Kanssakuluttajat. Olkaa tarkkoina Sokoksen 3+1 -päivillä!

Mijar

Poikkesin tänään porin sokoksen 3 1 -päivillä katsastamassa tarjouksia. Ostettua tuli monenlaista mutta päällimmäiseksi jäi mieleen Sokoksen halu vedättää asiakkaita. Ensiksi satuin olemaan sopivasti tasatunti kampanjan alkaessa oikeassa paikassa ja euroksi alennettu tuote tuli noukittua mukaan. Valitettavasti kotona huomasin kuitissa olevan normaalin ovh hinnan. Muutama euro tuli Sokokselle ylimääräistä.

Toinen vielä pahempi vedätysyritys tapahtui ostaessani Iittalan kuohuviinilaseja. Kampanjahinnaksi oli ilmoitettu 24,90e kahdesta lasista joka on hyvin edullinen mielestäni. Taloustavaraa tuli otettua muutakin ja loppusumma pistikin miettimään. Jotenkin satuin vertaamaan kuitttia kuohuviinilasien kohdalla ja huomasin veloituksen olleen tuplaten ilmoitetut. Menin kassalle valittamaan ja myyjätytön selvitellessä asiaa vastaavan henkilön kanssa vedätys kirkastui.

"Sokos hinnoittelee Iittalan lasit kappaleittain eivätkä he tarjouskampanjoiden ajaksi vaihda hinnoittelua". Varsin mielenkiintoista. Tuotteen hintaa mainostetaan kahdesta vaikka veloitus on yhdestä, lasitavara on pakattu kahden rasiaan, sokos toivoo ettei asiakas huomaa erehdystä.

Olkaa siis tarkkoja kun asioitte 3 1 -päivillä. Olkaa erityisen tarkkoja kampanjatuotteiden ja Arabian ja Iittalan lasitavaran kanssa. Vedätysyritys on todellista.

13

6391

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pääkaupunkiseudulta

      Vedätys lienee kaukaa haetulta. Hyvä, että huomasitte, uskon inhimillisen erehdyksen jo korjatun.

      • 3+1pvä asiakas

        itse kävin samoilla päivillä joka päivä ja joka päivä - ja joka päivä rahastus sujui ongelmitta!
        inhimillisiä vahinkojahan sattuu kun asiakaspalvelussa on ihmiset ovat töissä! tuskin oikeasti sinua yritetty vedättää! ja mielestäni kärjistät asiaa!
        minulle sattunut hintavirheitä useassakin liikkeessä,enkä kuitenkaan ole niistä täällä suomi24 sivustolla huutanut isoon ääneen! ja eikös sinullekin asia korjattu heti kun vahinko huomattiin? ja silti valitat täällä! mitä vielä haluat?


      • viimeksi cittarissa
        3+1pvä asiakas kirjoitti:

        itse kävin samoilla päivillä joka päivä ja joka päivä - ja joka päivä rahastus sujui ongelmitta!
        inhimillisiä vahinkojahan sattuu kun asiakaspalvelussa on ihmiset ovat töissä! tuskin oikeasti sinua yritetty vedättää! ja mielestäni kärjistät asiaa!
        minulle sattunut hintavirheitä useassakin liikkeessä,enkä kuitenkaan ole niistä täällä suomi24 sivustolla huutanut isoon ääneen! ja eikös sinullekin asia korjattu heti kun vahinko huomattiin? ja silti valitat täällä! mitä vielä haluat?

        tuote oli plussa kortilla 129€ (muille 199) veloitettiin kuitenkin 149€. ja tuo meinas jäädä huomaamatta kun ostoksia maksettiin samalla kertaa paljon muitakin. Inhottaa tuollainen kusetus! Aina muka jää päivittämättä uusi (alennettu)hinta kassaan. vaan kylläpä on esim ruokaa ostaessa (hinnat nouseet) aina kassasta tasavarmasti tullut päivitetty uusi hinta. GRR!


      • NORMAALIA
        viimeksi cittarissa kirjoitti:

        tuote oli plussa kortilla 129€ (muille 199) veloitettiin kuitenkin 149€. ja tuo meinas jäädä huomaamatta kun ostoksia maksettiin samalla kertaa paljon muitakin. Inhottaa tuollainen kusetus! Aina muka jää päivittämättä uusi (alennettu)hinta kassaan. vaan kylläpä on esim ruokaa ostaessa (hinnat nouseet) aina kassasta tasavarmasti tullut päivitetty uusi hinta. GRR!

        Toi on valitettavasti K-kaupassa ihan normaalia ja ainaskin muutamassa vähän pääkaupungin ulkopuolella (lännessä) myös se että vetäistään kahdesti sama tuote vaikka asiakas ostaa yhden. Erityisesti jostain syystä minulle on sttunut kolme kertaa kahdesti samalle myyjälle, No eipä tartte enä mennä siihen jonoon (taisi olla kauppiaan tytär)


      • Ailukki

        Ja silti monikaan ei katso kassakuittia! Ei kerkee/viitsi...


    • ...

      Harvapa kassalla oleva henkilö tietää esimerkiksi koko sokoksen tuotteet hintoineen ja tuotetietoineen. Tietokoneet yms muut järjestelmätkään eivät aina toimi kuin pitäisi. Vahinkoja sattuu mutta ne on teillekkin hyvitetty. Siinäpä voi vaikka kuitin saadessaan vielä vilkaista tuliko kaikki ostokset oikein. Jos tämmöinen asia on suurin murheesi maanpäällä niin vaihdan mielelläni omani niihin!!

      • jos joka kymmenes

        esim ei huomaa tulleensa kusetetuksi niin kauppias tienaa ihan vi--sti!!


      • Sama täällä
        jos joka kymmenes kirjoitti:

        esim ei huomaa tulleensa kusetetuksi niin kauppias tienaa ihan vi--sti!!

        Itselleni kävi niin, että kassa vetäisi vaan suoraan kaikki hinnat koneelle, ja kun myöhemmin tarkistin laput ja kuitin, huomasin ettei 50% alennuksia oltu naputettu koneeseen.
        Kassakin on alennuspäivien aikana töissä, ja on varmasti oletettavaa että asiakkaat ostavat enemmän alennushintaisia tuotteita kuin normaalihintaisia, joten ajattelisin asiakkaana, että on kassan työtehtävä varmistaa hintalapuista, että kauppa rahastaa asiakasta oikein. Totta kai inhimillisiä erehdyksiä sattuu mutta 50 euron erehdys on asiakkaalle aika iso summa, ja monen päivän aikana, ja monen asiakkaan kohdalla, siitä kyllä tulee tuntuva kokonaisuus.
        Sain vielä itse todella töykeää käytöstä, mistä jäi huono mieli.


      • asia on niin, että
        Sama täällä kirjoitti:

        Itselleni kävi niin, että kassa vetäisi vaan suoraan kaikki hinnat koneelle, ja kun myöhemmin tarkistin laput ja kuitin, huomasin ettei 50% alennuksia oltu naputettu koneeseen.
        Kassakin on alennuspäivien aikana töissä, ja on varmasti oletettavaa että asiakkaat ostavat enemmän alennushintaisia tuotteita kuin normaalihintaisia, joten ajattelisin asiakkaana, että on kassan työtehtävä varmistaa hintalapuista, että kauppa rahastaa asiakasta oikein. Totta kai inhimillisiä erehdyksiä sattuu mutta 50 euron erehdys on asiakkaalle aika iso summa, ja monen päivän aikana, ja monen asiakkaan kohdalla, siitä kyllä tulee tuntuva kokonaisuus.
        Sain vielä itse todella töykeää käytöstä, mistä jäi huono mieli.

        tapahtuu paljon noita virheitä. Se on vaan kumma kun se aina on kuitenkin kaupan etu. Harvemmin käy niin että saat tuotteet halvemmalla kuin on ilmoitettu. Itselläni on esim. vaateostoksissa sattunut usein niin, että olen ostanut lapsille alevaatteita ja kun kuittia on sitten tarkistellu niin osasta vain on saanu alen. Eli kyllä meitä vaa pissitään simmmuuuun, ei sille mitää voi jos ei tarkkana olla.


      • Tuo on
        Sama täällä kirjoitti:

        Itselleni kävi niin, että kassa vetäisi vaan suoraan kaikki hinnat koneelle, ja kun myöhemmin tarkistin laput ja kuitin, huomasin ettei 50% alennuksia oltu naputettu koneeseen.
        Kassakin on alennuspäivien aikana töissä, ja on varmasti oletettavaa että asiakkaat ostavat enemmän alennushintaisia tuotteita kuin normaalihintaisia, joten ajattelisin asiakkaana, että on kassan työtehtävä varmistaa hintalapuista, että kauppa rahastaa asiakasta oikein. Totta kai inhimillisiä erehdyksiä sattuu mutta 50 euron erehdys on asiakkaalle aika iso summa, ja monen päivän aikana, ja monen asiakkaan kohdalla, siitä kyllä tulee tuntuva kokonaisuus.
        Sain vielä itse todella töykeää käytöstä, mistä jäi huono mieli.

        Maailmalla ihan normaalia, ja arvaappa mitä tapahtuu senjälkeen kun kassaa suljetaan. Ne hyvitykset lyödään kassaan ja saadaan käteisellä pikkubonarit ? on paljon muitakin mukavia tapoja nostaa kassatoimihenkilönä omaa liksaa (verotonta). Suomessa vaan se seuranta (kamerat) on retuperällä, Kuiteista löytyisi aika paljon mielenkiintoista jos niitä saisi tarkastella jälkikäteen tietsikalla / päivä/viikko/ kk/myyjä yms yhdistelmillä.


    • myyjä

      vastaus tähän teidän keskusteluun tulee muutama vuosi myöhässä, mutta haluaisin tuoda esille myyjän näkökulman. Olen itse ollut töissä tavaratalossa jossa on seitsemän kerrosta. Ihmiset hortoilevat talossa monta tuntia ja maksavat kassalla KAIKKIEN kerrosten tuotteet. Jos jo se kerros missä itse on töissä on monta sataa neliötä niin miten te maksavat 'vedätetyt' asiakkaat voitte olettaa, että me myyjät muistamme kaikkien muidenkin kerrosten tuotteet??

      En siis yritä sanoa, että ihmiset joilta on otettu ylimääräistä on täysin väärässä. Voi olla myös ihmisiä jotka todella yrittävät huijata. Käsittääkseni ruokakaupan kassoilla myyjä itse hyvittää palkastaan jos kassa menee illalla miinukselle. Mutta isoissa tavarataloissa näin ei ole. Erehdyksiä tapahtuu, koska kaikkea ei yksinkertaisesti voi muistaa. Varsinkaan, koska osa tavaroista on tilattu vain niille erikoispäiville.

      Mutta olen myös teidän puolella. Myyjän pitää aina olla korrekti eikä näyttää hapanta naamaa. Sillä ei pääse minnekään. Mutta muistakaa tekin että jos tulette agressiivisena kassalle ei se anna hyvää fiilistä myyjällekään. ei silläkään pääse minnekään. Virheen on voinut tehdä aivan joku muu kuin hän. Miksi hänen pitäisi saada pa**a niskaan jonkun muun mokasta?

      • Vain ihmisiä

        Ja myyjän tekstiin vielä lisätäkseni... ja vedotakseni 3 1 päivien... En siis ole myyjä.. en edes töissä kaupallisella alalla... itse asiassa joudun olemaan "asiakkaitteni" kanssa tekemisissä erittäin harvoin. Mutta käsitän sen (3 1 päivillä käyneenä), että kaupassa oleva tajuton hulina, paine jatkuvasta asiakasvirrasta, mistä ei loppua näy ennen kuin kongi lyö kotiinlähtöä... Niin mielestäni se on erittäin ymmärrettävää, ettei sitä voi huomata jokaista pientä juttua (vaikka tietenkin tarkka pitäisikin olla)... Ja se nyt vaan on totuus, että nämä kassaneidit.. miehetkin... he ovat ihmisiä... Ja aina, kun ihminen tekee työtään tai muuta, niin niitä erehdyksiä sattuu. Kyllä minäkin olen työssäni tehnyt vahinkoja, mutta ei minulle olla tultu siitä huutelemaan, että koitatko sabotoida yrityksen toimintaa.


    • friends4life

      Ja sitten kun kerran elämässä sattuu sellainen virhe, että asiakkaalta myyjän vahingon takia veloitetaan liian VÄHÄN, niin kyllä vaan soitellaan perään ja vaaditaan tulemaan takaisin maksamaan.
      Mieheni osti renkaat, 140 euroa maksavat, ja kun Electronilla maksoi, niin myyjä oli näpytellyt summaksi 14 euroa, eikä kukaan sitä siinä maksutilanteessa huomannut, no tuli sitten soitto perässä kotiin, että pitää tulle heti maksamaan tuo loppusumma!! Ihan niinku se ois meidän vika ollu... :/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hannu taitaa olla nyt historiaa

      Martina ja Vicke reissussa, Nala Eskolla. Pikkarainen uiskentelee yksikseen. Olis kyllä kiinnostavaa tietää, mitä tapahtui. Tässä suhteessa maksajan r
      Kotimaiset julkkisjuorut
      178
      5052
    2. Tissiesi vilauttelu ei ole feministinen teko

      " jos läjä miehiä painelisi menemään ympäri Suomea erilaisissa flashmobeissa munasillaan, heitä syytettäisiin seksuaalisesta häirinnästä" https://www
      Sinkut
      179
      4374
    3. Miksei seiskalehti uutisoi erosta?

      Moni keskustelupalsta pursuaa spekulointia Martinan ja Hannun erosta, molempin ig-päivitykset sopivat kuvaan. Missä Hörkkö ja etusivun juttu??
      Kotimaiset julkkisjuorut
      88
      2826
    4. Luksusrouva taas ulosotossa

      Hukkaan meni Nikon avustusyritykset, Sofialta karhutaan taas isoja summia https://www.seiska.fi/kotimaa/vouti-sofia-belorfin-perassa-okyelamaa-viettav
      Kotimaiset julkkisjuorut
      98
      2634
    5. Koronan levittäminen kapakoissa on perusoikeus ja rokotus&rokotepassi on pian pakko, hienoa Hjallis!

      Nyt Suomeen puuhataan rokotepassipakkoa - Hjallis Harkimo: sanktiot käyttöön rokottamattomille https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfdb73b1-d86e-481
      Maailman menoa
      122
      2121
    6. Martinan ilmoitukset matkasta

      Ensimmäinen kuva tuli jo kun matkalla lentokentälle. Toi muija taitaa elää känny kädessä liimattuna.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1696
    7. Hyvinvointivalmentaja voi pahoin

      Kyllä niin kaikesta näkee että hyvin ei mene. Ktuota juoksua ja menoa on nyt jo liikaa . Miten käy kisojen. Keskeyttää tietenkin . Mitä sen jälkeen ..
      Kotimaiset julkkisjuorut
      105
      1393
    8. Rakas Sofia

      Olen todella huolissani tytöistä, jotka fanittavat sinua ja tekevät kaiken samalla tavalla kuin sinä. Nyt uutisoidaan veloista, jotka ovat ulosotossa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      153
      1095
    9. Rambo kolaroi "autonsa"

      Eli Martinan sähköfiuden... 😂 Näköjään rambokin osaa jo vetää mutkat suoriksi. Eli hengen omakseen ottama kaara onkin marsun nimissä vaikka omanaan s
      Kotimaiset julkkisjuorut
      32
      1094
    10. "Marbella tuntuu niin kodilta, on aina tuntunut" sanoo Martina.

      Jep, nainen ei osaa edes vähän maan kieltä ja elää siellä turistielämää, urheilee ja syö dinnereitä. Ei mitään tekemistä oikean arjen kanssa kun pitää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1092
    Aihe