jo yli sata vuotta sitten. Ajateltiin, että koneet säästäisivät ihmisten aikaa ja voitaisiin tehdä lyhyempää työpäivää. Jo sata vuotta sitten sanottiin, että on vanhanaikaista puhua 8-tuntisesta työpäivästä. 6 tuntia olisi realismia. No, sadassa vuodessa koneet ovat tulleet entistä tehokkaammiksi.
Että mikä olisi nyt sitten realismia?
Oli puhetta aikaisemmin eläkkeelle
2
98
Vastaukset
Kommunistiseen yhteisrintamaan. Mikään muu ei sitten sitä olekaan.
Tulevaisuus on yhteisöllinen, ei yksilökeskeinen!
Koneet ovat tehostettua riistoa, eivät hyväntekijöitä. Kaikkea mitä porvaristo puhuu, ei pidä pitää totuutena vaan pääosin valheena.
Meillä valehtelee oikeuslaitos, poliisi ja kaikki muu hallinto minkä kerkiää. Poliitikot saattavat olla niitä vähiten valehtelevia, ainakin jos ovat vasemmalla.- fighter53
Jotkut "pääsevät" ja toiset taas "joutuvat" eläkkeelle
Se on hyvin yksilöllistä, missä kunnossa kukin vanhetessaan on.
Alalla, jolla olen pääosan elämäntyöstäni tehnyt, eli rakennusalalla vain harvat pääsevät normaalille vanhuuseläkkeelle, niin kuluttavaa rakennustyö on, jota useimmissa alan ammateissa tehdään urakkatyönä.
Minullakin on kulumia joka puolella kroppaa ja niskassa madaltuma, johtuen siitä, että olen työurani aikana tehnyt niin paljon sisäkattoja, jolloin pitää koko ajan olla niska taivutettuna taaksepäin.
Ei mielestäni pitäisi olla mitään ikärajaa eläkkeen suhteen, vaan tulisi jokaisen kohdalla tehdä yksilöllinen eläkepäätös, jossa puolueeton lekuri (ei minkään vakuutusyhtiön tai työnantajaliiton sellainen) tutkisi miehen/naisen niin fyysisen kuin psyykkisenkin työkunnon ja myös työntekijän oma halu eläkkeelle siirtymiseen pitäisi ottaa huomioon.
Itse kyllä olen niin tottunut työelämään, että en osaisi eläkkeelläkään ollessa ihan joutilaana elellä, aina pitää olla jotain puuhaa. En ole enää pyöritellyt varsinaista rakennusliiketoimintaa, mitta siihen liityviä myyntihommia olen tehnyt pienessä mittakaavassa, vaikka nekin nyt yhä syvenevän laman aikana näyttävät menevän niinsanotusti perseelleen, kun niin harvat uskaltavat nykyään alkaa esim. omaa torppaa rakentamaan, koska eivät uskalla ottaa lainaa ollessaan epävarmoja oman työpaikkansa säilymisestä.
Elämme taas sitä aikaa, jolloin vain kahdella toimialalla on varma työllisyystilanne, eli työvoimahallinnossa ja hautausurakoitsijoilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m1064542Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1013890Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363539- 513250
- 432952
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182539Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222442- 232166
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami171819Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351735