Poikkesin tänään porin sokoksen 3 1 -päivillä katsastamassa tarjouksia. Ostettua tuli monenlaista mutta päällimmäiseksi jäi mieleen Sokoksen halu vedättää asiakkaita. Ensiksi satuin olemaan sopivasti tasatunti kampanjan alkaessa oikeassa paikassa ja euroksi alennettu tuote tuli noukittua mukaan. Valitettavasti kotona huomasin kuitissa olevan normaalin ovh hinnan. Muutama euro tuli Sokokselle ylimääräistä.
Toinen vielä pahempi vedätysyritys tapahtui ostaessani Iittalan kuohuviinilaseja. Kampanjahinnaksi oli ilmoitettu 24,90e kahdesta lasista joka on hyvin edullinen mielestäni. Taloustavaraa tuli otettua muutakin ja loppusumma pistikin miettimään. Jotenkin satuin vertaamaan kuitttia kuohuviinilasien kohdalla ja huomasin veloituksen olleen tuplaten ilmoitetut. Menin kassalle valittamaan ja myyjätytön selvitellessä asiaa vastaavan henkilön kanssa vedätys kirkastui.
"Sokos hinnoittelee Iittalan lasit kappaleittain eivätkä he tarjouskampanjoiden ajaksi vaihda hinnoittelua". Varsin mielenkiintoista. Tuotteen hintaa mainostetaan kahdesta vaikka veloitus on yhdestä, lasitavara on pakattu kahden rasiaan, sokos toivoo ettei asiakas huomaa erehdystä.
Olkaa siis tarkkoja kun asioitte 3 1 -päivillä. Olkaa erityisen tarkkoja kampanjatuotteiden ja Arabian ja Iittalan lasitavaran kanssa. Vedätysyritys on todellista.
Kanssakuluttajat. Olkaa tarkkoina Sokoksen 3+1 -päivillä!
13
7102
Vastaukset
- Pääkaupunkiseudulta
Vedätys lienee kaukaa haetulta. Hyvä, että huomasitte, uskon inhimillisen erehdyksen jo korjatun.
- 3+1pvä asiakas
itse kävin samoilla päivillä joka päivä ja joka päivä - ja joka päivä rahastus sujui ongelmitta!
inhimillisiä vahinkojahan sattuu kun asiakaspalvelussa on ihmiset ovat töissä! tuskin oikeasti sinua yritetty vedättää! ja mielestäni kärjistät asiaa!
minulle sattunut hintavirheitä useassakin liikkeessä,enkä kuitenkaan ole niistä täällä suomi24 sivustolla huutanut isoon ääneen! ja eikös sinullekin asia korjattu heti kun vahinko huomattiin? ja silti valitat täällä! mitä vielä haluat? - viimeksi cittarissa
3+1pvä asiakas kirjoitti:
itse kävin samoilla päivillä joka päivä ja joka päivä - ja joka päivä rahastus sujui ongelmitta!
inhimillisiä vahinkojahan sattuu kun asiakaspalvelussa on ihmiset ovat töissä! tuskin oikeasti sinua yritetty vedättää! ja mielestäni kärjistät asiaa!
minulle sattunut hintavirheitä useassakin liikkeessä,enkä kuitenkaan ole niistä täällä suomi24 sivustolla huutanut isoon ääneen! ja eikös sinullekin asia korjattu heti kun vahinko huomattiin? ja silti valitat täällä! mitä vielä haluat?tuote oli plussa kortilla 129€ (muille 199) veloitettiin kuitenkin 149€. ja tuo meinas jäädä huomaamatta kun ostoksia maksettiin samalla kertaa paljon muitakin. Inhottaa tuollainen kusetus! Aina muka jää päivittämättä uusi (alennettu)hinta kassaan. vaan kylläpä on esim ruokaa ostaessa (hinnat nouseet) aina kassasta tasavarmasti tullut päivitetty uusi hinta. GRR!
- NORMAALIA
viimeksi cittarissa kirjoitti:
tuote oli plussa kortilla 129€ (muille 199) veloitettiin kuitenkin 149€. ja tuo meinas jäädä huomaamatta kun ostoksia maksettiin samalla kertaa paljon muitakin. Inhottaa tuollainen kusetus! Aina muka jää päivittämättä uusi (alennettu)hinta kassaan. vaan kylläpä on esim ruokaa ostaessa (hinnat nouseet) aina kassasta tasavarmasti tullut päivitetty uusi hinta. GRR!
Toi on valitettavasti K-kaupassa ihan normaalia ja ainaskin muutamassa vähän pääkaupungin ulkopuolella (lännessä) myös se että vetäistään kahdesti sama tuote vaikka asiakas ostaa yhden. Erityisesti jostain syystä minulle on sttunut kolme kertaa kahdesti samalle myyjälle, No eipä tartte enä mennä siihen jonoon (taisi olla kauppiaan tytär)
- Ailukki
Ja silti monikaan ei katso kassakuittia! Ei kerkee/viitsi...
- ...
Harvapa kassalla oleva henkilö tietää esimerkiksi koko sokoksen tuotteet hintoineen ja tuotetietoineen. Tietokoneet yms muut järjestelmätkään eivät aina toimi kuin pitäisi. Vahinkoja sattuu mutta ne on teillekkin hyvitetty. Siinäpä voi vaikka kuitin saadessaan vielä vilkaista tuliko kaikki ostokset oikein. Jos tämmöinen asia on suurin murheesi maanpäällä niin vaihdan mielelläni omani niihin!!
- jos joka kymmenes
esim ei huomaa tulleensa kusetetuksi niin kauppias tienaa ihan vi--sti!!
- Sama täällä
jos joka kymmenes kirjoitti:
esim ei huomaa tulleensa kusetetuksi niin kauppias tienaa ihan vi--sti!!
Itselleni kävi niin, että kassa vetäisi vaan suoraan kaikki hinnat koneelle, ja kun myöhemmin tarkistin laput ja kuitin, huomasin ettei 50% alennuksia oltu naputettu koneeseen.
Kassakin on alennuspäivien aikana töissä, ja on varmasti oletettavaa että asiakkaat ostavat enemmän alennushintaisia tuotteita kuin normaalihintaisia, joten ajattelisin asiakkaana, että on kassan työtehtävä varmistaa hintalapuista, että kauppa rahastaa asiakasta oikein. Totta kai inhimillisiä erehdyksiä sattuu mutta 50 euron erehdys on asiakkaalle aika iso summa, ja monen päivän aikana, ja monen asiakkaan kohdalla, siitä kyllä tulee tuntuva kokonaisuus.
Sain vielä itse todella töykeää käytöstä, mistä jäi huono mieli. - asia on niin, että
Sama täällä kirjoitti:
Itselleni kävi niin, että kassa vetäisi vaan suoraan kaikki hinnat koneelle, ja kun myöhemmin tarkistin laput ja kuitin, huomasin ettei 50% alennuksia oltu naputettu koneeseen.
Kassakin on alennuspäivien aikana töissä, ja on varmasti oletettavaa että asiakkaat ostavat enemmän alennushintaisia tuotteita kuin normaalihintaisia, joten ajattelisin asiakkaana, että on kassan työtehtävä varmistaa hintalapuista, että kauppa rahastaa asiakasta oikein. Totta kai inhimillisiä erehdyksiä sattuu mutta 50 euron erehdys on asiakkaalle aika iso summa, ja monen päivän aikana, ja monen asiakkaan kohdalla, siitä kyllä tulee tuntuva kokonaisuus.
Sain vielä itse todella töykeää käytöstä, mistä jäi huono mieli.tapahtuu paljon noita virheitä. Se on vaan kumma kun se aina on kuitenkin kaupan etu. Harvemmin käy niin että saat tuotteet halvemmalla kuin on ilmoitettu. Itselläni on esim. vaateostoksissa sattunut usein niin, että olen ostanut lapsille alevaatteita ja kun kuittia on sitten tarkistellu niin osasta vain on saanu alen. Eli kyllä meitä vaa pissitään simmmuuuun, ei sille mitää voi jos ei tarkkana olla.
- Tuo on
Sama täällä kirjoitti:
Itselleni kävi niin, että kassa vetäisi vaan suoraan kaikki hinnat koneelle, ja kun myöhemmin tarkistin laput ja kuitin, huomasin ettei 50% alennuksia oltu naputettu koneeseen.
Kassakin on alennuspäivien aikana töissä, ja on varmasti oletettavaa että asiakkaat ostavat enemmän alennushintaisia tuotteita kuin normaalihintaisia, joten ajattelisin asiakkaana, että on kassan työtehtävä varmistaa hintalapuista, että kauppa rahastaa asiakasta oikein. Totta kai inhimillisiä erehdyksiä sattuu mutta 50 euron erehdys on asiakkaalle aika iso summa, ja monen päivän aikana, ja monen asiakkaan kohdalla, siitä kyllä tulee tuntuva kokonaisuus.
Sain vielä itse todella töykeää käytöstä, mistä jäi huono mieli.Maailmalla ihan normaalia, ja arvaappa mitä tapahtuu senjälkeen kun kassaa suljetaan. Ne hyvitykset lyödään kassaan ja saadaan käteisellä pikkubonarit ? on paljon muitakin mukavia tapoja nostaa kassatoimihenkilönä omaa liksaa (verotonta). Suomessa vaan se seuranta (kamerat) on retuperällä, Kuiteista löytyisi aika paljon mielenkiintoista jos niitä saisi tarkastella jälkikäteen tietsikalla / päivä/viikko/ kk/myyjä yms yhdistelmillä.
- myyjä
vastaus tähän teidän keskusteluun tulee muutama vuosi myöhässä, mutta haluaisin tuoda esille myyjän näkökulman. Olen itse ollut töissä tavaratalossa jossa on seitsemän kerrosta. Ihmiset hortoilevat talossa monta tuntia ja maksavat kassalla KAIKKIEN kerrosten tuotteet. Jos jo se kerros missä itse on töissä on monta sataa neliötä niin miten te maksavat 'vedätetyt' asiakkaat voitte olettaa, että me myyjät muistamme kaikkien muidenkin kerrosten tuotteet??
En siis yritä sanoa, että ihmiset joilta on otettu ylimääräistä on täysin väärässä. Voi olla myös ihmisiä jotka todella yrittävät huijata. Käsittääkseni ruokakaupan kassoilla myyjä itse hyvittää palkastaan jos kassa menee illalla miinukselle. Mutta isoissa tavarataloissa näin ei ole. Erehdyksiä tapahtuu, koska kaikkea ei yksinkertaisesti voi muistaa. Varsinkaan, koska osa tavaroista on tilattu vain niille erikoispäiville.
Mutta olen myös teidän puolella. Myyjän pitää aina olla korrekti eikä näyttää hapanta naamaa. Sillä ei pääse minnekään. Mutta muistakaa tekin että jos tulette agressiivisena kassalle ei se anna hyvää fiilistä myyjällekään. ei silläkään pääse minnekään. Virheen on voinut tehdä aivan joku muu kuin hän. Miksi hänen pitäisi saada pa**a niskaan jonkun muun mokasta?- Vain ihmisiä
Ja myyjän tekstiin vielä lisätäkseni... ja vedotakseni 3 1 päivien... En siis ole myyjä.. en edes töissä kaupallisella alalla... itse asiassa joudun olemaan "asiakkaitteni" kanssa tekemisissä erittäin harvoin. Mutta käsitän sen (3 1 päivillä käyneenä), että kaupassa oleva tajuton hulina, paine jatkuvasta asiakasvirrasta, mistä ei loppua näy ennen kuin kongi lyö kotiinlähtöä... Niin mielestäni se on erittäin ymmärrettävää, ettei sitä voi huomata jokaista pientä juttua (vaikka tietenkin tarkka pitäisikin olla)... Ja se nyt vaan on totuus, että nämä kassaneidit.. miehetkin... he ovat ihmisiä... Ja aina, kun ihminen tekee työtään tai muuta, niin niitä erehdyksiä sattuu. Kyllä minäkin olen työssäni tehnyt vahinkoja, mutta ei minulle olla tultu siitä huutelemaan, että koitatko sabotoida yrityksen toimintaa.
Ja sitten kun kerran elämässä sattuu sellainen virhe, että asiakkaalta myyjän vahingon takia veloitetaan liian VÄHÄN, niin kyllä vaan soitellaan perään ja vaaditaan tulemaan takaisin maksamaan.
Mieheni osti renkaat, 140 euroa maksavat, ja kun Electronilla maksoi, niin myyjä oli näpytellyt summaksi 14 euroa, eikä kukaan sitä siinä maksutilanteessa huomannut, no tuli sitten soitto perässä kotiin, että pitää tulle heti maksamaan tuo loppusumma!! Ihan niinku se ois meidän vika ollu... :/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-20140000597958724h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?132415Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1951636Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja221371- 71980
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.41917Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?72824Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57822En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.41772Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä75682