väldigt mycket från ett samtal du int fått höra, förutom i knackorvskön. Det måst harma att ja exakt vet vad som sades bakom lyckta dörrar i sverige förra veckan (det är sant, jag har kontaketr i sveriges grädda, som få i finland har. Har dejtat svenska finheter... ;). det handlar int om att försämra finlandsvenskarnas livvsituation utan förbättra sverigefinnarnanas situatin. Jag säger bara "so What?" det är ju int bara mer än rätt att finskspråkigas situation i sverige förbättras, det är ju int bort från någon (förutom sverige demokraterna= sveriges PS/Suomen sisu). (Suomalaisuuden Liitto har varit det typ minst effektiva instrumetet, eftersom ni inte har diplomatiska kontakter/förmåga... Natiomnella minoritetspråk har exkat samma rättigehter som nationalspråk, om du int visste. Välokommen tiil skärgården. Vänta dej ett ganska "kyligit" motagande...;) Satt dej å skoj på svarat listan iästhamnarna, imt göt det väl något? Välkommen eller inte ? FUndera på det. Vet att du försökt röra dej där, med svag framgång, den blir int bättre.. (vet din båts register, det vet alla..) Men ät fär all del rökt fisk, finns ingen (spott) i den, jag lovar (kanske..). Kram och, gonatt, finlandsvesnkheten kommer int att försvinna, vilka lagar som än stiftas, bara så du vet. OCH du har bränt dina broar dit = personana non garat i vissa delar finalnd. Där har vi suomalisuudenliiton puhenjohataja (dom dkall representera ALLA finländare oberoende, språklig, etnisk eller kulturell tillhöriget ( Grundare fernells ättling, har du glömt? ;)
h Runeberg, pacius, sibelius, relander, mannerheim, jansson (muumit), grönholm, ingberg, lindman, pitääkö jatkaa? OIllaan nykyään 6 % väestästä. mutta meidän osuus suomalaisuudesta on paljom, PALJON surrempi. Alutteain 97 % enemistö mannersuomess, harmittakao?
Puss o kram och hoppas du hinner uppleva din 73 årsdag, Jag hoppas int den för dej, utan att hota dej på något sätt, me ge nu upp redan...
Hoppas ni sätter hallo aho i valet sp ser alla att bakom Trevliga Soini finns skitstövlar som Han, Oinonen etc. Harmar det att karelarnas förbundsordförande håller med sfp och tyckker att ps uttalnde var osakligt? Nästa gång vill jag höra vilka nadra kontakter du har till stora pojkarna och flickorna förutom kanckorvsköns histotier, Who cares? JAG känner han bättrte på basen av din utläggning... börja pensionera dej nu redan...
heikki tala
tolkar
1
66
Vastaukset
- NYRKKI!
Du skriver som en stupfull idiot! Har du korkat i dig Absolut Vodka hela natten där i skärgården herr Hurrikan? Kanske smygäter du också surströmming så härårs. Ty man kan ju inte vara FÖR svensk heller!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1016409
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h824905Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1043169Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p303002Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262215Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191606Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?941181Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3381175Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311086- 48864