Joudun kulkemaan tilapäisesti työmatkat välillä Jyväskylä-Tampere työkaverin autolla ja hän ottaa multa kolme kybää menopaluu.En tiedä mitään polttoaineen hinnoista. Kusettaako se mua,
pistääkö mut maksamaan yksin koko shown?
Kusetettu?
11
965
Vastaukset
- oma auto
Toki pissii taskuusi ; autoilu on edullista
joten osta oma kaara , niiiiiin sääästät - fiatjeps
paha laskea kulutusta jossei tiedä paljonko se auto vie.. mutta suuntaa-antavasti voi viedä sen 7 litraa bensana.. joten:
2x150km / 100km x 7 ltr tekis 21 litraa
nykyhinnoilla 21 litraa maksaa noin 25€.. Seuraava kysymys kuuluukin saako työkaverisi kilometrikorvauksia firmalta..- polttoaineen
kulutus ei ole oikea peruste hinnalle. Voi mennä vaikka bussilla jos ei halua maksaa pyydettyä hintaa.
- fiatjeps
polttoaineen kirjoitti:
kulutus ei ole oikea peruste hinnalle. Voi mennä vaikka bussilla jos ei halua maksaa pyydettyä hintaa.
joka tapauksessa tiedät itsekin etteivät muut kulut ole tuossakaan tapauksessa kolmeakymmentäviittä euroa vaikka ajaisitkin öljysyöpöllä. Itse veloitin matkasta Itä-Uudeltamaalta Keski-Suomeen 10€ ja se vastasi aika hyvin todellista kulutusta ja lisäksi jäi pari euroa vielä huoltokustannuksiin.
- autotonna
fiatjeps kirjoitti:
joka tapauksessa tiedät itsekin etteivät muut kulut ole tuossakaan tapauksessa kolmeakymmentäviittä euroa vaikka ajaisitkin öljysyöpöllä. Itse veloitin matkasta Itä-Uudeltamaalta Keski-Suomeen 10€ ja se vastasi aika hyvin todellista kulutusta ja lisäksi jäi pari euroa vielä huoltokustannuksiin.
Työnantajalta ei heru euroakaan. Kysymys yksinkertaisesti siitä että hän sanoi bensojen
maksavan yhteen suuntaan 30, menopaluu siis
60 ja että pannaan summa puoliksi. Voiko millään autolla kulutus olla tuota luokkaa? autotonna kirjoitti:
Työnantajalta ei heru euroakaan. Kysymys yksinkertaisesti siitä että hän sanoi bensojen
60 ja että pannaan summa puoliksi. Voiko millään autolla kulutus olla tuota luokkaa?paljonko matkaa suuntaansa.
Itse perisin puolet linja-autotaksasta.
Jos on liian tyyristä, kulje muilla keinoin.
Tai osta pelkkä bensa ja kulje sillä, eihän autoilussa mikään muu maksa mitään, eihän?- autotonna
sitroen kirjoitti:
paljonko matkaa suuntaansa.
Itse perisin puolet linja-autotaksasta.
Jos on liian tyyristä, kulje muilla keinoin.
Tai osta pelkkä bensa ja kulje sillä, eihän autoilussa mikään muu maksa mitään, eihän?Linja-autotaksa Jyväskylä-Tre on meno-paluu
34,60. Perimäsi summa olisi siis 17.30.
Eli jos suhaat mainittua väliä, tulisin
kernaasti kyytiisi. Ja kuulehan, lähdin
siitä toiveesta että tyyppi EI huijaisi mua.
Hän on ihana ihminen ja minä puolestani pelkään
kaikenlaisia konflikteja. Mutta itsetuntoni
ei myöskään kestä painaa villasella mikäli
minua käytetään Hyväksi. Toivoin kuollakseni
autoilijoiden vastaavan että ehei, kaikki
reilassa. Autoilu on niin kallista puuhaa
että bensaa kuluu ja euroja palaa! - Auto Masentaja 2
autotonna kirjoitti:
Linja-autotaksa Jyväskylä-Tre on meno-paluu
että bensaa kuluu ja euroja palaa!todellinen hinta riippuu liian monesta tekijästä, ei sitä voi summassa sanoa.
- autoon sijoitetun pääoman väheneminen
- sidotun pääoman korko (sinulla saa olla kyseinen pääoma esim. osakkeissa)
- huollot: tarvikkeet, työt, teetkö itse työt ja mistä, millä hinnalla ostat varaosat? Oma työhän ei maksa mitään, toisellekaan tehtynä?
- polttoaineen kulutus
- verot
- vakuutukset
- talli- tai parkkipaikan kulut, pysäköintimaksut
- katsastus
- pesut ja vahaukset: kuinka usein; itse vai liikkeessä
- renkaitten ostot ja vaihdot
- toisen henkilön hakemisesta ja poisviemisestä tulevat lisäkilometrit
- ajokorttikin oli ilmainen, samoin sen ylläpitämistä vaativa lääkärintodistus 5 vuoden välein?
- vuotuinen ajokilometrimäärä, jolle kiinteät kulut jaetaan
Tässäpä vähän laskentaperusteita. Voi olla, että jotain unohtui.
Jos auto on pieni, vanha ja pieniruokainen, kaveri huoltaa sen kokonaan itse (siis työ ei maksa mitään) eikä pääomakuluja ja vapaaehtoisia vakuutuksia lasketa, pakollisesta liikennevakuutuksesta on 70 % bonus jne jne, niin tuo päivittäinen 300 km tulee maksamaan minimissään noin 50-60 euroa.
Vertaa tähän.
Ainahan voit ostaa itsekin sen auton jos tuntuu liian kalliilta.
Hyväntekeväisyyden asteen päättää tuo kaverisi.
Kyselepä millaisia sarjalippuja sinä voit ostaa tuolle matkalle.
Voit myös ostaa tai vuokrata toisen kämpän työpaikkakunnalta ja asua viikot siellä. Taas kaikki riippuu asioista, jotka vain sinä tiedät. autotonna kirjoitti:
Linja-autotaksa Jyväskylä-Tre on meno-paluu
että bensaa kuluu ja euroja palaa!Sinua kerran-pari tuolla puolella lipunhinnalla jos juttukaveria kaipaisin. Useammalle matkalle laskisin todelliset kustannukset. Jos niistä puolet maksaisit ja matkanteko kanssasi olisi mukavaa, niin kyytiin pääsisit.
En vain satu asumaan siellä päinkään enkä muutenkaan kulje mitään tiettyä väliä edes säännöllisen epäsäännöllisesti.
Osta se oma auto niin tiedät, mitä autoilu todella maksaa!- fiatjeps
autotonna kirjoitti:
60 ja että pannaan summa puoliksi. Voiko millään autolla kulutus olla tuota luokkaa?keskiverto jenkkiauton kulutus, voi siis aivan helposti ollakin...
kysehän on tässä tapauksessa vain polttoaineen hinnasta, muut keskustelijat ovat vieneet keskustelun laajemmin autoilun kustannuksiin.. sehän nyt on yksi ja sama jos itte sahaa sen välin joka tapauksessa niin paljonko siitä ottaa.. itsehän siinä ei menetä juuri mitään (pl. jonkinasteinen polttoaineenkulutuksen lisäys painon kasvaessa)
ihmiset mahtavat olla vaan kovin kateellisia jos SINÄ nyt olet tässä hyötymässä kun säästät suuria summia autottomana.. kerro nyt vielä se auton merkki ja kone ja vm niin vois alkaa arvella sitä mahdollista kulutusta ja sanoisin sitten mielipiteeni paljonko pyytäisin..
- pääset
Oman auton käytöstä työmatkoihin maksettava kilometrikorvaus on 45 senttiä/km, josta voit sitten laskeskella kuinka paljon koko show tulee maksamaan. Tuossa hinnassa mukana kaikki auton käytön kustannukset, eivain polttoaine.
Jos sinusta bussikyyti on halvempaa ja varsinkin helpompaa, nopeampaa ja kätevämpää, niin valitse se!
Itse laskuttaisin ehkä noin puolet taksikustannuksesta jos palvelu toimii ovelta ovelle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 674331
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h684261Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112937Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv602810Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p212069Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.551992Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151679- 321513
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1101358- 1821286