Satakuntaan

pakolaisia

Satakunna tulisi uutisten mukaan vastaanottaa vähintään 500 pakolaista. Tämä olisi lähinnä kai Porin ja Rauman päänsörky.

Ehdotuksia. Miten asian voisi hoitaa. Nyt pakolaisia otettu mm. Kokemäen pitkäjärven majoitustiloihin ja seuraavaksi tulossa Eurajoelle.

13

426

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-köyliöläinen

      No minulta ainakin vapautuu yksi asunto hyvissä ajoin ennen sitä päivää kun Köyliö liittyy Euraan. Ja jos oikein muistan, tämä aihe oli esim. kunnallisvaalien alla esillä etenkin pikku paikkakunnilla. Tänne mahtuu! Saahan niistä rahaa, ei sen väliä vaikka eivät mitään tekisikään.

      • Säkylään

        Säkylän kunnanvirastolle mahtuu kohta pakolaisia pilvin pimein. Järvinäköala. Ja naapurissa Kepup-pizzeria. Jos hyvä tuuri käy, saavat pidettyä sosiaalitoimiston Säkylässä. Silloin on kasöörikin vieressä.


    • Eurajoelle?

      En ole kuullutkaan että Eurajoelle olisi tulossa pakolaisia? Mihin ja koska päätetty?

      • Kokemäelle

      • sanokaa mun sanoneen..
        Kokemäelle kirjoitti:

        http://vastaanottokeskusinfo.wikidot.com/kokemaki

        Tilapäisesti vaan tulevat Kokemäelle. Tilathan varmaan tarvitaan kesällä muuhunkin.

        Tämä on valtiolta nyt tilapäinen sijoitus. Tulevaisuudessa kuulemme seuraavaa:"tilapäisestä pakolaisten sijoittamisesta Kokemäelle saimme niin hyviä kokemuksia, että olemme harkinneet sijoitusta vakituisesti myös lähikuntiin." Juuri näin tällaisia asioita ajetaan väkisin.


      • ovat
        sanokaa mun sanoneen.. kirjoitti:

        Tämä on valtiolta nyt tilapäinen sijoitus. Tulevaisuudessa kuulemme seuraavaa:"tilapäisestä pakolaisten sijoittamisesta Kokemäelle saimme niin hyviä kokemuksia, että olemme harkinneet sijoitusta vakituisesti myös lähikuntiin." Juuri näin tällaisia asioita ajetaan väkisin.

        Murheenne. Sotien jälkeen asutettin pysyvästi suomeen vajaa puolimiljoonaa karjalan evakkoa jotka vaikuttivat suomalaisista silloin omituisilta ja erilaisilta ja kaikki ei halunneet heitä tänne, mutta viha heitäkin kohtaan loppui ja nykyjään ovat sulautuneen niin hyvin meihin kantasuomalaisiin että olen kuullut jopa evakkojen jälkeläisten arvostelevan negatiivisesti nykyisiä pakolaisia, vaikka omaan historiaansa katsoessa siihen ei olisi vähintäkään aihetta.


      • ovat murheet tulleet
        ovat kirjoitti:

        Murheenne. Sotien jälkeen asutettin pysyvästi suomeen vajaa puolimiljoonaa karjalan evakkoa jotka vaikuttivat suomalaisista silloin omituisilta ja erilaisilta ja kaikki ei halunneet heitä tänne, mutta viha heitäkin kohtaan loppui ja nykyjään ovat sulautuneen niin hyvin meihin kantasuomalaisiin että olen kuullut jopa evakkojen jälkeläisten arvostelevan negatiivisesti nykyisiä pakolaisia, vaikka omaan historiaansa katsoessa siihen ei olisi vähintäkään aihetta.

        karjalaiset sentään osasivat suomea omalla murteellaan, jakoivat samaa uskontoa, noudattivat samoja sääntöjä muiden suomalaisten kanssa.

        Mutta miten nämä nykyiset tulijat?

        -tuovat oman lakinsa
        -kaikkien pitäisi elää tulijoiden sääntöjen mukaan
        -tulijoita ei saa arvostella, se on rasismia
        -eivät osaa olla maassa maan tavalla
        -ghettoutuvat
        -eivät arvosta niitä jotka heidän oleskelunsa täällä lopulta maksaa (kansa)
        -riittävästi rötöstelleitä ei saisi karkottaa, se olisi epähumaania?

        jne.

        tämä on vielä pieni murhe, 10 vuoden päästä toivot että käsiaseen saisi edes jostakin hankittua omaksi turvaksi. viet kersasi vartioidulta asuntoalueeltasi autolla vartioituun kouluun jossa on turvatarkastukset jne. ryöstöt, kunniamurhat jne. yleinen välinpitämättömyys ovat arkipäivää, mellakoita riittäisi. kaikki tämä yksistä turhista elintasopakolaisista joita pystyttäisiin auttamaan kotiseudullaankin, paremmin kuin rahtaamalla heitä täysin eri kulttuuriin, toiselle puolen maapalloa.


      • Vasemman jalan saapas
        ovat kirjoitti:

        Murheenne. Sotien jälkeen asutettin pysyvästi suomeen vajaa puolimiljoonaa karjalan evakkoa jotka vaikuttivat suomalaisista silloin omituisilta ja erilaisilta ja kaikki ei halunneet heitä tänne, mutta viha heitäkin kohtaan loppui ja nykyjään ovat sulautuneen niin hyvin meihin kantasuomalaisiin että olen kuullut jopa evakkojen jälkeläisten arvostelevan negatiivisesti nykyisiä pakolaisia, vaikka omaan historiaansa katsoessa siihen ei olisi vähintäkään aihetta.

        Ihan näin kohteliaasti ilmaistuna on tuo rinnastuksesi Suomen pakolaisiin melkoisen törkeä. Ensinnäkin Suomen evakot olivat suomalaisia, ja heidän jälkeläisensä ovat sitä myös tietenkin. Muistojen Karjalan jättämään joutuneet suomalaiset(HUOM!) löysivät onneksi paikkansa yhteiskunnassa uudessa pienemmässä Suomessa. En yksinkertaisesti ymmärrä mitä tarkoitat evakkojen jälkeläisten historialla suhteessa pakolaispolitiikkaan. Minun isovanhempani olivat pakotettuja muuttamaan oman maansa sisällä.

        Olen melko kriittinen pakolaisiin, vaikka omaankin parjaamasi karjalaistaustat. Olen sitä siis siitä huolimatta. Mutta mikään ei saisi minua kirjoittelemaan moisia asiattomuuksia tänne. Häpeä!


      • Muistan minäkin
        Vasemman jalan saapas kirjoitti:

        Ihan näin kohteliaasti ilmaistuna on tuo rinnastuksesi Suomen pakolaisiin melkoisen törkeä. Ensinnäkin Suomen evakot olivat suomalaisia, ja heidän jälkeläisensä ovat sitä myös tietenkin. Muistojen Karjalan jättämään joutuneet suomalaiset(HUOM!) löysivät onneksi paikkansa yhteiskunnassa uudessa pienemmässä Suomessa. En yksinkertaisesti ymmärrä mitä tarkoitat evakkojen jälkeläisten historialla suhteessa pakolaispolitiikkaan. Minun isovanhempani olivat pakotettuja muuttamaan oman maansa sisällä.

        Olen melko kriittinen pakolaisiin, vaikka omaankin parjaamasi karjalaistaustat. Olen sitä siis siitä huolimatta. Mutta mikään ei saisi minua kirjoittelemaan moisia asiattomuuksia tänne. Häpeä!

        Kuulleeni vanhemmiltani ja naapureilta samansuuntaisia mielipiteitä karjalasta tulleista siirtolaisista joita nykyjään yhdistetään näihin pakolaisiin. Pikkusisko -60 luvun alussa kutsui löytämäänsä lutikkaa karjalaiseksi, se oli kai jäänyt ostamaamme asuntoon edellisiltä asukeilta jotka olivat siirtolaisia, asunto oli kuin kaatopaikka ja isäni joutui tekemään täysremontin. Myös koulussa suhtautuminen siirtolaisten lapsiin oli noihin aikoihin syrjivä.


      • Vasemman jalan saapas
        Muistan minäkin kirjoitti:

        Kuulleeni vanhemmiltani ja naapureilta samansuuntaisia mielipiteitä karjalasta tulleista siirtolaisista joita nykyjään yhdistetään näihin pakolaisiin. Pikkusisko -60 luvun alussa kutsui löytämäänsä lutikkaa karjalaiseksi, se oli kai jäänyt ostamaamme asuntoon edellisiltä asukeilta jotka olivat siirtolaisia, asunto oli kuin kaatopaikka ja isäni joutui tekemään täysremontin. Myös koulussa suhtautuminen siirtolaisten lapsiin oli noihin aikoihin syrjivä.

        Huono kasvatus vanhemmillasi. Suomi kun ei maana pystynyt puolustamaan täysin rajojaan. Tämä ei ollut karjalaisten vika.

        Pakoilaisiin yhdistäminen on historiaa tuntemattomalle ehkä helppo ja arkipäiväinen tapa käsitellä uutta ja vaikeaa asiaa.


      • jou9999
        ovat kirjoitti:

        Murheenne. Sotien jälkeen asutettin pysyvästi suomeen vajaa puolimiljoonaa karjalan evakkoa jotka vaikuttivat suomalaisista silloin omituisilta ja erilaisilta ja kaikki ei halunneet heitä tänne, mutta viha heitäkin kohtaan loppui ja nykyjään ovat sulautuneen niin hyvin meihin kantasuomalaisiin että olen kuullut jopa evakkojen jälkeläisten arvostelevan negatiivisesti nykyisiä pakolaisia, vaikka omaan historiaansa katsoessa siihen ei olisi vähintäkään aihetta.

        missä maassa muslimit elää rauhassa,ehkä usa ssa jotenkin.


    • tässäteillekin
    • Lihaloota

      Valmiiksi pakattu suomalainen liha ei kelpaa muslimeille, koska he eivät voi olla varmoja siitä ettei sika ja nauta mene tuotannossa samojen linjojen läpi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      124
      7500
    2. Rokote otti taas omansa. Maki Kolehmainen kuollut.

      RIP Maki. Muusikko, tuottaja ja säveltäjä Maki Kolehmainen on kuollut. Asiasta uutisoi ensimmäisenä Yle. Kolehmainen k
      Maailman menoa
      72
      3553
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1303
    4. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      75
      1067
    5. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      89
      972
    6. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      47
      944
    7. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      122
      786
    8. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      102
      685
    9. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      36
      678
    10. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      38
      653
    Aihe