starttirahaa..

en saanut

Joo just tuli päätös joka oli kielteinen. Minun piti viedä olosottomieheltä lappu sinne, jossa tosin luki ettei ulosotossa ole tällä hetkellä mitään. Mutta koska siellä on kuitenkin ollut(varattomaksi toteamisen jälkeen lähetetty pois), jouduin selvittämään asiaa työvoimatoimistossa. Sen käynnin jälkeen tiesin 99% etten starttirahaa saa vaikka kyseinen asia ei ole este starttirahan saamiselle. Sen vaan vaistosi virkailijasta, joka sen asiani vei eteenpäin.
Syyksi he eivät tietenkään voi laittaa ulosottovelkoja, vaan minulla perusteena oli: Starttirahan myöntämisen edellytyksenä on ettei yritystoiminta saa vääristää kilpailua. Kilpailutilanne alalla on kova.
Aivan syvältä...minä tiedän syyn ja niin tietää päätöksen tekijä, mut miks sit tuollaista paskaa...? No just siks et ne heittää vaan jonkin perutelun, koska siitä päätöksestähän ei voi valittaa!
Soitin muuten virkailijalle ja pyysin kopiot kaikista papereistani joita sinne toimitin(alkuperäisiä eivät voi antaa). Sanoi et voin kyl hyvin hakea uudelleen starttirahaa... What the fuck! En kai minä nyt mikään idiootti oo, ovat kerran päätöksensä tehneet...pitäkööt hyvänään...
Mut kyseenalaistan kyllä nuo perustelut eli laitan paperit eteenpäin "isoille herroille", josko sieltä tulisi oikeita vastauksia/perusteluita.
Kaikkein naurettavinta tässä on mielestäni se, että saan kyllä työmarkkinatukea puhtaana n. 550€/kk tekemättä mitään, mutta saman verran oleva starttiraha evätään.. Valtio siis maksaa mieluummin tuon saman verran minulle vaikka 20 vuotta eteenpäin tekemättä mitään kun että maksaisi saman 6 kk...
Ystäväni sanoja lainatakseni...Yritäppä tehdä jotain elantosi hyväksi niin siihen ei tukea varmasti löydy!
Yritystä suunnittelen edelleen, aikataulu vaan muuttuu eli menee sit syksyyn/talveen ennen kun pystyn aloittamaan(pitää saada vähän rahaa säästöön elämistä varten kun on lapsiakin talossa).
Mut tällanen kokemus minulla starttirahan hakemisesta...

7

1141

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raha-automaatti ole

Miksi niitä hakemuksia käsiteltäisiin ollenkaan jos sitä kaikille myönnettäisiin? Jokainen voisi vain ilmoittaa tilinumeron jolle rahat haluaa.
      Eikö perustelu mitenkään voisi olla todenmukainen?

• alkuper.

Siis ei tietenkään se rahan saanti automaattista ole, mutta kun uusyrityskeskuksen mukaan liikeideani oli ok(ja hehän varmaan tietävät näistä asioista jotain) ja kannattavuuslaskelmat yms oli tehty, joissa ei huomautettavaa ollut niin sit kävi näin.
        Kaiken lisäksi kun pyysin kopioita papereistani, virkailija sanoi että he vähän epäilivät päätöstä tehdessään kerkeänkö tehdä kaiken mitä olen suunnitellut...ja sit perustelu oli tuo minkä aiemmin kerroin...eiks nuo sit vähän ole ristiriidassa...tiedä häntä...
        Ja haluan vielä sanoa että mulla on välit ulosottomieheen ihan kunnossa ja kun häneltä sitä paperia olin hakemassa ja samalla kerroin mitä virkailija minulle kertoili, hänen ensimmäiset sanansa olivat: Törkeää!
        No...en kirjoittanut tätä valittaakseni vaan kertoakseni oman kokemukseni...jos joku muu samanlaisessa tilanteessa oleva osaa varautua tällaiseen..
        Tyydyn heidän päätökseen kuten aiemmin kerroin enkä sieltä "isoilta herroilta" pyydä mitään muutosta siihen, mutta onhan minulla oikeus kuulla perustelut tai oikeastaan perustelut tuolle heidän perustelulle =)
        Nythän käy vaan niin, että saan sen saman rahan jokatapauksessa työmarkkinatukena kun samanaikaisesti voin valmistella yritystäni, markkinoida ja ottaa alustavia tilauksia vastaan.
        Et ei tää mun unelmaa tuhonnut, se vaan siirsi sen toteuttamista vähän eteenpäin..
        Kokemus tämäkin...ja kaikest oppii =)

• osuuskunta
        alkuper. kirjoitti:

Siis ei tietenkään se rahan saanti automaattista ole, mutta kun uusyrityskeskuksen mukaan liikeideani oli ok(ja hehän varmaan tietävät näistä asioista jotain) ja kannattavuuslaskelmat yms oli tehty, joissa ei huomautettavaa ollut niin sit kävi näin.
        Kaiken lisäksi kun pyysin kopioita papereistani, virkailija sanoi että he vähän epäilivät päätöstä tehdessään kerkeänkö tehdä kaiken mitä olen suunnitellut...ja sit perustelu oli tuo minkä aiemmin kerroin...eiks nuo sit vähän ole ristiriidassa...tiedä häntä...
        Ja haluan vielä sanoa että mulla on välit ulosottomieheen ihan kunnossa ja kun häneltä sitä paperia olin hakemassa ja samalla kerroin mitä virkailija minulle kertoili, hänen ensimmäiset sanansa olivat: Törkeää!
        No...en kirjoittanut tätä valittaakseni vaan kertoakseni oman kokemukseni...jos joku muu samanlaisessa tilanteessa oleva osaa varautua tällaiseen..
        Tyydyn heidän päätökseen kuten aiemmin kerroin enkä sieltä "isoilta herroilta" pyydä mitään muutosta siihen, mutta onhan minulla oikeus kuulla perustelut tai oikeastaan perustelut tuolle heidän perustelulle =)
        Nythän käy vaan niin, että saan sen saman rahan jokatapauksessa työmarkkinatukena kun samanaikaisesti voin valmistella yritystäni, markkinoida ja ottaa alustavia tilauksia vastaan.
        Et ei tää mun unelmaa tuhonnut, se vaan siirsi sen toteuttamista vähän eteenpäin..
        Kokemus tämäkin...ja kaikest oppii =)

ratkaisu ongelmaasi. Käy lue www.ppt.fi
        Palkansaajana saa aina työttömyysetuudet jos ei ole töitä.

• .. aina kannata

Ei starttirahaa kannata aina edes hakea.

Nyt eletään niitä aikoja kun moni irtisanottu pääsee vanhoihin töihin alihankkijan tittelillä.

Jos pääsee heti töihin ja laskuttamaan, niin lopputulos on parempi kuin jäädä odottelemaan starttirahapäätöstä joka hidastaa yrityksen perustamista ja sillä aikaa joku muu vie asiakkaan.

• Pekka999

vai että oikein "pääsee" alihankkijaksi ! - no, kannattaa olla hieman varovainen näissä vain entiselle työnantajalle töitä tekevissä yrityksissä - ne nimittäin katsotaan verotuksessa varsin todennäköisesti edelleen työsuhteiksi ja sitten sitä ollaankin jo kusessa !

• yksyrittäjä

No ethän sä mitään startturahaa tarvii jos pystyt säästämäänkin sossurahoista.
      en oo minäkään saanu ja monesti ollaan kiikunkaakun häätöuhan edessä.
      Muist sitten et vaikka yritys menisi kuink huonosti ja itselles et voi palkkaa maksaa, kun ei oo mist maksaa nii sillon sossu ei auta. vetoovat yrittäjyyteen ja samaanaikaan jotkut työttömät pummit anoo uutta rahaa ja laittaa säästöön.......
      menisit kuule töihin, antaisit sitte ulosmitata ja sen jälkeen hakisit sossust ns. puuttuvan osan eli sen minkä just uo-mies vei. ne on kuule monet maksattaneet velkans sossulla näin.
      yrittäjänäkin uo-mies kolkuttaa koko ajan sun ovees ja vie enemmänkin ..mut mit sitte jos yritys ei kannatakkaan.. vouti ja uo-mies yhes arvioittee sun firmas ja ulosmittaa vaikka menis huonostikkin. ja hei muista hei kuule! et sitten sairastu tai väsy muuten hukka sut perii.

• alkup.

Kiitos tästäkin kommentista =)
        Soskun tuella emme elä, emmekä ole ikinä eläneet, joten sinnepäin ei ole tarkoitus suunnata.
        Säästöön saa toki rahaa pienistäkin tuloista vähän, mutta sit esim. leivotaan leivät itse ja tehdään halpoja ruokia, karsitaan menoista mistä vaan pystyy vähänkin karsimaan...
        Enkä minä ulosottomiestä piilossa halua olla vaan ruvetakkin maksamaan velkojani pois kun siihen on mahdollisuus, ei mulla niitä niin paljon ole etten niistä ikinä selviäisi, mutta työttömyysrahoilla se minkä pystyisi siihen venyttämään, ei kyllä pääomaa paljon lyhentäisi vaan korkoihin menisi ne rahat.
        Toki vaihtoehtona olisi etsiä työpaikka, mutta toisaalta tämä yritys on ollut mun haaveena pitkään...tämä on sitä mitä minä haluan tehdä...ja todellakin uskon tähän ideaan!
        Harmi jos sulla negatiivisia kokemuksia yrittäjyydestä (ja aika monella muullakin), toivon parempia aikoja yrityksellesi.
        Ja mukavaa keväänjatkoa! =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      47
      3143
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      34
      2855
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2751
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      39
      2476
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      51
      1945
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1589
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1483
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1297
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1231
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      73
      1070
    Aihe