Itselläni ei ole ollut mitään muuta kuin iloa sen jälkeen kun tein abortin.
Tilanteeni oli tällainen:
Olin lomalla ulkomailla jossa mulla oli lomaromanssi, ihana sellainen. Mies oli irlannista. En vaihtaisi siitä päivääkään. Huolehdimme ehkäisystä. Suomeen palattuani huomasin olevani raskaana. Emme olleet vaihtaneet yhteystietoja miehen kanssa koska halusimme pitää sen vain lomaromanssina. Raskaus oli shokki, vaikka kahdella siskollani oli jo ns avioton lapsi. Isäni oli viimesen jälkeen sanonut äidilleni että hänen sydämensä ei kestä enää enempää sellaisia. Isäni kun on vanha ja hänellä on huono sydän.
Mieleeni ei tullut mitään muuta kuin abortti. En ollut/enkä ole vieläkään valmis äidiksi, enkä olisi halunnut kasvattaa lasta yksin, varsinkaan kun en edes tiennyt missä päin Dublinia lapsen isä olisi. Ei paljon houkutellut lähteä etsimään. Kondomit eivät ehkäisseetkään. Asun vanhempieni luona, ja taloudellinen tilanteeni on huono. Enkä voi loputtomasti elää vanhempieni siivellä.
Kun sitten sain hormonilääkkeet ja sain abortin tehtyä ystävänpäivänä, oloni oli helpottunut. Vaikka sisareni on viimeisillään raskaana, mieleeni ei ole kertaakaan tullut että harmi, minullakin olisi voinut olla tuollainen. Yleensä ajattelen että ihanaa kun siskoni on raskaana, ja odotan lapsen syntymää innolla.
Jos en olisi tehnyt aborttia, olisin hyvin masentunut ja sekaisin, en todellakaan tietäisi mitä tehdä.
Nyt kaikki on taas hyvin minulla, elämä hymyilee ja odotan innolla kevättä.
Jos jotain opin tästä(tapani mukaan kantapään kautta) niin sen että kortsu ei ikinä riitä ja lomaromanssien jälkeen ei pidä koskaan unohtaa vaihtaa yhteystietoja. Lomaromansseja en aio boikotoida koska minulla ei ollut yhtään huonoa muistoa tästä ihanasta lomasta.
oikea ratkaisu- minulle
22
753
Vastaukset
- :DD
tässä taas sarjassa alotukset joihin ei sallita muita vastauksia kuin pään silittelyjä ja olalletaputteluja :DD
- nainen/äiti..
Mitä sitten?
Hieno homma minusta jos toimenpide meni suunnitelman mukaan eli HYVIN, eikä jälkitraumoja (joilla aina pelotellaan) ole ilmennyt.
Keskustelun aloittaja vaikuttaa fiksulta & vastuuntuntoiselta ihmiseltä, joka on tehnyt elämässään oikean päätöksen. Tsemppiä sen johdosta!! - kokemukset
nainen/äiti.. kirjoitti:
Mitä sitten?
Hieno homma minusta jos toimenpide meni suunnitelman mukaan eli HYVIN, eikä jälkitraumoja (joilla aina pelotellaan) ole ilmennyt.
Keskustelun aloittaja vaikuttaa fiksulta & vastuuntuntoiselta ihmiseltä, joka on tehnyt elämässään oikean päätöksen. Tsemppiä sen johdosta!!kun hyssytellään sensuuriin niin jälkiseuraamukset ja abortin ikävämpi todellisuus vääristyy. Mutta se kai on tarkoituskin että mahdollisimman monet muutkin houkutellaan sinne samaan (seliseli)suohon jossa itse rypee kaulaansa myöten...Hyviä ratkasuja ei tartte tulla vakuuttelemaan oikeaksi jälkeenpäin.
- varmasti en suostu
kokemukset kirjoitti:
kun hyssytellään sensuuriin niin jälkiseuraamukset ja abortin ikävämpi todellisuus vääristyy. Mutta se kai on tarkoituskin että mahdollisimman monet muutkin houkutellaan sinne samaan (seliseli)suohon jossa itse rypee kaulaansa myöten...Hyviä ratkasuja ei tartte tulla vakuuttelemaan oikeaksi jälkeenpäin.
Luulempa etta huonoja ratkaisuja ei kailotettaisiin. Musta on ihanaa olla lapseton. Ikina suostuis kitumaan siksi etta joku aija tyydyttais halujaan muhun.
- tuolla...
kokemukset kirjoitti:
kun hyssytellään sensuuriin niin jälkiseuraamukset ja abortin ikävämpi todellisuus vääristyy. Mutta se kai on tarkoituskin että mahdollisimman monet muutkin houkutellaan sinne samaan (seliseli)suohon jossa itse rypee kaulaansa myöten...Hyviä ratkasuja ei tartte tulla vakuuttelemaan oikeaksi jälkeenpäin.
synnytys ja äitiys tms palstoilla näkee joka päivä niitä seliselittelijöitä, päivästä toiseen vakuuttelemassa miten oikea ja hieno ratkaisu oli raskauden jatkaminen ja lapsen tekeminen. Huhhuh, aika läpinäkyvää vakuuttelua.
- Etkö
kokemukset kirjoitti:
itse koskaan ole ääneen jälkeenpäin todennut tehneesi oikean ratkaisun, kun olet sellaisen tehnyt?
"Hyviä ratkasuja ei tartte tulla vakuuttelemaan oikeaksi jälkeenpäin."
Hyvin sanottu. Et kai pahastu, jos käytän sitä aktiivisesti tällä palstalla tästä lähtien kun joku abortin vastustaja kehuu itseään tai tekemiään päätöksiä? - eipä ole
Etkö kirjoitti:
itse koskaan ole ääneen jälkeenpäin todennut tehneesi oikean ratkaisun, kun olet sellaisen tehnyt?
"Hyviä ratkasuja ei tartte tulla vakuuttelemaan oikeaksi jälkeenpäin."
Hyvin sanottu. Et kai pahastu, jos käytän sitä aktiivisesti tällä palstalla tästä lähtien kun joku abortin vastustaja kehuu itseään tai tekemiään päätöksiä?tullut synnytys-, ehkäisy-, tai vaikkapa luomen- ja hampaanpoiston palastoilla käytyä vakuuttelemassa mitään, vaikka on tullut tehtyä :D Ne eivät taida olla juurikaan kenenkään mielestä vääryyksiä?
- että annoit
eipä ole kirjoitti:
tullut synnytys-, ehkäisy-, tai vaikkapa luomen- ja hampaanpoiston palastoilla käytyä vakuuttelemassa mitään, vaikka on tullut tehtyä :D Ne eivät taida olla juurikaan kenenkään mielestä vääryyksiä?
luvan käyttää tuota loisteliasta logiikkaasi. Itseasiassa aloitinkin jo...
Minä muuten olen muutamallakin äitiyspalstalla aikoinaan hehkuttanut onneani kun vauva syntyi. Perustelisitko miksi minä ja sadat muut kaltaiseni kadumme lapsiamme? Siis näinhän se sinun logiikkasi mukaan menee, että jos jostain elämänsä hyvästä asiasta on iloinen, niin se osoittaa katumusta...
Ehkä haluaisit mennä vaikka tuonne odotus- ja vauvapalstalle julkistamaan näitä logiikan kukkasiasi? - joku
että annoit kirjoitti:
luvan käyttää tuota loisteliasta logiikkaasi. Itseasiassa aloitinkin jo...
Minä muuten olen muutamallakin äitiyspalstalla aikoinaan hehkuttanut onneani kun vauva syntyi. Perustelisitko miksi minä ja sadat muut kaltaiseni kadumme lapsiamme? Siis näinhän se sinun logiikkasi mukaan menee, että jos jostain elämänsä hyvästä asiasta on iloinen, niin se osoittaa katumusta...
Ehkä haluaisit mennä vaikka tuonne odotus- ja vauvapalstalle julkistamaan näitä logiikan kukkasiasi?ollut niillä palstoilla sitä mieltä että olet tehnyt väärin? Onnen hehkuttaminen ja tekonsa puolustelu on myös hiukan eri asioita..
Ehkä ymmärretään ja hyväksytään paremmin se että uusi elämä tuo onnen, kuin lapsensa elämän riistäminen? - etkö itse ole huomannut?
joku kirjoitti:
ollut niillä palstoilla sitä mieltä että olet tehnyt väärin? Onnen hehkuttaminen ja tekonsa puolustelu on myös hiukan eri asioita..
Ehkä ymmärretään ja hyväksytään paremmin se että uusi elämä tuo onnen, kuin lapsensa elämän riistäminen?"onko
joku
ollut niillä palstoilla sitä mieltä että olet tehnyt väärin?"
Voi tokkiisa! Ja montakin asiaa olen tehnyt muka väärin! Etkö itse muka ole huomannut, miten äitien keskinäinen toinen toistensa nokkiminen alkaa jo siitä, miten kauan on se oikea aika imettää? Olet huono äiti, jos imetät liian vähän aikaa ja lähes pervo jos imetät liian pitkään. Olet itsekäs ja laiska luonnontuhlaaja ja huono äiti jos käytät kertakäyttöisiä vaippoja ja viherpiipertäjä jonka kämppä haisee aina paskalle ja kuselle jos käytät kestoja. Pienelle lapselle voit pukea vain joko liikaa tai liian vähän, aina löytyy se, jonka mielestä olet epäkelpo äiti ja vaarannat lapsesi terveyden ja tulevaisuuden. Ja annas olla kun lapsi ehtii leikki-ikään, niin sitten olet huono äiti ja teet väärin jos viet lapsesi päiväkotiin. Toki väärin teet sittenkin jos hoidat lapsesi kotona ja riistät häneltä samanikäiset kaverit ja ne elintärkeät "virikkeet". Ja kun puhutaan lasten kasvatuksesta yleisesti, niin taatusti teet jälleen kerran kaiken pieleen joidenkin mielestä =D =D Etkö sinä ole huomannut, miten nämä avoimet keskustelupalstat ovat varsinaisia syyllistämisen mekkoja?
"Onnen hehkuttaminen ja tekonsa puolustelu on myös hiukan eri asioita.."
Tietysti ovat. Toisaalta itsensä puolustaminen kumpuaa syyllistämisestä, riippumatta siitä kokeeko itse tekevänsä mitään väärin. Vai pätikö tämäkin vain siihen, kun abortin vastustajat puolustelevat oikeuttaan hedelmöityshoitoihin? =D
"Ehkä ymmärretään ja hyväksytään paremmin se että uusi elämä tuo onnen, kuin lapsensa elämän riistäminen?"
Varmasti toiset ymmärtävätkin. Miten tämä liittyy siihen, mitä se abortin tekijä ihan itse abortistaan ajattelee? - takia sitten
etkö itse ole huomannut? kirjoitti:
"onko
joku
ollut niillä palstoilla sitä mieltä että olet tehnyt väärin?"
Voi tokkiisa! Ja montakin asiaa olen tehnyt muka väärin! Etkö itse muka ole huomannut, miten äitien keskinäinen toinen toistensa nokkiminen alkaa jo siitä, miten kauan on se oikea aika imettää? Olet huono äiti, jos imetät liian vähän aikaa ja lähes pervo jos imetät liian pitkään. Olet itsekäs ja laiska luonnontuhlaaja ja huono äiti jos käytät kertakäyttöisiä vaippoja ja viherpiipertäjä jonka kämppä haisee aina paskalle ja kuselle jos käytät kestoja. Pienelle lapselle voit pukea vain joko liikaa tai liian vähän, aina löytyy se, jonka mielestä olet epäkelpo äiti ja vaarannat lapsesi terveyden ja tulevaisuuden. Ja annas olla kun lapsi ehtii leikki-ikään, niin sitten olet huono äiti ja teet väärin jos viet lapsesi päiväkotiin. Toki väärin teet sittenkin jos hoidat lapsesi kotona ja riistät häneltä samanikäiset kaverit ja ne elintärkeät "virikkeet". Ja kun puhutaan lasten kasvatuksesta yleisesti, niin taatusti teet jälleen kerran kaiken pieleen joidenkin mielestä =D =D Etkö sinä ole huomannut, miten nämä avoimet keskustelupalstat ovat varsinaisia syyllistämisen mekkoja?
"Onnen hehkuttaminen ja tekonsa puolustelu on myös hiukan eri asioita.."
Tietysti ovat. Toisaalta itsensä puolustaminen kumpuaa syyllistämisestä, riippumatta siitä kokeeko itse tekevänsä mitään väärin. Vai pätikö tämäkin vain siihen, kun abortin vastustajat puolustelevat oikeuttaan hedelmöityshoitoihin? =D
"Ehkä ymmärretään ja hyväksytään paremmin se että uusi elämä tuo onnen, kuin lapsensa elämän riistäminen?"
Varmasti toiset ymmärtävätkin. Miten tämä liittyy siihen, mitä se abortin tekijä ihan itse abortistaan ajattelee?mua ei paljoo hetkauta mitä mieltä joku muu on imetyksen kestosta, yleensä lastenhoidosta tai muutenkaan siitä kuinka minä teen asiat? Teen ne omalla tavallani mikä omasta mielestäni on oikein. Muut saa ajatella jollain nettipalstoilla mun puolesta siitä mitä lystää.
Ja en edelleenkäänb koe tarpeellisena lähteä oma-aloitteisesti puolustelemaan hedelmöityshoitoja, mutta tottakai joutuu oikomaan muutamia abortinpuolustelijoiden vääristelyjä ja suoranaisia valheita niihin liittyen :D muutenhan koko asiasta ei edes täällä puhuttaisi jollei muutamat ottaisi sitä niin hanakasti esille ja yrittäisi tehdä siitä niin epätoivoisesti jotain keppihevosta raskautta hoidoilla yrittävien syyllistämiseen :DD - ovat erilaisia
takia sitten kirjoitti:
mua ei paljoo hetkauta mitä mieltä joku muu on imetyksen kestosta, yleensä lastenhoidosta tai muutenkaan siitä kuinka minä teen asiat? Teen ne omalla tavallani mikä omasta mielestäni on oikein. Muut saa ajatella jollain nettipalstoilla mun puolesta siitä mitä lystää.
Ja en edelleenkäänb koe tarpeellisena lähteä oma-aloitteisesti puolustelemaan hedelmöityshoitoja, mutta tottakai joutuu oikomaan muutamia abortinpuolustelijoiden vääristelyjä ja suoranaisia valheita niihin liittyen :D muutenhan koko asiasta ei edes täällä puhuttaisi jollei muutamat ottaisi sitä niin hanakasti esille ja yrittäisi tehdä siitä niin epätoivoisesti jotain keppihevosta raskautta hoidoilla yrittävien syyllistämiseen :DD"minkähän
takia sitten
mua ei paljoo hetkauta mitä mieltä joku muu on imetyksen kestosta, yleensä lastenhoidosta tai muutenkaan siitä kuinka minä teen asiat?"
Ihmiset ovat erilaisia, toisia muiden mielipiteet hetkauttaa enemmän ja toisia vähemmän. Mikä muuten panee sinut uskomaan, että edes suurinta osaa tämän palstan abortin tehneistä juurikaan tosiaan hetkauttaisi sinun mielipiteensä heidän tekemisistään?
"Ja en edelleenkäänb koe tarpeellisena lähteä oma-aloitteisesti puolustelemaan hedelmöityshoitoja, mutta tottakai joutuu oikomaan muutamia abortinpuolustelijoiden vääristelyjä ja suoranaisia valheita niihin liittyen"
No tällä palstalla abortin vastustajat esittävät abortista ja sen tekijöistä niin kamalia vääristelyjä ja jopa suoranaisia valheita, etten yhtään ihmettele, että muutkin kuin minä tuntevat tarvetta oikoa niitä. Mitähän tämä minun tarpeeni keskustella asiasta täällä kertoo sinulle minusta? Mistä asiasta tunnen katumusta ja minkä takia omatuntoni mielestäsi kolkuttaa kun keskustelen aborttioikeudesta aborttipalstalla? Aborttia en kuitenkaan ole tehnyt. - ihan siks
ovat erilaisia kirjoitti:
"minkähän
takia sitten
mua ei paljoo hetkauta mitä mieltä joku muu on imetyksen kestosta, yleensä lastenhoidosta tai muutenkaan siitä kuinka minä teen asiat?"
Ihmiset ovat erilaisia, toisia muiden mielipiteet hetkauttaa enemmän ja toisia vähemmän. Mikä muuten panee sinut uskomaan, että edes suurinta osaa tämän palstan abortin tehneistä juurikaan tosiaan hetkauttaisi sinun mielipiteensä heidän tekemisistään?
"Ja en edelleenkäänb koe tarpeellisena lähteä oma-aloitteisesti puolustelemaan hedelmöityshoitoja, mutta tottakai joutuu oikomaan muutamia abortinpuolustelijoiden vääristelyjä ja suoranaisia valheita niihin liittyen"
No tällä palstalla abortin vastustajat esittävät abortista ja sen tekijöistä niin kamalia vääristelyjä ja jopa suoranaisia valheita, etten yhtään ihmettele, että muutkin kuin minä tuntevat tarvetta oikoa niitä. Mitähän tämä minun tarpeeni keskustella asiasta täällä kertoo sinulle minusta? Mistä asiasta tunnen katumusta ja minkä takia omatuntoni mielestäsi kolkuttaa kun keskustelen aborttioikeudesta aborttipalstalla? Aborttia en kuitenkaan ole tehnyt.että kovin kärkkäästi ovat heti vastaamassa ja jopa sitä mieltä ettei niitä vastustavia mielipiteitä täällä saisi sanoa ollenkaan :D
Kerrohan sitten mitä valheita ja vääristelyjä täällä on esitetty, yleensä kun näyttää siltä että vastustajat on selvemmillä vesillä mm. biologisista tosiasioista..kun taas abortinsuosijat yrittää vääristellä niitäkin minkä kerkiää :D
Niin minäkin perustelen hyväksyntääni hedelmöityshoidoista aborttia vastustavana, vaikka en ole ollutkaan niissä hoidoissa. - logiikallasi
ihan siks kirjoitti:
että kovin kärkkäästi ovat heti vastaamassa ja jopa sitä mieltä ettei niitä vastustavia mielipiteitä täällä saisi sanoa ollenkaan :D
Kerrohan sitten mitä valheita ja vääristelyjä täällä on esitetty, yleensä kun näyttää siltä että vastustajat on selvemmillä vesillä mm. biologisista tosiasioista..kun taas abortinsuosijat yrittää vääristellä niitäkin minkä kerkiää :D
Niin minäkin perustelen hyväksyntääni hedelmöityshoidoista aborttia vastustavana, vaikka en ole ollutkaan niissä hoidoissa.sinuakin hetkauttaa paljonkin toisten näkemykset hedelmöityshoitojen suhteen. Kovin kärkkäästihän itsekin olet heti kärppänä vastaamassa ja tunnut jopa olevan sitä mieltä, ettei muita mielipiteitä saisi esittääkään...
"Kerrohan sitten mitä valheita ja vääristelyjä täällä on esitetty, yleensä kun näyttää siltä että vastustajat on selvemmillä vesillä mm. biologisista tosiasioista..kun taas abortinsuosijat yrittää vääristellä niitäkin minkä kerkiää :D"
No ihan ensimmäisenä tulee mieleen se vääristely, mistä itse et tunnu pääsevän millään. Siis se, että kaikki abortin tehneet tällä palstalla katuisivat aborttiaan ja kieriskelisivät omantuntonsa tuskissa. Ja jos tunnistat kirjoituksista sen "aborttiväki"-tyypin, niin hänen kirjoituksensa eivät juuri muuta kuin valheita ja vääristelyjä sisälläkään.
"Niin minäkin perustelen hyväksyntääni hedelmöityshoidoista aborttia vastustavana, vaikka en ole ollutkaan niissä hoidoissa."
Eli jos sinulla on oikeus tuoda julki näkemyksesi ihmisyyden etiikkaan liittyvissä kysymyksissä, niin miksei tämä sama oikeus olisi muillakin? Miksi haluat jatkuvasti vähätellä toisten näkemysten arvoa nimittelemällä niitä vain seliselityksiksi sun muiksi? Miksi et voisi vain kunnioittaa toisten mielipiteitä, vaikket samaa mieltä olisikaan? Ja jollei sinun tarvitse muiden näkemyksiä tuon enempää kunnioittaa, niin miksi ryntäät kärppänä puolustamaan omia mielipiteitäsi, jos/kun niitä vähätellään samoilla sanoilla kuin itse toisten näkemyksistä käytät? - jo todettu,
logiikallasi kirjoitti:
sinuakin hetkauttaa paljonkin toisten näkemykset hedelmöityshoitojen suhteen. Kovin kärkkäästihän itsekin olet heti kärppänä vastaamassa ja tunnut jopa olevan sitä mieltä, ettei muita mielipiteitä saisi esittääkään...
"Kerrohan sitten mitä valheita ja vääristelyjä täällä on esitetty, yleensä kun näyttää siltä että vastustajat on selvemmillä vesillä mm. biologisista tosiasioista..kun taas abortinsuosijat yrittää vääristellä niitäkin minkä kerkiää :D"
No ihan ensimmäisenä tulee mieleen se vääristely, mistä itse et tunnu pääsevän millään. Siis se, että kaikki abortin tehneet tällä palstalla katuisivat aborttiaan ja kieriskelisivät omantuntonsa tuskissa. Ja jos tunnistat kirjoituksista sen "aborttiväki"-tyypin, niin hänen kirjoituksensa eivät juuri muuta kuin valheita ja vääristelyjä sisälläkään.
"Niin minäkin perustelen hyväksyntääni hedelmöityshoidoista aborttia vastustavana, vaikka en ole ollutkaan niissä hoidoissa."
Eli jos sinulla on oikeus tuoda julki näkemyksesi ihmisyyden etiikkaan liittyvissä kysymyksissä, niin miksei tämä sama oikeus olisi muillakin? Miksi haluat jatkuvasti vähätellä toisten näkemysten arvoa nimittelemällä niitä vain seliselityksiksi sun muiksi? Miksi et voisi vain kunnioittaa toisten mielipiteitä, vaikket samaa mieltä olisikaan? Ja jollei sinun tarvitse muiden näkemyksiä tuon enempää kunnioittaa, niin miksi ryntäät kärppänä puolustamaan omia mielipiteitäsi, jos/kun niitä vähätellään samoilla sanoilla kuin itse toisten näkemyksistä käytät?vääristelevät valheet on oiottava.
"No ihan ensimmäisenä tulee mieleen se vääristely, mistä itse et tunnu pääsevän millään. Siis se, että kaikki abortin tehneet tällä palstalla katuisivat aborttiaan ja kieriskelisivät omantuntonsa tuskissa."
Näytähän sitten missä näin oli sanotttu :)
Myöskään en ole havainnut kuin suoraa puhetta ja asiaa niissä "aborttiväki"-kirjoittajan teksteissä.
Voisit myös osoittaa että tunnetut defenssikeinot ja abortin jälkeiset tyypilliset oireet eivät pidä paikkaansa useiden täällä kirjoittavien keskuudessa, vaan ne ovat ihan "mielipiteitä" :D sääli vaan että kovin usein ne näkemykset ei perustu yleisesti tunnettuihin faktoihin! Ja sellaiset ovat seliselityksiä ja mutuja...
Ja kerrohan nyt miksi minä en koe tarvetta käydä puolustelemassa hedelmöityshoitoja hihhulipalstoilla niille jotka ei niitä hyväksy, kuten täällä abortinsuosijat tekee omien tekojensa/mielipiteidensä kanssa? - Maaginenkasipallo
jo todettu, kirjoitti:
vääristelevät valheet on oiottava.
"No ihan ensimmäisenä tulee mieleen se vääristely, mistä itse et tunnu pääsevän millään. Siis se, että kaikki abortin tehneet tällä palstalla katuisivat aborttiaan ja kieriskelisivät omantuntonsa tuskissa."
Myöskään en ole havainnut kuin suoraa puhetta ja asiaa niissä "aborttiväki"-kirjoittajan teksteissä.
Voisit myös osoittaa että tunnetut defenssikeinot ja abortin jälkeiset tyypilliset oireet eivät pidä paikkaansa useiden täällä kirjoittavien keskuudessa, vaan ne ovat ihan "mielipiteitä" :D sääli vaan että kovin usein ne näkemykset ei perustu yleisesti tunnettuihin faktoihin! Ja sellaiset ovat seliselityksiä ja mutuja...
Ja kerrohan nyt miksi minä en koe tarvetta käydä puolustelemassa hedelmöityshoitoja hihhulipalstoilla niille jotka ei niitä hyväksy, kuten täällä abortinsuosijat tekee omien tekojensa/mielipiteidensä kanssa?"miksi minä en koe tarvetta käydä puolustelemassa hedelmöityshoitoja hihhulipalstoilla niille jotka ei niitä hyväksy"
Herra yksin tietää, mutta voisit kyllä kertoa miksi tunnet tarvetta käydä aborttipalstalla? - satuapa
jo todettu, kirjoitti:
Ja kerrohan nyt miksi minä en koe tarvetta käydä puolustelemassa hedelmöityshoitoja hihhulipalstoilla niille jotka ei niitä hyväksy, kuten täällä abortinsuosijat tekee omien tekojensa/mielipiteidensä kanssa?"kuten
Kirjoittanut: jo todettu, 1.4.2009 klo 14.29
vääristelevät valheet on oiottava."
Juuri niin. Tiedät siis itsekin, miksi sinun jatkuvia valheitasi ja vääristelyjäsi toisten tunteista ja ajatuksista aina uudestaan oiotaan.
Ja tottakai oiotaan niin kauan kuin valheitasi ja vääristelyitäsi jatkat. - harmittaa :D
satuapa kirjoitti:
"kuten
Kirjoittanut: jo todettu, 1.4.2009 klo 14.29
vääristelevät valheet on oiottava."
Juuri niin. Tiedät siis itsekin, miksi sinun jatkuvia valheitasi ja vääristelyjäsi toisten tunteista ja ajatuksista aina uudestaan oiotaan.
Ja tottakai oiotaan niin kauan kuin valheitasi ja vääristelyitäsi jatkat.että niitä sun vääristelyjä ja valheita yleisesti tunetuista tosiasioista jaksetaan vuosista toiseen täällä oikoa ;DD
- satuapa
harmittaa :D kirjoitti:
että niitä sun vääristelyjä ja valheita yleisesti tunetuista tosiasioista jaksetaan vuosista toiseen täällä oikoa ;DD
ettei vuosikausien vainojenkaan jälkeen edelleenkään ole kukaan kyennyt osoittamaan puheideni olevan valhetta tai että vääristelisin yleisesti tunnettuja tosiasioita.
Toisin kuin sinun puheesi. - voi elämän kevät sentään....
jo todettu, kirjoitti:
Ja kerrohan nyt miksi minä en koe tarvetta käydä puolustelemassa hedelmöityshoitoja hihhulipalstoilla niille jotka ei niitä hyväksy, kuten täällä abortinsuosijat tekee omien tekojensa/mielipiteidensä kanssa?"vääristelevät valheet on oiottava."
Ja juuri tästä syystä täällä keskustelevat myöskin abortin puolustajat!
"Näytähän sitten missä näin oli sanotttu :)"
Etkö sitten väitäkään enää näin? Eikö mielestäsi siis abortin puolustelu täällä tarkoittanutkaan katumusta?? Etkö muka ole esim. väittänyt jopa tiettyjen nimimerkkien, kuten nyt esim. satuapan ja maagisen kasipallon todellisuudessa katuvan ja puolustelevan aborttia vain rauhoittaakseen oman omatuntonsa soimaamista???
"Myöskään en ole havainnut kuin suoraa puhetta ja asiaa niissä "aborttiväki"-kirjoittajan teksteissä."
Et ole havainnut niissä mitään valheellista vääristelyä?? Sinusta siis on täysin asiaa esimerkiksi lainata yhtä tekstiä, jossa joku satiirin keinoin kehottaa syömään alkioita, ja väittää sitten koko aborttiväen ajattelevan niin?? Sitähän tämä tyyppi pääasiassa tekee; ottaa yhden ihmisen kirjoituksen irti sen asiayhteydestä ja yleistää sen kaikkia aborttioikeuden puolustajia koskevaksi. Tämäkö on mielestäsi vain suoraa ja asiapuhetta?? Jos ihminen toivottaa toiselle voimia, niin onko sinustakin kyse joidenkin maagisten pahojen ja demonisten voimien toivottamisesta?? Taidat itse olla yhtä sekaisin kuin tuo aborttiväki-tyyppi...
"Voisit myös osoittaa että tunnetut defenssikeinot ja abortin jälkeiset tyypilliset oireet eivät pidä paikkaansa useiden täällä kirjoittavien keskuudessa, vaan ne ovat ihan "mielipiteitä""
En minä ole väittänytkään tietäväni asianomaisia ihmisiä paremmin heidän tuntemuksiaan. Sinä olet, joten eiköhän se osoittamisvelvollisuus olisi pikemminkin sinulla? Minä luotan siihen, että ihmiset tuntevat itse itsensä paremmin kuin minä. Luotan siihen sinun kohdallasi niiden hedelmöityshoitojen suhteen, ja luotan siihen myös abortin tehneiden kohdalla. - vaan,..
satuapa kirjoitti:
ettei vuosikausien vainojenkaan jälkeen edelleenkään ole kukaan kyennyt osoittamaan puheideni olevan valhetta tai että vääristelisin yleisesti tunnettuja tosiasioita.
Toisin kuin sinun puheesi.ettei kovakallo ole oppinut mitään uutta virheistään tai kykene muyöntämään epälogiikkaansa vielä vuosienkaan jälkeen.
- väittänyt.
voi elämän kevät sentään.... kirjoitti:
"vääristelevät valheet on oiottava."
Ja juuri tästä syystä täällä keskustelevat myöskin abortin puolustajat!
"Näytähän sitten missä näin oli sanotttu :)"
Etkö sitten väitäkään enää näin? Eikö mielestäsi siis abortin puolustelu täällä tarkoittanutkaan katumusta?? Etkö muka ole esim. väittänyt jopa tiettyjen nimimerkkien, kuten nyt esim. satuapan ja maagisen kasipallon todellisuudessa katuvan ja puolustelevan aborttia vain rauhoittaakseen oman omatuntonsa soimaamista???
"Myöskään en ole havainnut kuin suoraa puhetta ja asiaa niissä "aborttiväki"-kirjoittajan teksteissä."
Et ole havainnut niissä mitään valheellista vääristelyä?? Sinusta siis on täysin asiaa esimerkiksi lainata yhtä tekstiä, jossa joku satiirin keinoin kehottaa syömään alkioita, ja väittää sitten koko aborttiväen ajattelevan niin?? Sitähän tämä tyyppi pääasiassa tekee; ottaa yhden ihmisen kirjoituksen irti sen asiayhteydestä ja yleistää sen kaikkia aborttioikeuden puolustajia koskevaksi. Tämäkö on mielestäsi vain suoraa ja asiapuhetta?? Jos ihminen toivottaa toiselle voimia, niin onko sinustakin kyse joidenkin maagisten pahojen ja demonisten voimien toivottamisesta?? Taidat itse olla yhtä sekaisin kuin tuo aborttiväki-tyyppi...
"Voisit myös osoittaa että tunnetut defenssikeinot ja abortin jälkeiset tyypilliset oireet eivät pidä paikkaansa useiden täällä kirjoittavien keskuudessa, vaan ne ovat ihan "mielipiteitä""
En minä ole väittänytkään tietäväni asianomaisia ihmisiä paremmin heidän tuntemuksiaan. Sinä olet, joten eiköhän se osoittamisvelvollisuus olisi pikemminkin sinulla? Minä luotan siihen, että ihmiset tuntevat itse itsensä paremmin kuin minä. Luotan siihen sinun kohdallasi niiden hedelmöityshoitojen suhteen, ja luotan siihen myös abortin tehneiden kohdalla."Etkö sitten väitäkään enää näin? Eikö mielestäsi siis abortin puolustelu täällä tarkoittanutkaan katumusta??"
Katsos katumus ja syyllisyys on eri tunnetiloja. Ja väittäsin että jokainen edes kutakuinkin vielä normaali ihminen jolla hitustakaan inhimillistä omaatuntoa on jäljellä, tuntee siitä syyllisyyttä!
Eikö olekin outoa että samanpuolen mielipiteet ei tunnu ollenkaan sekopäisiltä vaan erittäin asiapitoisilta, toisin kuin eri mieltä olevan? :)
En olekaan väittänyt tietäväni mitä joku tuntee, mutta tiettyjä defenssikeinoja ym. abortinjälkeisiä oirehtimisia niistä puolustuspuheista löytyy kyllä vilisemällä, mistä lie sitten johtuukin.. :D
Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874028Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242891No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341311
- 10899
- 131875
- 6844
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756- 11750