Kanssakuluttajat. Olkaa tarkkoina Sokoksen 3+1 -päivillä!

Mijar

Poikkesin tänään porin sokoksen 3 1 -päivillä katsastamassa tarjouksia. Ostettua tuli monenlaista mutta päällimmäiseksi jäi mieleen Sokoksen halu vedättää asiakkaita. Ensiksi satuin olemaan sopivasti tasatunti kampanjan alkaessa oikeassa paikassa ja euroksi alennettu tuote tuli noukittua mukaan. Valitettavasti kotona huomasin kuitissa olevan normaalin ovh hinnan. Muutama euro tuli Sokokselle ylimääräistä.

Toinen vielä pahempi vedätysyritys tapahtui ostaessani Iittalan kuohuviinilaseja. Kampanjahinnaksi oli ilmoitettu 24,90e kahdesta lasista joka on hyvin edullinen mielestäni. Taloustavaraa tuli otettua muutakin ja loppusumma pistikin miettimään. Jotenkin satuin vertaamaan kuitttia kuohuviinilasien kohdalla ja huomasin veloituksen olleen tuplaten ilmoitetut. Menin kassalle valittamaan ja myyjätytön selvitellessä asiaa vastaavan henkilön kanssa vedätys kirkastui.

"Sokos hinnoittelee Iittalan lasit kappaleittain eivätkä he tarjouskampanjoiden ajaksi vaihda hinnoittelua". Varsin mielenkiintoista. Tuotteen hintaa mainostetaan kahdesta vaikka veloitus on yhdestä, lasitavara on pakattu kahden rasiaan, sokos toivoo ettei asiakas huomaa erehdystä.

Olkaa siis tarkkoja kun asioitte 3 1 -päivillä. Olkaa erityisen tarkkoja kampanjatuotteiden ja Arabian ja Iittalan lasitavaran kanssa. Vedätysyritys on todellista.

13

7047

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pääkaupunkiseudulta

      Vedätys lienee kaukaa haetulta. Hyvä, että huomasitte, uskon inhimillisen erehdyksen jo korjatun.

      • 3+1pvä asiakas

        itse kävin samoilla päivillä joka päivä ja joka päivä - ja joka päivä rahastus sujui ongelmitta!
        inhimillisiä vahinkojahan sattuu kun asiakaspalvelussa on ihmiset ovat töissä! tuskin oikeasti sinua yritetty vedättää! ja mielestäni kärjistät asiaa!
        minulle sattunut hintavirheitä useassakin liikkeessä,enkä kuitenkaan ole niistä täällä suomi24 sivustolla huutanut isoon ääneen! ja eikös sinullekin asia korjattu heti kun vahinko huomattiin? ja silti valitat täällä! mitä vielä haluat?


      • viimeksi cittarissa
        3+1pvä asiakas kirjoitti:

        itse kävin samoilla päivillä joka päivä ja joka päivä - ja joka päivä rahastus sujui ongelmitta!
        inhimillisiä vahinkojahan sattuu kun asiakaspalvelussa on ihmiset ovat töissä! tuskin oikeasti sinua yritetty vedättää! ja mielestäni kärjistät asiaa!
        minulle sattunut hintavirheitä useassakin liikkeessä,enkä kuitenkaan ole niistä täällä suomi24 sivustolla huutanut isoon ääneen! ja eikös sinullekin asia korjattu heti kun vahinko huomattiin? ja silti valitat täällä! mitä vielä haluat?

        tuote oli plussa kortilla 129€ (muille 199) veloitettiin kuitenkin 149€. ja tuo meinas jäädä huomaamatta kun ostoksia maksettiin samalla kertaa paljon muitakin. Inhottaa tuollainen kusetus! Aina muka jää päivittämättä uusi (alennettu)hinta kassaan. vaan kylläpä on esim ruokaa ostaessa (hinnat nouseet) aina kassasta tasavarmasti tullut päivitetty uusi hinta. GRR!


      • NORMAALIA
        viimeksi cittarissa kirjoitti:

        tuote oli plussa kortilla 129€ (muille 199) veloitettiin kuitenkin 149€. ja tuo meinas jäädä huomaamatta kun ostoksia maksettiin samalla kertaa paljon muitakin. Inhottaa tuollainen kusetus! Aina muka jää päivittämättä uusi (alennettu)hinta kassaan. vaan kylläpä on esim ruokaa ostaessa (hinnat nouseet) aina kassasta tasavarmasti tullut päivitetty uusi hinta. GRR!

        Toi on valitettavasti K-kaupassa ihan normaalia ja ainaskin muutamassa vähän pääkaupungin ulkopuolella (lännessä) myös se että vetäistään kahdesti sama tuote vaikka asiakas ostaa yhden. Erityisesti jostain syystä minulle on sttunut kolme kertaa kahdesti samalle myyjälle, No eipä tartte enä mennä siihen jonoon (taisi olla kauppiaan tytär)


      • Ailukki

        Ja silti monikaan ei katso kassakuittia! Ei kerkee/viitsi...


    • ...

      Harvapa kassalla oleva henkilö tietää esimerkiksi koko sokoksen tuotteet hintoineen ja tuotetietoineen. Tietokoneet yms muut järjestelmätkään eivät aina toimi kuin pitäisi. Vahinkoja sattuu mutta ne on teillekkin hyvitetty. Siinäpä voi vaikka kuitin saadessaan vielä vilkaista tuliko kaikki ostokset oikein. Jos tämmöinen asia on suurin murheesi maanpäällä niin vaihdan mielelläni omani niihin!!

      • jos joka kymmenes

        esim ei huomaa tulleensa kusetetuksi niin kauppias tienaa ihan vi--sti!!


      • Sama täällä
        jos joka kymmenes kirjoitti:

        esim ei huomaa tulleensa kusetetuksi niin kauppias tienaa ihan vi--sti!!

        Itselleni kävi niin, että kassa vetäisi vaan suoraan kaikki hinnat koneelle, ja kun myöhemmin tarkistin laput ja kuitin, huomasin ettei 50% alennuksia oltu naputettu koneeseen.
        Kassakin on alennuspäivien aikana töissä, ja on varmasti oletettavaa että asiakkaat ostavat enemmän alennushintaisia tuotteita kuin normaalihintaisia, joten ajattelisin asiakkaana, että on kassan työtehtävä varmistaa hintalapuista, että kauppa rahastaa asiakasta oikein. Totta kai inhimillisiä erehdyksiä sattuu mutta 50 euron erehdys on asiakkaalle aika iso summa, ja monen päivän aikana, ja monen asiakkaan kohdalla, siitä kyllä tulee tuntuva kokonaisuus.
        Sain vielä itse todella töykeää käytöstä, mistä jäi huono mieli.


      • asia on niin, että
        Sama täällä kirjoitti:

        Itselleni kävi niin, että kassa vetäisi vaan suoraan kaikki hinnat koneelle, ja kun myöhemmin tarkistin laput ja kuitin, huomasin ettei 50% alennuksia oltu naputettu koneeseen.
        Kassakin on alennuspäivien aikana töissä, ja on varmasti oletettavaa että asiakkaat ostavat enemmän alennushintaisia tuotteita kuin normaalihintaisia, joten ajattelisin asiakkaana, että on kassan työtehtävä varmistaa hintalapuista, että kauppa rahastaa asiakasta oikein. Totta kai inhimillisiä erehdyksiä sattuu mutta 50 euron erehdys on asiakkaalle aika iso summa, ja monen päivän aikana, ja monen asiakkaan kohdalla, siitä kyllä tulee tuntuva kokonaisuus.
        Sain vielä itse todella töykeää käytöstä, mistä jäi huono mieli.

        tapahtuu paljon noita virheitä. Se on vaan kumma kun se aina on kuitenkin kaupan etu. Harvemmin käy niin että saat tuotteet halvemmalla kuin on ilmoitettu. Itselläni on esim. vaateostoksissa sattunut usein niin, että olen ostanut lapsille alevaatteita ja kun kuittia on sitten tarkistellu niin osasta vain on saanu alen. Eli kyllä meitä vaa pissitään simmmuuuun, ei sille mitää voi jos ei tarkkana olla.


      • Tuo on
        Sama täällä kirjoitti:

        Itselleni kävi niin, että kassa vetäisi vaan suoraan kaikki hinnat koneelle, ja kun myöhemmin tarkistin laput ja kuitin, huomasin ettei 50% alennuksia oltu naputettu koneeseen.
        Kassakin on alennuspäivien aikana töissä, ja on varmasti oletettavaa että asiakkaat ostavat enemmän alennushintaisia tuotteita kuin normaalihintaisia, joten ajattelisin asiakkaana, että on kassan työtehtävä varmistaa hintalapuista, että kauppa rahastaa asiakasta oikein. Totta kai inhimillisiä erehdyksiä sattuu mutta 50 euron erehdys on asiakkaalle aika iso summa, ja monen päivän aikana, ja monen asiakkaan kohdalla, siitä kyllä tulee tuntuva kokonaisuus.
        Sain vielä itse todella töykeää käytöstä, mistä jäi huono mieli.

        Maailmalla ihan normaalia, ja arvaappa mitä tapahtuu senjälkeen kun kassaa suljetaan. Ne hyvitykset lyödään kassaan ja saadaan käteisellä pikkubonarit ? on paljon muitakin mukavia tapoja nostaa kassatoimihenkilönä omaa liksaa (verotonta). Suomessa vaan se seuranta (kamerat) on retuperällä, Kuiteista löytyisi aika paljon mielenkiintoista jos niitä saisi tarkastella jälkikäteen tietsikalla / päivä/viikko/ kk/myyjä yms yhdistelmillä.


    • myyjä

      vastaus tähän teidän keskusteluun tulee muutama vuosi myöhässä, mutta haluaisin tuoda esille myyjän näkökulman. Olen itse ollut töissä tavaratalossa jossa on seitsemän kerrosta. Ihmiset hortoilevat talossa monta tuntia ja maksavat kassalla KAIKKIEN kerrosten tuotteet. Jos jo se kerros missä itse on töissä on monta sataa neliötä niin miten te maksavat 'vedätetyt' asiakkaat voitte olettaa, että me myyjät muistamme kaikkien muidenkin kerrosten tuotteet??

      En siis yritä sanoa, että ihmiset joilta on otettu ylimääräistä on täysin väärässä. Voi olla myös ihmisiä jotka todella yrittävät huijata. Käsittääkseni ruokakaupan kassoilla myyjä itse hyvittää palkastaan jos kassa menee illalla miinukselle. Mutta isoissa tavarataloissa näin ei ole. Erehdyksiä tapahtuu, koska kaikkea ei yksinkertaisesti voi muistaa. Varsinkaan, koska osa tavaroista on tilattu vain niille erikoispäiville.

      Mutta olen myös teidän puolella. Myyjän pitää aina olla korrekti eikä näyttää hapanta naamaa. Sillä ei pääse minnekään. Mutta muistakaa tekin että jos tulette agressiivisena kassalle ei se anna hyvää fiilistä myyjällekään. ei silläkään pääse minnekään. Virheen on voinut tehdä aivan joku muu kuin hän. Miksi hänen pitäisi saada pa**a niskaan jonkun muun mokasta?

      • Vain ihmisiä

        Ja myyjän tekstiin vielä lisätäkseni... ja vedotakseni 3 1 päivien... En siis ole myyjä.. en edes töissä kaupallisella alalla... itse asiassa joudun olemaan "asiakkaitteni" kanssa tekemisissä erittäin harvoin. Mutta käsitän sen (3 1 päivillä käyneenä), että kaupassa oleva tajuton hulina, paine jatkuvasta asiakasvirrasta, mistä ei loppua näy ennen kuin kongi lyö kotiinlähtöä... Niin mielestäni se on erittäin ymmärrettävää, ettei sitä voi huomata jokaista pientä juttua (vaikka tietenkin tarkka pitäisikin olla)... Ja se nyt vaan on totuus, että nämä kassaneidit.. miehetkin... he ovat ihmisiä... Ja aina, kun ihminen tekee työtään tai muuta, niin niitä erehdyksiä sattuu. Kyllä minäkin olen työssäni tehnyt vahinkoja, mutta ei minulle olla tultu siitä huutelemaan, että koitatko sabotoida yrityksen toimintaa.


    • Ja sitten kun kerran elämässä sattuu sellainen virhe, että asiakkaalta myyjän vahingon takia veloitetaan liian VÄHÄN, niin kyllä vaan soitellaan perään ja vaaditaan tulemaan takaisin maksamaan.
      Mieheni osti renkaat, 140 euroa maksavat, ja kun Electronilla maksoi, niin myyjä oli näpytellyt summaksi 14 euroa, eikä kukaan sitä siinä maksutilanteessa huomannut, no tuli sitten soitto perässä kotiin, että pitää tulle heti maksamaan tuo loppusumma!! Ihan niinku se ois meidän vika ollu... :/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1876
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe