Onko kokemusta, minkä valmistajan kansiluukkuja voi asentaa suoraan alkuperäisen Avancen luukun paikalle?
Uusi kansiluukku
9
3830
Vastaukset
- kansiluukusta
Onko kansiluukun kehys tai saranamekanismi hajonnut vai miksi koko luukku pitää vaihtaa?
Pelkkä pleksin vaihto on tavallisempaa ja sen joutuu tekemään n. 15-20 vuoden välein, koska akryylimuovi rupeaa samenemaan ja siinä näkyy säröilemistä. Polykarbonaatti on parempi vaihtoehto, jos uusit pelkän pleksin.
Jos vaihdat koko luukun, etkö valitsisi saman valmistajan uutta luukkua?- PikkuAvance
Kansiluukku vuotaa siis vettä. Pleksin saumoja olen yrittänyt tiivistää useilla konsteilla ilman vaikutusta, joten tulkitsen että vuoto on jossain luukun kehyksessä. Toinen ongelma Avancen luukun kohdalla on, että siinä menee alumiinirimat pleksin yli, joten pleksin irrottaminen saumojen uusimiseksi on aika vaikeaa. Ajattelin, että ehkä on parempi ostaa suoraan uusi luukku kehyksineen, kun käyttää monta tuntia ammattimiehen aikaa hommaan, jonka tulos on epävarma.
En siis tiedä, mikä on ollut Avancen luukun valmistaja, joten siksi täällä kyselen. Houdinin luukku Maritimin katalogissa näyttää aivan samanlaiselta, joten uskoisin sen sopivan paikalle suoraan, elleivät sitten ole muuttaneet mitoitusta vuosien aikana. Toisaalta kun joutuu kuitenkin ostamaan uuden luukun, niin mielelläni modernisoisin venettä uudenmallisella luukulla. - Jope k
PikkuAvance kirjoitti:
Kansiluukku vuotaa siis vettä. Pleksin saumoja olen yrittänyt tiivistää useilla konsteilla ilman vaikutusta, joten tulkitsen että vuoto on jossain luukun kehyksessä. Toinen ongelma Avancen luukun kohdalla on, että siinä menee alumiinirimat pleksin yli, joten pleksin irrottaminen saumojen uusimiseksi on aika vaikeaa. Ajattelin, että ehkä on parempi ostaa suoraan uusi luukku kehyksineen, kun käyttää monta tuntia ammattimiehen aikaa hommaan, jonka tulos on epävarma.
En siis tiedä, mikä on ollut Avancen luukun valmistaja, joten siksi täällä kyselen. Houdinin luukku Maritimin katalogissa näyttää aivan samanlaiselta, joten uskoisin sen sopivan paikalle suoraan, elleivät sitten ole muuttaneet mitoitusta vuosien aikana. Toisaalta kun joutuu kuitenkin ostamaan uuden luukun, niin mielelläni modernisoisin venettä uudenmallisella luukulla.osta uutta houdinia, muuten kastut taas. käyppä vaikka FE83.org:ssa ja hae keulaluukku viestiketjua, löydät asiallista tarinaa asiasta.
- ok.
Jope k kirjoitti:
osta uutta houdinia, muuten kastut taas. käyppä vaikka FE83.org:ssa ja hae keulaluukku viestiketjua, löydät asiallista tarinaa asiasta.
Houdini luukun ongelmana on tiiviste materiaalin hapertuminen auringossa, joka kestää noin 20 - 25 vuotta. Nyky materiaaleilla todennäköisesti hapertumis aika on pidempi, joten itse päädyin hankkimaan uuden Houdinin. Luukku on myös hieman kehittunut saranoiden lukitusten yms. osalta ja asennus onnistuu samaan reikään ruuvin reikiä myöten. ainut miinus puoli luukussa on johinkin kilpailijoihin verrattuna on, että ei luukkua saa lukiuttua aukiasentoon portaattomasti.
- halvemmalla
ok. kirjoitti:
Houdini luukun ongelmana on tiiviste materiaalin hapertuminen auringossa, joka kestää noin 20 - 25 vuotta. Nyky materiaaleilla todennäköisesti hapertumis aika on pidempi, joten itse päädyin hankkimaan uuden Houdinin. Luukku on myös hieman kehittunut saranoiden lukitusten yms. osalta ja asennus onnistuu samaan reikään ruuvin reikiä myöten. ainut miinus puoli luukussa on johinkin kilpailijoihin verrattuna on, että ei luukkua saa lukiuttua aukiasentoon portaattomasti.
itse hankin sen englannista marinestoresta säästin noin 100€. Toimitus kesti 3 päivää ja luukku tuotiin suoraan käteen.
- avance24pukeilla
halvemmalla kirjoitti:
itse hankin sen englannista marinestoresta säästin noin 100€. Toimitus kesti 3 päivää ja luukku tuotiin suoraan käteen.
irroitin ja purin avance24 kansiluukun atomeiksi ja massasin paikat uusiksi.
Sopivasti oli yöllä satanut ja sain kestotestin tehtyä. Eipä pitänyt vettä vieläkään, ~2dl yönaikana oli tiputtanut vettä sisään. Vuotokohta on sama kuin aiemmin, enkä keksi muuta selitystä kuin luukun alumiinikehyksen sauma- liitoskohta. Reunat ovat niin tiukasti vastakkain ja luukkua kasatessa kaikki sika tursuaa välistä pois.
- SW27
Ostin uuden tiivisteen (Maritim) maksoi alle 35€, on toiminut kaksi kesää aivan loistavasti. Vika oli vanhassa tiivisteessä, se oli liimattu luukkuun kiinni ja alkoi vanheta ja päästämään vettä sisälle.Uusi tiiviste on profiililtaan parempi. Uutta tiivistettä ei kannata liimata luukkuun kiinni, työntää vain uraansa ja liimaa päät yhteen pikaliimalla, helppo, halpa ja tädellinen korjaus. Veneesi säilyttä alkuperäisen "leiman". Ei ole sellainen väkisin tuunatun näköinen.
- tyuiop
Mulla on saman tyylinen ongelma Sirenan kansiluukun kanssa. Se ei kylläkään vuoda mutta 30 vuoden palveluksessa alumiini (silumiini) kahvat ja aukipitolaite ovat saaneet sen verran turpiinsa että uuden hankinta on edessä. Alkuperäisen osan merkki vaan on niin hyvin piilotettu että en ole vielä löytänyt. En kyllä paljon etsinytkään.
- outlanderisti
www.svb.de siellä on poistossa liki houdinin kokoisia Gebon luukkuja eikä hintakaan kauhistuta rapiat 230 €, itselleni sieltä tilasin ja tuli kotiin kuljetettuna n. viikossa. "Posti" kulut ovat alan edullisimpia vain 12,5 €.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874108Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242921No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760