Olen taas alkupisteessä.............

happikin loppuu

Olen ollut sairauslomalla jo kohta kuusi kuukautta ja lääkäri alkaa patistaa kokeilemaan työntekoa.
Noh, juuri siihen paikkaan takaisin en halua mennä töihin jossa sain tämän viimeisimmän masennuskohtauksen.
Se on kettumainen palkkatukipaikka jossa kaiken huipuksi kiusaattiin ja siinä sivussa romahdin pahasti.
Sitä on jäljellä vielä muutama kuukausi, mutta kun puolen vuoden jälkeen Kela tyrkyttää ihmistä kokeilemaan työntekoa.
Niin, siihen paikkaan johon pakolla pistettiin ettei saa karenssia.
Ne siellä paikassa edes tahdo minua takaisin, se on varma.
Työpaikan työntekijätkin jättää kaupungilla tervehtimättä ja tiedän että jos sinne menisin, tarjolla olisi taas jotain kivaa.

Palkkatukipaikka on siis sellainen tukityöllistetty juttu, jossa esimerkiksi kerho tai urheiluseura jne saa itse rahaa jos ottaa pitkäaikaistyöttömän.
Ne nimenomaan ei tahdo minua, koska olen ollut paljon sairauslomalla ja ne saa sen mukaan kuinka paljon työntekijä on ollut työssä.
Eli, olen heille vain taakkana.
Kaikki siellä olevat on niska limassa töissä, koska niihin poissaoloihin kiinnitetään paljon huomioita.

Eilen otin taas illalla iltalääkityksen ja kaksi nukkumislääkettä, nekään ei auttanut nukkumaan sitten kuin keskiyöllä, koska aloin taas murehtia töihimenoa niin että taas alan mennä alaspäin.
Raivostuttaa ja kiukuttaa ja taas masentaa ja ärsyttää.
Olen siis taas alkupisteessä, vain siinä on sitten se ero että olen saanut tämän diagnoosin ja lääkityksen.

Näillä eväillä taas sinne kiusattavaksi?
En ole varsin puhunut siitä työpaikkakiusaamisesta, koska tiedän että kaikki siihen osallistuvat kiistävät kaiken.

Ahdistaa.

2

384

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinne tiettävään ahdistukseen

pyydä työkkäristä vaihtoa jonnekkin muuanne loppuajaksi. Työllistämistuki työn voi vaihtaa ja olla loppuaika jossain muualla.

Tsemppiä!

• enää

koska et pysty siellä ollessasi kuntoutumaan. Itselläni on myös samanlaisia kokemuksia. Sairastuin v.98 ja jouduin jättämään silloisen työn koska en enää jaksanut työpaikalla jatkuvaa syyttelyä huonommuudesta, ei suoraan sanottu mutta annettiin ymmärtää etten ollut "hyvä" työntekijä. Minä olin tämän jälkeen 4 vuotta kuntoutuksessa ja myös kelalta tuli lappua että töihin!! Keskustelin psykiatrin kanssa asiasta ja hän kysyi minulta jaksatko olla töissä. No en! Hyvä että silloin jaksoi elää päivä kerrallaan.Vuotta myöhemmin kokeiltiin kuntoutusta eräässä firmassa ja opettelin uuden työn, ja jaksoin hyvin vuoden verran. Firma meni konkkaan ja vaihdoin firmaa lennosta..alussa työpaikka vaikutti hyvältä, mutta sitten alettiin vaatia enemmän ja enemmän. Piti osata asioita joita ei oltu opetettu, no lopunhan arvaa masennuin uudelleen. Eli työpaikalla on suuri merkitys miten jaksaa, jos on hyvä porukka ei se vähän pienempi palkka olekkaan enää huono asia :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      122
      5115
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      30
      3658
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2460
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1578
    5. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      41
      1560
    6. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      24
      1504
    7. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      23
      1391
    8. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1292
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1198
    10. Olen oikeasti aika mukava

Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.
      Ikävä
      22
      1117
    Aihe