matkapahoinvointi lääkkeet

matkakuume_88

Semmosta tiedustelisin tässä et onko kellään kokemusta matkapahoinvointilääkkeistä laivareissulla? auttaako ja mitä sivuvaikutuksia ja saako niitä syödä jos nauttii alkoholia?
Meillä ois laiva reissu edessä ja olen sen sortin ihminen että voin herkästi pahoin, esim autossakin.en ole koskaan ollut laivalla ja pelkään pahoin että voin huonosti siellä.
Ja minkä hintasia ne lääkkeet yleensä on ja saako niitä ilman reseptiä?

6

7622

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niiden kanssa

      koska vaikuttavat keskushermostoon, paria saa ilman reseptiä.

    • smip

      Moi! Lääke on Postafen, ja hinta 9,55 euroa ainakin Yliopiston apteekissa. Tehokas on, vaikutusaika 12 tuntia. Itse olen ottanut auto-, laiva- ja lentomatkoille. Itselleni ei ole koskaan tullut mitään haittavaikutuksia. Saa ilman reseptiä. Seuraava teksti on kopsattu suoraan yliopiston apteekin sivulta.

      Lääkemuodot

      Tabletti, jossa on vaikuttavaa ainetta 25 milligrammaa

      Vaikuttavat aineet

      Meklotsiini.

      Käyttötarkoitus

      Lääkettä käytetään pääasiassa matkapahoinvointiin sekä merisairauden ehkäisyyn ja lievitykseen.

      Vaikutustapa

      Lääke kohdistaa vaikutuksensa keskushermostoon siten, että pahoinvointi ja huimaus estyvät.

      Annostus

      Matkapahoinvointiin suositellaan aikuisille ja yli 12-vuotiaille annostusta yksi tabletti 1-2 kertaa vuorokaudessa. Jos yksi tabletti ei tunnu riittävän, voidaan tunnin kuluttua ottaa toinen, mutta vuorokauden aikana saa ottaa enintään kaksi tablettia.

      Lääkkeen ottaminen

      Tabletit niellään runsaan nesteen kera.

      Haittavaikutukset

      Lääke saattaa väsyttää ja samalla heikentää tarkkaavaisuutta liikenteessä. Muita haittavaikutuksia voivat olla mm. suun kuivuus, näön hämärtyminen, ummetus ja virtsaamisvaikeudet. Alkoholin käyttöä lääkityksen aikana on syytä välttää. Käyttö tulee keskeyttää 4 vuorokautta ennen allergiatestiin menoa.

      • Nimetön

        Olen käyttänyt kyseistä lääkettä pari kertaa. Minua ne väsyttävät aivan tolkuttomasti. En enää ota niitä varmuuden vuoksi.

        Olen kuullut, että inkiväärillä olisi myös matkapahoinvointia estävää vaikutusta. Tuoretta inkivääriä on ruokakaupoissa ja luontaistuotekaupoista saa jotain pillereitä.


      • Hannasssss
        Nimetön kirjoitti:

        Olen käyttänyt kyseistä lääkettä pari kertaa. Minua ne väsyttävät aivan tolkuttomasti. En enää ota niitä varmuuden vuoksi.

        Olen kuullut, että inkiväärillä olisi myös matkapahoinvointia estävää vaikutusta. Tuoretta inkivääriä on ruokakaupoissa ja luontaistuotekaupoista saa jotain pillereitä.

        Olen käyttänyt tuota postafenia ja itselläni ei ole ollut minkäänlaisia sivuvaikutuksia. Ainut mitä olen huomannut, että joskus pahoinvointi yllättää lääkkeestä huolimatta.


      • ,,
        Hannasssss kirjoitti:

        Olen käyttänyt tuota postafenia ja itselläni ei ole ollut minkäänlaisia sivuvaikutuksia. Ainut mitä olen huomannut, että joskus pahoinvointi yllättää lääkkeestä huolimatta.

        hirvee väsy iskee, ei sittenkään kyllä matkasta nauti. niitä en ainakaan ota enää. On kuulemma olemassa laastareitakin matkapahoinvointiin, sitä täytyy varmaan kokeilla....


    • Tyttö tuollainen

      No moikka :),

      Itse oon tämmönen 10 wee tyttö, itselläni ja isälläni luonnostaan tasapainohäiriö (tarkoittaa sitä, että tulee autossa, laivassa, metrossa, mutta ei lentokoneessa eikä junassa paha olo). Jos on tuulista merellä, otamme postafenit.
      Annostus

      Matkapahoinvointiin suositellaan aikuisille ja yli 12-vuotiaille annostusta yksi tabletti 1-2 kertaa vuorokaudessa. Jos yksi tabletti ei tunnu riittävän, voidaan tunnin kuluttua ottaa toinen, mutta vuorokauden aikana saa ottaa enintään kaksi tablettia.
      V A S T A U S:
      No, kerroinkin jo, että olen 10, mutta olen jo 5 vuotiaasta asti ottanut sitä. Ei niin tarkkaa välttämättä

      Lääkkeen ottaminen

      Tabletit niellään runsaan nesteen kera.
      V A S T A U S: Niin ne otetaankin. Todella pahan makuisia :d

      Haittavaikutukset

      Lääke saattaa väsyttää ja samalla heikentää tarkkaavaisuutta liikenteessä. Muita haittavaikutuksia voivat olla mm. suun kuivuus, näön hämärtyminen, ummetus ja virtsaamisvaikeudet. Alkoholin käyttöä lääkityksen aikana on syytä välttää. Käyttö tulee keskeyttää 4 vuorokautta ennen allergiatestiin menoa
      V A S T A U S: Nojaa, eipä nyt kauheasti väsytä, mutta vähän ehkä suu kuivuu. Paitsi kun nukkuu, tulee kuolaa :DDD (LÄPPÄ, eli VITSI)

      Toivottavasti auttoi :) [ sori kirjoitusvirheistä/oikenkirjoitusvirheistä]

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1796
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1583
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      49
      1539
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1468
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      10
      1260
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1132
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1113
    Aihe