Hei kaikki!
Toivon että joku jolla on samanlaista tai samantyyppistä vaivaa, voisi vastata.
Olen 26v nainen. vuoden ajan ennen raskautta kärsin kuukautisten toisena päivänä alkaneista todella rajuista vatsakivuista. Kipu paikallistui aina vasemmalle navankorkuudelle kylkeenpäin. Ensimmäisen 2 päivää vain siinä kohta jonka jälkeen kipu levisi lenkkimakkaran muotoisesti ylävatsaan. Kipu sai minut pyörtymään ja viikon jouduin makaamaan sairaslomalla. Käytännössä en voinut tehdä mitään. Gynen puolella aina tutkittiin kuukautiskipuna/endona mutta sitä se ei ollut. myöhemmin kipu tuli muutenkin kuin vain kuukautisten yhteydessä ja myös vasemmalle puolelle samaan kohtaa aina leviten ylävatsaan. Vatsan turvotus on jotain käsittämätöntä. Noin kolminkertaiseksi vatsa kasvaa joka kerta ja yleensä parissa tunnissa. Olen tavannut n. 30 lääkäriä tämän vaivan vuoksi eikä mulle osata sanoa muuta kuin otappa buranaa, litalginia ja ota iisisti. Tulehdusarvot tuolloin keikkuun 30 molemmin puolin.
Olen kyllästynyt ja huolestunut. ja sanottakoon vielä että koko raskaudenajan kivuista en kärsinyt. mutta synnytetty'äni kivut palasivat.
En tiedä saiko mun sepostuksista selvää, mutta jos joku osaa jotain tähän sanoa, niin olisin kiitollinen.
Niin ja lyhyesti siis- Kipu alkaa aina samassa kohtaa ja on selkeä kipupiste noin kahden päivän ajan. Turvotus alkaa välittömästi. Kipu leviää ylävatsaan joka kestää n. 4 päivää.
rajut vatsakipu kohtaukset ilman diagnoosia :(
5
558
Vastaukset
- kannalta eduksi,
jos tuohon tautiseen ajanjaksoon sisältyy myös päänsärkyä ja verenpaineen nousua. Ehkä vatsa on sitten niin kipeä, ettei päiviä kestävää päänsärkyä edes huomaa.
- masu paisuu
kolminkertaisiin mittasuhteisiin parissa tunnissa, osoittaisi, että jotain tekemistä sillä täytyy olla ruuansulatuksen kanssa. Veikkaisin, että se on vaan ilmaa, joka ei pääse luonnollista reittiä eteenpäin. Mutta mikä reitin tukkii? Millaista ruokavaliota noudatat ja mitkä elintarvikkeet sen kaasunmuodostuksen käynnistävät? Liian suuri määrä esim. kuivaa mysliä voi jämähtää johonkin suolen mutkaan.
- testit
tähystykset ja kuvat sulle on tehty tänä aikana?
Olet varmaan joutunut juoksemaan niissä koko ajan?- 2 vuotta kärsinyt
Vatsaontelon tähystykseen laitettiin lähete, toinen lääkäri perui, kolmas meinasi peräsuolentähystystä neljäs perui ja tätä rataa. Kaikki on erimieltä. Niiin että niin, taiddan siirtyä yksityisen puolelle:/
- 123456
olisko sulla,itsellä just todettu sappirakkokivet ,1 karannut ja tukki tieheyden se poistettiin ja rakko poistetaan 6 kk sisällä ja kärsin selkä ja vaatsa kihtauksista 4 v .ole tiukkana lääkärille ne ei meinaa uskoa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 212976
Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva5392668Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial532250Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras2072209Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle131698Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2191509Kiantama kartelli
Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip501436- 971379
Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom621191Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise951164