Löysin tänään kuolleen kalan akvaariosta kun vaihdoin vettä. Kala oli jäänyt akvaarion pohjalle ilmeisesti puunrunkoon kiinni se oli ihan valkoinen ja kun otin sen pois haavin avulla se ns hajosi pieniksi paloiksi akvaarion pohjalle :/ Vaihdoin heti 50% vettä ja poistin kaikki somisteet ja pesin ne ja imuroin pohjan. Pitäisikö akvaarioon laittaa nyt jotain desifiontiainetta vai mitä pitäisi tehdä? Minulla on tällä hetkellä siellä mm pieniä platyn poikasia.
Mädäntynyt kala akvaariossa
4
781
Vastaukset
- ihz,liaheskigb,aes
kannattaa desinfioida akvaario huolella ja vaihtaa/pestä tosi huolellisesti kaikki kasvit ja muut. Jos olisi kala kuitenkin vaikka kuollut johonkin tautiin, joka tarttuu kosketuksen välityksellä toisiin kaloihin.. =(
- sdssa
Ei mitään desinfiointiainetta, tappaa vain bakteerit ja kalat. Nyt pitäisi lähteä etsimään syytä tuohon, kerroppas ensin akvaarion koko, kalasto, suodatin, hoitorutiinit, vesiarvot?
- fish KING
... mistä näitä ideoita aina tippuu???
- sdssa
sdssa kirjoitti:
Ei mitään desinfiointiainetta, tappaa vain bakteerit ja kalat. Nyt pitäisi lähteä etsimään syytä tuohon, kerroppas ensin akvaarion koko, kalasto, suodatin, hoitorutiinit, vesiarvot?
Totta king, voi vain kuvitella miten näiden älyttömien vinkkien antajat hoitavat itse akvaarioitansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1064592Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293403No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452390- 411438
- 361353
- 381206
- 141102
- 1591026
- 27998
- 6944