"Pyytämättä ja yllätyksenä"

Oivan rakas

HS - Kotimaa - 19.6.2003 - 1965 merkkiä - 1. painos

"En ollut näitäkään muistioita pyytänyt"

ATTE JÄÄSKELÄINEN
Pääministeri Anneli Jäätteenmäki antoi 18. kesäkuuta eduskunnalle ilmoituksen, jossa hän sanoi eduskunnan pöytäkirjan mukaan muun muassa seuraavaa:

"Annoin Irak-vuotoa koskevan todistajalausunnon viranomaisille 11. 6. Kuulemisen yhteydessä minulle esitettiin useita ulkoministeriön alkuperäisiä, salaisiksi leimattuja asiakirjoja. Totesin, etten ollut koskaan nähnyt kyseisiä asiakirjoja."

"On tärkeätä, että tutkinnassa selviää, kuinka kyseiset asiakirjat ovat päätyneet julkisuuteen."

"Antaessani Irak-vuotoa koskevan todistajalausunnon viranomaisille 11. 6. kerroin, että nettisivuillani ja vaalikeskusteluissani esittämäni tiedot perustuivat Martti Manniselta faksilla saamiini kahteen niin sanottuun briefing-muistioon, joista toinen oli Mannisen kirjoittama ja toinen kooste, joka myöhemmin on ilmennyt koosteeksi ulkoministeriön Grossman-asiakirjasta."

"En ollut näitäkään muistioita pyytänyt, ja ne tulivat minulle yllätyksenä. [hälinää] - En ollut pyytänyt, ja ne tulivat minulle yllätyksenä."

2

139

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • johto..

Maalaisliitto-kepun ongelmana on ollut krooninen johtajien puute. Em. tapahtumien eli presidentin kanslian vakoilun ja valehtelun vuoksi Jäätteenmäestä tuli kovin lyhytaikainen pääministeri. Kepun "Myyrä" kansliassa: Manninen tuomittiin viralta. Hämmästyttävää on, että Jäätteenmäki tuodaan yhä ennen vaaleja riekkumaan nostattamaan kepu-henkeä vähemmän älykkäiden äänestäjien joukossa.

Väyrysen Vladimirov-sekoilu osoitti, millaista on harkintakyky ja tavoitteet. Mies ennusti neukkulan säilyvän ikuisesti.

Aho hirtti poliittiset mahdollisuutensa työreformiin, johon Vanhanenkin halusi uudelleen kompastua. Vanhasen julkistetut neuvostosympatiat ja virolaisten mollaaminen viittaavat maalaisliiton synkkään rähmälläänolon perinteeseen.

Juhantalolta menivät sekaisin omat ja valtion intressit ja saatiin sentään tuomittavaksi.

Vaalirahoituksen luonteen paljastuminen ja peittely-yritykset veivät puolueen taannoin katastrofin rajalle. Vain Suomessa poliitikot voivat / ilkeävät jatkaa tuollaisen skandaalin jälkeen.

Kepu-usko ei kysy rehellisyyttä vaan uskollisuutta.

• että pelastit suomen

sodalta johon lipponen olisi meidät vienyt,kiitos siitä anneli, vastasit itse itsellesi punikki.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      108
      4559
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      101
      3890
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3549
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3270
    5. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      43
      2962
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2539
    7. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      22
      2442
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2186
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      17
      1829
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      35
      1735
    Aihe