UUDESSA SUOMESSA:
"Verouudistukset ovat tuomassa kunnille satoja miljoonia euroja. Asian paljasti valtiovarainministeri Jyrki Katainen (kok.) Helsingin Sanomien haastattelussa.
Valtio aikoo nostaa kiinteistöveron ylärajaa sekä jakaa kunnille aiempaa suuremman osuuden yritysten maksamista veroista.
Kunnat päättävät kuitenkin itse, nostavatko ne kiinteistöveroa.
Katainen tuo esitykset ensi viikon kehysriiheen. Uudistukset toisivat kunnille kaikkiaan satoja miljoonia lisäeuroja.
- Jos kaikki kunnat nostaisivat yleisen kiinteistöveron nykyään mahdolliselle ylärajalle [yhteen prosenttiin], se kerryttäisi kuntien kassoja vajaalla 195 miljoonalla eurolla, Katainen kertoo lehdelle.
- Jos kaikki kunnat nostaisivat vakituisen asuinrakennuksen veroprosentin nyt mahdolliselle ylärajalle eli 0,5:een, se kerryttäisi 186 miljoonaa, hän laskee.
Katainen huomauttaa, että veroa ei ole pakko nostaa vaan kunnat voivat halutessaan käyttää "kiinteistöveroa nykyistä laajemmin".
Aina kun oikeistofalangi kertoo uudistuksesta, niin se tarkoittaa, että otetaan pois köyhältä. Niin nytkin. Ja sitten kaunosielu Siilinjärven Kokoomusnuorista, sanoo ettei kuntien ole pakkokorottaa kiinteistöverojaan.
On se semmoinnen jeppe. Äänestäjien pitäisi muistaa ensiksi Euroopan parlamenttivaaleissa. Konservatiiviryhmässä, joka on suurin ryhmä tässä parlamentissa tehdään Euroopan tulevaisuutta. Kun siinä ryhmässä on sitten Kokoomuskin edustajiensa välityksellä, merkitsee se sitä, että köyhät köytyy ja rikkaat rikastuu.
Kokoomus tuntee uuden testamenttinsa, joka ei ole se Uusi Testamentti, joka rakentui Jeesuksen opeille, rakkaudesta ja heikosta huolehtimisesta.
Kokoomuksen uusi testamentti rakentuu epäinhimmillsyyteen ja petokseen.
Jos olette joskus käväissyt pohjois-afrikan valtiossa ja tutustunut siellä miten köyhää kohdellaan. Rikas vie kadulle ovensa vieraan aamuisin tai iltaisin soppakulhon, josta köyhä saa rikkaan pöydälle jääneet leivän ja lihanmuruset.
Siinä on Kokoomuksen eliitin uusi testamentti.
KATAINEN TOTEUTTAA SEN MINKÄ LUPAA
Tarkkaaja
1
123
Vastaukset
- kyllä
asiaa.aina kun kokoomus on hallituksessa niin LEIKKAUKSET TODELLAKIN LEIKKATAAN HUONO OSAISILTA..
kansalaisten ERIARVOITUS VAIN LISÄÄNTYY RAJUSTI...
siksi minä en ole koskaan äänestänyt KOKOOMUSMAFIA PUOLUETTA EN TULE KOSKAAN ÄÄNESTÄMÄÄNKÄÄN...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m724274Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1003720Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363409- 512980
- 402468
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182409Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222162- 231816
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami141607Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?331592