Poistotiedote

Eräässä ketjussa (jonka poistin) alkoi esiintyä puheenvuoroja joissa mainittiin nimiltä eräitä pienen, alkuperäiseksi itseään tituleeraavan lestadiolaisvähemmistön edustajia ja saarnaajia.

En salli sellaista.

Nimisuoja koskee lähtökohtaisesti kaikkia muita kuin selkeästi julkisuuden henkilöitä. Katson yksittäisten saarnaajien (elossa olevien ja lähivuosina kuolleiden) nauttivan myös tätä suojaa. Eräissä muissakin ketjuissa mentiin jo turhan lähelle tämän periaatteen rikkomista (viitaten monilla tiedoilla tunnistettaviin henkilöihin). Suunnasta ja ajattelutavasta riippumatta jätetään nimiltä tunnistettavat henkilöt rauhaan, niin herkullista kuin heidän sanomistensa ja tekemistensä puiminen nimimerkin suojassa olisikin.

En pidä myöskään suotavana sitä, että keskusteluihin osallistuvien henkilöyksiä paljastetaan täällä, jos sellainen satutaan tietämään tai arvaamaan.

4

564

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimeni

Olen lukenut oman nimeni ja tuttujen ystävieni nimiä täältä useampaan kertaan, jopa ilman lupaa on julkaistu linkki isoon joukkoon tuttujeni valokuvia, - hyvä jos tästä nyt päästään eroon.

• olen

samaa mieltä!Eihän tämän pitäisi olla juorupalsta!Jos niitä haluaa lukea,ostakoon vaikka iltalehden ym.kaltaisia.Minä ainakin kyllä tykkään keskustella mielipiteistä,se on mielenkiintoista mut asialinjalla olisi hyvä pysyä.Uskon asioista voimme olla eri mieltä mut se onkin valaisevaa ajatella toistenkin ajatuksia,kunhan emme lähde tuomion linjalle!

• Ensikertaa kuulen perustelu...

Olen itsekin lestadiolaisperheeestä jo muinoin lapsuuteni viettänyt. Sanoisin että se oli surkea kun kaikki oli syntiä. Ei saanut edes nauraa. Onneksi olen päässyt siitä irti ja kasvattanut lapsisitani kunnon ihmisiä joiden ei tarvitse elää ainaisessa pelossa!

• ei tuoreempia saa julkaista?

vai kuinka laki sanoo?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      133
      7310
    2. Kaipaisin nyt kosketusta

jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.
      Ikävä
      14
      2670
    3. Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa

Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole
      Maailman menoa
      272
      1319
    4. Sokea "ystävälle"

Oletko oikeasti noin sokea?
      Ikävä
      100
      1069
    5. Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia

Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-20172942
      Maailman menoa
      171
      1010
    6. Kerrostaloihin ilmalämpöpumput

Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih
      Sinkut
      73
      961
    7. En ymmärrä käytöstäsi

Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek
      Ikävä
      137
      950
    8. Kiitoksia kaikille epäasiallisesta sisällöstä liputtaneille

Se ylimielisyys ja epäasiallisen julkaisun jakaminen ei sitten kantanut.
      Tuusniemi
      79
      794
    9. Kirkonkylän puliveivarit

Hieman pistää silmään nuo puliukot ja akat kirkonkylän penkeillä ja S-marketin kulmilla. Tarttis varmaan tehdä asialle j
      Karstula
      13
      773
    10. Persaukinen puolankalainen kävi kerjäämässä paitaa

Ja lippistä. Nauratti suuresti kun katsoin. Kukahan mahtanee olla? Voipi katsoa täältä jutun. https://www.youtube.com
      Puolanka
      18
      761
    Aihe