3.5cm imusolmuke kaulalla

Demoshane

odottanut 7 viikkoa ultra aikaa, ensi viikolla vasta ultra. Tuo möykky on noin 2cm x 3.5cm (pitkulainen, muljahtaa välillä näkyviin niin että huomaa kohouman iholla), alkanut aristaa, näkyy kaulan pinnalla kun kääntää pään tiettyyn kulmaan. Verikokeet otettu, mutta ne olivat normaalit.

Voiko tuo olla jotain muuta kuin lymfooma? Koko vasen puoli kaulasta/niskasta tuntuu kipeältä, välillä heijastelee ohimoihin. Tietysti olen räplännyt tuota hemmetin pattia koko ajan ja seuraillut kasvaako, mutta voiko se sellaisesta turvota?

Lääkäri arvauskeskuksessa sanoi, että normaali kiirellisyys on 2 viikkoa, mutta uskaltaa odottaa näinkin pitkään kun verikokeissa ei ollut mitään.

Ei ole yöhikoilua, parina päivänä ollut 37.0 lämpöä kuukauden sisällä, en huomannut vilunväristyksiä, ei ole kutinaa, lievä yskä, mutta ollut aina kolmen vuoden takaisesta rajusta keuhkokuumeesta asti, en ole laihtunut lainkaan, kunto tuntuu olevan hyvä.

9

6368

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miltä näyttää

Moi!
      3,5cm on vielä aika lähellä normaalin imusolmukkeen mittoja, todennäköisesti suurentunut jonkin infektion yhteydessä ja jäänyt pysyvästi vähän koholleen. Hyvä kuitenkin tarkistaa rakenne ultran avulla. Kaiken kaikkiaan hyvä lause pitää mielessä on, että kaikki ei ole aina välttämättä niin pahaa miltä vaikutta, toisin sanoen suurentunut imusolmuke voi johtua muustakin kuin lymfoomasta (ja todennäköisesti johtuukin), aivan kuten päänsärkykin muusta kuin aivokasvaimesta.

Imusolmukkeita ei pitäisi kovin usein räplätä. Kipeys varmasti johtuu ainakin osittain siitä.

Odota rauhassa ultran tulosta, älä käytä voimiasi etukäteen panikoimiseen.

• lymfoomaan sairastunut

toivottavasti sinulla osoittautuu huoli vääräksi mutta ajattelin kertoa oman tarinani...
        minulla löytyi toisesta soliskuopasta suurentunut imusolmuke viime marraskuussa ja samana päivänä diagnoosina non-hodking lymfooma.
        tätä ennen olin pitkään sairastanut kovia selkäkipuja joihin liittyi lämpöilyä ja hikoilua.
        olin kulkenut yksityislääkäreillä jo monesti apua saamatta, työterveyslääkäri sitten kirjoitti lähetteen jota myöten asiat alkoivat selkiytyä. toivon lämpimästi ettet saa huonoja uutisia,epätietoisuus on tosi ikävää...

• cacmos

Mulla oli kans ton tyylinen patti soliskuopassa kaulan vieressä ja syöpähän se oli.Ultrassa ei saatu selville eikä ohutneulanäyttees piti leikata ja labras pilkkoo ennenku selvis.toinen kasvain löyty sitte röntgenissä.

• kanssaaaa

15 vuotta sitten ultrattiin iso patti kaulasta ja ei löytynyt mitään. varmaan jonkin taudin suurentama. se on edelleen saman kokoinen. joskus ne voi jäädä pysyviksi. älä koske siihen se vaan ärtyy turhasta hiplailusta. ootko tunnustellut muualta kehos löytyy lisää patteja? kainalot, kaula, solisluunalue, nivuset, alavatsa?

• Demoshane

Juu on tullut tunnusteltua, kaulalla toinen suurentunut imusolmuke tämän vieressä, mutta muuten en ole huomannut mitään. Nivusissa/soliskuopassa/kainaloissa ei ole, lääkäri suoritti palpoinnin vatsanpeitteiden läpi eikä löytänyt mitään 7 viikkoa sitten.

• Demoshane
        Demoshane kirjoitti:

Juu on tullut tunnusteltua, kaulalla toinen suurentunut imusolmuke tämän vieressä, mutta muuten en ole huomannut mitään. Nivusissa/soliskuopassa/kainaloissa ei ole, lääkäri suoritti palpoinnin vatsanpeitteiden läpi eikä löytänyt mitään 7 viikkoa sitten.

Tuo samanpuolen kaulan "ojentaja" jänne joka päättyy tuohon kaulan alla olevaan kuoppaan ja alkaa korvan alapuolelta on koholla ja kipeä/jäykkä. Nyt tuntuu että nuo imusolmukkeetkin olisivat kipeitä ja heijastaisivat korvaan hieman.

• ......
        Demoshane kirjoitti:

Miks syöpäpalstalla? Ne taistelee jotain pöpöö vastaan vaan.

• diagnoosi?

Mikä oli lääkärin antama diagnoosi?

• Demoshane

Oli: Ultrassa näkyviä (tiedä sitten mitä meinasi), mutta sanoi, että kaikki kunnossa ja ettei niille kannata alkaa mitään tekemään. Eli käsittääkseni kaikki ok, huomenna pitäisi vielä omalääkäri soitella ultralääkärin lausunnosta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      122
      5115
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      30
      3658
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2460
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1578
    5. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      41
      1560
    6. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      24
      1504
    7. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      23
      1391
    8. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1292
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1198
    10. Olen oikeasti aika mukava

Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.
      Ikävä
      22
      1117
    Aihe