Eli kannattaako vaihtaa Xp:sta Vista ultimateen?
Nykyinen käyttis on XP Pro SP3.
Laitteisto:
Core 2 Quad Q6600
2 GB DDR2
GeForge 8800 GTS 640 mb
Koneella teen vähän kaikenlaista... normista toimistokäytöstä raskaaseen kuvankäsittelyyn ja pelaamiseen.
Kannattaako vaihtaa XP Vistaan?
8
632
Vastaukset
"Eli kannattaako vaihtaa Xp:sta Vista ultimateen?"
Ei. Uuteen koneeseen Windows Vista voi olla käytöstä riippuen oikea valinta mutta jos on jo Windows XP niin Windows Vista ei tarjoa oikein mitään vastinetta rahoille.
On siinä parempi käynnistä valikko ja sitten on hakupalkki, purkkaamalla tehty UAC mutta helposti se jää sellaiseksi monen sadan euron näytönsäästäjä teema päivitykseksi mikä vie pirusti enemmän tehoa koneelta.- päälaelleen
Kalustin oman koneeni runsas puolitoistavuotta sitten uudelleen, Amd Athlon 64 x2 4200 2 Gb. Siis nykymittapuun mukaan moporautaa. Samassa yhteydessä hankin Vistan. XP on tuolla laatikossa kaiken varalta. Kysymys: Kannattaako vaihtaa Vistasta XP:hen?
Vastaus: Minä en ainakaan vaihda, vaikka kirveellä uhattaisiin.
- Vista_fani
W7 ilmestyy aika pian. Vaihda siihen niin saat rahoille enemmän vastinetta.
Näin itse tekisin. - sä vaan
silleen,kun kaikki muut vaihtavat just toisin päin,itse heitin vistan heti pois ja laitoin XP
- ???
"heitin vistan heti pois ja laitoin XP"
Voivoi. Tuliko viruksia ikävä? - The Rat
??? kirjoitti:
"heitin vistan heti pois ja laitoin XP"
Voivoi. Tuliko viruksia ikävä?Itselläni oli virus joskus win-98 aikana. Sitten kuulin ns. palomuurista... Ei ole NT-winsujen (käytössä NT 4.0, Win 2000, Win XP) aikana virukset vaivanneet.
Vistassa on varmaan oma palomuuri - luultavasti parempi kuin XP:ssä, joka onkin todellinen saavutus... :)
- Katesin Pili
Kai sitä pitää kattella mitäs tuosta W7:sta alkaa kuulumaan.
Tosin tuota Vista Ultimatea saa nykyisin kohtuu halvalla (verrattuna Suomen hintoihin) esim. Englannin Amazonista noin 180 €.
Olen kyllä itsekin tullut siihen johtopäätökseen, että Vista on lähinnä Xp jolle on tehty kauneusleikkaus DX10 ja 64 bittisyyden mahdollisuus (onko mitään käytännön hyötyä tuostakaan?)"Olen kyllä itsekin tullut siihen johtopäätökseen, että Vista on lähinnä Xp jolle on tehty kauneusleikkaus DX10 ja 64 bittisyyden mahdollisuus (onko mitään käytännön hyötyä tuostakaan?)"
64-bittisyys nopeuttaa jonkinverran mutta hyötyä alkaa olla sitten kun muistia on 4Gt tai enemmän niin ne saa käyttöön.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "974339Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293243No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452360- 351368
- 10979
- 152976
- 6904
- 20864
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12852- 26805