niin,eli jostain olen lukenut että kaksisuuntainen mielialahäiriö olisi yhteydessä kilpirauhasen vajaatoimintaan. itselläni vajaatoiminta nyt verikokeilla todettu, ja psykiatrian puolelle on varattu aika, koska myös epäillään kaksisuuntaista.
aika hämmentynyt olo kaikenkaikkiaan, kun tuntee itsensä näin krempaksi vaikka olen vasta kahdenkymmenenviiden..
päivässäkin saattaa mielialat vaihdella hetkittäin,tai sitten kestää masennusta muutaman päivän, ja sitten taas joku asia antaa piritysruiskeen jolloin hetken jaksaa painaa ja on hyvällä tuulella. nyt on mennyt koko viikko maatessa vaan neljän seinän sisällä, ei vaan yksinkertaisesti saa itsestään ponnistettua niin paljon energiaa että tekisi mitään. ulos olisi kiva mennä auringon paisteeseen, mutta kun ei vaan jaksa/huvita. haaveilen päivät pitkät siitä, että olin aktiivinen iloinen ihminen joka käy töissä, harrastaa ja on sosiaalinen. mutta voimavarat eivät todellakaan riitä. ja sitten alkaakin masentaa koska olen niin huono,laiska,saamaton,yksinäinen.
kumppani minulla on,mutta en usko että hän täysin ymmärtää tilannettani ja sitä mitä tunnen sisälläni. aistin hänen pitävän minua vätyksenä joka voivottelee oma surkeuttaan,vaikka en niin teekään vaan olen omissa oloissani. tänään hän totesikin vain että nuori ihminen, mutta sairauksia yhtä paljon kun kahdeksankymppisellä.
sepä olikin lohdullista kuulla.. :(
vajaatoiminta ja bipolaarihäiriö??
3
506
Vastaukset
- kummosemmin
käso kädessä kulje, siis bipous ja vajis. Vajis on autoim.sairaus.
- olla "yhteydessä"
toisiinsa. Toisin sanoen kilpirauhasen vajaatoimintaa oikeasti sairastavia diagnosoidaan helposti bipoiksi. Kilpirauhasarvojen ei tarvi välttämättä olla ihan viitearvojen ulkopuolellakaan, vaan ne voi olla huonot jo ollessaan rajojen sisäpuolella. Tällaisia "ei tarpeeksi selkeitä"-tapauksia diagnosoidaan usein väärin, siksi ei pidä niellä arvot kunnossa-diagnoosia suorin tein. Aina pitää ottaa itselle tulokset viiterajat, joihin tuloksia verrataan, jotta voi myöhemmin tutkia niitä. Tutustu www.kilpirauhas.info/foorumi ja www.kilpirauhanen.com foorumeihin, sieltä saat tietoa, mitkä on mm. hyviä arvoja oikeasti ja mitkä ei.
tsh:sta ja viiterajoista
http://www.terveysportti.fi/pls/kotisivut/sivut.koti?p_sivusto=210
tuolta:
-arkisto
-endopäivät 2006
-mikä on normaali seerumin tyreotropiinipitoisuus
Mutta jos t4v:kin pelkästään on viitteen alakantissa, niin sekin on jo huono ja voi selittää oireet. Tai pelkkien vasta-aineiden esiintyminen veressä -tätä tosin ei ainakaan terveyskeskuksissa yleensä tutkita. - on vallan
olla "yhteydessä" kirjoitti:
toisiinsa. Toisin sanoen kilpirauhasen vajaatoimintaa oikeasti sairastavia diagnosoidaan helposti bipoiksi. Kilpirauhasarvojen ei tarvi välttämättä olla ihan viitearvojen ulkopuolellakaan, vaan ne voi olla huonot jo ollessaan rajojen sisäpuolella. Tällaisia "ei tarpeeksi selkeitä"-tapauksia diagnosoidaan usein väärin, siksi ei pidä niellä arvot kunnossa-diagnoosia suorin tein. Aina pitää ottaa itselle tulokset viiterajat, joihin tuloksia verrataan, jotta voi myöhemmin tutkia niitä. Tutustu www.kilpirauhas.info/foorumi ja www.kilpirauhanen.com foorumeihin, sieltä saat tietoa, mitkä on mm. hyviä arvoja oikeasti ja mitkä ei.
tsh:sta ja viiterajoista
http://www.terveysportti.fi/pls/kotisivut/sivut.koti?p_sivusto=210
tuolta:
-arkisto
-endopäivät 2006
-mikä on normaali seerumin tyreotropiinipitoisuus
Mutta jos t4v:kin pelkästään on viitteen alakantissa, niin sekin on jo huono ja voi selittää oireet. Tai pelkkien vasta-aineiden esiintyminen veressä -tätä tosin ei ainakaan terveyskeskuksissa yleensä tutkita.eri asia, luulin aloittajan tarkoittavan sitä, että maanis-depr. olisi suhteessa enemmän vajaatoimintaa ja päin vastoin.
Yleensä se on depressio joka liittyy vajaatoimintaan ei suinkaan bipous, jossa yleensä, siis yleensä, on niin maanisia, sekamuotoisia kuin depressiivisiä jaksoja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen
"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-83513575Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2263011Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi
Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy622491Drone-epäily Uudellamaalla
Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html1781552Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa
MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har211433Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?
Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään601387Kuka lääketeollisuuden lahjoma "professori" on tämän takana
Lääkäri Ari Miettinen on otettu kiinni poliisin toimesta. Ari on avoimesti tuonut esiin lääketeollisuuden bisneksen vast31268Muistatko? Pete Parkkonen kohahdutti intiimillä videolla - Katso se tästä!
Pete Parkkonen sai kohujulkisuutta Kohta sataa -videolla. Nyt Parkkonen voi kohahduttaa Euroviisuissa ainakin silloin, j141015- 611002
- 92935