Millä sais kätsyimmmin pihan betoni laatoista sammaleet irti?Painepesurilla?Rapsuttelemalla ainakin järkky duuni,joten vinkkejä kiitollisena otan vastaan.
Betoni laatoista
4
728
Vastaukset
- viherpeukku
http://www.citykivi.fi/index.php?inc=70&page_id=7
Ei kannata liian suurella paineella pestä, betoni on kuitenkin huokoinen ja rapautuu liian rankoista toimenpiteistä. Katuharjalla/haravan kannalla ja vedellä ne kannattaa rapsuttaa, sitten kevyellä paineella yleispesu niin väri vaalenee muutamalla asteella. Metalliharja on myös tehokas.
Jos kovasti laiskuttaa, niin parilla kympillä sinne saisi varmaan urheiluseurasta tms porukkaa harjaamaan. Tuollaisessa kaikki voittavat. Sinä saat tukea nuorisotoimintaa ja puhtaan pihan. nuoriso saa liikuntaa ja pikkasen rahaa usiin koripalloverkkoihin.
Itse kyllä sammalet jättäisin ja olenkin sammaloinut kivetyksiä. Sammal tuo muuten halvan ja rumannäköiseen betonilaattaan arvokasta patinaa, jolloin se alkaa pintana muistuttaa huomattavasti arvokkaampaa luonnonkiveä. (piimää ja sopivaa sammalta tehosekottimeen - sitten levitetään haluttuun pintaan) - betonilaattoihin kyllästynyt
Pesen betoniset pihalaatat kerran kesässä painepesurilla. Oletan edellisen vastaajan varoittavan painepesurin liian ahkerasta käytöstä, koska jos betonilaattoja on yhtenään puunaamassa ei siinä kestäisi moni muukaan materiaali.
Sammal kasvaa betoniin hyvin hitaasti ja esim. meillä se alkaa häiritsemään vasta liukastumisvaaran yms vuoksi n. viiden vuoden jälkeen.
Betonin peseminen on aivan järkevää silloin, jos siihen valuu kura- ja sadevesiä korkeammilta alueilta. Kaikki ajan patina ei siis ole välttämättä kaunista.Sammaleissakin on eroja ja meillä kasvava sammal saa laatat näyttämään vastenmielisen rokonarpisilta.
Meillä betonilaatat ovat kestäneet aivan liian pitkään yli 20v. ja olemme pulassa pihan nurkassa rötköttävien laattapinojen kanssa. Kukaan ei huoli niitä, kuljettaminen on työlästä ja niinpä minä niitä aikani kuluksi olen paiskonut isoa kiveä vasten saadakseni edes jonkun murtumaan ja haudattavaksi ojan pohjalle. - Betonilaatta
Betonilaatta on yhdyssana.
- Toi vinkki
olikin just se ratkaiseva tähän pulmaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254954Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818