Akne on krooninen

Voiko kroonisen parantaa?

http://dermaklinikka.fi/patient/Kenelle tulee akne/1612.html

Kuinka pitkään aknea on siedettävä?
Akne on krooninen ihosairaus. Se voi olla aktiivinen monien vuosien ajan ennen kuin se katoaa itsestään. Akne kestää keskimäärin 8-12 vuotta.

Tiedättekö ketään jonka akne olis _lopullisesti_ parantunut jonkun hoidon tuloksena?

9

815

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En tiedä muita kuin Roan syöneitä, mutta en voi vielä sanoa jos he ovat lopullisesti parantuneet, koska heidän Roa-kuurinsa loppuivat vastikään, viime vuonna.

• aknesta parantunut

Minä selaan tätä sivustoa, koska haluaisin hoidattaa arpiani. Roaccutan-kuurista 6 vuotta ja akneni parani ihan kokonaan sillä. Muutaman kerran vuodessa voi tulla joku näppy, mutta se nyt lienee ihan normaalia. Akneni oli aika hankala tosi pitkään, olen nyt 36 v vanha. Roaccutania edeltävästi monta tetrasykliinikuuria ja kaikki rasvat ym. hoidot. Eli olen vankkumaton Roaccutanin kannattaja.

• roan syönyt
        aknesta parantunut kirjoitti:

Minä selaan tätä sivustoa, koska haluaisin hoidattaa arpiani. Roaccutan-kuurista 6 vuotta ja akneni parani ihan kokonaan sillä. Muutaman kerran vuodessa voi tulla joku näppy, mutta se nyt lienee ihan normaalia. Akneni oli aika hankala tosi pitkään, olen nyt 36 v vanha. Roaccutania edeltävästi monta tetrasykliinikuuria ja kaikki rasvat ym. hoidot. Eli olen vankkumaton Roaccutanin kannattaja.

eli olit 30v kun söit roan ja akne lähti? Ehkä se olisi muutenkin jo lähtenyt tuossa iässä. Itselläni ei auttanut 2kaan roa kuuria, oon 23, akne palasi kyllä lievempänä takaisin ja nyt joten kuten hallinnassa basironilla, saa nähdä kauan tässä joutuu vielä odottamaan sen lopullista lähtöä, äidilläni oli samanlainen akne joka katosi sen ollessa 22v kun synnytti mut. Että toivoa vielä on. :)

• kestänyt...

jo 30v eikä loppua näy.Kaikki hoidot olen käyttänyt.Olen luovuttanut.

• Make

15 vuotta tuota paskaa takana eikä loppua näy. Kaikki konstit käytetty.

Make33

• elämä....

Toki akne on krooninen niin kauan kun tulehduksille iholla annetaan mahdollisuus. Pitää puuttua siihen tekijään mikä finnejä aiheuttaa.. tai sitten olla puuttumatta, elää huonosti ja odottaa 8-12 vuotta että se katoaa itsestään.
      Itselläni finnit pysyvät poissa kunhan maltan syödä terveellisesti ja harrastaa liikuntaa ja ulkoilla. Parantumiseen tarvittiin lisäksi vyöhyketerapiaa, jota olen täällä käynyt mainostamassa useammassa keskustelussa.
      Terveellinen ruoka: vihanneksia, hedelmiä, kanaa, kalaa, puuroa, täysjyväruisleipää, pähkinöitä.. Ei perunaa, vaaleita viljoja tai riisiä, punaista lihaa, valmisruokia, sokereita.. ja jotkut ovat sanoneet jopa maitotuotteiden olevan haitaksi.
      Kyllä se harmittaa etten pysty syömään rakastamiani kakkuja, keksejä, pizzaa ja muita herkkuja, mutta ennemmin näytän hyvältä ja olen terve.

• roan syönyt

kyllä tossa vhh:ssa joutuu jättämään pois paljon muutakin kun vaan ne kakut ja pizzat, mitä mä normaalistikin syön ehkä kerran puolessa vuodessa. Itselläni ei siis 2kk aikana ollut mitään apua siitä ruokavaliosta ja mielestäni jos elimistö reagoi ruokaan tolla tavalla niin siinä ei ole kaikki kunnossa, terveelle ihmiselle ei iske perunasta aknea :P (jos tuo siis edes auttaa) Itse aion käydä gynekologisessa tutkimuksessa ja ehkä saan jtn testosteroni blokkaajia tms, joista täälläkin ollut puhetta, itselläni kun akne aina pahimmillaan kuukautisten aikana, mihin tuskin ruokavalio edes vaikuttaisi...

• sontaa!!!!!!!

Kolmenkymmenen vuoden aikana olen ollut kasvissyöjäkin,mutta ei sillä ollut vaikutusta.Tuohon vuosimäärään on ehtinyt kokeilla kaikea mahdollista.Jos sinulla on tuo mukamas auttanut,niin tuskin se johtui kumminkaan ruoasta!

Itse en syö vieläkään epäterveellisesti,mutta eipä se ihossa näy!

• näppylä
        sontaa!!!!!!! kirjoitti:

Kolmenkymmenen vuoden aikana olen ollut kasvissyöjäkin,mutta ei sillä ollut vaikutusta.Tuohon vuosimäärään on ehtinyt kokeilla kaikea mahdollista.Jos sinulla on tuo mukamas auttanut,niin tuskin se johtui kumminkaan ruoasta!

Itse en syö vieläkään epäterveellisesti,mutta eipä se ihossa näy!

Itse olen kärsinyt vaivasta yli 20 vuotta ja olen huomannut ettei millään syömisellä tai syömättä jättämisellä ole ollut ihon kuntoon mitään vaikutusta vaikka itsekin syön pääosin terveellisesti. Samaa mieltä ovat kaikki asiasta tehdyt tutkimukset sekä ihotautilääkärini. Vasta nyt nelikymppisenä olen ensimmäistä kertaa hakeutunut lääkärin pakeille vaivani kanssa. Ensin söin tetrasykliinikuurin joka auttoi melko hyvin ainakin kasvoihin ja nyt on menossa agressiivisempi Isotretinoin- kuuri. En kyllä jaksa enää uskoa että vaiva katoaisi lopullisesti silläkään mutta suosittelen kuitenkin muitakin kärsiviä hakeutumaan lääkärille, eihän sitä koskaan tiedä, jokainen on erilainen yksilö.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3121
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1600
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      93
      1451
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      89
      1349
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1314
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      155
      1228
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      999
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe