Masennuksen välttäminen?

catgirlie

Miten masennusta voi ehkäistä?
Tiedän että minulla on jonkinlaista masennuksen alkua, miten siis voisin ITSE yrittä tilannettani parantaa?

Ja turhan snotte, jos kehotatte kääntymään ammatti avunpuoleen, tai jotain sellaista...
Haluan ratkaista tämän ongelman ihan itse, luonnetta kyllä löytyy... mutta mite sen tekisin?

10

725

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nasutin*

...aivokemiaa ja siihen ei voi tahdonvoimalla vaikuttaa. MInä kerran masennuksen alussa yritin.Lenkkeilin rajusti,saunoin,kävin avannossa. Yritin karistaa masennuksen itsestäni ulos. Ei auttanut.

Kannattaa mennä lääkäriin alkuvaiheessa ettei pääse pahaksi. Näin on helpompaa masista hoitaa ja ei tuota ylivoimaisia turhia kärsimyksiä itsellen.

Kehotan sinua catgirle hakemaan apua!

• catgirlie

ja "uskaltaisi"
        Kun en voi kenellekään vieraalle asiasta puhua, kun olen NIIN UJO!
        ja miten sen vanhemmillekin sanoo?!
        nooo... olenhan minä vähän yrittänyt siihen suuntaan vihjailla, ja siskonikin on jo huomannut että minulla on huono itsetunto.
        Opiskelen ammattikoulussa ja olenkin viikot "yksin" asuntolassa... En halua, enkä aio jättää opintojani kesken, koska sittenhän tämä 1 vuosi olisi ollut ns. turhaa, ja kun kakki muukin on rakennettu sen ympärille, että olen täällä koulussa...
        Olen ajatellut että minun olisi pitänyt pitää välivuosi peruskoulun jälkeen, muttei sille enään voi mitään, näin jälkiviisaana on hyvä puhua!;) Nyt täytyisi varmaan vain keksiä joku muu opiskelumuoto...kun en noistakaan vaihtoehdoista mitään tiedä! Oppisopimuskoulutus olisi 1 vaihtoehto, mutta en sitten tiedä...

• catgirlie kirjoitti:

ja "uskaltaisi"
        Kun en voi kenellekään vieraalle asiasta puhua, kun olen NIIN UJO!
        ja miten sen vanhemmillekin sanoo?!
        nooo... olenhan minä vähän yrittänyt siihen suuntaan vihjailla, ja siskonikin on jo huomannut että minulla on huono itsetunto.
        Opiskelen ammattikoulussa ja olenkin viikot "yksin" asuntolassa... En halua, enkä aio jättää opintojani kesken, koska sittenhän tämä 1 vuosi olisi ollut ns. turhaa, ja kun kakki muukin on rakennettu sen ympärille, että olen täällä koulussa...
        Olen ajatellut että minun olisi pitänyt pitää välivuosi peruskoulun jälkeen, muttei sille enään voi mitään, näin jälkiviisaana on hyvä puhua!;) Nyt täytyisi varmaan vain keksiä joku muu opiskelumuoto...kun en noistakaan vaihtoehdoista mitään tiedä! Oppisopimuskoulutus olisi 1 vaihtoehto, mutta en sitten tiedä...

Menet terveyskeskuksen päivystykseen ja kerro vaikka paperille kirjoittaen tuntemuksesi ja lykkääät sen lekurille.

Näin kun saat nopeasti apua,niin voit jatkaa opiskeluasi! Lupaathan!

T.Nasutin :)

• catgirlie
        MyVoice kirjoitti:

Menet terveyskeskuksen päivystykseen ja kerro vaikka paperille kirjoittaen tuntemuksesi ja lykkääät sen lekurille.

Näin kun saat nopeasti apua,niin voit jatkaa opiskeluasi! Lupaathan!

T.Nasutin :)

Mutta aion kyllä tehdä asialle jotain...

• ratkaisu.
        catgirlie kirjoitti:

Mutta aion kyllä tehdä asialle jotain...

Masennus ja ujous ovat parannettavissa; ne ovat bakteerisairauksia, ja ne ovat parannettavissa sopivilla anti-bakteerisilla terapioilla.

Ennen kuin sanotte mitään vastaan, niin voin sanoa että ette tiedä mistä puhutte. Tästä paikasta löydätte lukemattoman paljon todisteita siitä että näin on asian laita.

http://th1.ktd.krakow.pl/

Kehotan välttämään mielialalääkkeitä, ne eivät paranna ketään.

• ratkaista?

Ongelman itse,vai että ongelma ratkaistaan sinulle?

• cattttttt

en tiedä.... niin että ongelma ratkeaa!
        varmaankin itse... siis "parantaa" itse itseni...jos mahdollista

• Ensin kokeile ystäviä, liikuntaa ja herkuttelua. Jos ne eivät auta, sun on kai pakko kääntyä ammattilaisen puoleen :/ älä jätä sitä tekemättä siksi, että se olis häpeä tai merkki epäonnistumisesta. Se, että sulla on paljon luonnetta, ei valitettavasti liity asiaan :S

Viinapulloon älä missään nimessä tartu!

• cattttttt

sillä tiedän riskit... suvussa kun on noita alkoholisteja... tähän asti olen pysynyt absolutistina... tuskin koskaan asia muuttuu...

• minua

Jos masennus on vasta tuloillaa, niin sitä voi kyllä ehkäistä. Tässä keinoja, jotka kuulostavat idioottimaisen itsestäänselviltä, mutta ne toimivat. Tsemppia sinulle!

-Harrasta säännöllistä liikuntaa, ainakin 3 kertaa viikossa. Liikunta lisää itsetuntoa, kun kunto ja oman kehon hallinta ja ulkonäkö paranevat. Lisäksi liikunta saa aikaan mielihyvähormonien eritystä. Ja auttaa muutenkin jaksamaan :)

-Syö mahdollisimman terveellisesti. Siis säännöllisyys: aamupala, lounas, päivällä vaikka hedelmä, päivällinen, iltapala. Syö paljon kasviksia, täysjyvätuotteita, hyvää lihaa. Siis monipuolisesti.

-Vitamiineja voi syödä myös purkista. Kaikki eivät niihin usko, mutta itselläni aikankin vaikuttavat suoraan omaan olotilaan! Ja eihän se haittaakaan, jos kokeilee!

-Säännöllinen unirytmi on tärkeä asia. Väsyneenä pikkumurheetkin tuntuvat järkyttävän isoilta. Pirteänä elämä hymyilee helpommin.

-Sosiaalisten suhteiden ylläpito on todella, todella tärkeää. Siis koulussa käynti, kavereiden näkeminen, joku hauska harrastus, perheen kanssa puhuminen.

-Tärkeää on myös miettiä, mitä sinä haluat elämältä. Mistä itse tykkäät, mistä saat iloa, mistä et tykkää? Minkälaiset asiat koet merkittäviksi? Miten voisit tehdä asioita, joista saat iloa ja merkityksellisyyden tunnetta? Mikä on sinun elämäsi tarkoitus?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4108
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2320
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      766
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe