Hallusinoidessa mietittyä

jo on

Kummaa on se että ns. psykoosissa hallusinoin ja siinä hallusinoidessa koko ajan mietin miten pirussa tää voi olla hallusinaatiota vaikka ihan sata todelliselta kaikki näyttä ja vaikka kuinka katson ja mietin niin näin tämä näyttää tapahtuvan, että voi helveta.

9

264

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lisää

että jos tää todella on hallusinaatio vaikka se kaikin puolen todelliselta näyttää ja tuntuu vaikka kuinka koittaisi ajatella, eikä oikeasti jotain yliluonnollista tai uskonnollista niin sitten kaikki uskonnollinen ja muu yliluonnollinen mistä joku kertoo tai suurissa kirjoissa kirjoittaa on hyvin, hyvin todennäköisesti myös hallusinoitua.

• ..lisää

Siinä tuli mieleen myös se nuorempana toisen henkilön kanssa koettu yhteinen uskonnollinen kokemus, että jos kerran nyt näen hallusinaatiota jossa kaikki muu on aivan kuin normaalisti mutta vain tietyssä asiassa hallusinoin, niin miten hallusinaationa selitetään tämä toisen ihmisen kanssa koettu aivan selvä hallusinaatio (enkelikokemus), mikäli yliluonnollista ei ole olemassa ja kyseessä oli vain kahden pään sisäinen asia. Mietin vain miten kaksi ihmistä voi muistaa asiat samoin ja kokea samanaikaisen hallusinaation, vaikka mitään päihde ym. syytä kokemukseen ei ollut ja se koettiin yllättäen. Molemmat vieläkin muistavat sen samoin, vaikka enkelikokemus ei siis psykiatrian mukaan voi olla tosi, eli se on kaksin koettuna joukkohallusinaatio, ja ilman ennakkomanipulaatiota ym. Tätä kun tätä toista hallusinaatiota kokiessani mietin samalla ja ihmettelin kuinka kaikki tosiaan tuntui tapahtuvan todella, mietin myös mahdollisuutta jos tämä nyt kuitenkaan ei olekaan hallusinaatio kuten ei olisi se ensimmäinenkään yliluonnollinen kokemus, jonka kahdestaan koimme ja jota olimme pitäneet aina uskonnollisena kokemuksena ja that's it! Jos minä nyt kuitenkin todella koen jotain mikä ei ole tutusta todellisuudesta. Entä jos kaikesta luulemastani ja kuulemastani huolimatta on olemassa toinen todellisuustaso jota jotkut välillä raapaisevat.

• ..mietin..
        ..lisää kirjoitti:

Siinä tuli mieleen myös se nuorempana toisen henkilön kanssa koettu yhteinen uskonnollinen kokemus, että jos kerran nyt näen hallusinaatiota jossa kaikki muu on aivan kuin normaalisti mutta vain tietyssä asiassa hallusinoin, niin miten hallusinaationa selitetään tämä toisen ihmisen kanssa koettu aivan selvä hallusinaatio (enkelikokemus), mikäli yliluonnollista ei ole olemassa ja kyseessä oli vain kahden pään sisäinen asia. Mietin vain miten kaksi ihmistä voi muistaa asiat samoin ja kokea samanaikaisen hallusinaation, vaikka mitään päihde ym. syytä kokemukseen ei ollut ja se koettiin yllättäen. Molemmat vieläkin muistavat sen samoin, vaikka enkelikokemus ei siis psykiatrian mukaan voi olla tosi, eli se on kaksin koettuna joukkohallusinaatio, ja ilman ennakkomanipulaatiota ym. Tätä kun tätä toista hallusinaatiota kokiessani mietin samalla ja ihmettelin kuinka kaikki tosiaan tuntui tapahtuvan todella, mietin myös mahdollisuutta jos tämä nyt kuitenkaan ei olekaan hallusinaatio kuten ei olisi se ensimmäinenkään yliluonnollinen kokemus, jonka kahdestaan koimme ja jota olimme pitäneet aina uskonnollisena kokemuksena ja that's it! Jos minä nyt kuitenkin todella koen jotain mikä ei ole tutusta todellisuudesta. Entä jos kaikesta luulemastani ja kuulemastani huolimatta on olemassa toinen todellisuustaso jota jotkut välillä raapaisevat.

siinä tod.näk. hallusinoidessani kuitenkin että hyvin, hyvin suurella todennäköisyydellä tämän on oltava hallusinaatio, vaikka tunnun olevani järjissäni ja tämä todella tuntuu tapahtuvan ja kaikki muu tätä mahdotonta asiaa lukuunottamatta näyttää aivan tavalliselta. Sillä todistettuja yliluonnollisia tapahtumia ei ole kirjattu, sen sijaan ihmisiä on hullujenhuoneet täynnä jotka ovat lääketieteen mukaan nähneet harjoja eli hallusinoineet. Todennäköisyys yliluonnollisen tapahtuman ja psyykkisen harhan välillä on suuri psyykkisen harhan eduksi. ja kuitenkin, en koskaan olisi uskonut kuinka normaalilta tuntuu olla hullu joka kokee hallusinaation.

• ..miettiessäni..
        ..mietin.. kirjoitti:

siinä tod.näk. hallusinoidessani kuitenkin että hyvin, hyvin suurella todennäköisyydellä tämän on oltava hallusinaatio, vaikka tunnun olevani järjissäni ja tämä todella tuntuu tapahtuvan ja kaikki muu tätä mahdotonta asiaa lukuunottamatta näyttää aivan tavalliselta. Sillä todistettuja yliluonnollisia tapahtumia ei ole kirjattu, sen sijaan ihmisiä on hullujenhuoneet täynnä jotka ovat lääketieteen mukaan nähneet harjoja eli hallusinoineet. Todennäköisyys yliluonnollisen tapahtuman ja psyykkisen harhan välillä on suuri psyykkisen harhan eduksi. ja kuitenkin, en koskaan olisi uskonut kuinka normaalilta tuntuu olla hullu joka kokee hallusinaation.

pohdin että jos ja kun tämän on lääketieteen mukaan oltava haluusinaatio, ja pään sisäinen asia, kaikkien muidenkin humanoidikokemusten, Raamatun kertojien kokemusten ja ylipäänsä kaikkien yliluonnollisten kertomusten on samalla todennäköisyydellä oltava samanlaisia harhoja jotka vaikuttavat 100% todellisilta, lukuunottamatta sitä että sellaista ei voi tapahtua oikeasti. Kaikki uskonnot ja muut ovat siis satuja niiden yliluonnollisten kokemusten kautta, koska kuka tahansa voi nähdä näin todellisia harhoja, joita ei voi ymmärtää harhaksi kuin ainoastaan nykypsykiatrian kautta.
        Jos minä voin nähdä näin aidon hallusinaation, jota voin haistaa, vaikka maistaa, kuunnella ja nähdä niin mikään muukaan kokemus ei voi mennä sen yli todempana. Joko siis nykypsykiatria on oikeassa ja mitään yliluonnollista ja uskonnollista ei ole olemassa tai sitten minä todella näen ja koen monin aistein jotain sellaista. Tieteen valossa vain en ole vahvoilla, joten uskoako tiedettä vai kokemusta, itse koettua?

• ..vaikka..
        ..miettiessäni.. kirjoitti:

pohdin että jos ja kun tämän on lääketieteen mukaan oltava haluusinaatio, ja pään sisäinen asia, kaikkien muidenkin humanoidikokemusten, Raamatun kertojien kokemusten ja ylipäänsä kaikkien yliluonnollisten kertomusten on samalla todennäköisyydellä oltava samanlaisia harhoja jotka vaikuttavat 100% todellisilta, lukuunottamatta sitä että sellaista ei voi tapahtua oikeasti. Kaikki uskonnot ja muut ovat siis satuja niiden yliluonnollisten kokemusten kautta, koska kuka tahansa voi nähdä näin todellisia harhoja, joita ei voi ymmärtää harhaksi kuin ainoastaan nykypsykiatrian kautta.
        Jos minä voin nähdä näin aidon hallusinaation, jota voin haistaa, vaikka maistaa, kuunnella ja nähdä niin mikään muukaan kokemus ei voi mennä sen yli todempana. Joko siis nykypsykiatria on oikeassa ja mitään yliluonnollista ja uskonnollista ei ole olemassa tai sitten minä todella näen ja koen monin aistein jotain sellaista. Tieteen valossa vain en ole vahvoilla, joten uskoako tiedettä vai kokemusta, itse koettua?

tälläinen useamman viestin sepustuas voi jo sinällään tuntua monesta hullun hommalta, koen olevani aivan normaali, on kiva laittaa asioita jakoon pikkuhiljaa;)

• siinä..
        ..vaikka.. kirjoitti:

tälläinen useamman viestin sepustuas voi jo sinällään tuntua monesta hullun hommalta, koen olevani aivan normaali, on kiva laittaa asioita jakoon pikkuhiljaa;)

hallusinoidessani päässäni kävi että ei perhana jos edes hieman ajattelen että tämä saattaisi olla kuitenkin kaikesta todenäköisyydestä huolimatta jollakin tavalla totta, olen sairaudentunnoton, joka on psykoosin varma merkki. En siis saa tai voi ajatella että tämä kuitenkin vastoin tiedettä olisi totta, jotta en ole sairaudentunnoton joka on hulluuden, siis psykoosin tai skitsofrenian varma tunnusmerkki.

• :-)
        siinä.. kirjoitti:

hallusinoidessani päässäni kävi että ei perhana jos edes hieman ajattelen että tämä saattaisi olla kuitenkin kaikesta todenäköisyydestä huolimatta jollakin tavalla totta, olen sairaudentunnoton, joka on psykoosin varma merkki. En siis saa tai voi ajatella että tämä kuitenkin vastoin tiedettä olisi totta, jotta en ole sairaudentunnoton joka on hulluuden, siis psykoosin tai skitsofrenian varma tunnusmerkki.

Virkistävää luettavaa, seurata kun joku pohtii juttuja mielessään.

Ei sillä väliä onko joku mitä olet kokenut totta, harhaa, yliluonnollista, uskonnollista, tieteellisesti todistettavaa jne. vaan sillä, että pidät suusi kiinni noista jutuista kun juttelet psykiatrian "asiantuntijoiden" kanssa. Se että yleensä pystyt miettimään tuolla lailla epäilevästi ja kyseenalaistavasti kertoo ainakin minulle että et ole psykoosissa. Psykoosissa ei enää kyseenalaisteta. Voit olla menossa siihen suuntaan, toivottavasti et, mutta et nyt ainakaan vielä ole. Pointtini on se, että jos kerrot tuon kaiken psykiatrille tms. "ammattilaiselle", joudut pakkohoitoon vaikka olisit aivan järjissäsi.

Eli ole varovainen siitä kenelle kerrot noita asioita.

• ..no
        :-) kirjoitti:

Virkistävää luettavaa, seurata kun joku pohtii juttuja mielessään.

Ei sillä väliä onko joku mitä olet kokenut totta, harhaa, yliluonnollista, uskonnollista, tieteellisesti todistettavaa jne. vaan sillä, että pidät suusi kiinni noista jutuista kun juttelet psykiatrian "asiantuntijoiden" kanssa. Se että yleensä pystyt miettimään tuolla lailla epäilevästi ja kyseenalaistavasti kertoo ainakin minulle että et ole psykoosissa. Psykoosissa ei enää kyseenalaisteta. Voit olla menossa siihen suuntaan, toivottavasti et, mutta et nyt ainakaan vielä ole. Pointtini on se, että jos kerrot tuon kaiken psykiatrille tms. "ammattilaiselle", joudut pakkohoitoon vaikka olisit aivan järjissäsi.

Eli ole varovainen siitä kenelle kerrot noita asioita.

tästä on jo aikaa puolisen vuotta, jonka jälkeen ei ole ollut taas mitään normista poikkeavaa. Tuotahan kutsutaan sellaiseksi psykoottiseksi episodiksi psykiatriassa. Minä en viitsi kutsua miksikään koska miksi tahansa sitä kutsuisinkin niin luulemisesta joksikin leimaantuu heti. Minulle aivan kuten lukemattomille muille jotka noita ovat kokeneet historian kuluessa, ne ovat juttuja jotka katsotaan läpi ja jatketaan taas arkea. Kaikkeen tottuu ja itse asiassa pelko tuntemattomaan todella lähtee tottumuksesta. Neuroleptit ovat muutaman kymmenen vuoden juttu, sitä ennen kaikki ns. yliluonnolliset ja uskonnolliset kokemukset vain käytiin läpi ns. "selvin päin", osa kirjattiin ylös, suurinta osaa ei. Jostain tiede.fi:stä luin yhden tyypin kirjoituksen uskosta, "Jos Jumala puhuisi mulle niin uskoisin", tuskinpa vaan sen jälkeen se epäilys vasta iskisi, sen jälkeen ei enää ikinä varmasti tietäisi mihin uskoa. Kysyn että mitä todella tarvitsisi tapahtua että Uskoisi? Ainakin todistajia tarvittaisiin paljon. Henkilökohtaiset tapahtumat ja ihmeet on tieteen, siis psykiatrian muodossa hyllytetty, ne pitää olla toistettavissa kokein. Siis luonnollisella eli kokeellisesti toistettavalla on todistettava mahdollinen yliluonnollinen tai uskonollinen kokemus, melkoinen vaatimus.

• Uskovainen_tyttö

Mä olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, että on olemassa myös toinen todellisuus. Uskon tämän toisen todellisuuden olevan jopa todellisempi mitä tämä maanpäällinen näkyvä elämä on. Aika monesti ihmiset ketkä hallusinoi, näkee nimenomaan henkimaailmaan liittyviä asioita. Enkeleitä, demoneja, viikatemiehiä jne. Jostain syystä vaan nykypsykiatria leimaa nämä "oman mielen tuotteeksi" ja hulluudeksi. On mielestäni rajoittunutta uskoa vain siihen, mitä itse ja kaikki muut näkee ja voi koskettaa.

Henkimaailman kokemukset ovat ihan yhtä aitoja, mitä tämäkin todellisuus. Jotkut vaan näkevät niitä usein, ja jotkut eivät koskaan. Uskon että tarvitaan joku "portti" mikä laukaisee näitä kokemuksia. Esim. tietynlainen musiikki, huumeet, raju alkoholin käyttö, spiritismi tai toisaalta myös Pyhä Henki voi näyttää henkimaailmasta konkreettisia asioita.

Itse en ole nähnyt mitään hallusinaatioita. Mutta joskus unessa tuntuu, miten se uni-maailma tuntuu
      niin paljon todellisemmalta ja aidommalta mitä tämä maallinen maja. Niissä koen joskus jotain yliluonnollista mielihyvää enkä haluis palata tähän kylmään todellisuuteen. Joku voisi ajatella, että olen psykoottinen, mutta kyllä mulla ihan järki on tallessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4128
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      26
      3000
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2320
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1338
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. Mitä sun kaltainen ihminen tekee tämmöisessä paikassa?

Et kuulu tänne?
      Ikävä
      133
      901
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      766
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe