Yksinäinen mies
Naapuritkin varmaan pitävät ihan kummana, kun aina se on yksin. On minulla kuitenkin muutama kaveri ja yleensä tavataan 1-2 kertaa viikossa. Muut ajat olen hyvin yksin. Yksinäisyydestä huolimatta liikun jonkin verran muiden ihmisten joukossa. Liikkuessani kaupungilla, huomaan myös muita yksinäisiä. Arvelen heidän olevan yksinäisiä, kun he ovat aina yksin liikkeellä.
Usein minua pelottaa liikkua yksin ihmisjoukossa. Pelko tulee häpeästä, siitä että leimautuu yksinäisyyden vuoksi jotenkin epäonnistuneeksi ja vialliseksi. Joinakin päivinä olen vapaa pelosta ja silloin voin kulkea hyvin vapautuneella mielellä. Tunnen, kuinka Korkeampi Voima kantaa minua. Alan tulla eheämmäksi. Nyt on mentävä nukkumaan. Nukkuminen on nykyään mukavaa. Nukun nyt kai varhaisnuoruuden univajeetkin.
Mä vain kuljen pilke silmäkulmassa ;-)
8
832
Vastaukset
- joka tuntee
usein samallalailla ,,et muut ajattelee et tuo on aina yksin ja kulkee yksin , vaikka on joitain ystäviä ja lenkkikaveri entinen työkaveri. Olisi mukava kirjoitella kanssasi..kirjoitellaan..öitä
- -.-.-.-.-.-.-.-.
sun naapureitas kiinnosta paskan vertaa vaikka olisit joka ikinen päivä yksin
- Yleinen vuodattaja
En juuri tunne ketään tästä läheltä. Muutama henkilö on sellainen, että voidaan morjestaa ja vaihtaa muutama sana. Tosin morjestan tässä talossa joitakin tuntemattomiakin (en niitä, jotka eivät katso).
Meillä häpeään sidotuilla persoonilla on tosiaan hyvin kaventunut ajattelumaailma. Voidaan puhua narsistisesta ajattelutavasta. Tässä kohtaa ei ole kyse narsistisesta persoonallisuushäiriöstä. On väärin ajatella, että ihmiset todella kiinnittävät huomionsa yksinäisyyteeni. Todellisuudessa kaikilla on omat ongelmansa, eikä luulisi olevan kiinnostusta miettiä vaikkapa minun yksinäisyyttä. Esim. tuttavapiirissäni ja naapurustossa on tapahtunut runsaasi eroja, joten jokaisella lienee vaikeutensa. - en jaksa esittää
Yleinen vuodattaja kirjoitti:
En juuri tunne ketään tästä läheltä. Muutama henkilö on sellainen, että voidaan morjestaa ja vaihtaa muutama sana. Tosin morjestan tässä talossa joitakin tuntemattomiakin (en niitä, jotka eivät katso).
Meillä häpeään sidotuilla persoonilla on tosiaan hyvin kaventunut ajattelumaailma. Voidaan puhua narsistisesta ajattelutavasta. Tässä kohtaa ei ole kyse narsistisesta persoonallisuushäiriöstä. On väärin ajatella, että ihmiset todella kiinnittävät huomionsa yksinäisyyteeni. Todellisuudessa kaikilla on omat ongelmansa, eikä luulisi olevan kiinnostusta miettiä vaikkapa minun yksinäisyyttä. Esim. tuttavapiirissäni ja naapurustossa on tapahtunut runsaasi eroja, joten jokaisella lienee vaikeutensa.Minä olen eron jälkeen todella yksinäinen ja koetan varoa, etten joudu naapurien kanssa samaan aikaan pihaan. En halua, että kukaan kysyy minulta mitään erosta, en jaksaisi esittää iloista ja sellaista, ettei se ero missään tunnu. Tosiasiassa surettaa, itkettää ja tämän yksinäisyys alkaa ottaa kupoliin. Ei minulla ole koskaan ollut paljoa kavereita ja ne vähätkin on vuosien varrella hävinneet kuka minnekin.
Jos minulla ei olisi nettiä, niin en teidä, mitä olisi tehnyt.
- Zombi
Oon lueskellu sun kirjoittamia viestejä silloin tällöin. Itsellänikin on diagnisoitu estynyt persoonallisuushäiriö. Se on todella tuskallinen. Häpeä ja torjutuksi tulemisen tunne ym. Saanko kysyä mitä lääkkeitä käytät?
Mielestäni oot liikaa kyseisen diagnoosin sisäällä, sen ''vanki''
Eli elämäsi pyörii liikaa estyneen persoonallisuuden ympärillä, se on liian iso osa elämääsi. Se hallitsee sinua.
Koesta yrittää jättää sen häiriön miettiminen vähän vähemmälle ja et kaataisi kaikkea negatiivista sen piikkiin.
Itse alan olla aika lopussa jo... En tiedä miten tämän estoisuuden ja itsensä tarkkailun kanssa jaksaa elää.
Tsemppiä sulle!
T.Sama vika- Yleinen vuodattaja
Mulla on vielä käytössä vain 5 mg:n annoksella cipralex. Nukahtamiseen illalla mirtazapinia.
Kyllä, olet oikeassa. Olen jämähtänyt estyneisyyteen ja se hallitsee minua. Ongelma varmasti pikku hiljaa helpottaisi, kun menisi vain yhä enemmän ihmisten pariin. Tilanne ei muutu hetkessä.
Kiitos ja tsemppiä myös!
- Yleinen vuodattaja
Joskus käyn viikonloppuiltana kaupungin yössä. Tapanani on käydä muutamalla oluella. On myös merkille pantavaa, etten ota ns. pohjia ennen kuppilaan menoa. Se tästä puuttuisikin, että ovimiehen mielestä olen ehkä ottanut jo liikaa :).
En erityisemmin pidä kapakan menosta ja hektisyydestä. Monesti sielläkin ihmiset kysyvät, miksi olen yksin ja olenko yksin? Monen mielestä kuppilaan ei voi mennä yksin. Ei voikaan, jos on kasvanut kultalusikka hanurissa, eiku suussa. Yksinäisen on mentävä yksin lähes joka paikkaan.- un-noticed
Kuule ainoa paikka missä kukaan kiinnittää mitään huomiota sun yksin olemiseen on kapakka. Voisin vannoa että sun naapurit ei edes tiedä minkä niminen ja yksin vai kaksin sun oven takana on. Eikä kukaan kaupungilla kiinnitä yhtään mitään huomiota suhun, ei edes sillon vaikka vetäisit kunnon lipat kadulla. Tuskin kukaan tulis edes ylös nostamaan vaikka auto olis tulossa.
Ja opiskelussa ja sellasella työpaikalla jossa pitäis olla kontaktissa muiden työkavereiden kanssa, jos oletkin yksin niin siihen kiinnitetään huomiota. Kumppanin puuttumiseen ei kiinnitä huomiota kuin sinä itse, varsinkin jos et edes ole sukulaisten kanssa tekemisissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse754537Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1053769Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1423473Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.371970Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691921Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891229- 1181035
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.129950- 55925
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25837