Olen todella huolissani joten vastatkaa kiltit:
Pari viikkoa sitten olin kaverini kanssa eräissä juhlissa, meille piti tulla kyyti mutta kun ei tullut niin lähdin yksin kävelemään kotiin. Matkalla eräs mies yritti raiskata minut, rimpuilin irti mutta hän ehti laueta juuri ennen. Ilmoitin poliisille seuraavana päivänä ja sain ilmaisen jälkiehkäisyn, vanhemmilleni kerroin vain että mies yritti pahoinpidellä minua koska häpeän asiaa, siskolleni on käynyt samoin ja äiti syyttää itseään. En ole kertonut myöskään poikaystävälleni sillä luulen että hän suuttuu.
Nyt kuitenkin menkkojeni olisi pitänyt alkaa jo ja pelkään että olen siltikin raskaana! Olen tehnyt kaksi raskaustestiä joista toinen näyttää positiivista ja toinen negatiivista. Mitä teen nyt? Olen vasta vähän aikaa sitten menettänyt neitsyytenikin enkä oikein tiedä mistään ehkäisyneuvola tai gynekologi käytännöistä. Jos olen raskaana onko minun mahdollista tehdä abortti vielä? Tapahtumasta on 2.5 viikkoa nyt...
Kiitos paljon!
Mitä teen!?!
16
2150
Vastaukset
- ......................
Poikaystäväsi on sika, jos hän suuttuu siitä, että sinut on raiskattu, ja saatat sen seurauksena olla raskaana. Sinun olisi silti minun mielestäni hyvä kertoa hänelle, ja myös vanhemmillesi.
Ensimmäisenä sinun tulee ottaa yhteyttä paikkakuntasi neuvolaan, kertoa tilanteestasi, ja että haluat mahdollisesti abortin. Mitä pikemmin, sen parempi. Älä odottele turhia. Sinun on vielä mahdollista tehdä abortti.
Oletteko harrastaneet poikaystäväsi kanssa seksiä? Vaikka teillä olisikin ollut ehkäisy käytössä, on mahdollista että olisit raskaana hänelle, etkä raiskaajalle. Ultrassa raskaudenkestosi selvitetään. Et ilmeisesti tiedä raskausasioista paljoakaan, joten suosittelisin, että kertoisit ultraajalle raiskauksen ajankohdan, jotta hän voisi kertoa, onko raskaus voinut saada alkunsa raiskauksessa. Raskaushan lasketaan alkaneeksi 2 viikkoa ennen kuin varsinainen hedelmöittyminen tapahtuu. Toisin sanoen raskauden kahtena ensimmäisenä viikkona nainen ei edes ole oikeasti raskaana. Ultraan pääset, kunhan soittelet ensimmäisenä neuvolaan. Sieltä sinut ohjataan eteenpäin.
Toivotaan, ettet olisi raskaana. Jälkiehkäisy voi sekoittaa normaalia kuukautiskiertoa, menkkasi saattavat olla myöhässä senkin takia. Mutta suosittelisin soittamaan neuvolaan, ja pyytämään että he tekisivät sinulle sielä vielä raskaustestin, kun sinulla yksi positiivinen testi on jo takana.
Ja ihan tiedoksi, tuo raiskausyritys ei ole jäänyt yritykseksi, vaan sinut on raiskattu. - ole mikään
pakko tehdä auotmaattisesti aborttia vaikka täälläkin varmasti jotkut elämän kyynistämät kivisydämet niin tulee väittämään!
Jos raiskaaja on lauennut vain johonkin vaatteillesi on erittäin epätodennäköistä että voisit olla raskaana, ainakaan hänelle!
Poikaystäväsi on todella kypsymätön ja lapsellinen jos suuttuu asiasta jolle et ole voinut mitään.
On hyvin merkkikohtaista mitä raskaustesti voi näyttää.. joissakin erittäin pieniä pitoisuuksia mittaavissa voi näkyä hailakkaa viivaa vaikkei olisikaan raskaana. Teitkö siis ensin plussatestin ja sen jälkeen negatiivisen? Silloin on voinut olla kyse myös ns. kemiallisesta raskaudesta joka on keskeytynyt itsestään varhaisessa vaiheessa. - Kauhea tapaus!!!
Soita heti maanantaina neuvolaan ja käy keskustelemassa asioista.
Hyvin mahdollista se tosiaan on että on poikaystäväsi lapsi, jos nyt olet raskaana, mutta on aina kuitenkin se pieni mahdollisuus siihen että voi olla raiskaajan aikaansaannos.
Sen jälkeen varmaan kannattaa miettiä tarkkaan mitä tekee, kun on ensin käyny siellä neuvolassa. - 18v nuori nainen
Varasin juuri päivystävästä ajan neuvolaan ja toivon tosiaan että ne varmemmat tutkimukset sitten olisivat negatiivisia.
Tässä vielä vastauksia niille asioille joita en alkuperäisessä viestissä maininnut.
Raskaustestit menivät valitettavasti niin päin että se jonka ostin heti kun kotiin poliisilta pääsin näytti negatiivistä ja seuraavana päivänä kun epäilys heräsi niin toinen oli positiivinen..
Poikaystäväni on nyt armeijassa ja viimeisestä yhteisestä yöstä on ainakin kuukausi, sen kuun lopussa tuli menkat ihan normaalisti joten en siis ole ainakaan raskaana hänelle.
Kiitos vastauksesta myös sille joka ehdotti etten tekisi mitään aborttia mutta jos olen raskaana täysin tuntemattomalle miehelle ja opiskelu on pahasti kesken yms. niin se tuntuu "parhaalta" ratkaisulta luopua mahd. lapsesta niin kauan kuin se on vielä alkio eikä ole mitään lämmintä sidettä. Toivon kuitenkin ettei edes tätä tarvitsisi tehdä.
Juu, ja en tosiaan tiedä paljoa raskaudesta ym. Seksikin on niin uusi asia minulle enkä ole pahemmin mitään vauvakuumeita potenut sillä minulla on aina ollut paljon suunnitelmia ennen varsinaista lapsen "hankintaa". Terveystiedon tunnit koulussa tietysti mutta siellä ei koskaan käsitelty mitään tällaista vaan ennemmin ekaa kertaa, seurustelua ja ehkäisyä.
Kiitos kuitenkin vastanneille, ensimmäinen viestini oli vähän sekainen sillä olin paniikissa, nyt olo vähän helpompi.- *pikkunen*
Kirjoitat ensimmäisessä viestissä että mies YRITTI raiskata. Mitä tällä tarkoitat? Eikö se ole jo raiskaus jos penis menee sisällesi. Mikäli hän laukesi muualle niin silloin et ole raskaana.
Toinen asia on että jos seuraavan päivänä poliisilla käynnin jälkeen ostit raskaustestin niin koska sen teit? Jos teit heti, niin ei se näytä vielä edellisenä päivänä tapahtuvaa hedelmöittymistä. Nainen tulee yleensä raskaaksi kun on pari viikkoa edellisistä kuukautisista. Raskauden voi testillä todentaa silloin kun seuraavien kuukautisten pitäisi alkaa tai kun ne ovat muutaman päivän myöhässä.
Siis summasummarum: mikäli teit raskaustesti heti pari päivää raiskauksen (?)(yrityksen?) jälkeen ja näytti positiivista niin olet raskaana poikaystävällesi.
Tsemppiä! - poikaystävällesi
VAIKKA kuukautiset ovat tulletkiin, raskauden aikana kun voi tulla ja usein tuleekin ns. valemenkat.
Ja tosiaan, jos olet heti raiskausyrityksen (siis raiskattiinko sinut vai ei? ) tehnyt testin, niin se ei tod.näytä sen mahd.raiskauksen aikaan saamaa raskautta, testi kertoo raskauden vasta kun mahdollisesta hedelmöittymisestä on kulunut 12-14 vrk...
Mikä ehkäisy sinulla on käytössäsi poikaystäväsi kanssa? - ......................
Nyt alkoivat hälytyskellot soida.
Sillä jos teit raskaustestit parin päivän sisällä raiskauksesta, sait positiivisen testin, se testi on joko viallinen tai sitten olet raskaana poikaystävällesi.
Raiskauksesta alkunsa saanut raskaus ei mitenkään voisi näkyä positiivisena parin päivän päästä.
Näihin tietoihin perustuen olet paljon todennäköisemmin raskaana poikaystävällesi, jos raskaana ollenkaan. - nuo
jälkiehkäisypillerit voivat myöhästyttää kuukautisia, koska ne hieman sekoittaa kiertoa. Jos teit molemmat testit parin päivän päästä tapahtuneesta, niin niihin ei ole luottamista. Pitäisi tehdä raskaustestit silloin, kun kuukautiset ovat myöhässä tai silloin, kun kuukautisten pitäisi alkaa.
Herkimmät raskaustesti voivat näyttää myös vääriä positiivisia tuloksia liian aikaisin tehtyinä..
Mutta hyvä, kun varasit ajan lääkärille. Abortin voi saada raskausviikolle 12 asti, ja raskausviikot aletaan laskea viimeisistä kuukautisista. Jos et ole raskaaana, niin pyydä lääkäriltä ehkäisypillereihin resepti, jos olet muutenkin nyt aloittelemassa seksieläämi. Muista kuitenkin, että pillerit eivät suojaa sukupuolitaudeilta.
- Jaaaahas
Siskollekkin on käynyt samoin?.
- tuo tosiaankin
tuntuu=)
- taas...
tuo tosiaankin kirjoitti:
tuntuu=)
että pahat abortinvastustajat haukkuisivat raiskatun raukan... Aikaisemmat provosointiyritykset kun eivät ole oikein ottaneet tulta alleen... =D
- joillakin
taas... kirjoitti:
että pahat abortinvastustajat haukkuisivat raiskatun raukan... Aikaisemmat provosointiyritykset kun eivät ole oikein ottaneet tulta alleen... =D
Kyllä viestistä erottui selvästi hätä ja kokemattomuus.
Hyviä vastauksia on tullut.
Tässä näkyy myös se, ettei naisen ole hyväksi lähteä yöllä kadulle. Aina kannattaa varata taksiraha mukaan ja odottaa taksin tuloa.
Mielenkiintoista, oliko penis emättimessä? Käsitin, että oli ja laukesikin. Testi noin pian saikin jo ohjeet. Mies kiihottuu pian..
Aborttia en silti suosittele, koska ylin ohje kuuluu, älä tapa...
Asioilla on tapana järjestyä, sanotaan. Niin, jos lapsi on alulla, poikaystävä on iskä. Silleen. Aika paine silti.
- 18v nuori nainen
Ensimmäinen asia josta kai sitten ilmoitan myös tännekkin on etten siis ole raskaana, kenellekkään! :) Panikoin tapani mukaan liikaa ja unohdin järjen käytön. Kuukautisten poissaolo selvitettiin ehkäisyneuvolassa ja se on luultavimmin tuo paha järkytys yhdistettynä siihen että olen laihtunut ja saattavat olla kuulemma parikin kk nyt tulematta.
Sitten pari selvitystä...
Siskolleni on tosiaan käynyt hänen sanojensa mukaan, kun joku tätä epäili. Kerroin nyt asiasta hänelle ja mietittiin yhdessä mitä sanotaan äidille ja poikakaverille.
Ja ehkä se sitten oli raiskaus en ole varma kun kaikesta on aika epäselvä kuva. Mies oli erektiossa jo silloin kun hän nappasi minut ja laukesi sisääni juuri ennen kuin pääsin irti, ei siis vaatteilleni. Minulla oli päällä lyhyehkö hame joka mahdollisti tuon nopean toiminnan. Mies oli kuitenkin (kai?) ihan ystävällinen sillä tarjoitui meidän kohdattua poliisin valvonnassa uudestaan auttamaan ja myönsi kaiken.
Raskaustesteistä jo kerroinkin, ensimmäisen (joka näytti negatiivistä) tein vähän jälkiehkäisyn syömisen jälkeen kotona ja toisen seuraavan päivän iltana.
Kiitos kuitenkin kaikille jotka auttoivat vielä kerran!!!- ....
Kyllä sinut on raiskattu, sillä sinä et halunnut seksiä ja mies penetroi sinut, pakotti sukupuoliyhteyteen. Miehen ystävällisyys jälkeenpäin tarkoittaa vain sitä, että hän haluaa päästä vähemmällä ja esittää poliisille ystävällistä.
- ...
sull ei oo viel mitään hätää, mä olin tänää ite tekemässä abortin ja olin jo seitsemännellä viikolla, ite ostin neljä raskaustestiä ja sitten menin terveryskeskukseen, siellä keskusteltiin vaihtoehdoista ja sitten varasin ajan naisten polikliniikasta.. aborttia voi tehä vielä 20 viikolla mutta sillo pitää olla 40 tai alle 18v, tai sit sä kerrot lääkäreille että sua raiskattiin koska sillo sä saat sen abortin.. ite oon vast 17 ja ajattelin olla kertomatta mun porukoil, mut abortist tulee aikamoisii traumoi kaikki laskut ja lääkäri jutut on joskus vähän vaikeaa ymmärtää..parempi kertoo niille, kyll ne tukee sit loppujenlopuks.. toivottavasti sä sait vähä vastauksii... ( voit mennä terveyskeskukseen ja antaa niille virtsakoen sillo tulos on 100% varma )
Pärjäile- lukenu
alkuperäsen viimesintä viestiä.. että tilanne on jo ratkennu eikä edes ollu raskaana.
Sitäpaitsi kuka tahansa voi melko (99%) varmasti saada sen vielä rv20 saakka, mutta haettava Valviralta. Ja toi ikärajotus koskee alle 17, ei alle 18-vuotiasta.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134892Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293543No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452430- 501558
- 411480
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241334- 141222
- 271128
- 1651089
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221057