Ulosotosta

tyhmästä päästä kärsii koko...

Elikkä,

Olen ajautunut pikkuhiljaa vippikierteeseen,ja nyt siihen on tulossa loppu, eli perintätoimistojen kanssa on tehty maksusuunnitelmia mutta niitäkin on kasautunut niin paljon ja eräpäivät sattuu samalle ajankohdalle kuusta ja näin ei riitä rahat niiden hoitamiseen.

Vippejä on noin 15kpl, suuruksiltaan 50-300euroa. Kysyisin nyt ulosotto toimenpiteistä, eli tuleeko jokaisesta vipistä erikseen haaste ja joudunko hakemaan jokaisen erikeen käräjiltä? Tuleeko jokaiseen vippiin se n.200euron käräjämaksu vai riippuuko se summa vipin summasta? Ja mikä nykyään on tuo makuhäiriömerkinnän kesto, onko se 4 vuotta?

Ja voiko ulosoton kanssa sopia maksuista vai viekö ne suoraan tuloista sen oman osansa ?

Mielellään asiallisia vastauksia.

ja tiedän itse olen aiheuttanut tämän ahdingon ja tekojeni takanani aion seistä ja loppujen lopuksi myös kaikki velat maksaa.

4

1173

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -09

Jokainen perijä hakee erikseen päätöstä käräjäoikeudelta, eli noudat ne yksitellen. jokaisesta tuomiosta tulee 240 euroa oikeudenkäyntikulja. Ulosoton kanssa pystyy sopimaan aika hyvin, mutta voivat haluta vakuutta maksusopimukselle, eli laitavat jonkun sinun omaisuudesta hukkaamiskieltoon 8ulosmittaus, mutta saat pitää omaisuuden itselläsi, mikäli maksat niinkuin sovittu)

• uuiuiouoi

Tulee jokaiseen omat ulosottomaksut. Ensin perintätoimistot lähettelee karhuamiskirjeitä ja summa kasvaa jo siinä noin 100 euroa kun ottavat aina uuden perintämaksun.

Nykyisin perintätoimistot voivat myydä saataviaan toisille perintätoimistoille jotka sitten karhuavat lisää.

Oikeuskulut on sen noin 200 euroa/laina. Luottotiedot on 3 vuotta pois siitä kun viimeisen lainasi oikeuden päätös on tehty (saat niistä tiedot). Takaisin maksu ei siis vaikuta tuohon aikaan.

Takaisinmaksussa on huono homma se että jos on 10 lainaa, menee kuukausiosa tasaisesti kaikkiin lainoihin, eli ei voi maksaa ensin yhtä pois ja sitten toista, vaan jokaisesta lainasta maksetaan ensin korot ja sitten niitä lyhennellään mitä jää jäljelle (näistäkin voi sopia jos uo-mies suostuu maksamaan yhtä enemmän kun muita). Oikeuslaitos ottaa jotain 20 euroa kuukaudessa pelkkään ulosottomaksuun vielä lisäksi.

Sulla on siis tällä hetkellä lainaa jotain 4-5 tonnia, käy nyt parissa pankissa vaikka kysymässä jos saisit lainaa ja selität tilanteen. Toi on paska että parin tonnin takia menee noi luottotiedot.

Itse olen saman käynyt, velat maksettu, syksyllä palaa luotot, vaikka en minä niillä mitään tee kun en KOSKAAN ota enää mitään lainaa. Onneksi on ollut töitä.

• perinnän........

kanssa. Perintätoimistot antavat maksuaikaa jopa pari viikkoa. Myy omaisuuttasi huutokaupoissa esim. huuto.fi. Mene töihin tai hanki lisäansioita vaikka ilta siivous tai yöllä sanomalehtiä jakamaan. Hanki maksuaikaa myös muistakin laskuistasi. Käy panttaamassa omaisuuttasi panttilainaamossa.

• jumalattomat korot,kulut

Aikas saldo tulee jos annat mennä jokaisen vipin käräjille,100eur velasta tulee noin,400eur maksettavaa.
        Huh huh 15 vippiä täh....ookko kaveripiirille myös velkaa,tuollaiset pitäs viedä saunan taagge ja t........a

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      80
      5029
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      73
      4668
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      2997
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      83
      2917
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      23
      2384
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      59
      2025
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      20
      1760
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1523
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      113
      1415
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1318
    Aihe