yx rekka hyytyy siihen mäkeen ja toinen lähtee ohittamaan ja hyytyy rinnalle. Sen jälkeen odotetaankin kaikessa rauhassa sitä aura-autoa suolausvehkeineen...

        Niin, ja bussit tykkää puolestaan hyytyä pysäkeille - eikä siihen tarvita kuin 1 % nousu, kun sattuu passeli keli!


      • aina se
        äänteli jälleen kirjoitti:

        Kyllä minun muistaakseni Kongikankaan mällin jälkeen vähän yksi jos toinenkin itki suolauksen perään....

        Ja tuossa on muuten juurikin se kohta, mistä kenkä puristaa. Henkilöautoissa käytetään talvirenkaita, joilla pärjää jäiselläkin tiellä, mutta raskaassa kalustossa ei nastat eikä pehmeät kumiseokset kestä -> ajetaan, pakon edessä, "suvikumeilla" vuoden ympäri.

        Pääkaupunkiseudulla suolaa on pakko kylvää, koska ruuhkan ja/tai liikennevalojen takia ylämäkeen pysähtyneet rekat eivät kertakaikkiaan pääse uudelleen liikkeelle, jos tien pinta on jäinen tai nuoskalumen peitossa. On meinaan, muutama kerta tullut Kehä I:llä seistyä mm. Turun moottoritien ylityksen kohdalla, kun on satanut pari senttiä lunta eikä aura-auto ole kerinnyt paikalle. Kas kun siinä mäen päällä on liikennevalot, niin yx rekka hyytyy siihen mäkeen ja toinen lähtee ohittamaan ja hyytyy rinnalle. Sen jälkeen odotetaankin kaikessa rauhassa sitä aura-autoa suolausvehkeineen...

        Niin, ja bussit tykkää puolestaan hyytyä pysäkeille - eikä siihen tarvita kuin 1 % nousu, kun sattuu passeli keli!

        konginkangas vedetään mukaan. Heitä vaikka parikymmentä esimerkkiä äläkä aina siitä samasta jauha. Kyllä se auto kulkee kun osaa ajaa vai onko lapissa lämmitetyt kaistat bussipysäkeillä.


      • suolaa
        äänteli jälleen kirjoitti:

        Kyllä minun muistaakseni Kongikankaan mällin jälkeen vähän yksi jos toinenkin itki suolauksen perään....

        Ja tuossa on muuten juurikin se kohta, mistä kenkä puristaa. Henkilöautoissa käytetään talvirenkaita, joilla pärjää jäiselläkin tiellä, mutta raskaassa kalustossa ei nastat eikä pehmeät kumiseokset kestä -> ajetaan, pakon edessä, "suvikumeilla" vuoden ympäri.

        Pääkaupunkiseudulla suolaa on pakko kylvää, koska ruuhkan ja/tai liikennevalojen takia ylämäkeen pysähtyneet rekat eivät kertakaikkiaan pääse uudelleen liikkeelle, jos tien pinta on jäinen tai nuoskalumen peitossa. On meinaan, muutama kerta tullut Kehä I:llä seistyä mm. Turun moottoritien ylityksen kohdalla, kun on satanut pari senttiä lunta eikä aura-auto ole kerinnyt paikalle. Kas kun siinä mäen päällä on liikennevalot, niin yx rekka hyytyy siihen mäkeen ja toinen lähtee ohittamaan ja hyytyy rinnalle. Sen jälkeen odotetaankin kaikessa rauhassa sitä aura-autoa suolausvehkeineen...

        Niin, ja bussit tykkää puolestaan hyytyä pysäkeille - eikä siihen tarvita kuin 1 % nousu, kun sattuu passeli keli!

        Kyllä täällä bussit pääsee lähtemään pysäkiltä jyrkemmässäkin nousussa vaikka ois pysäkki kuinka kuljulla. On nääs kaupunki rapsauttanut vähän katuhiekkaa siihen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      441
      2052
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      211
      1766
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      186
      1489
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1481
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      50
      1187
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1151
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      137
      1108
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      36
      1011
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      1006
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      96
      988
    Aihe