Emconcor chf 2.5 mg lisälyönteihin ja tykytykseen

Miten on auttanut

kyseinen lääke lisälyönteihin ja tykytykseen, onko kenellekään määrätty ko. lääkettä. Itse en ole vielä aloittanut lääkkeen käyttöä. Kertokaa kokemuksianne! Kiitos!

19

24392

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Annika55

      Itsellä juuri kokeilussa samaan _runsaaseen_ vaivaan 7,5mg. Yleisesti ottaen voisi sanoa, että aika monesti kokeillaan/käytetään liian pientä annosta (nimenomaan tähän vaivaan), jotta sillä voisi olla tehoa.

      Huimauskommentteihin voisi sanoa, että beetat usein huimaavat aluksi, mutta se vähenee. Yleisesti ne ovat hyvin turvallisia lääkkeitä ja sydänsairaudessa kuin sydänsairaudessa parantavat ennustetta.

      • Miten on auttanut

      • ainakin
        Miten on auttanut kirjoitti:

        Kiitos viestistä kerro kokemuksia [email protected]

        pari vuotta. Alku annos oli aikoinaan puolikas (1,25mg) nyt olen lisännyt, otan puoltoista tablettia aamuisin, silti lisäreitä pitkin päivää. Enempää ei oikein vois lisätä, kun paineet ja syke alkaa laskea liian alas. Oon aika epätoivoinen.


      • onko muilla ollut
        ainakin kirjoitti:

        pari vuotta. Alku annos oli aikoinaan puolikas (1,25mg) nyt olen lisännyt, otan puoltoista tablettia aamuisin, silti lisäreitä pitkin päivää. Enempää ei oikein vois lisätä, kun paineet ja syke alkaa laskea liian alas. Oon aika epätoivoinen.

        Eikö sitten kannattaisi vaihtaa merkkiä jos tuo ei auta, itse en vielä ole aloittanut annettiin ymmärtää että olisi pitkävaikutteinen lääke ..
        Kurjaa on näiden lisälyöntien yms. kanssa osaisikin elää niin ettei välittäisi antais vaan muljata mutta "paremmin sanottu kuin tehty"


      • merkkiä
        onko muilla ollut kirjoitti:

        Eikö sitten kannattaisi vaihtaa merkkiä jos tuo ei auta, itse en vielä ole aloittanut annettiin ymmärtää että olisi pitkävaikutteinen lääke ..
        Kurjaa on näiden lisälyöntien yms. kanssa osaisikin elää niin ettei välittäisi antais vaan muljata mutta "paremmin sanottu kuin tehty"

        jo kokeiltu. Itse olen kärsinyt näistä lähes kolmekymmentä vuotta ja vieläkään en osaa olla pelkäämättä.


    • tykytti ja

      yöllä "hakkasi" kovaa , ei nopeasti vaan sillain takoi, pumppu ja lisäksi vähäinenkin kävely ja rappujen nousu hengästytti,
      lääkäri kuunteli ja sanoi heti vaivani johtuvan sydämestä, mistä se sen tiesi ?,
      määräsi emconcoria 5mg, siitä on muistaakseni n 1,5 vuotta, kyllä on lääke auttanut, ei mitään hengästymisiä ollut sen jälkeen.
      reseptissä lukee verenpaineeseen, eli on verenpainelääke, ym.

    • Gnutsen

      Minulla on myös ollut käytössä vuoden päivät.
      2,5 mg yksi tabletti aamuisin ja ovat pitäneet lisälyönnit hyvin poissa.
      Verenpaine tosin menee aika alas kun on muutenkin
      jo verenpainelääkitys,mutta hyvin muuten toimiva
      lääke siihen lisälyönti vaivaan.

      • Kalle

        Olen joutunut käyttämään Emconcordia mm sykkeen nopealyöntisyyden ja verenpaineen takia.Lääkäri vaihtoi muutama vuosi verenpainelääkkeen ja samalla varoitti,että ko. uuden lääkkeen kanssa ei Emconcord enää sovellu.


      • vaivan päälle

        Kun aloitit käyttämään Emconcor chf 2.5 mg kuinka nopeasti se vaikuttaa, itselläni on nyt Metoprolin 50 mg lisälyönteihin mutta lääkäri kirjoitti nyt mainitsemaani emconcoria eli kuinka nopea vaikutus lääkkeellä oli muistatko kun aloittelit, tietenkin yksilöllistä ..


      • majya
        vaivan päälle kirjoitti:

        Kun aloitit käyttämään Emconcor chf 2.5 mg kuinka nopeasti se vaikuttaa, itselläni on nyt Metoprolin 50 mg lisälyönteihin mutta lääkäri kirjoitti nyt mainitsemaani emconcoria eli kuinka nopea vaikutus lääkkeellä oli muistatko kun aloittelit, tietenkin yksilöllistä ..

        minulle EMCONCORI on sopinut hyvin, sain sitä liian korkeaan pulssiin ja rytmihäiriöihin.
        emconcor on nopeasti vaikuttava lääke ja laskee tehokkaasti verenpainetta.


    • ..tykyttää..

      Oletteko ottaneet alkoholia ko.lääkkeen kanssa?

    • Läpänheittoa

      Kyllä. olen ottanut alkoholia kaikkien lääkkeiden kanssa. Ei ongelmia. Tosin tuo lääkehän otetaan aamuisin ja häppää iltaisin....

      Ollut itsellä käytössä n. 3 vuotta, nyt otin apteekista toisenmerkkistä kun vaihtelu virkistää...(bisoprolol ratiopharm)

    • eimikkää

      Ei sovi Emconcor eikä bisoprolol eikä paljon mitkään rytmilääkket. On vähän valinnan varaa mulle.

    • Hyväkuntoinen

      Käyttääkö kukaan Emconcor CHF 2,5 mg lääkettä lisälyöntisyyteen, vaikka on ns- hidaspulssi! 52- ja jopa 47syk.
      Bisopropol. hidastaa vielä enempi, vaikka otan vain 1/2
      5mg;stä, ja lisäl. kyllä ilmenee pitkin päivää, kun pulssia kokeilen siis ranteesta. Laimentaa "hakkaamisen" voimakuutta tosin, joten ei normaalisti huomaa virheitä! Joskus kyllä tuntuu, että "jatkaako ollenkaan"! Olis hienoa jos löytyis lääke joka toimis verenpainetta alentavana ja lisälyöntisyyttä estävänäkin!!

    • eriktupu

      Vaihdoin emconcorin,joka sama kuin disoprollon,erialmistajat. Ropraliin sydämmem tykytykseen ja rytmihäiriöihin.otan vainsilloin,kun tykytys alkaa.auttoi.

    • tykitys

      On määrätty tykytykseen 2,5 syke laski 47 min jo puolella pillerillä.otan aamulla 1,25 ja illalla 1/4osan.silti syke 47-48min
      Jos olisin ottanut määräyksen mukaa 2,5x2 ja lisännyt vielä.Mitä sitten neuvoksi.

    • Joulurauhaa

      Minulla 35v rytmihäiriöitä ja vaikeahoitoinen RR-tauti eli ylös ja alas. Emconcor kiellettiin vuosien kokeilussa, kun laski pulssia liikaa. 2-3 RR-lääkettä ollut aina.
      Aikamoista säätelyä niitten kanssa ollut.
      5vk sitten laitettiin yllättäen tahdistin kun pulssi vaihteli 30-300. Pulssi rajattu nyt 60-130 ja nopeisiin eteis- ja kammioperäisiin sarjoihin aloitettiin nyt taas Emconcor 2,5mg,
      mikä nostettu nyt 5mg. RR olleet aika matalia ja yksi toinen RR lääke jo pois käytöstä.
      Pulssi ei nyt onneksi mene liian alhaalle, RR-lääkkeitäkin vähennetty. Eli käy sittenkin!

    • Anonyymi

      Takykardiaan sekä lisälyönteihin paras lääke mitä on.Myös siitä hyvä,että voi ottaa lääkkeen myös tarvittaessa,eikä esim.joka aamu.

    • Anonyymi

      Hei!
      Itsellä Propral ollut tarvittaessa käytössä, mutta muutaman viikon ankaran väsymksen ja heikotuksen vuoksi pyysin itse jotakin vaihtoehtoa. Nyt tarjottiin pitkäaikaisempaa Bisopropolia ja apteekista löytyi tämä Emconcor vaihtoehdoksi, vaikka samat mahdolliset sivuoireet tiedossa kuin Propralissa.
      Mietityttää vaihtaa Propral tähän, lisälyöntien oireita on tullut alkuvuonna ihan muutamasta nyt pahentuen "kohtalaiseen" holterissa 3 kk aikana. Syyksi epäillään stressiä minkä toki allekirjoitan, mutta tuntuu jotenkin ettei ainoa syy.
      Kiitos jo etukäteen jos kokemuksia tai näkemyksiä :)
      Nim Väsynyt & Uneton Helsingissä

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      956
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      923
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      840
    4. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      741
    5. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      76
      737
    6. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      46
      719
    7. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      697
    8. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      82
      692
    9. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      108
      684
    10. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      630
    Aihe