"setä"

avarakatsanto

kävin tänään kaverin kanssa käärmenäyttelyssä ja siinä tuli vastaan yksi terraario mistä ei meinannut luikertelijaa löytyä. siinä oli pikkumies äitinsä kanssa myös ja ihmetteli, että missä käärme on... minä sitten kumarruin ja sanoin kaverilleni, että katsos; "se on tuossa katon reunassa kasvissa kiinni". no, vierustoverini polvenkorkuinen nappula huusi samalla äidilleen, että löysi käärmeen ja äiti siihen, että "setä oli ihan oikeassa". helvetti; "setä". ja minä kun töissäkin olen aina sanonut, että olen kaksikymmentäkolmevuotias. kaikki ei ole siltä miltä näyttää.

mutta ei kommunismikaan ole - ainakaan suomessa -aina sitä miltä se näyttää; meinaan katsokaa nyt wäinääkin; hänhän elää niin rasvaista elämää, että hänen täytyy olla sosialidemokraatti. se on helppo täydellä vatsalla parantaa maailmalle ja kertoa kettutytöille olevansa joku kommunisti.

4

269

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wäinä

Parikymmentä vuotta on lilluttu rasvassa. Siinä Raision kehittämässä rasvassa enimmäkseen mutta myös rypsiöljyssä. Salaatteihin laitan kreikkalaista Knossosta,pannulle Arte Olivaa. Bertollia siinä ruskeassa pullossa minulla on sosialidemokraatteja varten,harvathan heistä ymmärtävät eron ensipuristuksen ja jämien rutistelun välillä.

Ero minun ja sosialidemokraattien välillä on pieni mutta merkittävä. Sosialidemokraatit väittävät ettei sosialismi ole onnistunut missään,minä taas väitän että on. Lainaan itseäni kokeneempaa kommunistia - "tottahelvetissä se onnistui ensimmäiset puoli tuntia". Ja kun se onnistui ensimmäiset puoli tuntia se voi onnistua vaikka miten kauan.Haluatko todistaa minulle ettei sosialismi voi kestää kolmeakymmentäyhtä minuuttia?

Pitäisikö minun alkaa köyhäksi saadakseni sinulta kommunistin statuksen? Ensinnäkään en tarvitse sitä sinulta.Toiseksi,rahani sopivat ihan hyvin yhteen läjään,toista kasaa ei ole tarvinnut tehdä.

Porvareitten todisteluun kuuluu kommunistien laiskuus,tyhmyys ja aloitekyvyttömyys. Mikähän sinun pontimesi on?
      Olen tehnyt ikäni työtä,elän ihmisiksi. Tuuleenko minun olisi pitänyt killingit kylvää? Porvarit korostavat omaa yrittämistään hyvinvoinnin ainoana lähteenä. Olkoon niin. Olin 22-vuotias kun kolmas lapsemme syntyi,noina aikoina ymmärsin ettei tätä pesuetta elätetä taksisuharien palkoilla tai muulla nappikaupalla. Eikö ollutkin fiksusti keksitty kansakoulupohjalta?
      Ei minun ole tarvinnut erityisesti mitään yrittää,kunhan nyt olen käynyt kiinni murikkaan ja satakertaistanut sen arvon.
      Joskus olen joutunut tilapäisesti poikkeamaan työmiehen äärettömän helposta elämästä.Mielestäni juuri se oikeuttaa minut sanomaan,ettei se rahantekeminen nyt niin vaikeaa ole.Näkemykseni yrittämisestä on tietysti hyvinkin vajavainen. En ole koskaan perustanut videovuokraamoa kolmensadan ihmisen kylään,pitseriaa kortteliin jossa jo ennestään on neljä pitseriaa enkä vesisuksivuokraamoa tunturi-lappiin.
      Yrittäjähenkinen,rehti suomalainen keksii aina markkinaraon vaikka konkurssin uhalla. Mitä arvelet avarakatsanto,eiköhän mennä ensi kesänä myymään Che-paitoja Kokoomuksen puoluekokoukseen? Siellä meille ei ole kilpailijoita.

Kerroppa minulle paljonko sinulla nyt on sitä akunaalia? Minä annan omastani sen ylimenevän osan pois yhden euron. Silloin saamme maailmasi järjestykseen,ahkera ja kyvykäs demari on laiskaa kommunistitollikkaa varakkaampi. Samalla saisimme määritettyä rahassa sen,missä kohtaa kommunistista tulee demari.

Hyvä demariystäväni - oikea sosialidemokraatti - määritti Tingsteniin ja Ernst Wigforssiin perustuen,että porvarille mikään ei ole minkään arvoista ennenkuin sille on määritetty hinta rahassa. Jos olisimme ystäviä,voisiko ystävyytemme määrittää rahassa? Entä jos emme olisi,voisiko sen?

• rypsipohjaisia syöt?

• kovan rasvan vaihto pehmeisiin; minäkin kuulun siihen viidesosaan kansasta jonka kolestroli on liian korkealla mutta itselläni se lähti laskuun kun otin käyttöön tuollaisen lautasmallin. tiedätkö; lastaat lautasen ensin puolitäyteen vaikkapa raastetulla punakaalilla, salaatilla, kurkulla ja tomaatilla. päälle vähän oliiviöljyä ja sitten täytät neljäsosan lautasesta tiputtamalla siihen vaikkapa keitetyn perunan ja lopun tilan täytät vähärasvaisella lihalla tai sitten vaikkapa kalalla. palanpainikkeeksi näkkileipää. eikä mitään täysmaitoa ruokajuomaksi vaan vaikkapa sitruunavettä. sillä lähtee veri ohentumaan mutta ennenkaikkea muista - lainaan tuntematonta kanssakirjailijaa ketjussa - että verenpaineet, kolestrolit ynnä muun sydänvaivat ovat vitutusluontoisia. ja jos sitä vitutusta haluaa pienemmäksi niin kannattaa miettiä, että maksaako vaivaa hakata kommunistina suomessa päätään tiiliseinään. suomi on hyvin kommunismivastainen maa historiallisista taakoista johtuen sekä siitä, että kansanluonteemme on pitkälti itsenäisyyteen taipuvainen kaikissa suhteissaan. me emme ehkä ole sen sortin kansakunta, joka toisiaan kädestä pitäen muodostaa sellaisia rauhanmerkkejä ynnä muita solidaarisuushommeleita. me jurotamme enemmänkin omissa oloissamme. liika yhteisöllisyys tuntuu meistä hinttien puuhailuilta.

mutta hyvä virtuaaliystäväni wäinä; älä kiihdy nyt sentään liikaa minun horinoistani. minun kirjoituksistani tälle palstalle niin niistä on yhdeksänkymmentä prosenttia - pl nämät aamukirjoitukset- tehty humalapäissäni kun siinä sohvalla istuen ja konjakkia siemaillen ajankuluvaihtoehdot tuntuvat olevan joko televisionkatselu tai sitten nettipalstoille kirjoittelu eikä teeveestä ole enää vuosikausiin tullut mitään katsomisen arvoista. minä vaan kirjoitan jotain, että sinullakin on jotain mihin tarttua; ei ehkä aivan palstan sääntöjen mukaisesti mutta jos täällä puhuttaisiin vain kirjaimellisesti marxin filosofiasta niin eihän täältä löytyisi kuin yksi tai kaksi keskustelijaa kopioimassa marxin kirjoituksia toisilleen. keskustelusta tulisi yhtä antoisaa kuin rautaesiripun pimeämmällä puolella.

• kommunismia
        avarakatsanto kirjoitti:

kovan rasvan vaihto pehmeisiin; minäkin kuulun siihen viidesosaan kansasta jonka kolestroli on liian korkealla mutta itselläni se lähti laskuun kun otin käyttöön tuollaisen lautasmallin. tiedätkö; lastaat lautasen ensin puolitäyteen vaikkapa raastetulla punakaalilla, salaatilla, kurkulla ja tomaatilla. päälle vähän oliiviöljyä ja sitten täytät neljäsosan lautasesta tiputtamalla siihen vaikkapa keitetyn perunan ja lopun tilan täytät vähärasvaisella lihalla tai sitten vaikkapa kalalla. palanpainikkeeksi näkkileipää. eikä mitään täysmaitoa ruokajuomaksi vaan vaikkapa sitruunavettä. sillä lähtee veri ohentumaan mutta ennenkaikkea muista - lainaan tuntematonta kanssakirjailijaa ketjussa - että verenpaineet, kolestrolit ynnä muun sydänvaivat ovat vitutusluontoisia. ja jos sitä vitutusta haluaa pienemmäksi niin kannattaa miettiä, että maksaako vaivaa hakata kommunistina suomessa päätään tiiliseinään. suomi on hyvin kommunismivastainen maa historiallisista taakoista johtuen sekä siitä, että kansanluonteemme on pitkälti itsenäisyyteen taipuvainen kaikissa suhteissaan. me emme ehkä ole sen sortin kansakunta, joka toisiaan kädestä pitäen muodostaa sellaisia rauhanmerkkejä ynnä muita solidaarisuushommeleita. me jurotamme enemmänkin omissa oloissamme. liika yhteisöllisyys tuntuu meistä hinttien puuhailuilta.

mutta hyvä virtuaaliystäväni wäinä; älä kiihdy nyt sentään liikaa minun horinoistani. minun kirjoituksistani tälle palstalle niin niistä on yhdeksänkymmentä prosenttia - pl nämät aamukirjoitukset- tehty humalapäissäni kun siinä sohvalla istuen ja konjakkia siemaillen ajankuluvaihtoehdot tuntuvat olevan joko televisionkatselu tai sitten nettipalstoille kirjoittelu eikä teeveestä ole enää vuosikausiin tullut mitään katsomisen arvoista. minä vaan kirjoitan jotain, että sinullakin on jotain mihin tarttua; ei ehkä aivan palstan sääntöjen mukaisesti mutta jos täällä puhuttaisiin vain kirjaimellisesti marxin filosofiasta niin eihän täältä löytyisi kuin yksi tai kaksi keskustelijaa kopioimassa marxin kirjoituksia toisilleen. keskustelusta tulisi yhtä antoisaa kuin rautaesiripun pimeämmällä puolella.

Meillä tällä palstalla on ukkoja joilla on pumppuhäiriötä. Et siksi tälläinen kerettiläinen tieto. Mulla oli täysi ylikuormitus ja alhainen kolesteroolitaso 4,6. Lasareetissa käytiin laajennushoitoa saamassa. Kiitosta vaan kehittyneelle lääketieteelle.

"Honolulussa siis selvisi että mitä matalampi oli LDL/kolesteroli taso, sitä suurempi oli riski kuolla - mihin tahansa, myös sepelvaltimotauteihin.

Entä Venäjä:

Raportin pääkirjoittaja oli Shestov, Venäjän Lääketieteiden Akatemian Kokeellisen Lääketieteen Laitokselta, Pietarista. Tämän tutkimuksen tärkein johtopäätös oli seuraava:

‘Tulokset paljastivat tässä populaatiosa olevan merkittävän alajoukon, joka kärsi matalasta veren kolesterolitasosta, mutta jolla oli lisääntynyt, elämäntapoihin liittyvä sydänkuolemien riski.’ Russian Lipid Research Clinics Prevalence Follow-up Study Shestov

Venäjällä sepelvaltimotauteihin kuolemisen suurin riski oli niillä, joiden veren LDL/kolesteroli tasot olivat matalat.

Entä Japani:

Vuosien 1980 ja 1989 välisenä aikana, ikään suhteutetut seerumin kokonaistasot kohosivat miehillä 4.84 - 5.22 ja naisilla 4.91 - 5.24 mmol/l. Ikään suhteutettu hyperkolesterolemia,jossa kolesterolitaso oli suurempi tai yhtä suuri kuin 5.68 mmol/l lisääntyi miehillä 15.8 %:sta 29.4 %:iin ja naisilla 18.4 %:sta 30.6 %:iin…. Huomattavat lisäykset seerumin kokonaiskolesterolin tasoissa eivät selitä viimeaikaista Japanissa tapahtunutt sepelvaltimokuolemien vähenemistä.’ Okayama A, Marmot MG Int J Epidemiol Dec 1993,

Japanissa siis kolesteroli/LDL tasojen noustessa, sepelvaltimotauteihin kuolleisuus väheni."

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6074
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4792
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      97
      3049
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      28
      2853
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2115
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1516
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1067
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      970
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      774
    Aihe