S-Pankin. Palvelut

Ex-asiakas

Kuukauden kokeilin s-pankin palveluja,kun otin palkkapankiksi s-pankin.ja se riitti minulle. Onneksi tili tutussa ja turvallisessa OP-PANKISSA JA SEN MONIPUOLISISSA INTERNETPANKKI PALVELUISSA! ELÄKÖÖN SUOMEN PARASPANKKI OSUUSPANKKI!

31

3329

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • osuuspankkiin

Oletkin juuri sellainen asiakas, jota S-Pankki ei kaipaa. Olet aivan oikeata ainesta OP:hen. On parempi, että se kantaa ongelmistasi vastuun.

• OP on

ns. tamppoonipankki (nimilyhenne muistuttaa ob-tamppoonia) ja osa sen asiakkaista on täysiä idiootteja kuten esim sinä. tai mistäpä tietää vaikka olisit op:n palkkalistoilla.

Just te op:laiset ootte AINA haukkumassa S-pankkia!

Mulle S-pankki on HYVÄ PANKKI. Osuuspankki ja sen porukka on niin huonossa maineessa että ikinä en sinne mene.

• kulkee

Karavaani (Op) kulkee voittoisasti,eteenpäin ja koirat haukkuu jäljessä!

• ei kuule
        kulkee kirjoitti:

Karavaani (Op) kulkee voittoisasti,eteenpäin ja koirat haukkuu jäljessä!

olla mitään koiria tässä niin että voit lopettaa sen isottelun! En yleistä mut täällä palstalla on harvinaisen paljon sellaisia op-asiakkaita jotka on täysiä kusipäitä, aina haukkumassa muita. Joten kestä nyt vastavuoroon haukut itselles!

PS. Ei taida op:lla kumminkaan niin hyvin mennä kun sitä pitää erikseen mainostaa. Hyvää pankkia ei tarvi mainostaa vaan se mainostaa itse itseään ja asiakastyytyväisyys jo luo lisää asiakaskuntaa joten...miks sä vielä hillut täällä kehumassa Op:ta?

• siinä ratkaisu

ei selvinnyt mitä tarvitset,
      joka pankissa on erilaisia palveluja, usein kannattaa olla 2-3 pankissa, koska kortit ja tilit saa ilmaiseksi, kannattaa kuoria vain kermat jokaisesta.
      Eli käyttää vain se ilmainen ja tuotavat osat, eikä mitenkään kaikkia palveluja.

• olla vai eikö

Molemmat käytössä sekä OP että S-pankki.
      S-pankissa ollut yleensä paremmat korot aikaisemmin mutta pudonneet kuten muillakin.
      Maksetaan tosin päivä saldolle S-pankissa joten aina jotain tulee vaikka tyhjentäisi tilin viimeinen päivä kuuta.Kun taas OP.ltä ei tule mitään kun kuun alin saldo nollilla.
      S-pankin nettipankki selvempi käyttöinen ei turhia rönsyilyjä sekoittamassa sivua.
      Eli parempi perus käyttöön.
      Rahojen vaihto kun käy tarpeen mukaan päivässä kumpaan suuntaan haluaa,eli isompiin korkoihin.

• yo merkonomi

Itse myös OP pankkiin tyytyväinen. Olen ollut asiakkaana ja omistajajäsenenä jo kohta 25 vuotta, enkä kyllä vaihtaisi. Parasta on tuo osuustoiminta periaate, eli rahoista osa menee asiakkaille jakoon osinkoina! Hieno juttu! Lapset ovat OP Hippo-kerhossa ja osallistuivat tänäkin talvena Hippo-hiihtoihin

Enkä ole mistään saanut niin hyvää asuntolaina tarjousta aikanaan kuin sieltä, vaikka olen yrittänyt kilpailuttaa (0,2 % marginaali) Kun tuon sain, oli 0,3 se jota yleensä myönnettiin. Palvelu pelaa, ja on ystävällistä, ja saan vuosittain OP-bonuksia n. 350 euroa, en saisi mistään pankista edes säästörahoilleni tällaista korkoa. No, eihän minulla paljoa säästöjä olekaan (8000 euroa), kun olen törsännyt rahani autonvaihtoihin.

• arkalassa kasvanut

aina kun lisää saavat niin näyttää korkoerot pienenevän,

koskahan menee siihen julmaan kuin muutkin, että maksaa käyttötilille,
      vain sen kuukauden alimman saldon mukaan.

2 vuotta takaperin kun oli eräässä pankissa, tilille tuli oma ja puolisoni palkat ja laskut menivät siitä,
      kuukauden lopussa oli alle 500 €, ei tullut vuodessa korkoa kymppiäkään.
      kun
      siirryin s-pankkiin tuli joka kuukausi korkoa 12-15 €.

Toki, ei tuo talouttani kaada, mutta ei haitakaan yhtään.

Samoin mietin, mitähän lokakuussa, kun 5,58 % S-tilejäni alka erääntymään,
      vieläkö jatketaan 50 000 e talletussuojaa,
      vai pitääkö taas laittaa muihinkin pankkeihin vaikka saa heikompia korkoja.

• mikä sitten

oli vikana S-pankin palvelussa ja mikä on hyvää OP:n palvelussa? Joten mielipiteesi on aika köykäinen.

Voisin heti sanoa, että OP on keksinyt loistavan huojauksen periä kalliita palvelumaksuja ja sitten palauttaa osan niistä bonareina ja pankin käyttäjä sitten luulee saavansa palvelut edullisesti.

Toista se on S-pankissa, jossa palvelut on jo automaattisesti ilmaisia, mutta kun ei saa niistä bonareita, niin sehän silloin paljon kalliimpi pankki kuin OP.

• tässäkin

Jos on S-ryhmän asiakas muutenkin, niin kannattaa huomioida vielä normaalin bonuksen lisäksi 0.5 %:n ylimääräinen bonus maksaessa S-Pankin Visa creditillä tai debitillä. Tuotahan ei saa muiden pankkien korteilla maksaessa. Jos ostokset ovat vaikka 500 euro/kk, saa jo 30 euroa ekstraa vuodessa.

• ja myös
        tässäkin kirjoitti:

Jos on S-ryhmän asiakas muutenkin, niin kannattaa huomioida vielä normaalin bonuksen lisäksi 0.5 %:n ylimääräinen bonus maksaessa S-Pankin Visa creditillä tai debitillä. Tuotahan ei saa muiden pankkien korteilla maksaessa. Jos ostokset ovat vaikka 500 euro/kk, saa jo 30 euroa ekstraa vuodessa.

sillä ei-Visallisella S-etukortti Debitillä saa myös maksutapaetua. S-pankillahan on olemassa myös sellainen Debit-kortti joka käy S-ryhmän ja yhteistyökumppaneiden paikoissa maksuvälineenä (mutta sitä ei voi käyttää esim. Citymarketissa toisinkuin S-pankin Visa Debit joka käy kaikkialla).

Itselläni on sekä S-pankin Visa Debit että pelkkä Debit, pelkän Debitin hommasin heti alkuun ja Visa Debitin sitten vähän myöhemmin.

Voi ehkä olla että jossain vaiheessa nuo pelkät Debit-kortit, ilman Visa logoa siis, poistuu ja korvattaneen Visa Debitillä. Nehän pelkät debitit on pelkkiä magneettinauhakortteja ja toimialue hyvin rajattu.

• hyvä!

Onhan se S-Pankki varmaan likimain täydellinen ollut, kun et yhtä ainoaa negatiivista argumenttia kyennyt ko. pankkia vastaan esittämään!

Nimenomaan internet-palveluissa ei juuri puutteita ole kokemukseni mukaan ollut.

• kenelle tahansa

No ehkä sellaiselle, joka ei osta visallaan mitään esim. netistä tms. (turvatonta visailua), s-pankki voi olla OK.

Tai, jos sitä pitää jonain ihan sivupankkina, vaikka en kyllä ymmärrä mitä siitä sittenkään on hyötyä, nyt kun korotkin ovat lienee nolla.

Itse tarvitsen lukuisia palveluita joita S-pankki ei tarjoa minulle. Mm. arvopaperisäilytys, sijoittajan palvelut, joukkovelkakirjalainat, lakipalvelut, vakuutukset, IMO rahasiirrot, jne jne.

S-pankki on minulle "osuuskassa", joka kyllä tarvittaessa hoitaa esim. tilisiirrot ja laskujen maksut. Siihen se kykenee, tosin siinäkin usein päivän viiveellä. On minulla kyllä S-pankissa tili, mutta ilmankin tulisin varsin hyvin toimeen - lopetan sen luultavasti jossain kohtaa.

• S-pankki on
        kenelle tahansa kirjoitti:

No ehkä sellaiselle, joka ei osta visallaan mitään esim. netistä tms. (turvatonta visailua), s-pankki voi olla OK.

Tai, jos sitä pitää jonain ihan sivupankkina, vaikka en kyllä ymmärrä mitä siitä sittenkään on hyötyä, nyt kun korotkin ovat lienee nolla.

Itse tarvitsen lukuisia palveluita joita S-pankki ei tarjoa minulle. Mm. arvopaperisäilytys, sijoittajan palvelut, joukkovelkakirjalainat, lakipalvelut, vakuutukset, IMO rahasiirrot, jne jne.

S-pankki on minulle "osuuskassa", joka kyllä tarvittaessa hoitaa esim. tilisiirrot ja laskujen maksut. Siihen se kykenee, tosin siinäkin usein päivän viiveellä. On minulla kyllä S-pankissa tili, mutta ilmankin tulisin varsin hyvin toimeen - lopetan sen luultavasti jossain kohtaa.

hyvä pankki tavalliselle ihmiselle, huom! tavallisella ihmisellä en tarkoita noita uusrikkaita nousukkaita joiden pitää saada tehdä lisärahaa joillain osakkeilla vaan tavallista työssäkäyvää, eläkeläistä, opiskelijaa, työtöntäkin.

Visailu ei ole S-pankissa sen turvattomampaa kuin muuallakaan! Suosittelen teitä S-pankin mollaajia ottamaan vähän paremmin selvää kuin trollipalsta S-24:n kautta.

Vakuutukset nyt ei taas ole ollenkaan pankkien toimialaa, ne kuuluu vakuutusyhtiöille joten sillä on vähän huono perustella mitään. Sama koskee myös sijoituksia.

S-pankki ei ole mikään osuuskassa, osuuskassoja ei ole enää olemassakaan ja sitäpaitsi osuuskassat ei hoitele laskujen maksua ja tilisiirtoja. Enkä miä ole huomannut mitään usean päivän viiveitä noissakaan, joten kannattais ottaa tosiaankin selvää ennenkun alkaa mollaamaan S-pankkia!

En kyllä usko että sulla on S-pankissa tiliä, tai ainakaan et sitä kyllä koskaan käytä koska et tiedä mitään S-pankin asioistakaan. Toisaalta jos sulla on tili niin hyvä vaan että susta turhan marisijasta päästään eroon!

• sijoittaja .
        S-pankki on kirjoitti:

hyvä pankki tavalliselle ihmiselle, huom! tavallisella ihmisellä en tarkoita noita uusrikkaita nousukkaita joiden pitää saada tehdä lisärahaa joillain osakkeilla vaan tavallista työssäkäyvää, eläkeläistä, opiskelijaa, työtöntäkin.

Visailu ei ole S-pankissa sen turvattomampaa kuin muuallakaan! Suosittelen teitä S-pankin mollaajia ottamaan vähän paremmin selvää kuin trollipalsta S-24:n kautta.

Vakuutukset nyt ei taas ole ollenkaan pankkien toimialaa, ne kuuluu vakuutusyhtiöille joten sillä on vähän huono perustella mitään. Sama koskee myös sijoituksia.

S-pankki ei ole mikään osuuskassa, osuuskassoja ei ole enää olemassakaan ja sitäpaitsi osuuskassat ei hoitele laskujen maksua ja tilisiirtoja. Enkä miä ole huomannut mitään usean päivän viiveitä noissakaan, joten kannattais ottaa tosiaankin selvää ennenkun alkaa mollaamaan S-pankkia!

En kyllä usko että sulla on S-pankissa tiliä, tai ainakaan et sitä kyllä koskaan käytä koska et tiedä mitään S-pankin asioistakaan. Toisaalta jos sulla on tili niin hyvä vaan että susta turhan marisijasta päästään eroon!

Osakekaupankäynti ei ole tod. mitään "rikkaiden" hupia. Itekkin duunarina harrastan sitä, tosin viime keväisten osinkojen jälkeen hävitin kaikki suorat osakeomistukseni pois ja siirryin korkorintamalle.

Korot ovat nyt niin matalat, että on aika harkita taas osakeostoksia.

• visasta
        S-pankki on kirjoitti:

Visailu ei ole S-pankissa sen turvattomampaa kuin muuallakaan!

ON muuten turvatonta, sillä jos joudut huijatuksi netissä, itse kärsit seuraukset. S-pankki ei korvaa. Toisin kun muiden pankkien visoilla (luottokunnan visoilla).

• vaikka sijoittaa
        sijoittaja . kirjoitti:

Osakekaupankäynti ei ole tod. mitään "rikkaiden" hupia. Itekkin duunarina harrastan sitä, tosin viime keväisten osinkojen jälkeen hävitin kaikki suorat osakeomistukseni pois ja siirryin korkorintamalle.

Korot ovat nyt niin matalat, että on aika harkita taas osakeostoksia.

Sijoittaminen ja rahan tekeminen pörssin kautta voi olla ihan tavallisen ihmisen huvia. en pidä minäkään itseäni rikkaana, mutta kyllä aina vähän on verkkoja vetämässä pörssissä. Kyllä se aina jonkin 2 prosentin koron kyttäämisen talletustililtä voittaa.

• EI KORVANNUT
        visasta kirjoitti:

ON muuten turvatonta, sillä jos joudut huijatuksi netissä, itse kärsit seuraukset. S-pankki ei korvaa. Toisin kun muiden pankkien visoilla (luottokunnan visoilla).

TEIN PIENEN OSTOKSEN S-VISA KORTILLA 30€ 2CD LEVYÄ
        ULKOMAILTA. EN SAANUT LEVYJÄ. TEIN REKLAMAATION S-PANKKIIN ENKÄ SAANUT KORVAUSTA. Jos oli ollut luottokunnan myöntämä visa olisin saanut rahat takaisin. ÄLÄÄ MAKSAKO ULKOMAAN OSTOKSIA S-VISA KORTILLA INTERNETKAUPASTA TEHTÄVIÄ OSTOKSIA!!

• ole juuri missään
        visasta kirjoitti:

No joku voi mainita Hypon, Säästöpankin, Popin, Tapiolan jne mutta ne on pikkupankkeja.

KAIKKI isot pankit on jo joko siirtyneet tai siirtymässä omaan Visaan! Eikä nekään korvaa jos jotain tapahtuu. Itseasiassa esim. Nordean uudet Visa-ehdot kieltää Visan vinguttamisen muualla kuin VbV-kaupoissa ja pankki ei vastaa siitä jos sitä käyttää muualla...saattaa jopa korttikin lähteä!

• Eivät ole siirtyneet
        ole juuri missään kirjoitti:

No joku voi mainita Hypon, Säästöpankin, Popin, Tapiolan jne mutta ne on pikkupankkeja.

KAIKKI isot pankit on jo joko siirtyneet tai siirtymässä omaan Visaan! Eikä nekään korvaa jos jotain tapahtuu. Itseasiassa esim. Nordean uudet Visa-ehdot kieltää Visan vinguttamisen muualla kuin VbV-kaupoissa ja pankki ei vastaa siitä jos sitä käyttää muualla...saattaa jopa korttikin lähteä!

Niiden korttien myöntäminen vain nopeutuu,kun pankki tekee kortin myöntämispäätöksen. Eli kyse on yhteistyöstä Luottokunnan ja pankkien välillä.

Luottokunnan kortteja ovat kuten tähänkin asti (esim. op, jne.). Luottokunta ei ole häviämässä mihinkään, vaan hallinnoi kortteja kuten tähänkin asti. Paitsi EI esim. S-pankin visaa tai View visaa.

• Laki takana!
        EI KORVANNUT kirjoitti:

TEIN PIENEN OSTOKSEN S-VISA KORTILLA 30€ 2CD LEVYÄ
        ULKOMAILTA. EN SAANUT LEVYJÄ. TEIN REKLAMAATION S-PANKKIIN ENKÄ SAANUT KORVAUSTA. Jos oli ollut luottokunnan myöntämä visa olisin saanut rahat takaisin. ÄLÄÄ MAKSAKO ULKOMAAN OSTOKSIA S-VISA KORTILLA INTERNETKAUPASTA TEHTÄVIÄ OSTOKSIA!!

"Lain mukaan kuluttaja voi vaatia luottokorttiyhtiötä palauttamaan rahat, mikäli myyjä ei syystä tai toisesta toimita tuotetta, toimitus viivästyy tai tuote on virheellinen."

S-Pankin sivuillakin viitataan heidän oman esitteensä lisäksi Visan yleisiin käyttöehtoihin, joita tosin sillä sivulla ei näytä olevan.

http://www.taloussanomat.fi/omatalous/2009/03/21/nordean-mainos-hamaa/20097556/139?pos=6

• Palvelu.

Itsellänikin olu kuukauden tili S-pankissa ja siinä ajassa saivat sekoitettua asiat niin että lopetin tiln.

Samana päivänä kun sain pankkitunnukset hain Visaa netin kautta, meni neljä viikkoa eikä mitään kuulunut kunnes kysyin sähköisesti missä kortti viipyy, vastaukseksi sain että valitettavasti päätös on ollut kielteinen ja lähettävät kyllä aina kirjallisen ilmoituksen asiasta. no sehän alkoi ihmetyttämään miten päätös voi olla kielteinen koska minulla ei ole luottotiedoissa merkintää, vakituisessa työsuhteessa olen ollut samalla työnantajalla kohta 10v. ja velkaa eiole eikä muita luottokortteja.

Soitto pankkin ja kyselemään syitä, virkailija kierteli ja kaarteli, kävi hakemuksen läpi, ei osannut sanoa syytä vaan ehdotti että jos hän laittaa uudestaan hakemuksen käsittelyyn, tässä vaiheessa oli jo pinna kireällä ja sanoin että antaa asian olla käyn lopettamassa tilini lähipäivinä.

Parin päivän päästä menin lopettamaan tiliäni ja virkailija alkoi ihmetellä kanssa asiaani ja epäili että jos konttorilla on käynyt joku moka ja ovat hädissään ilmoittaneet että olen saanut kielteisen päätöksen, virkailija soitti sitten konttoriin ja kyseli asiaani ja silloin selvisi että ensimmäinen hakemus oli otettu vasta 10.päivää hakemuksen jätöstä vastaan (jätin verkkopankin kautta hakemuksen) sitten ei tiedetty mitään kielteisestä päätöksestä ja hakemus oli laitettu uudestaan pikakäsittelyyn samana päivänä kun soitin ensimmäisen kerran asiasta (kielsin silloin uusinta käsittelyn) no lopulta lopetin tilin mutta vieläkään en ole saanut kirjallista päätöstä asiasta vaikka pankin pitää sellainen lähettää AINA (viikko mennyt asian käsittelystä) päätöksestään.

Että näin toimii S-PANKKI !

Ps. vanha pankkini myönsi heti puolet suuremmalla luottomäärällä olevan Visan kuin mitä hain S.pankista

• spankki

> Että näin toimii S-PANKKI !

Pankkitunnusten aukaisun jälkeen puolentoista viikon jälkeen s-pankin visa kukkarossa. Hoidin tapahtuman "konttorissa", eli s-marketissa. Itselläni on repaleisempi työhistoria, mutta ei merkintöjä luottotiedoissa.

Vanhassa pankissani on myös visa-kortti. Toimii sekin kortti kuin junan vessa.

• sinne S-pankkiin

niin ne voi kieltäytyä antamasta sulle luottoa! Ei ne antaneet mullekaan, sitten vasta myöhemmin tuli mulle mieleen että jospa se syy oli tuo. Kun siirryin Nordean asiakkaaksi Sampopankista ja hain Nordean kautta Luottokunnan Visaa niin Nordeakin halusi että tulot tulee ensin jonkun aikaa Nordeaan ennenkuin tulee Visa.

• näin...
        spankki kirjoitti:

Pankkitunnusten aukaisun jälkeen puolentoista viikon jälkeen s-pankin visa kukkarossa. Hoidin tapahtuman "konttorissa", eli s-marketissa. Itselläni on repaleisempi työhistoria, mutta ei merkintöjä luottotiedoissa.

Tasan ei käy onnenlahjat ;)

Mulla meni siis 10 päivää ennen kuin alkoivat käsitellä edes asiaa...sitten kukaan ei tiennyt/saanut sanoa oliko se ensimmäinen päätös kielteinen ja jos oli niin miksi...Neljä viikkoa hakemuksen jätöstä eikä minulle mitään tietoa ennen kuin itse kyselin...kirjallinen päätös ollut nyt postin matkassa yli viikon (onhan se posti hidas mutta tuskin näin hidas)..."pikakäsittelyssä" mennyt yli viikko eikä mitään kuulu....netin kautta esitettyihin kysymyksiin ei vastattu 3.päivään (sitten lopetin jo tilin)...maksullisessa palvelu numerossa ei osattu sanoa mitään syytä vaan 10min. tutkittiin hakemuksia ja emmittiin...

"konttorissa" eli paikallisessa Prismassa palvelu oli kyllä erinomaisen hyvää mutta ei se enää mitään auttanut minun kohdalla....

Hyvä että jollekin sujuu asiat siellä, kerroin vaan miten minulla "sujui" ;)

• pikaisesti toimivat
        spankki kirjoitti:

Itse avasin myös S-Pankin tilin Espoossa isossa marketissa ja laitoin saman tien Visa Credit/Debit -korttihakemuksen menemään. Vähän tätä ennen olin netissä maksanut asiakasomistajamaksun 35 euroa, jotta ei tule palvelumaksuja.

Tasan seitsemän vrk. kuluttua mulla oli kortti taskussa, tunnukset taisi tulla jo pari päivää aikaisemmin.

Nordeaan verrattuna niin kortin toimivuus kuin varsinkin verkkoasiointi ovat olleet vähintään samalla tasolla. Jos näin jatkuu, ei mulla ole negatiivista sanottavaa tuosta S-Pankista. Jollakin prosentin bonuksella ei mulle ole niin väliä, asioin niissä kaupoissa mistä tavarat oikeasti halvimmalla saa.

• Alopaeus

Eipä saanut vaimoni Visa Credit/debit korttia? Ei vaikka luottotiedot kunnossa. Eläkeläisten rahat kelpaa kyllä. Ei perusteltu mitenkään. Vaimon tulot 1000 ja minun 2500. omat säästömme OP- 120000 osakkeet kesämökki ja omakotitalo. Oliskohan parempi jättää k.o. kaupparyhmä kokonaan?

• Äiti antoi 5e

Miten voi olla noin pienet tulot yhdessä? Noihan on pienemmät kun mun tulot yksinään. Ei perseaukisille mitään luottoa myönnetä, hohhoijaa. Kyllä on köyhät taas kitisemässä.

• eri kohtaloita

ja eläkkeellä olen ollut jo kymmenen vuotta, ennenaikaisella ( eläke n 2100 e/kk) . Mutta silti S-pankista sain kertaluottolainan ja se on pian maksettu pois. Hain lainaa kauppareissulla ja täytin käsin hakemuslomakkeen ja olen eronnut, eli yksineläjä. Kysyin vielä, että pitääkö olla liitteitä. Ei tarvinnut mitään liitteitä. Tuosta aikaa nelisen vuotta.

• NauraTTaa

S-Pankki muille pankeille, kun muiden pitää oikein palkata herjaajia tänne palstalle. ;)

No tätä se on, kilpailutilanne on aina ikävä ja heikkojen on kuoltava.

• Turvaton kortti

Huomasin,et mullakin oli outoja nostoja tehty netissä,vaikka en netistä ole mitään ostanut,siis luottopuolelta,ne ulkomaiset nostot oli meinaan luottopuolelta.Ihmeellistä.Se on kumma,ei tarvii ku kortista ottaa kortin numero,kolminumeroinen varmistusluku,viimeinen voimassaolo,ni voi käyttää korttia netissä.Kuka tahansa voi vaikka kännykällä ottaa kuvan kortin tiedoista,ja käyttää netissä toisen korttia.Aika turvatonta.Onneksi moneen paikkaan on tullu koodilaitteet,jossa asiakas itse pinkoodinsa laittaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      122
      1701
    2. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      16
      1382
    3. Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA

Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR
      Hindulaisuus
      329
      982
    4. Tiedätkö miten pahalta tuntui

Kun vetäydyit? Ei kuukausiksi vaan vuosiksi.
      Ikävä
      61
      980
    5. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      65
      826
    6. J miehestä oikeaa

Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen
      Ikävä
      78
      816
    7. Onko Lahdessa juhannuskokkoa?

Entä vähän kauempana?
      Lahti
      1
      770
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      46
      741
    9. Kysyit firman bileissä..

.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta
      Ikävä
      9
      671
    10. Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin

Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta
      Maailman menoa
      62
      658
    Aihe