Hei!
Onkos kukaan nyt hakemassa opiskelemaan hallintotieteitä Helsingin yliopistoon? Olisi mukava vaikka keskustella tämän vuoden pääsykoekirjasta.
Miltä kirja tuntuu? Oletko jo kuinka paljon lukenut? Käytkö valmennuskurssia? Kuinka monetta kertaa olet nyt hakemassa?
Hallinnon- ja organisaation linjalle?
5
987
Vastaukset
- verbeia
Heipä hei
Minä olen hakemassa samaiselle linjalle. Olen tämän kevään ylioppilas ja siis ensi kertaa hakemassa. Lähinnä kokeilupohjalta, kun tänään vasta varsinaisesti aloitin lukemisen. Linja kyllä kiinnostaa paljonkin, mutta päätin hakea tälle linjalle, tai ylipäätänsä yliopistoon, vasta viikko sitten, joten paljon en ole ehtinyt vielä valmistautua. Valmennuskurssilla en tosiaankaan ole.
Kirja vaikuttaa aika hidaslukuiselta, mutta ihan mielenkiintoiselta. Pitäisi nyt keksiä vielä joku järkevä lukusuunnitelma.
Selailin muuten ihan mielenkiinnosta vanhoja valintatilastoja. Viime kesänä kys. linjalle oli 164 hakijaa, joista kuitenkin vaan 75 osallistui kokeeseen. Alkaako tulevia hallintotieteilijöitä kirjaa eteenpäin puskiessa pelottaa? :D - Alkuperäinen.....
Hei,kiva kun vastasit. Tuntuu että tosiaan tuolle linjalle hakee vähäsen porukkaa, eikä tuosta linjasta irtoa oikein mitään tietoa mistään.
Itse aloitan lukemisen ensi viikolla vasta. Taitaa tulla kiire tuon lukemisen suhteen, koska haen myös ammattikorkeeseen opiskelemaan. Ja aion siis lukea kahteen eri paikkaan. Nimittäin todella haluaisin opiskelemaan tällä hetkellä.
Itsekin ajattelin tehdä jonkinlaisen lukusuunnitelman. Enkä siis ole missään valmennuskurssillakaan vaan yritän itse selviytyä lukemisen kanssa. Kirja vaikuttaa ihan ok:lta, tosin lukeminen on erittäin hidasta ja asiat ovat ennestään minulle ainakin ihan tuntemattomia.- tuonne
Todella vaikealukuista tekstiä, mutta kahlasin eepoksen muutamaan kertaan läpi ja tiivistin sen. Nyt luen kyhäämääni tiivistelmää ja toivon, etten jättänyt mitään tähdellistä pois... Ensisijaisesti olen hakemassa Kuopioon terveyshallintotiedettä lukemaan, mutta käyn myös valtsikan pääsykokeessa, kerran kirja on sama:)
- Mahdollinen hakija
Hei, löysin tämän linjan vasta äskettäin, kun kiinnostus hallintotieteitä kohtaan heräsi ja aloin surkutella, että eikö niitä tosiaan Helsingissä pysty lukemaan. Vielä mietityttää kuitenkin, mitä eroja vaikkapa työllistymisen kannalta on sillä, luenko esim. hallintotiedettä Tampereella vai juurikin hallinnon- ja organisaatioiden tutkimusta? Yleisen valtio-opin yläkäsite ainakin hämää hieman meikäläistä ja ehkäpä juuri sen takia en tätä linjaa ole aiemmin noteerannutkaan.
- ala hyvinkin...
tuo hallinnon ja organisaatoiden tutkimus. Suht tuntetematon vielä, mutta luulisi, että tulevaisuudessa kysyntää em. tutkijoille organisaatioiden muuttuessa mm. kansainvälisimmiksi ja taloustilanteen pakottaessa niitä muuttumaan. Alussa koin kirjan todella vaikeaselkoiseksi, mutta nyt on alkanut kiinnostamaan, vaikka onkin paikoittain vanhentunutta tekstiä mm. esimerkkien osalta. Lukemistani helpottanee se, että pohdin lukemaan nykyisen ammattini pohjalta ja sijoitan esimerkit esim. julkisista organisaatioista sinne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3237678Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771866
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161402- 1121297
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91261Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j581196Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901029