Pitäisikö vl:ien elää maailman vaatimusten mukaan, eikä saisi uskoa Raamatun Sanan mukaisesti?
Joh. 5:24
"Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään. "
Matt. 5:18
"Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut."
Joh. 17:22
" Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä- "
"1. Joh. 4:13
Siitä me tiedämme pysyvämme hänessä ja hänen pysyvän meissä, että hän on antanut meille Henkeänsä. "
Luuk. 2:49
"Niin hän sanoi heille: "Mitä te minua etsitte? Ettekö tienneet, että minun pitää niissä oleman, mitkä minun Isäni ovat?"
Miksi täällä kisusataan
13
544
Vastaukset
- Laina vai armon alla, vl?
Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia. [Luuk. 11:28; Jaak. 1:22]
14 Pakanakansatkin, joilla ei ole lakia, saattavat luonnostaan tehdä, mitä laki vaatii. Silloin pakanat, vaikkei heillä lakia olekaan, ovat itse itselleen laki. [Ap. t. 10:35]
15 Näin he osoittavat, että lain vaatimus on kirjoitettu heidän sydämeensä. Siitä todistaa heidän omatuntonsakin, kun heidän ajatuksensa syyttävät tai myös puolustavat heitä.
16 Tämä tulee näkyviin sinä päivänä, jona Jumala minun julistamani evankeliumin mukaisesti tuo ihmisten sisimmätkin salaisuudet Kristuksen Jeesuksen tuomittaviksi. [1. Kor. 4:5; 2. Kor. 5:10] - kiusaa vaan peräänkuulutan
Minä en halua ainakaan kiusata, vaan haluan vain tietää mihin vl:t uskovat kun ainakin oman lähipiirin elämä on niin omituista. tämän maailman mukaan minäkään en halua elää. Kristus on minulle tärkein ja Hänen tahtonsa. Siksi jankutan aina, että mihin TE uskotte kun niin paljon on teillä tapauskovaisuutta mutta se perusta hukassa. Esimerkkinä tuo lapseni kaveri, jonka äiti sanoo meidän tappavan lapsia. eivätkä kukaan tuntemani vl:t suostu keskustelemaan mitään hengellisistä asioista vaan vaihtavat aina puheenaihetta kevyempään suuntaan. itse olen täällä palstalla suorempi kuin mitä näiden tuttujeni kanssa koska en halua että eivät enää halua olla tekemisissä. mutta niin pinnallisia tuntuvat olevan nämä tuntemani että siksi olen ymmällä että ovatko kaikki vl:t. Yksikin aina puhuu vain rahasta ja siitä kuinka heillä on varaa kaikkeen. Itse en oikein tykkää pinnallisista puheenaiheista vaikka huumorintajua kyllä löytyy. Small talkia voi harrastaa kun ei tunneta mutta kun jo tunnetaan paremmin niin miksi ei voi puhua kuin pinnallisia? Tuntuu kuin pelkäisivät tiettyjä puheenaiheita eli uskosta puhumisesta. Itse kun mainitsin ennen joulua että mahtavaa juhlia Kristuksen syntymää, niin yksikin ei osannut siihen sanoa mitään. Meni ikäänkuin lukkoon. Mä en ymmärrä sellaista uskoa, kun siitä ei halua puhua. Herää siis kysymys että onko sitä uskoa sit ollenkaan? Olisikin kysymys vain yhdestä tapauksesta mutta kun kaikki tuntemani samanlaisia? Onko käynyt huono säkä kun vain näitä tunnen. Muuten kyllä mukavia ihmisiä kun niitä näitä juttelee, ei siinä mitään, tykkään heistä. Mutta sitten lastenkin kautta tulee näitä outouksia esiin. Meillä esim instrumentin soittaminen kuulemma tekee yhden lapsen vääräuskoiseksi ja siksi hän ei saa meillä soittaa.
- pikkuesikoinen
Peräänkuuluttaminen onkin hyvästä! En minä ainakaan ajatellut sitä kiusaamiseksi.
Totta on että sydämenkyllyydestä se suukin puhuu, siitä mikä on itsekullekin henk.koht. tärkeää.
- kiusata jatkuvasti
vaan kysellään myöskin ihan tosiasioiden vuoksi.
Kaikilla muillakin kuin vl:a on omatunto!
Älkäämme unohtako sitä. Jos omatunto kysyy asian perään, niin eikö ole kohtuullista vastata?- Höpöpöpösynti
1. Joh. 3:4
Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.
Joh. 16:9
Synti on siinä, että ihmiset eivät usko minuun,
Matt. 12:31
"Sen tähden sanon teille: jokainen synti ja herjaus tullaan antamaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen herjaamista ei anteeksi anneta. - Ei Raamatuita?
Höpöpöpösynti kirjoitti:
1. Joh. 3:4
Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.
Joh. 16:9
Synti on siinä, että ihmiset eivät usko minuun,
Matt. 12:31
"Sen tähden sanon teille: jokainen synti ja herjaus tullaan antamaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen herjaamista ei anteeksi anneta.
- käsittämätöntä
tekstiä.
Minä uskon enemmän Tex Willeriin kuin tuohon Raamattu-satukirjaan.- VL-84
...kun luen näitä keskusteluja lestadiolaisuudesta ja vanhoillislestadiolaisuudesta, tulee oikein ahdistava olo ja aivan täällä itsekseni puistelen päätäni, että mihin nämä ihmiset ovat menossa, mitä he täältä keskustelupalstoilta hakevat. Itseä ei ainakaan jatkossa kiinnosta tulla kauheasti lukemaan näitä palstoja. Tulee vain ahdistava olo. Jotenkin sekavaakin tämä täällä käyty keskustelu on eikä ollenkaan rakentavaa. Itsellä on paljon ei uskovia ystäviä, joiden kanssa on joskus juteltu uskomisesta ja sitä kautta tulevista arvoista. En halua olla heitä ajamassa pois "luotani" tyrkyttämällä heille uskoa, jota he eivät ehkä halua. He kuitenkin tietävät uskostani ja se näkyy elämäntavoissani ja olen tuonut ilmi, että he ovat ystäviäni enkä tuomitse heitä. Uskoisin, että he uskaltavat ottaa uskonasiat itse puheeksi, jos niin haluavat. Useimmat me VL:t olemme arkoja puhumaan uskonasioista, koska tunnemme itsemme heikoiksi omassa uskossamme, vaikka raamatunsana kehottaakin uskomisesta puhumaan. Mutta siellä mainitaan myös uskomisen valosta, joka näkyy vaikkei siitä tee suurta numeroa. Ja kuitenkin meidän ihmisten kautta myös Jumalan sana ja Jumalan kautta tuleva uskonymmärrys tulee ilmi jokavuotisen tapahtuman, Suviseurojen kautta.Niiden järjestämiseen tarvitaan monenlaisia lahjoja, meitä hiljaisia puurtajiakin. Lisäksi useilla paikkakunnilla pidetään seuroja ja niitä voi useimmilta paikkakunnilta kuunnella netissä tai puhelimitse. Radion aamu-ja iltahartauksissa on silloin tällöin VL-puhuja, joka saarnaa elävää evankeliumia. On lehdet ja muut julkaisut, joihin voi vaikka kirjastossakin törmätä. Lähetysmatkoja järjestetään useisiin maihin ja esim. Yhdysvalloista käy puhujia Afrikassakin pitämässä seuroja. Jumala tekee koko ajan työtään meidän ihmisten kautta meidän omilla lahjoillamme. Eihän kaikki ole muutenkaan koko ajan äänessä ja sisimpäänsä avaamassa, silti voimme hänen elämästään päätellä sitä sun toista. Me emme väitä olevamme synnittömiä ja virheettömiä ihmisiä, mihin me uskoa ja evankeliumia tarvitsisimme, jo olisimme sellaisia? On jonkin verran VL:a, jotka kulkevat toinen jalka Jumalan valtakunnassa ja toinen jalka maailmassa, meidän velvollisuutemme on rakkaudella neuvoa heitä, mutta sellainen ihminen ei välttämättä koe sitä rakkauden tekona. Kyllähän me ihmiset olemme sellaisia muutenkin, että jos joku tulee jostain asiasta neuvomaan, saatamme ensin suuttua kovastikin.
Säilyäksemme uskomassa käymme seuroissa, kokoonnumme yhteen, viemme lapsiamme päiväkerhoon, pyhäkouluun, raamattuluokkaan jne...(edellä mainitut kuulostavat varmaan kauheilta paikoilta, mutta ne kokoontuvat kerran viikossa noin tunnin ajan ja siellä samanikäiset saavat kokoontua turvallisen aikuisen kanssa tutustuen Jumalan sanaan. Mukavaa yhdessäoloa, ei mitään kuulustelua ja lakihenkisyyttä. Isompien kanssa voi syntyä todella syvällisiä ja henkeviä keskusteluja) Juuri äsken lapsia nukuttaessani kuuntelin suviseurasaarnoja. Oli turvallista kuunnella ja lapsetkin tuntuivat rauhoittuvan mukavasti nukkumaan. Olen usein epäilyksissä oman uskoni suhteen...onko Jumalaa edes olemassa jne. Sitten monien tilanteiden kautta...koettelemuksissa ja kun kokee konkreettisesti, että Jumala vastaa rukouksiin...usein kylläkin aivan toisella tavalla kuin itse haluaisi, esim. juuri koettelemuksilla, mutta itse ainakin myöhemmin tajuaa selvän yhteyden, että näinhän sen piti mennäkin, Jumala tiesi paremmin ja tuntee minut paremmin, tietää miten minua pitää "käsitellä". Etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan. Jumalan voima on heikoissa suuri. - pelastaa
VL-84 kirjoitti:
...kun luen näitä keskusteluja lestadiolaisuudesta ja vanhoillislestadiolaisuudesta, tulee oikein ahdistava olo ja aivan täällä itsekseni puistelen päätäni, että mihin nämä ihmiset ovat menossa, mitä he täältä keskustelupalstoilta hakevat. Itseä ei ainakaan jatkossa kiinnosta tulla kauheasti lukemaan näitä palstoja. Tulee vain ahdistava olo. Jotenkin sekavaakin tämä täällä käyty keskustelu on eikä ollenkaan rakentavaa. Itsellä on paljon ei uskovia ystäviä, joiden kanssa on joskus juteltu uskomisesta ja sitä kautta tulevista arvoista. En halua olla heitä ajamassa pois "luotani" tyrkyttämällä heille uskoa, jota he eivät ehkä halua. He kuitenkin tietävät uskostani ja se näkyy elämäntavoissani ja olen tuonut ilmi, että he ovat ystäviäni enkä tuomitse heitä. Uskoisin, että he uskaltavat ottaa uskonasiat itse puheeksi, jos niin haluavat. Useimmat me VL:t olemme arkoja puhumaan uskonasioista, koska tunnemme itsemme heikoiksi omassa uskossamme, vaikka raamatunsana kehottaakin uskomisesta puhumaan. Mutta siellä mainitaan myös uskomisen valosta, joka näkyy vaikkei siitä tee suurta numeroa. Ja kuitenkin meidän ihmisten kautta myös Jumalan sana ja Jumalan kautta tuleva uskonymmärrys tulee ilmi jokavuotisen tapahtuman, Suviseurojen kautta.Niiden järjestämiseen tarvitaan monenlaisia lahjoja, meitä hiljaisia puurtajiakin. Lisäksi useilla paikkakunnilla pidetään seuroja ja niitä voi useimmilta paikkakunnilta kuunnella netissä tai puhelimitse. Radion aamu-ja iltahartauksissa on silloin tällöin VL-puhuja, joka saarnaa elävää evankeliumia. On lehdet ja muut julkaisut, joihin voi vaikka kirjastossakin törmätä. Lähetysmatkoja järjestetään useisiin maihin ja esim. Yhdysvalloista käy puhujia Afrikassakin pitämässä seuroja. Jumala tekee koko ajan työtään meidän ihmisten kautta meidän omilla lahjoillamme. Eihän kaikki ole muutenkaan koko ajan äänessä ja sisimpäänsä avaamassa, silti voimme hänen elämästään päätellä sitä sun toista. Me emme väitä olevamme synnittömiä ja virheettömiä ihmisiä, mihin me uskoa ja evankeliumia tarvitsisimme, jo olisimme sellaisia? On jonkin verran VL:a, jotka kulkevat toinen jalka Jumalan valtakunnassa ja toinen jalka maailmassa, meidän velvollisuutemme on rakkaudella neuvoa heitä, mutta sellainen ihminen ei välttämättä koe sitä rakkauden tekona. Kyllähän me ihmiset olemme sellaisia muutenkin, että jos joku tulee jostain asiasta neuvomaan, saatamme ensin suuttua kovastikin.
Säilyäksemme uskomassa käymme seuroissa, kokoonnumme yhteen, viemme lapsiamme päiväkerhoon, pyhäkouluun, raamattuluokkaan jne...(edellä mainitut kuulostavat varmaan kauheilta paikoilta, mutta ne kokoontuvat kerran viikossa noin tunnin ajan ja siellä samanikäiset saavat kokoontua turvallisen aikuisen kanssa tutustuen Jumalan sanaan. Mukavaa yhdessäoloa, ei mitään kuulustelua ja lakihenkisyyttä. Isompien kanssa voi syntyä todella syvällisiä ja henkeviä keskusteluja) Juuri äsken lapsia nukuttaessani kuuntelin suviseurasaarnoja. Oli turvallista kuunnella ja lapsetkin tuntuivat rauhoittuvan mukavasti nukkumaan. Olen usein epäilyksissä oman uskoni suhteen...onko Jumalaa edes olemassa jne. Sitten monien tilanteiden kautta...koettelemuksissa ja kun kokee konkreettisesti, että Jumala vastaa rukouksiin...usein kylläkin aivan toisella tavalla kuin itse haluaisi, esim. juuri koettelemuksilla, mutta itse ainakin myöhemmin tajuaa selvän yhteyden, että näinhän sen piti mennäkin, Jumala tiesi paremmin ja tuntee minut paremmin, tietää miten minua pitää "käsitellä". Etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan. Jumalan voima on heikoissa suuri.sä et ole esikoislestadiolainen.. vain pieni ryhmä pelastuu ja et kuulu heihin.. se että pyörit täällä kertoo siitä et yhtä nöyränä kunnioita Jumalan sanaa kuin todelliset uskovat..
- ........................
VL-84 kirjoitti:
Säilyäksemme uskomassa käymme seuroissa, kokoonnumme yhteen, viemme lapsiamme päiväkerhoon, pyhäkouluun, raamattuluokkaan jne...(edellä mainitut kuulostavat varmaan kauheilta paikoilta, mutta ne kokoontuvat kerran viikossa noin tunnin ajan ja siellä samanikäiset saavat kokoontua turvallisen aikuisen kanssa tutustuen Jumalan sanaan. Mukavaa yhdessäoloa, ei mitään kuulustelua ja lakihenkisyyttä. Isompien kanssa voi syntyä todella syvällisiä ja henkeviä keskusteluja) Juuri äsken lapsia nukuttaessani kuuntelin suviseurasaarnoja. Oli turvallista kuunnella ja lapsetkin tuntuivat rauhoittuvan mukavasti nukkumaan. Olen usein epäilyksissä oman uskoni suhteen...onko Jumalaa edes olemassa jne. Sitten monien tilanteiden kautta...koettelemuksissa ja kun kokee konkreettisesti, että Jumala vastaa rukouksiin...usein kylläkin aivan toisella tavalla kuin itse haluaisi, esim. juuri koettelemuksilla, mutta itse ainakin myöhemmin tajuaa selvän yhteyden, että näinhän sen piti mennäkin, Jumala tiesi paremmin ja tuntee minut paremmin, tietää miten minua pitää "käsitellä". Etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan. Jumalan voima on heikoissa suuri.Hyvä ja rehellisen oloinen kirjoitus. Harmi että sellaiset vain tahtovat jäädä lukematta ja huomaamatta ja hukkuvat tänne sontaan.
- Kempelainen
Pitäisikö vl:ien elää maailman vaatimusten mukaan, eikä saisi uskoa Raamatun Sanan mukaisesti? * Raamatun sanan mukaan, ilman SRK;n ihmis- sääntöjä. Niiden vuoksi te olette enemmän säälittäviä, kun muu väestö, osin jopa naurettavia.
Joh. 5:24
"Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään. " ** Juuri tätä tarkoitan, missä siinä on ehkäisykielto, missä TV, ja missä se, että juuri vain Te?
Matt. 5:18
"Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut." ** Tämä nautattaa todella, eikö Raamatun sana riitä. Parhaillaan olitte lisäämässä jopa lehtiä lisää, kuten JT;t, ja nytkin saarnaajat puhuvat, päällensä, ottanette, ettäs häsnes päällesnä tulis?? Missä kohti Raamattua tuollaista tekstiä ja kieli- asua
Joh. 17:22
" Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä- " ** Juuri näin, Hän sanoi opetuslapsilleen, joille Jeesus oli Herra, ONKO SINULLE JEESUS HERRA, VL;ille ie ole vaan Jumalala
"1. Joh. 4:13
Siitä me tiedämme pysyvämme hänessä ja hänen pysyvän meissä, että hän on antanut meille Henkeänsä. " ** Onko Jeesus Herrasi?
Luuk. 2:49
"Niin hän sanoi heille: "Mitä te minua etsitte? Ettekö tienneet, että minun pitää niissä oleman, mitkä minun Isäni ovat?"** Juuri näin, Jeesus tuli vain meitä juutalaista varten, ja Hänen sovitustyö koskee vain heitä, jotka ovat Hänet Herraksensa ottaneet.
Juuri tämän vuoksi me nauramme, emme kiusaa, te kiusaatte meitä ”armostanne osattomia”
Että silleen. - ainoa uskis
pääsen taivaaseen, mutta siksi, että en sano niin kuin vl-sanoo että VAIN ME
Koska joka tuomitsee, se tuomitaan jne.........- naimi
lueppa se koko luku raamatusta, joosa tuomitsemisesta puhutaan. Lue kuka sanoi ja kelle ja mitä. Yritä vielä ymmärtää, mitä luet.Ihan vaan neuvoksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni1096536Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.
UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M884171L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?
Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa453499TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a72881Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu6251491- 66908
Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja55883- 9869
Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?193858Osaako kukaan sanoa?
Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j47839