Kuinka moni töissä tai opiskelemassa

kysely-

Ootteko töissä, opiskelemassa, työttömänä vai sairaslomalla? Tai jotakin muuta?

Itse olen työttömänä. Kuitenkin olen hakenut töihin ja aika vastikää haastattelussakin käynyt, muttei tärpännyt.

Ja sitten millainen vaiva? Itselläni fyysiset oireet (palan tunne kurkussa lähinnä) ahdistaa. Mutta vielä selvittämättä syy. Pitäisi tehdä lisätutkimuksia.

Entä mitä lääkkeitä syötte säännöllisesti? Itse syön nyttemmin nukahtamiseen zopinoxia sekä joskus opamoxia. (Zolt maha/refluksi?vaivoihin, mutta viimeksi helmikuussa sitä olen ottanut)

8

563

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nasutin*

Efexor depot 225 mg, mielialalääke
      Truxal 100 mg,psykoosinesto
      Tenox 40 mg, unilääke
      Cyklokapron,6x500mg Hanen estolääke,harvinainen sairaus.

Kesän lopulla tulee yleensä maksukatto täyteen ja saan loppuvuoden lääkkeet ilmaiseksi.

Kalliita siis ovat lääkkeeni.

• Suvi-Valo

Sairauslomalla toistaiseksi. Odotan työkyvyttömyyseläkehakemukseen päätöstä.

astma, allergioita, nivelreuma, depressio

beclomet, salazopyrin, metotreksaatti, oxiklorin, perednison, sertraliini, ketipinor

• Opiskelen iltalukiossa, minulle on haettu nuoren kuntoutusrahaa.

Söin vielä vähän aikaa sitten Mirtazapinia ja Oxaminia, mutta lääkäri ei saa määrätä minulle lisää Oxaminia ja Mirtazapiini taas masensi entisestään :/

Millainen vaiva? Kaikki pienet vastoinkäymiset lannistaa totaalisesti ja tuntuu mahdottomilta ja ylitsepääsemättömiltä. En pysty nukkumaan öisin joten olen päivisin uskomattoman väsynyt (siksi en voi opiskella päivisin enkä pystyisi käymään töissä). Yleensä haluan nukkua suurimman osan päivästä, jottei tarvitsisi ajatella (paitsi etten pysty nukahtamaan). En jaksa tehdä mitään koska itsemurha vaikuttaa aina paremmalta vaihtoehdolta, enkä jaksa kunnolla välittää mitä minulle tapahtuu.

• ap.

Kysäisepä lääkäriltä Lyrica- nimistä lääkettä. Se on tarkoitettu myös ahdistuneisuuteen ja pitäis auttaa kai unettomuuteenkin. Olen lukenut sen lääkkeen vaikuttavuudesta. Tai melatoniinia? Joka tapauksessa ihmisen on tärkeä nukkua.

• huuhaahaa

Opiskelen yliopistossa (tai siis yritän). Ala ei kiinnosta vähääkään, eli opinnot eivät etene mihinkään. Itsetuhoiset ajatukset luonnollisesti eivät lisää opiskelumotivaatiota..

Diagnoosina vaikea masennus, yleinen ahdistuneisuushäiriö sekä paniikkihäiriö. Psykoterapiaa kokeiltu huonolla menestyksellä. Muutaman kk sisällä pitäisi olla unitutkimukset ja nykyisen psykiatrini kanssa keskustelemme mahdollisesta sähköhoidosta. Pysäkki on siis tullut vastaan.

Tähän mennessä on kokeiltu kaikki kotimaasta saatavilla olevat SSRI- ja SNRI -lääkkeet, useimmat trisykliset masennuslääkkeet, lyrica, buspar, ketipinor, levozin, levottomuuteen ataraxia, beetasalpaajat ja Rivatrilia lukuunottamatta kaikki bentsot. Ainoastaan Xanor ja Halcion ovat tehonneet ja ovatkin ainoat lääkkeet, mitä tällä hetkellä syön.

• ap.

ollut varsinainen "koekaniini" lääkkeiden suhteen. Itsekin joitakin kokeilleena tiedän hieman niistä. Unihäiriöistä puheenollen luin lääkärikirjasta, että masennus herättää liian varhain aamusta tai aamuyöllä. Mikä nyt sitten on aamuyötä. Sen sijaan kipu yöllä.

Itse en eilen ottanut nukahduslääkettä ollenkaan ja väänsin unen luontais- ja herbatuotteilla sekä tulehduskipulääkkeellä. Mutta heräsin siinä vähä neljän jälkeen ja ei millään tullu uni varmaan pariin tuntiin. Söinkin ja luontaisia otin sekä vielä tulehduskipulääkettä. Kuitenkin lopulta pienen murun otin zopinoxia, unilääkettä. Ja uni tuli!

En tiedä, miten paljon sillä sanonnalla on merkitystä, että se haava ei parane, mitä monilla siteillä hoidetaan. En muista ihan tarkasti tuota, mutta joka tapauksessa luulisin ainakin niin, että pitäisi ensin olla täysin selvillä, mistä syyt johtuu eikä ihan lätkimälläkään niitä lääkkeitä määrätä. Voihan unettomuuteen ja ahdistukseen joskus syy olla fyysinenkin. Olen lukenut sellaistakin, että esim syöpä voi aiheuttaa ahdistusta. Kuitenkin luultavasti suurin osa syistä on henkistä ellei sitten kivut ole kuviossa mukana. Mielestäni aina pitäisi tehdä perusteelliset tutkimukset mikäli potilaalla on kipuja. Ei voi olettaa, että kipu on psykosomaattista, jos potilas on hätääntynyt.

• M-26--

yliopisto-opiskelija olen vaikka ei siitä nyt oikein mitään tule. Lopetin just lääkkeen syömisen (mirtsa) ja olo on jotenkin parempi vaikka tiedänkin että asiat on päin helvettiä. Nähtäväksi jää tipahdanko siihen masennuskuiluun taas jonkin ajan kuluttua.

Töitä pitäisi nyt saada mutta eihän mua kukaan palkkaa. Tod näk elämäni päättyy itsariin muutaman vuoden kuluttua, olen tavallaan hyväksynyt että näin se tulee menemään.

• ap-

olen muuten tuota lääkettä syönyt. Tosin enimmäkseen nimellä: Remeron. Lopetin myös. Mutta tein sen vähitellen. Annokseni oli 15 mg. Yritin kyllä lopettaa kerrastakin, mutta tuli sen verran ahdistava olo, ettei onnistanu. Huomasin mm. sen, että pienempi annos tuntui paremmalta. Kukaan ei voi ihmistä pakottaa lääkkeitä syömään. Ihmisellä on vapaa tahto. Mummoni sanoi aikoinaan, ettei mihinkään muuhun ole pakko kuin kuolemalle. Itsarista on monesti oltu sitä mieltä, ettei se ole ratkaisu. Tuota sanaa, kun miettii, niin sen ymmärtää tarkoittavan sitä, että ongelma ei häviä itsarilla. Elikkä ei siis helpota.

Missään tapauksessa itsemurha ei ole kannatettavaa. Paha olo tietenkin saattaa laukaista ihmisessä, mitä pahimmat ajatukset. Mutta voimia vain ja uskoa ja toivoa siihen, että parempi päivä vielä koittaa! Tulee mieleeni kissa-juttu tähän. Vanhempieni kotona oli kissa, joka katosi ja oli poissa ehkä noin 2 vk. Metsässä lähettyvillä näkyi ilveksen jälkiä. Ja uskoin, että kissa ei palaa enää. Toivoin kuitenkin, että se vielä palaisi, en silti uskonut sen palaavan...
        Mutta yllätys, yllätys: kissa palasi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      85
      4614
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      110
      3830
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      175
      3620
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      58
      2052
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      71
      1928
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1259
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      129
      1114
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      140
      1050
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      57
      963
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      27
      882
    Aihe