Roan sivuvaikutukset.

Nainen24v.

Missä vaiheessa teillä on alkanut roan ja sen rinnakkaisvalmisteiden sivuvaikutukset? Kannattaakohan ihon ylimääräinen rasvaus aloittaa heti kuurin alussa vai vasta kun iho alkaa kuivua? Saako kuivuuden naamassa ja huulissa kuriin määrätietoisella rasvauksella vai onko odotettavissa että hullusta rasvauksesta huolimatta iho hilseilee ja huulet lohkeilee.
Kiitos niille jotka jaksavat vastailla :)

9

551

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nainen24v.

Oletteko käyttäneet silmien ja nenän limakalvojen kuivumiseen silmätippoja tai nenäsumutteita? Jos olette niin suositelkaa jotain tuotteita :)

• kuivumisia eikä halkeiluja

No mä en ainakaan käyttänyt iholla mitään rasvoja paitsi Humektania, jota käytän muutenkin.

Huulia rasvasin huulirasvalla ja silmätippoja joskus laitoin.

• N26v.

Itse aloitin heti kuurin alusta käyttämään lääkärin määräämää Aqualan L:ää puhdistukseen ja rasvaukseen. Sivuvaikutuksia huomasin noin parin viikon jälkeen, kun iho ja huulet alkoi kuivumaan. Kämmenselkiin tulee myös välillä ihottumaa, mutta se lähtee rasvauksella. Nyt on tasan kuukausi kuuria takana. Huulet kyllä kuivuu ja lohkeilee pahasti jos ei käytä huulirasvaa jatkuvasti, mutta kun rasva on koko ajan mukana huulet pysyy minulla ainakin kunnossa. Nyt olen muutaman päivän aikana huomannut että nenän ympäriltä iho kuoriutuu ikävästi vaikka kuin lisäilee rasvaa.

• .........

Moi!

Mä olen syönyt nyt 2,5 viikkoa roaccutania ja käyttänyt lääkärin määräämää dalacin-liuosta kahdesti päivässä. Normaali päivärytmi on seuraava: Aamulla ei kasvopesua, mutta dalacin-liuos ongelma-alueille. Tarvittaessa rasvaan naamaa ongelmakohdista aqualan L-voiteella, yleensä ei tarvitse. Illalla suihkussa pesen kasvot varovasti vedellä (lääkäri suositteli välttämään pesuaineita) ja kuivaan ne pyyhkeellä painamalla, en hankaamalla. Kuivuneille kasvoille dalacin-liuosta ongelmakohtiin. Dalacinin kuivuttua kuiviin paikkoihin aivan todella ohuesti aqualan L-voidetta. Eli siis pesen kasvot päivässä kerran vedellä, rasvaan kerran ja laitan dalacinin kahdesti. Yltiöpäostä rasvaamista koitan välttää, mutta rasvaan kuivia kohtia tarvittaessa.

Sivuoireista:
      Heti parina ensimmäisenä päivänä särki päätä jonkin verran. Ensimmäisinä päivinä myös kasvot hilseili todella voimakkaasti ja tuntui, että koko naama kuoriutui. Tämä kuitenkin loppui ekan viikon jälkeen ja sen jälkeen naama ei ole hilseillyt juuri lainkaan, eikä myöskään erityisemmin kuivunut. Ekalla viikolla alkoi ihon alla olleet finnit tulla pintaan ja naamassa oli parhaillaan varmaan yli 20 valkopäistä finniä. Tein kuitenkin päätöksen, etten puristele ja se piti. Tosin minulla se oli aika helppoa, kun luen tällä hetkellä vain pääsykokeisiin kotona eikä ole mitään pakollisia menoja. Melkolailla kahden viikon kuluessa suurin osa pintaan tulleista finneistä oli kuivunut pois. Huulet alkoi kuivua jossakin viikon kohdalla. Rasvaan huulia varmaan monta kymmentä kertaa päivässä, mutta runsaalla rasvauksella ei ole nyt huulet halkeillut ollenkaan vaan ovat oikein hyvässä kunnossa. Eli ei toi huulien kuivuminenkaan erityisen pahaa ole, huulirasvalla selviää. Kämmenselät tosiaan kanssa kuivuu hivenen, sitä olen aqualan L-voiteella hoitanut. Muita sivuoireita ei ole tainnut ollakaan, eli aika helpolla ollaan päästy täällä.

Toiminut on roa mulla ihan kivasti jo heti ekoina viikkoina. Ihon alla ei ole enää oikein ollenkaan isompia pahkuroita. Pieniä näppyjä on vielä jonkin verran, mutta yleinen tulehtuneisuus on vähentänyt huomattavasti. Onnekseni olen huomannut myös, että pienempien finnien jälkeen ihon punaisuus on tasoittunut melko nopeasti ja iho tuntuisi yleisesti olevan aika paljon tasapainoisempi. Paljon on kuitenkin vielä edessä, mutta oikeeseen suuntaan mennään koko ajan. Toivottavasti vaikkapa kuukauden päästä olisi jo kaikki tulehtuneet finnit poissa.

Mä antaisin seuraavat vinkit:
      -Älä lutraa liikaa rasvan kanssa
      -Älä missään nimessä puristele ja nyplää naamaasi
      -Älä pelästy jos naamaan tulee uusia finnejä tai masennu jos paraneminen ei ala heti. Kärsivällisyys palkitaan ja roa kuitenkin toimii melkolailla kaikilla

Onnea kuurille!

• gek-ko

ja suihkussa ei sitten läträtä eikä käytetä kuumaa vettä.

• Nainen24v.

Kiitos kaikille vastauksista.
        Nyt on kuuri lähtenyt muutama päivä sitten käyntiin. Pientä kuivumista on jo havaittavissa mutta rasvalla siitä on selvitty.

• gek-ko
        Nainen24v. kirjoitti:

Kiitos kaikille vastauksista.
        Nyt on kuuri lähtenyt muutama päivä sitten käyntiin. Pientä kuivumista on jo havaittavissa mutta rasvalla siitä on selvitty.

muuten tehosi parhaiten.

• N26v.
        gek-ko kirjoitti:

muuten tehosi parhaiten.

Lääkäri käski mun käyttää Bevita R-rasvaa, mutta huomasin että Bepanthen voide (tuubissa) on mulle PALJON parempi.

• vassa
        N26v. kirjoitti:

Lääkäri käski mun käyttää Bevita R-rasvaa, mutta huomasin että Bepanthen voide (tuubissa) on mulle PALJON parempi.

Itsekin käytin molempien kuurieni aikana Bepanthen-voidetta, joka on ollut parasta kuiville huulille, muuta rasvat eivät ole riittäneet, myös tuota Bevitaa kokeilin.

Bepanthenia käytän edelleen öisin huulissa, on se vaan niin hyvää :) Ja rasvasin sillä myös ihottumaa kämmenselissä (roasta johtuvaa).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      94
      4233
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3213
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1358
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      949
    6. 136
      936
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      786
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe