Eräässä ketjussa (jonka poistin) alkoi esiintyä puheenvuoroja joissa mainittiin nimiltä eräitä pienen, alkuperäiseksi itseään tituleeraavan lestadiolaisvähemmistön edustajia ja saarnaajia.
En salli sellaista.
Nimisuoja koskee lähtökohtaisesti kaikkia muita kuin selkeästi julkisuuden henkilöitä. Katson yksittäisten saarnaajien (elossa olevien ja lähivuosina kuolleiden) nauttivan myös tätä suojaa. Eräissä muissakin ketjuissa mentiin jo turhan lähelle tämän periaatteen rikkomista (viitaten monilla tiedoilla tunnistettaviin henkilöihin). Suunnasta ja ajattelutavasta riippumatta jätetään nimiltä tunnistettavat henkilöt rauhaan, niin herkullista kuin heidän sanomistensa ja tekemistensä puiminen nimimerkin suojassa olisikin.
En pidä myöskään suotavana sitä, että keskusteluihin osallistuvien henkilöyksiä paljastetaan täällä, jos sellainen satutaan tietämään tai arvaamaan.
Poistotiedote
4
533
Vastaukset
- Nimeni
Olen lukenut oman nimeni ja tuttujen ystävieni nimiä täältä useampaan kertaan, jopa ilman lupaa on julkaistu linkki isoon joukkoon tuttujeni valokuvia, - hyvä jos tästä nyt päästään eroon.
- olen
samaa mieltä!Eihän tämän pitäisi olla juorupalsta!Jos niitä haluaa lukea,ostakoon vaikka iltalehden ym.kaltaisia.Minä ainakin kyllä tykkään keskustella mielipiteistä,se on mielenkiintoista mut asialinjalla olisi hyvä pysyä.Uskon asioista voimme olla eri mieltä mut se onkin valaisevaa ajatella toistenkin ajatuksia,kunhan emme lähde tuomion linjalle!
- Ensikertaa kuulen perustelu...
Olen itsekin lestadiolaisperheeestä jo muinoin lapsuuteni viettänyt. Sanoisin että se oli surkea kun kaikki oli syntiä. Ei saanut edes nauraa. Onneksi olen päässyt siitä irti ja kasvattanut lapsisitani kunnon ihmisiä joiden ei tarvitse elää ainaisessa pelossa!
- ei tuoreempia saa julkaista?
vai kuinka laki sanoo?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433394Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan172602Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!3762496Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!811730- 861395
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541070SEO!! Pyhäsalmi
Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs70975- 74945
Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.26751Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l4704