Minua risoo nämä nyky viljelijät.Niillä on elämäntapa narista joka asiasta.Esimerkkinä voin sanoa:Kun otan tuntilappuun kuittausta niin naristaan työajasta.Milloin on liikaa tunteja,milloin olen ollut liian hidas jne.Mutta se kiitos se on niin vaikea sanoa.Mutta sen verran me lomittajat olemme toistemme kanssa tekemisissä että puhumme tästä toistemme kanssa ja osaamme kieltäytyä menemästä näihin taloihin.Kertokaa viljelijät ja lomittajat onko teillä kokemusta asiasta.
Viljelijät narisee joka asiasta!
10
880
Vastaukset
- Huono vielä
Kauemmas,molemmin puolin.
- Lomittajana yli 10v
Minulla ei ole vielä vastaan tullut tuollaisia ongelmia.Suht sopuisasti on mennyt, eikä minulle ole koskaan kukaan narissut tuntilapuista tai hitaudesta.On tietysti taloja, mistä pidän tai en pidä, mutta koskaan en ole kieltäytynyt menemästä johonkin tilalle.
- P.Ölvästi
vielä karjaa, oli 2 laisia lomittajiakin. Oli hyviä ja huonoja.
Niiden hyvien ominaisuuksiin kuului mm seuraavia. Kehittynyt ote ja asenne työhön, kun tultiin töihin, oltiin töissä. Käyttivät omaa järkeä ja ajattelivat mitä tekivät. Osasivat tietyt perusasiat maataloudesta ja eläimistä. Kysyivät heti jos jokin asia vaivasi, eivätkä 2 vuoden päästä. Jne jne.
Huonot sitten olivat joskus todella huonoja. Esim tulivat töihin mihin aikaan sattui, eivät osanneet mitään, työnteko oli jo asenteellisesti vaikeaa jne. Yleensä kyllä lähtivät saman päivän aikana, kun kehotettiin. Muistaakseni 4 lomittajaa passitin 1. päivän aikana takaisin, mukaan luettuna johtava. Ei muuten tullut enää sen jälkeen koskaan tilalla käymään. Valitti että on v. mäinen talo, mutta 4 pitkäaikaista lomittajaa tykkäsivät meillä olla, kun saivat olla omissa oloissaan itsenäisesti ja puitteet työn suorittamiseen oli kunnossa.
Niin että monenlaisia kokemuksia on.... - ensin peiliin
ja etsi syyt sieltä. Sen jälkeen niistä viljelijöistä.
- jokaisesta lomittajasta
Muuten olisin kytkyessä karjaani-yöt ja päivät.
Tottapahan teen sitten taas "makkaran mieleisekseni" ...on asiallisia. Sellaisia on mukava lomittaa,jotka todella tarvitsevat lomaa:levätäkseen. Silloin myös kiitosta kuulee. Mutta jatkuvasti milloin mistäkin sairaslomalla oleva isäntä/emäntä voi olla paskamainen lomitettava. Ei sitäkään voi yleistää. Jotenkin jossain vaan tuntuu,että ollaan kakkosluokan kansalaisia,kun ollaan vaan lomittajia,vaikkei sitä ääneen sanotakkaan. Tosin kerran sanottiin,että kun muuhun ei pysty niin joutuu alkaa lomittajaksi. Onneksi pystyin olemaan hiljaa,kun laskin sataan.
- työnsä itte
Sitä ollahan niin laiskaa maanviljelijää nykypäivänä että oikeen vituttaa,ei muuta kun keitellään kahvetta keittiössä ja pyöritellään peukaloita että koskahan sieltä eu lta tulee rahaa,hävetkää itseänne saatana ja ajatelkaa niitä aikoja kun perkelet pellot raivattiin ja metsätyöt tehtiin justeerilla,sitä ollaan niin maanviljelijää että.Jumalauta mua vituttaa laiska Suomalainen viljelijä.
- vaan kumma,
työnsä itte kirjoitti:
Sitä ollahan niin laiskaa maanviljelijää nykypäivänä että oikeen vituttaa,ei muuta kun keitellään kahvetta keittiössä ja pyöritellään peukaloita että koskahan sieltä eu lta tulee rahaa,hävetkää itseänne saatana ja ajatelkaa niitä aikoja kun perkelet pellot raivattiin ja metsätyöt tehtiin justeerilla,sitä ollaan niin maanviljelijää että.Jumalauta mua vituttaa laiska Suomalainen viljelijä.
että elintarvikkeita riittää, vaikka maanviljelijät ovat laiskoja- kuten täällä kirjoituksissa väitetään. Kukahan sitten maatiloilla tekee työt?
- kova ammatti
vaan kumma, kirjoitti:
että elintarvikkeita riittää, vaikka maanviljelijät ovat laiskoja- kuten täällä kirjoituksissa väitetään. Kukahan sitten maatiloilla tekee työt?
Kunhan provoilin kirjoituksellani,tiedän monta maanviljelijää niin ei siellä tiloilla kyllä paljon istuta.Aina on jotain tekemistä.
- Maidon läträäjä itä suomi
Joo tuttua on , mitä kerroit . Mutta työstä kuuluu palkka , sulle ja mulle.!
Ei pienistä kannata narista , isommat asiart ovatkin yleensä niitä joille ei voi mitään..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse864650Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093847Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1823660Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.692098Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751941Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.791298- 1301152
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1481099- 501010
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä30914