Pieni tissuttelu??

mielipiteitä...

joo, elikkä siis, olen n.30 v nainen, ja olen alkanut silloin tällöin juoda 1/2 -1 olutta (n. 2-3 krt viikossa)
Minulla on jännnittämistä, ja kaikenmaailman sosiaalisia fobioita jne.
Aiemmin en oikein keksinyt mitään keinoa millä lievittää niitä, pyörin vain ahdistuneena kotona, kun elämässä oli/ja on edelleen stessaavia asioita. Se oli ihan kamalaa.

No nyt tuon tissuttelun myötä olen sitten ruvennut harrastamaan myös terveellisiä asioita, käyn esim. lenkillä. Ja olen enemmän aktiivinen muutenkin.

Mutta tiedostan kyllä että ei tuo ehkä hyvä tapa ole. Mitä mieltä olette.

15

982

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oma mielipiteeni

on että mikäs siinä, kunhan pysyy siinä yhdessä eikä vtuta kun ei voi juoda päätä täyteen. Muista vaan se, että toleranssihan kasvaa ja pian ei riitä yksi, kaksi eikä kolme.. Varsinkin jos sinulla on lapsia sinun täytyy olla erittäin varovainen tuon kanssa.

N29

• alkoHOLE

on vain erittäin terveellistä

• urpot täällä

urpot täällä jakelee kotipsykologianeuvojaan

mieti ja hanki apua, viinalla ne fobias ei häviä

ensin juot 'v'hän' ja sittenpä kusetatkin jo itteäasi vuosikausia silläs eikalla että viina on sulle hyväksi.

sitten sulle sanotaan täällä ohjeeksi et me kuule aahan siellä 'paranet korkimman voiman avulla' paskahousut

• alkoHOLE
        urpot täällä kirjoitti:

urpot täällä jakelee kotipsykologianeuvojaan

mieti ja hanki apua, viinalla ne fobias ei häviä

ensin juot 'v'hän' ja sittenpä kusetatkin jo itteäasi vuosikausia silläs eikalla että viina on sulle hyväksi.

sitten sulle sanotaan täällä ohjeeksi et me kuule aahan siellä 'paranet korkimman voiman avulla' paskahousut

olen ääliö, enkä moiseen pystyis. mut 1-3 kaljaa viikos ei varmasti ole vaarallista. tana tommosia nihiluja

• määrä..

pulloa/tölkkiä, mäyristä, laatikkoa, tynnyriä..
      Jos pullo-linjalla olet ei mittään hättää, eikä tuota lasketa viellä edes tissutteluksi. Mutta parempi mitä vähemmän alkoholi-pitoisia juomia, oli ne mitä hyvänsä, juo.

• .........

pullolinjalla olen, ei mitään tynnyreitä sentään:)
        Ja tulee sitä joskus viikonloppuisin myös juotua ihan humalat (no näin olen tehnyt nuorempanakin kyllä, enkä ole sitä ongelmana pitänyt, yhteen iltaan on aina jäänyt tuollainen humalajuominen)

Mutta siis nyt on tullut tuo joskus viikollakin yhden ottaminen.
        Mietityttää vain, kun onhan näitä kuultu, että siitä yhdestä pullosta alkaa ne määrät lisääntyä.
        Ja kun joskus tuntuu, että on ihan pakko saada se yksi, tai muuten ei ahdistus lievity.... mutta se on ainakin toistaiseksi riittänyt, se yksi pullo tai aina ei edes kokonaista.

Juu, ja tuohon ahdistukseen olen käynyt lääkärissäkin, mutta ne ssri -lääkkeet ei sopineet ollenkaan, ei auttanut. En tiedä sitten olisiko esim. rauhoittavat parempi vaihtoehto kuin alkoholi.....

• ovat
        ......... kirjoitti:

pullolinjalla olen, ei mitään tynnyreitä sentään:)
        Ja tulee sitä joskus viikonloppuisin myös juotua ihan humalat (no näin olen tehnyt nuorempanakin kyllä, enkä ole sitä ongelmana pitänyt, yhteen iltaan on aina jäänyt tuollainen humalajuominen)

Mutta siis nyt on tullut tuo joskus viikollakin yhden ottaminen.
        Mietityttää vain, kun onhan näitä kuultu, että siitä yhdestä pullosta alkaa ne määrät lisääntyä.
        Ja kun joskus tuntuu, että on ihan pakko saada se yksi, tai muuten ei ahdistus lievity.... mutta se on ainakin toistaiseksi riittänyt, se yksi pullo tai aina ei edes kokonaista.

Juu, ja tuohon ahdistukseen olen käynyt lääkärissäkin, mutta ne ssri -lääkkeet ei sopineet ollenkaan, ei auttanut. En tiedä sitten olisiko esim. rauhoittavat parempi vaihtoehto kuin alkoholi.....

sillä tavalla turvallisempia, että ovat lääkärin määräämät - annokset säännösteltyjä, toki niistäkin voi riippuvaiseksi tulla, mutta mitä sitten jos ne auttaa? Alkoholi on vaarallinen "lääke" juuri toleranssinousun takia = terveysriskit tuplaantuvat. Suosittelisin kyllä rauhoittavien kokeilua jonkin aikaa, mikäli aidosti pelkästään haluat ahdistuksen kaikkoavan etkä sitä pientä energiapuuskaa joka usein alkoholista alussa tulee..

Nämä palstavinkit ovat kuitenkin suurimmaksi osaksi juoppojen kirjoittamia, jotka tosin tietävät mihin helvettiin alkoholi voi viedä. Mielipiteitä ja ajatuksia, mutta parhaiten tiedät varmasti lopuksi itse mikä on viisainta -lääkärisi kanssa.

• sitä...

Alkkomahoolia pitäisikin käyttää. Pikkaisen virkistykseksi tai rentoutumiseen. Jotkut Osramit on sitä mieltä että ei saisi käyttää laisinkaan ja toiset Airamit kiskoo kaksin käsin......

Alkohooli kun on keksitty alunperin juuri sen juovuttavan vaikutuksen takia. Jos sitä ei olisi keksitty, söisimme luultavasti jotain kärpässieniä ja maksamme paukkuisivat oikein urakalla.

• Samankokenut

Itse olen 32 v nainen, ongelmakäyttöä noin viitisen vuotta ja tuohon tyyliin se mullakin alkoi, määrät vaan lisääntyi pikkuhiljaa, huomaamatta.
      Jossain vaiheessa olikin jo todellinen ongelma ja en sitten päässyt enää irti ollenkaan. Vaikka silloin jo olisin halunnutkin!
      Ja nyt jos voisin kääntää ajan viisarit taaksepäin... ikinä EN KYSEISEEN ALKOMAHOOLI NIMISEEN AINEESEEN SORMELLANI KOSKISI!

• kunkun.

Sä voit olla heikkoluonteinen, jolla ei ole mitään kontrollia itestäs. Kaikki ei oo samanlaisia.

Halleluujaa vaan.

• entinen juoppo akka xxx

no mikä sulla siis nyt on ongelma 1/2 - 1 kaljaa???????????????????? 2-3 X viikossa.
      siis tuohan on naurettavaa eihän tuolla määrällä voi edes kehua juoneensa!!!!!!!!!!toista se on jos alat lipitellä mäyristä/ koria / kerta ton 2-3 X viikossa!!!!!!-sillä sellasii oli mun määrät ainaski ennenkun aloin epäillä ongelmaksi ja jätin pois koko touhun!!!! siiiiissss olet aika hyvä kohtuu käyttäjä ja anna mennä vaan.- et ole alkoholisti!

• ap.

kirjoitin jo tähän ketjuun toiseen kohtaan, että juon myös silloin tällöin kännit viikonloppuisin.

Ja en nyt vielä pidäkään itseäni alkoholistina, mutta tarkoitin kysyä että alkaako nuo määrät kovinkin helposti nousemaan??? täytyy varmaan ainakin olla tarkkana.
        Kun joskus tosiaan tuntuu että on ihan pakko saada se yksi olut.... ja pelottaa että kohta se on saatava joka päivä.

• ole syytä vähätellä,
        ap. kirjoitti:

kirjoitin jo tähän ketjuun toiseen kohtaan, että juon myös silloin tällöin kännit viikonloppuisin.

Ja en nyt vielä pidäkään itseäni alkoholistina, mutta tarkoitin kysyä että alkaako nuo määrät kovinkin helposti nousemaan??? täytyy varmaan ainakin olla tarkkana.
        Kun joskus tosiaan tuntuu että on ihan pakko saada se yksi olut.... ja pelottaa että kohta se on saatava joka päivä.

jos itse olet huolestunut tulevaisuudestasi. Naiset alkoholisoituvat usein paljon nopeammin kuin mieht, ja pienemmistä juomamääristä. Ennen kaikkea ole rehellinen itsellesi.

• elämisen riemuahan tää
        ap. kirjoitti:

no ei se sittenkään ÄLYTTÖMIÄ ole noi sun määrät- voihan sitä vaikka ruokajuomana sen yhden ottaa...ÄLÄ TEE SIITÄ PAKKOMIELTEISTÄ -siis tarkoitan että ihminen tuuppaa olemaan sellanen että ei sitten hallitsekkaan koko touhua (siis jos sulla määrältään pysyy se 1 ja et todellakaan edes halua heti lisää(että kipität kauppaan lisää sitä ostamaan) niin sou vat??? saahan ne nousemaan jos ei sit sitä hallitse (kuten mulla) jotenkin aina koko ajan mallasin sen himon joten minä pysyn vesi linjalla mutta sulla varmaan pysyy hallinnassa koska noin pienet on määrät ei ne ole ongelma!(mulle ei muuten ikinä ole edes yksi riittänyt jos ostan ostan vähintään ne 6 ja ne myös juon!-eli en muistakkaan sellasta että ostaisin niitä siinä mielessä että yksi riittäis vaan vähintään kuusi ja vaikka koko kori...eli oma asenteeni on ja on aina ollu että mitä sitä ihteensä kiusaamaan...ja siinäpä sitä sitten onkin joudun vesi linjalle ja asia on vaan hyväksyttävä jos meinaan töissä käydä ja asiani hoitaa (paska homma vaan itelle)!!!!!!!

• Nimetön

Älä vain jatka samaa rataa sillä viiden vuoden sisällä olet alkoholisti.Itse lääkitsin jännittämistä ja ahdistusta alkoholilla juuri samoin kuin sinä.Aluksi riitti muutama pullo ja sitten kun toleranssi kasvoi määrät lisääntyivät.Elämä meni aivan sekaisin,menetin aviomiehen,työpaikan ,ajokortin ja kun lapsetkin olivat mennä niin sitten vasta heräsin.Hae apua A-klinkalta ja ajoissa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      122
      5115
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      30
      3658
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2460
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1578
    5. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      41
      1560
    6. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      24
      1504
    7. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      23
      1391
    8. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1292
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1198
    10. Olen oikeasti aika mukava

Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.
      Ikävä
      22
      1117
    Aihe