Missä olit silloin kun...

Even keel

Usein tulee muisteltua. missä päin maailmaa olin, kun joku merkittävä asia tapahtui. ensimmäinen tällainen merimiesurallani oli ns. kuuden päivän sota. Olin silloin matkalla Odessasta Ranskaan erääseen välimeren öljysatamaan,taisi olla Port de Bouch , tai ainakin sinne päin

31

2896

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oltiin oltiin

antwerpenissa kun venäläinen miehitti tsekin.

• Even keel

Me oltiin "Boniksessa", kun Cristiinan baarissa TV:stä nähtiin ja kuultiin,että NL oli hyökännyt Tzekkoslovakiaan. Oltiin vähän otettu ja sovittiin, että seuraavana päivänä karataan ja haetaan turvapaikkaa Argentiinasta. Aamulla ei kumpikaan ollu muistavinaan koko asiaa

• m/s Pampero
        Even keel kirjoitti:

Me oltiin "Boniksessa", kun Cristiinan baarissa TV:stä nähtiin ja kuultiin,että NL oli hyökännyt Tzekkoslovakiaan. Oltiin vähän otettu ja sovittiin, että seuraavana päivänä karataan ja haetaan turvapaikkaa Argentiinasta. Aamulla ei kumpikaan ollu muistavinaan koko asiaa

siunaustilaisuutta 8/77 seurasin Hong Kongissa baarin tv:stä. Tytöt tarjoilivat rinnat paljaina. Oli se hurjaa?

• m/s Pampero kirjoitti:

siunaustilaisuutta 8/77 seurasin Hong Kongissa baarin tv:stä. Tytöt tarjoilivat rinnat paljaina. Oli se hurjaa?

Olimme matkalla Temasta (Ghana) New Yorkiin. Kipparina A. Kamotskin. Sirkka-Heleena kertoi vahdin vaihdossa, että Elvis oli kuollut.

• jenkki
        styyri kirjoitti:

Olimme matkalla Temasta (Ghana) New Yorkiin. Kipparina A. Kamotskin. Sirkka-Heleena kertoi vahdin vaihdossa, että Elvis oli kuollut.

sköldvikistä ventspiliin ihmeteltiin kun radiosta tuli koko ajan Elvistä kyllähän se syykin sitte selvis

• Even keel
        m/s Pampero kirjoitti:

opiskelin silloin, kun Elvis kuoli

• Seilori70
        jenkki kirjoitti:

sköldvikistä ventspiliin ihmeteltiin kun radiosta tuli koko ajan Elvistä kyllähän se syykin sitte selvis

Olin jenkkilässä Mobilessa, kun kuulin Elviksen poismenosta. Siellä pysähtyi hetkeksi kaikki. Ihmeteltiin, että mitä käynyt. Syykin selvisi.

• Raste

matkalla Haiffaan puutavara lastissa,lastin purku sotatilan takia oli hidasta,töissä oli vanhempaa porukkaa tekivät muutaman tunnin päivässä. Jouduimme poistumaan redille usein yöksi,että laitureille tuli tilaa,toivat yö aikana tarvikkeita(jenkit)satamaan. On muistona sodan muistoraha hopeinen.

• sota-aikaan

ajeltiin Nordialla Turusta Norteljehen. Muistan ,kun Iltasanomien sivuilta katsottiin kuvaa hiekkaerämaalta. Kuvassa oli täälläkin palstatilaa saaneet KUSILUISTIT. Entiselle omistajalle oli vain tullut niin kiire lähtö, että omaisuus jäi taistelutantereelle.

• sattumalta oltiin

Satamassa. Haifassa. Eipä muuta.

• ETELÄATLANTI

Matkalla SANTOKSESTA Japaniin OSAKAAN , maaliskuu
        1953 kun ISÄ AURINKOINEN kuoli ( Stalin )

• Even keel

Oltiin Punaisella merellä matkalla Persian lahdelle Dammamiin kun John Lennon ammuttiin New Yorkissa

• Seilori70

Olin menossa laivalle Kemiin tai Ouluun, kun radiosta kajahti aamulla tieto Lennonin ampumisesta.

• Hinurimiäs

Me oltiin Houstonissa kun jenkit valmistautuivat vanhemman Bushin johdolla siihen ensimmäiseen Irakin sotaan. Meidätkin ajettiin välillä pois laiturista ilmeisesti siksi ettei olis kurkittu että mitä kaikkea niihin harmaisiin laivoihin lastattiin. Jenkit oli kovin tohkeissaan jostakin, mitä me ei oikein ymmärretty kun oltiin just tultu jonkinlaisessa uutispimennossa atlantin yli. Ja takaisin lähettiin kohti eurooppaa, paluumatkalla ei saatu juur mitään lisätietoa asiasta. Rotiksessa lähdin kiiruusti lomalle ja vasta Helsingissä pääsin lehtikioskille ja ajattelin ottaa selvää että mikä sota se oikein on ja missä ja miksi. Suomen lehdissä asiaa valaistiinkin isoin otsikoin:
      MATTI NYKÄNEN EROAA!

• kokki yt

Lontoos satamalakon jälkimaininkeis meni joku viikko ,seurattiin kantabubissa olumpialaisia vuonna 72 no voitto tuli ja bubin pitäjä tarjos pari kierrosta koko porukalle

• Even keel
        kokki yt kirjoitti:

Lontoos satamalakon jälkimaininkeis meni joku viikko ,seurattiin kantabubissa olumpialaisia vuonna 72 no voitto tuli ja bubin pitäjä tarjos pari kierrosta koko porukalle

Kun Viren voitti Munchenissa, olin matkalla Lissabonista Casablancaan, kun viren voitti Montrealissa, olin "vesilyseossa"

• Even keel
        Even keel kirjoitti:

Kun Viren voitti Munchenissa, olin matkalla Lissabonista Casablancaan, kun viren voitti Montrealissa, olin "vesilyseossa"

Kun Viren voitti Montrealissa, olin laivan kanssa Haminassa

• :-)
        Even keel kirjoitti:

Oltiin m/t Taifunin kanssa siellä lossaamassa raakaöljyä Venezuelasta.....kävin Tippa-Iitan luona piikkiä saamassa :D

• X Säkhkäri
        :-) kirjoitti:

Oltiin m/t Taifunin kanssa siellä lossaamassa raakaöljyä Venezuelasta.....kävin Tippa-Iitan luona piikkiä saamassa :D

Lyötiin mun ahteriin. Olimme samassa kanootissa. Terkkuja seilauskaverille

• on siitä aikaa
        X Säkhkäri kirjoitti:

Lyötiin mun ahteriin. Olimme samassa kanootissa. Terkkuja seilauskaverille

sattumoisin olin USA:n itärannikolla Providence nimisessä pikkukaupungissa. Ja samana päivänä tepasteli eka immeinen kuun kamaralla. Jotain muutakin suurta tapahtui samana päivänä mutta olkoon se vain perikunnan ja läheisteni tietona.

• Nykyaika.

Olin työttömänä jouluna -08 kun joulupukki tuli kylään. Merille teki mieli, mutta jobia ei sitten mistään löytynyt, vaikka soittelin pari kertaa viikossa varustamoja läpi.

Olisi pitänyt köysi rikata kattoon. Nyt ei enää edes sitä uskalla.

• jenkki

jotain positiivista mutta yhä huonommalta näyttää älä kuitenkaan vielä anna periks jonkun mutkan kautta tulee aina joku hieno juttu

• tai kotona

Mitä väliä sillä on, missä oli,kun jotain tapahtui, jos tapahtuma ei koskenut itseä? Ainahan sitä jossain on kun tapahtuu maailmalla asioita. No, tuli aikanaan katseltua telkkarista Dallasissa, kun se avaruussukkula räjähti paluumatkalla pillun päreiksi, Samassa paikassa tuli seurattua, kun Bush valittiin vääryydellä eka kerran pressaksi.Muuten olen ollut laivassa tai kotona, kun jotain tapahtui. sen muistan, kun Tsernobyl räjähti ja sieltä lähestyi radioaktiivinen pilvi Suomea kohti, niin oltiin Itämerellä tulossa kotiinpäin, oli aika voimaton olo, kun ei sillekkään itse voinut mitään ja tietoa sai aika niukasti.

• Vanha Skönö

Olimme Klaipedassa lastaamassa kun Ruotsin radiosta kuului että voimala tömähti. Paikalliset ei tiennyt asiasta mitään. Lasti oli Rotterdamiin ja ennen satamaa tuli oorderi että koko laiva pitää spuulata maston topista ulkosivuihin asti. Koskaan ei tullut oikeata tietoa mitä kautta se pilvi kulki. Näynköhän mä hyvin pimeässa?

• Kun eivät toisetkaan , kaik...

Joulu 1952 Lontoon Merimieskirkko , saatiin kaikki MERIMIESJOULULAHJAT olimme ( olleet ulkona )
      Pappi antoi toivomuksen , jotta kaikki vastaisimme paketissa olevalle lähettäjälle . Kilpailuksi palkinto KUKA SAA PAKETIN JOULUNA 1953 SAMALTA IHMISELTÄ ??.
      Olimme JOULUN 1953 MAURITUKSELLA , sain samalta ( naiselta paketin jossa oli alleviivattu NEITI , TAMPEREELTA

• tarina jatkui -

'neidin' osalta?

:)

• Tuota kysytään
        tarina jatkui - kirjoitti:

'neidin' osalta?

:)

Aamulla kerroin Vaimolleni tuon jutun .
        Kirje on tallella , en sentään kaivasitä esiin .
        Tämä Neitonen asui TIILIRUUKINKADULLA muuta en kerro.
        Sen voin sanoavaan olimme tehneet" pakettien "välillä paljonmatkaa . Tuolloin oli jo kansallisuuksien kirjo muuttunut.
        Saanen jatkaa, kun olimme Santoksessa minun olisi pitänyt mennä SYYNIIN. Kun sitten olin JAPANIN JOKOHAMINASSA MAISSA piti sitten matmistaa JAKARDAAN niin enhän pääsytkään kun passini ei ollut voimassa.Olisi pitänyt astua palvelukseen.

• Buenos Airesissa kun presidentti Kenedy oli ammuttu.Ihmeteltiin kaupungilla kun lehti myyjät huutelivat Kenedyn nimeä . Näyttivät sormella päätään,että Kenedy pum pum

• 1952

Evita oli kuollut , kaikilla oli viellä MUSTAT PUVUT ( siis miehillä)

• Tuona launtaina
        1952 kirjoitti:

Evita oli kuollut , kaikilla oli viellä MUSTAT PUVUT ( siis miehillä)

Kun Helsingin Olympialaiset alkoi.
        Olin tullut Arkturuksen kanssa , Antverpenista Helsikiin , Konsulikyydillä .
        Tuli kunnolla mieleen , silloin kaikille maahantulleille annattiin ohjeet miten menetellään jos tulee vaikeuksia nmaassa jossa ei ymmärretä kietä , tarjoo tämän lapun niin pärjää .
        Kumma kyllä siinä lapussa ei ole päivämäärää.( siis Suomalainen virkamies)

• Uffari 1

28.tammikuuta.1986 Baltimoren satamassa USA.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      108
      4731
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3463
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2400
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1528
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1453
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      38
      1266
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1172
    8. 164
      1060
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1058
    10. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      18
      1015
    Aihe