Ainakin Tampereella näyttää Skodia saavan esim. Metro Autosta ja Veholta. Onks Octavian huoltojen hinnoissa millaisia eroja, jos huolto teetetään Veholla tai vaikkapa sitten Metro Autossa? Veholla on aina ollut hieman tyyriin paikan maine, mutta päteeks se vielä tänä päivänä?
Octavian huoltohinnat
52
12955
Vastaukset
- hatusta
Veho vs. Metro auto huoltohinnoista ei tietoa mutta hajonta tosi suuri eri puolella Suomea. Mielenkiinnosta kysyin muutamasta paikkaa ja hintaero samalla huollolla järkyttävät yli 150€!!!
- tuolta....
Eli itse vien oman Octavian tähän huollettavaksi. On täällä turun suunnassa yli 30 prossaa halvempi kuin nuo lasipalatsien vastaavat huollot. On myös valtuutettu VAG huolto.
http://lmsracing.fi/index3.php - Täällä lounaassa
tuolta.... kirjoitti:
Eli itse vien oman Octavian tähän huollettavaksi. On täällä turun suunnassa yli 30 prossaa halvempi kuin nuo lasipalatsien vastaavat huollot. On myös valtuutettu VAG huolto.
http://lmsracing.fi/index3.phpNäitä LMS :iä ei ole, kuin täällä lounaassa. Pitänee kertoa tietämätttömille, että rakentelevat kilpa-autoja pajallaan jopa oikein ralli ja muillekin kuskeille oikein työkseen ja vähän harrastukseksi. Onneksi laittelevat näitä siviiliautojakin samalla ammattitaidolla. Hintataso on, myönnetään, kohtuullinen kaikesta huolimatta.
- tampereelta...........
Täällä lounaassa kirjoitti:
Näitä LMS :iä ei ole, kuin täällä lounaassa. Pitänee kertoa tietämätttömille, että rakentelevat kilpa-autoja pajallaan jopa oikein ralli ja muillekin kuskeille oikein työkseen ja vähän harrastukseksi. Onneksi laittelevat näitä siviiliautojakin samalla ammattitaidolla. Hintataso on, myönnetään, kohtuullinen kaikesta huolimatta.
löytyy. Sen takia tuota ehdotin, kun kysyjä oli tampereen suunnasta. Itse sain 30.000km ensi huollon Octaviaan 245 euroon, jossa mukana yksi ylimääräinen litra LL öljyä. METRO ja Rinta-Jouppi noin satasen kalliimmat. Tampereen LMS toimii osoitteessa Paasikiventie 16 C.
- dceko
tampereelta........... kirjoitti:
löytyy. Sen takia tuota ehdotin, kun kysyjä oli tampereen suunnasta. Itse sain 30.000km ensi huollon Octaviaan 245 euroon, jossa mukana yksi ylimääräinen litra LL öljyä. METRO ja Rinta-Jouppi noin satasen kalliimmat. Tampereen LMS toimii osoitteessa Paasikiventie 16 C.
Maaliskuussa 2009 tein octaviaan 30tkm huollon. Soitin pääkaupunkiseudun liikkeet läpi. Hinta oli 350-370€. Tämän jälkeen soitin Hämeenlinnan tehoautoon (valtuutettu huoltoliike), hinta siellä 250€, joten vein auton sinne. Huolto kesti pari-kolme tuntia. Ihmettelen miksi nykyään kaikki hinnat pidetään "salassa". Säästyisi aikaa ja vaivaa. Ps. Octavian LongLife öljy on aika arvokasta, muistaakseni 17€/l
- kylläpä varmaan on,
dceko kirjoitti:
Maaliskuussa 2009 tein octaviaan 30tkm huollon. Soitin pääkaupunkiseudun liikkeet läpi. Hinta oli 350-370€. Tämän jälkeen soitin Hämeenlinnan tehoautoon (valtuutettu huoltoliike), hinta siellä 250€, joten vein auton sinne. Huolto kesti pari-kolme tuntia. Ihmettelen miksi nykyään kaikki hinnat pidetään "salassa". Säästyisi aikaa ja vaivaa. Ps. Octavian LongLife öljy on aika arvokasta, muistaakseni 17€/l
itse olen käynyt vain paikkakuntani Skoda-myynnin huollossa. Ensimmäinen huolto n. 29000 km, hinta kaikkineen 220 euroa. Toinen huolto vähän lyhyemmällä välillä, n. 25000 km:n jälkeen, hinta n. kk sitten, 250 euroa, poikkeuksena edelliseen lisäksi jarrunesteen vaihto.
Mielestäni kohtuullinen hinta ja lisäksi muuten hyvä palvelu! - virallinen merkkihuolto?
Eikä varmaan Rinta-Jouppikaan... Jotta keskeytysturva olisi voimassa, täytyy auto huoltaa merkkikorjaamossa.
- VAG merkkihuolto
virallinen merkkihuolto? kirjoitti:
Eikä varmaan Rinta-Jouppikaan... Jotta keskeytysturva olisi voimassa, täytyy auto huoltaa merkkikorjaamossa.
Nettisivujen mukaan on jo vuonna 2005 lähtien sertifioitu VAG huolto. Kannattaa ainakin kysyä Tampereeen LMS:a onko samat sertifioinnit voimassa sielläkin. Huoltokirjaan tuli myös sama leima jota Turun Rinta-Jouppikin käyttää, eli kaikki keskeytysturvat ja vastaavat ovat voimassa. Samoin firman palvelu oli mielestäni tosi asiallista ja ystävällistä.
- oliko liian halpa?
VAG merkkihuolto kirjoitti:
Nettisivujen mukaan on jo vuonna 2005 lähtien sertifioitu VAG huolto. Kannattaa ainakin kysyä Tampereeen LMS:a onko samat sertifioinnit voimassa sielläkin. Huoltokirjaan tuli myös sama leima jota Turun Rinta-Jouppikin käyttää, eli kaikki keskeytysturvat ja vastaavat ovat voimassa. Samoin firman palvelu oli mielestäni tosi asiallista ja ystävällistä.
siis 30 tkm huolto muuttuvalla huoltovälillä-kaikki tehtiin,mitä pitikin.siis ad-autohuollossa,ja takuu jatkuuuuuu...en viitsi elättää kalliita merkkihuoltamoita.
- hinnassa
oliko liian halpa? kirjoitti:
siis 30 tkm huolto muuttuvalla huoltovälillä-kaikki tehtiin,mitä pitikin.siis ad-autohuollossa,ja takuu jatkuuuuuu...en viitsi elättää kalliita merkkihuoltamoita.
Saitko LL-öljyt myös tuohon hintaan.
- 0w-30 longlife öljyt...
hinnassa kirjoitti:
Saitko LL-öljyt myös tuohon hintaan.
...vajaa 4,5 l sis.hintaan.
- mutta Skoda on eri
VAG merkkihuolto kirjoitti:
Skoda on miltei joka paikassa eri organisaatiossa, ja sertifiointi Volkkarille ei välttämättä päde Skodalle.
Maahantuojan sivuilla ei mainita LMS Serviceä Tampereen kohdalla, eikä myöskään LMS:n nettisivuilla mainita MITÄÄN Skodan huolloista. - kenelle merkitsee
oliko liian halpa? kirjoitti:
AD ei myöskään ole valtuutettu korjaamo, joten keskeytysturva ei jatku siellä huollatettaessa. Muuten varmaan ihan käypänen paikka.
Mitä kalliisiin merkkikorjaamoihin tulee, Veholla Tampereella kiinteän vaihtovälin öljynvaihtohuolto tasarahaan 100e, sisältäen 4,5 litraa Mobil 1 ESP Formula 5W-40, öljynsuodattimen , öljytulpan ja onkelmajätemaksun. - pliiiissss
mutta Skoda on eri kirjoitti:
Skoda on miltei joka paikassa eri organisaatiossa, ja sertifiointi Volkkarille ei välttämättä päde Skodalle.
Maahantuojan sivuilla ei mainita LMS Serviceä Tampereen kohdalla, eikä myöskään LMS:n nettisivuilla mainita MITÄÄN Skodan huolloista.mikä on keskeytysturva?
- Kävele tai kuole
pliiiissss kirjoitti:
mikä on keskeytysturva?
Jos auto laukee keskelle pikatietä => keskeytysturva hoitaa auton korjaa-molle sekä kuljettajan määränpäähän, noin niinkuin lyhyesti selitettynä.
- tässä tapauksessa
pliiiissss kirjoitti:
mikä on keskeytysturva?
http://new.skoda-auto.com/fin/service/assistance/Pages/Assist.aspx
- laaaatuaaaaa
tässä tapauksessa kirjoitti:
ei kai Skodalle niin voi käydä?
- niin voi käydä
laaaatuaaaaa kirjoitti:
ei kai Skodalle niin voi käydä?
ihan mille merkille vaan. Kandee pitää silmänsä auki niin voi nähdä tienposkessa vaikkapa Mersun. "tähän sammui johtotähti, kävelemään jätkä lähti"
- vakuutuskin
Kävele tai kuole kirjoitti:
Jos auto laukee keskelle pikatietä => keskeytysturva hoitaa auton korjaa-molle sekä kuljettajan määränpäähän, noin niinkuin lyhyesti selitettynä.
Näyttää toi autovakuutuskin korvaavan tietyiltä osin hinaukset. Tottahan toki keskeytysturva on hyvä ja kätevä, jos jotain ikävää autoon tulee.
Huolto hinnoissa taitaa suurin hintaero muodostua huollon sisällön vaihtelusta. Osa huoltopaikoista, kun tekee tuossa longlife huollossa jarrujen avauksen, joka on suositus, mutta ei kuulu varsinaisesti huoltoon. Merkkihuolto tosin taitaa sanoa, että se tulee kaupanpäällisenä, mutta näinhän ei taida koskaan olla. JOssakin ne sen työn maksuttaa. - ........................
niin voi käydä kirjoitti:
ihan mille merkille vaan. Kandee pitää silmänsä auki niin voi nähdä tienposkessa vaikkapa Mersun. "tähän sammui johtotähti, kävelemään jätkä lähti"
...vanhaa miestä,jolla sentään ollut jo noin 15 uudesta hankittua autoa viimeisen n.30 v aikana
- 2.0 TDI DPF DSG...
tässä tapauksessa kirjoitti:
Tulkitsinkohan nyt oikein, mutta yleisesti ajoturva (tai millä nimellä se nyt kullakin merkillä on) hoitaa autoilijan kotiin vika- tai vahinkopaikalta myös ulkomailla tai maksaa majoituksen auton korjauksen ajaksi. Skodan Ajoturva sen sijaan vastaa vain yhden yön majoituksesta tai matkasta siihen kaupunkiin, jonne kyseisessä maassa oli menossa - aika erikoinen rajoitus.
- poju..
........................ kirjoitti:
...vanhaa miestä,jolla sentään ollut jo noin 15 uudesta hankittua autoa viimeisen n.30 v aikana
omko uutena ostettujen autojen määrä miehuuden mittari?
Olen ostanut 7kpl uusia 13 vuoden aikana,olen ilmeiseti sitten poju:) - sillä
2.0 TDI DPF DSG... kirjoitti:
Tulkitsinkohan nyt oikein, mutta yleisesti ajoturva (tai millä nimellä se nyt kullakin merkillä on) hoitaa autoilijan kotiin vika- tai vahinkopaikalta myös ulkomailla tai maksaa majoituksen auton korjauksen ajaksi. Skodan Ajoturva sen sijaan vastaa vain yhden yön majoituksesta tai matkasta siihen kaupunkiin, jonne kyseisessä maassa oli menossa - aika erikoinen rajoitus.
Tojoissa ei ole minkäänlaista ajoturvaa,mutta nehän onkin virheettömiä ikiliikkujia!
- ajoturvasta!
Millä merkeillä sellainen on joka hoitaa ulkomailta kotiin ja mitä se maksaa?
- SkodaTsiDsg09
Maahantuojan sivuilla ei mainita LMS Serviceä Tampereen kohdalla, eikä myöskään LMS:n nettisivuilla mainita MITÄÄN Skodan huolloista."Maahantuojan sivuilla ei mainita LMS Serviceä Tampereen kohdalla, eikä myöskään LMS:n nettisivuilla mainita MITÄÄN Skodan huolloista."
Tampereella ei ainakaan vielä ole minun tietääkseen virallista Skodan huoltoa.
LMS Turun toimipisteen seinässä on myös Skodan huollosta kertova merkki!
Ja VAG=Volkswagen, Seat, Skoda ja AUDI! - kirjoitit
SkodaTsiDsg09 kirjoitti:
"Maahantuojan sivuilla ei mainita LMS Serviceä Tampereen kohdalla, eikä myöskään LMS:n nettisivuilla mainita MITÄÄN Skodan huolloista."
Ja VAG=Volkswagen, Seat, Skoda ja AUDI!näin; Ja VAG=Volkswagen, Seat, Skoda ja AUDI!, Audin kaikki kirjaimet isolla ja muut, alkuk. luukuunottamatta pienellä?
- LMS = merkkihuolto
Maahantuojan sivuilla ei mainita LMS Serviceä Tampereen kohdalla, eikä myöskään LMS:n nettisivuilla mainita MITÄÄN Skodan huolloista.maahantuojan sivuja kun osaa oikein katsella, niin kyllä se LMS sieltä löytyy, mutta linkin mukaan vain turusta.
http://new.skoda-auto.com/fin/retailers/Pages/retailers.aspx - nihämmäjustsanoin
SkodaTsiDsg09 kirjoitti:
"Maahantuojan sivuilla ei mainita LMS Serviceä Tampereen kohdalla, eikä myöskään LMS:n nettisivuilla mainita MITÄÄN Skodan huolloista."
Ja VAG=Volkswagen, Seat, Skoda ja AUDI!Tampereella EI ole LMS:llä Skodan virallista huoltoa. Sitä ei mainita maahantuojan sivuilla, eikä TAMPEREEN toimipisteessä ole mainintaa Skodan huolloista. Tietenkin ne sen osaa huoltaa koska se ON saman konsernin vehje, vaikkakin maahantuonti on eri yhtiön toimesta.
- Entinen Skodakuski
Skodalla tuo ajoturva on kyllä aika rajoitettu. Siksi käytinkin kesällä vikatilanteessa vakuutusyhtiön turvaa joka kattoi koko homman hinauksineen ja neljän päivän sijaisauton.
Kunhan saan korjattua niin en ikinä enää edes katso Skodan suuntaan. Selkeän virhevastuun nojalla myyjä ja maahantuoja kieltäytyvät korvaamasta mitään.
OK. Sitten riidellään. - case3
kylläpä varmaan on, kirjoitti:
itse olen käynyt vain paikkakuntani Skoda-myynnin huollossa. Ensimmäinen huolto n. 29000 km, hinta kaikkineen 220 euroa. Toinen huolto vähän lyhyemmällä välillä, n. 25000 km:n jälkeen, hinta n. kk sitten, 250 euroa, poikkeuksena edelliseen lisäksi jarrunesteen vaihto.
Mielestäni kohtuullinen hinta ja lisäksi muuten hyvä palvelu!MITEN NIIN KOHTUULLINEN HINTA TUNNIN TYÖSTÄ TODELLISUUDESSA.
Et muuten pääse huoltokorjaamolle viereen katsomaan.
Itse vaihdan öljyt ja suodattimet itse huoltohallissa todistettavasti, ja saan leiman.
Hinauspalveluhan on joka kaskossa.
Nollaan huoltoilmaisimen manuaalisesti.
Teen nämä silmämääräiset muut huoltotoimenpiteet.
Katson mikroohjelmalla hälutykset.
Hinta noin 50€
Ohjelmapäivityksen käyn tekemässä merkkikorjaamolla noin 3 vuoden välein. - Jopparit
Olkaa tarkkana Rinta-Joupin kanssa.Vedättää pahoin.
- Ruxihuollot
dceko kirjoitti:
Vien aina moottoriöljyn mukanani huoltoon!Päälle tulee alvi huollossa.Säästän muutamancentin.Ällöttää nämä x-ruksaushuollot.Tarkastettu rukseja paljon ei oikeata huoltotyötä.Autonomistaja tietää autonsakunnon jos ei tiedä ruksatkaa niinpaljon kuin tykkäätte.Vetäkää huollossa omaanpeppuunne tussikynällä punainen ruxi.
- Jopparit
Jopparit kirjoitti:
Olkaa tarkkana Rinta-Joupin kanssa.Vedättää pahoin.
Samaa mieltä!Kokemusta on ja paljon!
- Octavia Combi
Käytin Ocun tällä viikolla 60 000 km huollossa Miettisellä. Hintaa tuli muutamaa euroa vaille 570€. Huolto sisälsi normaalin määräaikaishuollon lisäksi ilmastointilaitteen huollon ja pakokaasutestit katsastusta varten. Jarruneste vaihdettiin ja jarrut aukaistiin.
- navigaattori hukassa?
Alkuperäinen kysyjä halusi tietää huoltojen hinnoista TAMPEREELLA. Kalakukkojen kaupunkiin tuskin kukaan lähtee Tampereelta viemään autoa huoltoon?!
- Mulla näin
Käytin itse siinä pienemmässä huollossa, kilometrejä kertynyt hitaahkosti, mutta siis ikäänkuin siinä välihuollossa eikä raskaammassa.
Käytin merkkihuollossa mutten Miettisellä vaan Leväsen Shellillä. Longlife öljyt laitettiin.
Hintaa tuli jotain 220 euroa. - huollossa kans
Mulla näin kirjoitti:
Käytin itse siinä pienemmässä huollossa, kilometrejä kertynyt hitaahkosti, mutta siis ikäänkuin siinä välihuollossa eikä raskaammassa.
Käytin merkkihuollossa mutten Miettisellä vaan Leväsen Shellillä. Longlife öljyt laitettiin.
Hintaa tuli jotain 220 euroa.Puttosen Essolla. Siellä ruiskutettiin jäteöljyä pohjaan ja sillä aikaa kun ähersivät motin kimpussa minäpoika kävin juomassa kupillisen kuumaa kuraa ja vilkuilin sitä baarityttöä.
- Skodan ostanut
Mulla näin kirjoitti:
Hintaa tuli jotain 220 euroa.Leväsen Shellille en vie, vaikka ilmaiseksi tekisivät.
- Vie Shell Leväselle?
Skodan ostanut kirjoitti:
Leväsen Shellille en vie, vaikka ilmaiseksi tekisivät.
Olen muualtakin lukenut jotain negaatiota tuota Shelliä vastaan. Mikä siihen on perusteena? Huoltsikka kun huoltsikka. Mitä perusteluita on huoltoa vastaan? Huonosti tehty työ? Palvelu?
- EI SHELL LEVÄSELLE
Vie Shell Leväselle? kirjoitti:
Olen muualtakin lukenut jotain negaatiota tuota Shelliä vastaan. Mikä siihen on perusteena? Huoltsikka kun huoltsikka. Mitä perusteluita on huoltoa vastaan? Huonosti tehty työ? Palvelu?
minulla ollut kaksi skodaa ja melkein joka kerta auto on huonommassa kunnossa se sieltä haettua ollut.
Jätän tarinat kertomatta, mutta siitä voisi jo kirjan kirjoittaa (ihmisien huijaaminen autohuolloissa). Tässä tapauksessa olen joutunut uhriksi Shell Leväselle / Laiturit Ay.
Jatkossa pyrin löytämään Bosch Car Servicen, jotka pystyy lukemaan vikadiagnostiikan ja muutkin hommat tällöin hoituu. - entinen skodakuski
EI SHELL LEVÄSELLE kirjoitti:
minulla ollut kaksi skodaa ja melkein joka kerta auto on huonommassa kunnossa se sieltä haettua ollut.
Jätän tarinat kertomatta, mutta siitä voisi jo kirjan kirjoittaa (ihmisien huijaaminen autohuolloissa). Tässä tapauksessa olen joutunut uhriksi Shell Leväselle / Laiturit Ay.
Jatkossa pyrin löytämään Bosch Car Servicen, jotka pystyy lukemaan vikadiagnostiikan ja muutkin hommat tällöin hoituu.Ja kun käytät huollossa näillä "merkkihuollon" ulkopuolisilla korjaamoilla niin koskaan ei maahantuoja korvaa mitään vikoja vaikka ne olisivat selvästi virhevastuun nojalla korvattavia.
Saat riidellä kuluttajariitalautakunnan kautta. - edelleen Skodalla
entinen skodakuski kirjoitti:
Ja kun käytät huollossa näillä "merkkihuollon" ulkopuolisilla korjaamoilla niin koskaan ei maahantuoja korvaa mitään vikoja vaikka ne olisivat selvästi virhevastuun nojalla korvattavia.
Saat riidellä kuluttajariitalautakunnan kautta.Niinpä, aina on huolettomampaa käyttää sen liikkeen merkkihuoltoa mistä autosi ostit, näin nuo rajatapaukset hotuvat helpommin.
- TDI Octavia 4x4 ja
LMS Service Tampereella. Olen käyttänyt autoani siellä 30tkm:n ja 60tkm:n huolloissa. Ystävällinen palvelu, mutta 1. huollossa huoltoväli koodattiin väärin ja 2:ssa jäi pa-suodatin auki/kiristämättä ja löpöt pihalla ja konetilassa, kun pääsin loma-asunnolle.
Nyt pitäisi viedä taas 90tkm:n huoltoon. Jos vaikka 3. kerta toden sanoisi ja tulisi auto takaisin kotiin ilman "paikkokäyntiä".
Ainakin 60tkm:n huolto maksoi noin satasen vähemmän kuin Mikkelin huollossa, mikä on meidän loma-asunnon lähellä. Tietysti säästöä vähentää muutama litra löpöä, jolla moottori "pestiin" ennen jälkikiristyksiä. Tosin LMS service teki pyynnöstäni veloituksetta sitten pakokaasumittaukset katsastusta varten ja puhdisti konetilan. - Faabiomään
Skodahuoltamot lukee siinä raamatullisessa kirjasessa joka tulee auton mukana ihan niinkuin huoltokirja ja käyttöoppaat, sieltä sitten kohdasta Suomi Tamperetta etsimään!
- ???
Ottamatta kantaa mihinkään kirjoitukseen, voin sanoa, ei tuo määräaikaishuoltojen tekeminen ole kenellekään mikään bisnes. Tehdään "leima"huolto, otetaan siitä vastuu seuraavaksi 30 tkm ajaksi ja maksaa peräti 250-400 euroa, herätkää köyhät pahvipäät.
- viesti2
Sinähän se pahvipää olet, kun maksat tunnin työstä 250-400€
Oljyn vaihto suodattimella loput silmämääräisiä katselmuksia.
Manuaalinen huoltoilmaisimen nollaus löytyy huoltokirjasta kaikista 2004 v tai nuoremmista autoista jotka on myyty Suomessa.
Sokealta saataisi katselmukseen mennä aikaa 250:n edestä
- Tapiola maksoi
Kaksi kertaa on hinattu Volkkaria.
Molemmilla kerroilla hinausauton kuski kysyi : "MISSÄ YHTIÖSSÄ KASKO ON".
Yritin änkyttää ajoturvasta vastaus oli: " Kuule kyllä nää menee kaskoon, oon näitä hommia tehnyt pian 10 vuotta " - Ainakin.pitäisi
Korjaako nykyisin niskoittelematta vioittuneen tsi moottorin.jakopää öljynkulutus yms.
- hameväki
Milläs ne niitä korjais, kun välykset koneessa on mitä on, ja jakopää/moottori jos korjataan, niin samaa paskaa laittavat tilalle. Ei skodasta saa autoa eikä siasta koiraa.
- Totuuskirjoittaja
hameväki kirjoitti:
Milläs ne niitä korjais, kun välykset koneessa on mitä on, ja jakopää/moottori jos korjataan, niin samaa paskaa laittavat tilalle. Ei skodasta saa autoa eikä siasta koiraa.
Ja Skodan ohjeistuksen mukaan TSI:n työntötankoja ei saisi edes laittaa takaisin koneeseen mikäli ne on jo kerran kasaamisen jälkeen avattu. Kaikki Vemixiltä tulleet Skodat ovat pommeja.
- vehoon
se on hyvä
- qyyqqälä
vemix on parempi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692703
- 632634
- 681782
- 241617
- 201540
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91470- 151382
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81197- 291131