Hallinnon- ja organisaation linjalle?

Hakija 2009

Hei!


Onkos kukaan nyt hakemassa opiskelemaan hallintotieteitä Helsingin yliopistoon? Olisi mukava vaikka keskustella tämän vuoden pääsykoekirjasta.

Miltä kirja tuntuu? Oletko jo kuinka paljon lukenut? Käytkö valmennuskurssia? Kuinka monetta kertaa olet nyt hakemassa?

5

966

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • verbeia

      Heipä hei

      Minä olen hakemassa samaiselle linjalle. Olen tämän kevään ylioppilas ja siis ensi kertaa hakemassa. Lähinnä kokeilupohjalta, kun tänään vasta varsinaisesti aloitin lukemisen. Linja kyllä kiinnostaa paljonkin, mutta päätin hakea tälle linjalle, tai ylipäätänsä yliopistoon, vasta viikko sitten, joten paljon en ole ehtinyt vielä valmistautua. Valmennuskurssilla en tosiaankaan ole.

      Kirja vaikuttaa aika hidaslukuiselta, mutta ihan mielenkiintoiselta. Pitäisi nyt keksiä vielä joku järkevä lukusuunnitelma.

      Selailin muuten ihan mielenkiinnosta vanhoja valintatilastoja. Viime kesänä kys. linjalle oli 164 hakijaa, joista kuitenkin vaan 75 osallistui kokeeseen. Alkaako tulevia hallintotieteilijöitä kirjaa eteenpäin puskiessa pelottaa? :D

    • Alkuperäinen.....

      Hei,kiva kun vastasit. Tuntuu että tosiaan tuolle linjalle hakee vähäsen porukkaa, eikä tuosta linjasta irtoa oikein mitään tietoa mistään.

      Itse aloitan lukemisen ensi viikolla vasta. Taitaa tulla kiire tuon lukemisen suhteen, koska haen myös ammattikorkeeseen opiskelemaan. Ja aion siis lukea kahteen eri paikkaan. Nimittäin todella haluaisin opiskelemaan tällä hetkellä.
      Itsekin ajattelin tehdä jonkinlaisen lukusuunnitelman. Enkä siis ole missään valmennuskurssillakaan vaan yritän itse selviytyä lukemisen kanssa. Kirja vaikuttaa ihan ok:lta, tosin lukeminen on erittäin hidasta ja asiat ovat ennestään minulle ainakin ihan tuntemattomia.

      • tuonne

        Todella vaikealukuista tekstiä, mutta kahlasin eepoksen muutamaan kertaan läpi ja tiivistin sen. Nyt luen kyhäämääni tiivistelmää ja toivon, etten jättänyt mitään tähdellistä pois... Ensisijaisesti olen hakemassa Kuopioon terveyshallintotiedettä lukemaan, mutta käyn myös valtsikan pääsykokeessa, kerran kirja on sama:)


    • Mahdollinen hakija

      Hei, löysin tämän linjan vasta äskettäin, kun kiinnostus hallintotieteitä kohtaan heräsi ja aloin surkutella, että eikö niitä tosiaan Helsingissä pysty lukemaan. Vielä mietityttää kuitenkin, mitä eroja vaikkapa työllistymisen kannalta on sillä, luenko esim. hallintotiedettä Tampereella vai juurikin hallinnon- ja organisaatioiden tutkimusta? Yleisen valtio-opin yläkäsite ainakin hämää hieman meikäläistä ja ehkäpä juuri sen takia en tätä linjaa ole aiemmin noteerannutkaan.

      • ala hyvinkin...

        tuo hallinnon ja organisaatoiden tutkimus. Suht tuntetematon vielä, mutta luulisi, että tulevaisuudessa kysyntää em. tutkijoille organisaatioiden muuttuessa mm. kansainvälisimmiksi ja taloustilanteen pakottaessa niitä muuttumaan. Alussa koin kirjan todella vaikeaselkoiseksi, mutta nyt on alkanut kiinnostamaan, vaikka onkin paikoittain vanhentunutta tekstiä mm. esimerkkien osalta. Lukemistani helpottanee se, että pohdin lukemaan nykyisen ammattini pohjalta ja sijoitan esimerkit esim. julkisista organisaatioista sinne.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1947
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      19
      1733
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1594
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1336
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1252
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1226
    8. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      45
      1203
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1202
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1181
    Aihe