haittaako kun söin äsken todella tulista ja mausteista ruokaa (kyllä, siinä oli tosiaan 17% suolaa) kun olen rv 21 raskaana. todella harvoin syön suolaista ruokaa. verenpaine oli viimeks 135/78. ei kai tää yks kerta niin väliä. janottaa kyl nyt niin että..
ruuassa 17% suolaa.
7
505
Vastaukset
- ......
Ei sellaista ruokaa ole olemassakaan missä 17% suolaa.
- alkuperäinen...
joo, sori typo. piti olla 7%. tai ainakin vähintään 4-5%. ja mun jutun pointti oli:
Nouseeko verenpaine loppuraskauden ajaksi jos syö keskiraskaudessa todella suolaista ruokaa? tai muuta haittaa sikiölle tosta suolasta? - miksi syödä
Joskus siis ei ihan ymmärrä näitä ihmisten kysymyksiä. Miksi ihmeessä sitä menee syömään semmoista, mistä sitten kuitenkaan ei tiedä, että saisikokaan syödä. Turha sitä sitten enää jälkikäteen on surra, että tulipa syötyä, haittaako. En usko, että kukaan meistä voi sanoa ihan varmasti kaikkia ruokia/lisäaineita mistä on/ei oo haittaa. Jos epäilyttää niin jättää syömättä, miettii ennenku suunsa avaa. Mahtoi olla melkolailla suolasta tavaraa jos 17% oli suolaa.... kannattais tosissaan miettiä.
- huuung
edellinen ei varmaan lukenut kaikkia vastauksia. ton ekan viestin lähettäjä sanokin että toi 17% oli typo (eli kirjotusvirhe). ei kai se yks suolainen ateria nosta verenpainetta muutakun ehkä päiväksi. ongelma on se jos on joka päivä suolainen ruokavalio.
- ei pidä hysterisoida
No mitä siitä, että söit suolaa??? Itse pistän nykyään ihan reippaasti himalayan ruususuolaa ruokiin ja sen jälkeen kun aloin lisätä sen käyttöä niin turvotukset jaloissa ovat lähes hävinneet ja verenpaine on laskenut takaisin alempiin lukemiin ja olen sentään tiivistetyssä raskausmyrkytysseurannassa. Suolaa ja vettä pitää saada...mutta tietty on parempi saada terveellistä suolaa jossa kaikkia mineraaleja kuin tota pelkistettyä natriumkloridia. Ja jos janottaa niin tiedät mitä tehdä...juot vettä...eikö ole yksinkertaista.
Eräs amerikkalainen raskausmyrkytyksiä hoitava lääkäri on kirjoittanut, että on hänen mielestään huono asia, että raskausmyrkytyksestä kärsivä nainen laitetaan suolattomalle ruokavaliolle.- suolatonta jos
on toksemia. Pitää vahtia vaan suolan määrää, ettei tuu liikaa.
Ite olen aina ollut huono syömään suolaista, en tykkää ja mulla on kanssa verenpainetta.
Rakausajan lopun, 2kk olin sairaalassa, korkea verenpaine ja valkuaista virtsassa.
Nyt jälkeenpäin olen ITSE ajatellut, että söin liikaa mm. juustoa, vaikka muuten olin aika nihkeä suolan kanssa.
Nykyisin kärsin hirveistä jalkalihaskrampeista kun EN syö suolaa.
Sitten vaihdoin pan-suolaan ja johan loppuivat!
- ---------------------------...
No kuinkas voit syödä sitten sipsejä, kun nehän on oikein uitettu suolassa? Tai suolakalaa tai oikein mitään muutakaan?
Ei se suola sinua tapa. Äläkä ole hysteerinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874138Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283067No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452330- 351338
- 10919
- 133901
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11760