Onko Nurmes niin paha

65 poismuuttanut

Nurmeslaiset, ette ymmärrä miten kaunis ja hyvä kaupunkinne on. Muutin kaupungista 60-luvulla ja kaipaan aina Nurmekseen. Elämäni Helsingissä on ollut kovaa työtä ja olen hankkinut melkoisen varallisuuden. Olen ajatellut palata Nurmekseen. Nyt kun olen lukenut kirjoituksianne, niin en enää tunne lapsuuteni Nurmesta. Onko todella niin, että kaikki asiat ovat siellä todella huonosti. Aikoinaaan ostimme Jukolasta ja Kauppayhtiöltä tarvitsemamme. Onko Jukola todellaan niin huono kuin kirjoitatte.
Olen ajatellut muuttaa vaimoni kanssa takaisin Nurmekseen. Nyt ajatuksemme muuttuu, jos Nurmes on niin paha paikka kuin kirjoitatte. Mikä teki Jukolasta niin pahan, ennen ostimme sieltä lähes kaikki tarpeemme ja tekstiilit Kauppayhtiöstä.
Onko Nurmes muuttunut niin pahaksi kuin kirjoitatte ?

15

1885

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myös entinen

ei nurmes ole paha. vaan se henki mitä nämä oppostioihmiset luo. outoa on että kaikkea vastustetaan, esim Jukolaa. Tällä hetkellä ainoaa organisaatiota, joka yrittää kehittää aluetta. Tottakai liiketaloudellisin perustein, mutta mites muten se toimisi?

Mutta kaupunki ja erityisesti luonto sekä jopa osa ihmisistä on varsin ok. Pikkupaikassa aina naapurit seuraa ja koko kylä myös , mutta ei kannata välittää siitä, sehän on vaan elämää.

Itsekkin toivon, että jonain päivänä loppuu hullunmylly täällä jossain ja pääsen viettämään mukavaa aikaa pohjois-karjalan luonnosta nauttien.

Jos sinulla on mahdollissuus, käytä sitä hyväksesi. Älä ole pikkusielu, joka kyyrää mitä muuta ajattelee, vaan tee niinkui itsestä hyvältä tuntuu. Osta makkaraa ja sinappia jukolasta, siwasta tai K-kaupasta, mitä se muille kuuluu.

• on hyvä asua

ja toimia yrittäjänäkin.

En lähtisi pois, kun pakon edessä.
        Tämän suomikaksnelosen ilmapiiri vähän huvittaakin, kun sehän tässä silloin tällöin herättää kiinnostuksen katsomaankin, miten paha ja vaikea, suorastaan helvetillinen paikka virtuaalinurmes" on.
        Itse en ole missään vaiheessa kokenut ahdistavaksi asua täällä.
        Mutta nyt pakkaamme automme ja lähdemme reissun päälle...

• lieksaan asumaan
        on hyvä asua kirjoitti:

ja toimia yrittäjänäkin.

En lähtisi pois, kun pakon edessä.
        Tämän suomikaksnelosen ilmapiiri vähän huvittaakin, kun sehän tässä silloin tällöin herättää kiinnostuksen katsomaankin, miten paha ja vaikea, suorastaan helvetillinen paikka virtuaalinurmes" on.
        Itse en ole missään vaiheessa kokenut ahdistavaksi asua täällä.
        Mutta nyt pakkaamme automme ja lähdemme reissun päälle...

täällä ei ainakaan jukola mafia jyrää.heh!

• paremmin

käräjöinnistä. Päättäjillä ei ole tahtoa (taitoa) hoitaa asioita kuntoon muulla tapaa.

• sivusta seurannut isä

käräjöinti ei lopu niin kauan kuin työnantaja suhtautuu piittaamattomasti tiedossaan oleviin työpaikan ongelmiin ja erityisesti työnjohdon kyvyttömyyteen hoitaa oma tehtävänsä

• näin se on.
        sivusta seurannut isä kirjoitti:

käräjöinti ei lopu niin kauan kuin työnantaja suhtautuu piittaamattomasti tiedossaan oleviin työpaikan ongelmiin ja erityisesti työnjohdon kyvyttömyyteen hoitaa oma tehtävänsä

Päättäjien pitäisi torhistautua, mutta yllättävän vaikeaa se tuntuu olevan. Kyllä työyhteisön ongelmat pitäisi hoitaa kuntoon, eikä antaa osaaville ja ammattitaitoisille työntekijöille kenkää. Mitähän salattavaa sellaisessa työyhteisössä onkaan?

• .....................

Minäkin muutin Nurmekseen 60-luvun muistot mielessä. Nyt muutamia vuosia täällä asuttuani, olen muuttamassa pois. Paikka ja ihmiset eivät ole entisensä.

• lila

On aina melkoinen riski palata takaisin kotiseudulleen, vaikka sinne kaipaisikin.

Pettymys paikkaan romuttaa ne kaikki kaihoisat ja kauniit muistikuvat kotiseudusta eikä niitä sitten saa enää koskaan rakennettua takaisin.
        Eli kannattaa pelkästään lomailla idässä ja nauttia silloin luonnon kauneudesta ja elämän keveydestä. Se pitää idyllin yllä omissa ajatuksissa:)

• Koponen

Hei entiset Nurmeslaiset!

Me täällä nyt asuvat emme varmaan ymmärrä minkä kaiken hyvän keskellä nyt asumme. Ihmisen mieli tuntee kokoajan jääneensä paitsi kaikesta siitä mitä muut ovat saaneet. Me aina kuvittelemme, miten hyvin muualla asiat ovat. Emme osaa suhteuttaa asioita. Vertaamme aina, miten etelänserkkumme tienaa. Ymmärtäen, että täällä monet hyödykkeet ovat ilmaisia. Kesällä marjat metsissä, mistä nykyisinkin maksetaan Etelä-Suomessa satoja euroja. Ja kuka metsästää, niin sekin on suurimmaksi osaksi kotiinpäin.

Ja puhumattakaan siitä väljyydestä, mistä me Nurmeslaisetkin nautimme. Sitä etua on vaikea käsittää, ennenkuin matkaamme maailman metropoleihin.

No, pitemmittä puheitta tervetuloa takaisin Nurmekseen!

Jukola ei ole paha, vaan rehti kauppamies, joka osaa kyllä antaa sijansa muillekin.

Kauppayhtiö on hävinnyt luonnollisen elinkeinotoiminnan kilpailun vuoksi täältä Nurmeksesta.

Tähän vielä sanoisin, että Nurmes tarvitsee kaikkia, niin aktiivista täällä asuvaa väestöä, kuten myös kotiseudulleen takaisin muuttavia asukkaita. Älkäämme mustamaalatko tätä hyvää kotiamme.

Saanen sanoa, että joka paikkakunnalla on tätä omaa paikkaansa mitätöivää ja pilkkaavaa osaa väestöstä.

Älkäämme antako heidän haitata päätöksiämme.

Tervetuloa Nurmekseen!

nm. "Koponen"

• kyräilijöiden

paratiisi. Kieroa ja petollista väkeä.

• ihmeessä

se paikkakunta missä on vain rehellisiä ihmisiä.

• ottaa

liian tosissaan täällä anonyymisti kirjoittavien mielipiteitä. Ei täällä mitään pahaa ole, voittehan aina muuttaa pois jos ette viihdy. Suosittelen kuitenkin kokeilemaan. varmasti ihmiset muuttaa pois jos ei ole töitä, ei se johdu täällä asuvista ihmisistä jos joku muuttaa pois.

• Studebaker Hawk

Vuokraa mökki joksikin aikaa ja testaa.

• Viritetty Opel

Nurmes on vitun paljon pahempi paikka. Täällä ei ole mitään nuorisolle eikä muillekkaan.
        Kohta virittelen Opeliani Hesassa. Palkka on siellä paljon parempi kuin näissä täkäläisissä
        rinkelipajoissa.

• Volvo GTI
        Viritetty Opel kirjoitti:

Nurmes on vitun paljon pahempi paikka. Täällä ei ole mitään nuorisolle eikä muillekkaan.
        Kohta virittelen Opeliani Hesassa. Palkka on siellä paljon parempi kuin näissä täkäläisissä
        rinkelipajoissa.

On tosi skeida paikka. Nälkäpalkalla pitää raataa
        niska limassa ja vittuilua kuunnellen. Kun kevät koittaa niin loppuu piirakoiden pyörittaly ja stadi odottaa. Tänneppähän jäätte harjoittelemaan ja nälkäpalkkaa nostamaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      137
      7199
    2. Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.

UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M
      Euroviisut
      126
      5015
    3. L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?

Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa
      Tv-sarjat
      69
      4422
    4. TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a
      Suomalaiset julkkikset
      15
      3513
    5. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2321
    6. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      309
      1836
    7. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      24
      1736
    8. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      9
      1619
    9. Miksi et nainen halua

minua, kuten minä sinua?
      Ikävä
      67
      1495
    10. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1458
    Aihe