Onko muilla ollut oireena yhtäkkinen bakteerin aiheuttama keuhkokuume ja sen jälkeen monta kuukautta kestävää kuumeilua: 36.9-37.2. Välillä lämpö laskee ja sitten viluttaa ja tunnen, kun se taas nousee ja samalla silmiä kirvelee. Asunnossa todettiin sitten sädesientä merkittävä määrä. Nyt lämpö laskenut jonkin verran ja toivon vain, ettei se jäänyt pysyväksi oireeksi,vaikka muutimmekin jo asunnosta pois. Kun valitin lääkärille lämpöilystä, hän totesi vain, ettei kannata olla huolissaan, kun sitä on niin vähän. Ei se kuitenkaan ollut minun normaalilämpöni ja jostainhan se aina johtuu.
kuumeilua
6
571
Vastaukset
- pikku Myy
Minulla on sellainen mielikuva, että kuumeilu on homealtistuksessa yleinen oire - olisipa ensin ollut keuhkokuumetta tai ei.
Moni homeesta sairastunut puhuu siitä että lämpö "sahaa" ylös ja alas. Toisilla on taas lämpöä koko ajan.
Saattaa kestää kauan ennen kuin kehosi rauhoittuu, ja pääset kuumeilusta eroon. Jos kuumeilu vaan jatkuu ehkä altistut muuallakin. On hankalaa sanoa milloin on mistäkin kyse. Joillakin kuumeilu jatkuu tosi pitkään altistuksen loputtuakin. Vertaile kuumeiluoireitasi muihin ärsytysoireisiin, jos niitä on samaan aikaan olet todennäköisemmin altistunut taas. Mutta, kaikki on yksilöllistä...
Minäkin olen kokenut sen ettei oteta kantaa lämpöön tai kuumeiluun. Jotkut ymmärtävät, että tämmöinen väsyttää ja heikottaa, mutta muuta siitä ei yleensä sanota.- tipsu-76
Moikka!
Mulla on myös hometalo ja joudun tässä asumaan ties kuinka kauan vielä, koska tappelu myyjän kanssa on vasta alussa. Lämpöilyä on jatkuvasti ja poskiontelot ovat melkein kokoajan tulehdustilassa. Itselle iski myös yllättäen keuhkokuume nyt talvella, olin jo melko heikossa kunnossa kun passittivat osastolle. Sitten kun itse paranin, niin mies sairastu keuhkokuumeeseen. Tähän sairasteluun olemme jo niin tottuneet, että se alkaa tuntumaan jo ihan normaalilta. Vaikea edes kuvitella että joskus voisi olla edes kuukauden terveenä yhteen menoon. - Kuumetta
tipsu-76 kirjoitti:
Moikka!
Mulla on myös hometalo ja joudun tässä asumaan ties kuinka kauan vielä, koska tappelu myyjän kanssa on vasta alussa. Lämpöilyä on jatkuvasti ja poskiontelot ovat melkein kokoajan tulehdustilassa. Itselle iski myös yllättäen keuhkokuume nyt talvella, olin jo melko heikossa kunnossa kun passittivat osastolle. Sitten kun itse paranin, niin mies sairastu keuhkokuumeeseen. Tähän sairasteluun olemme jo niin tottuneet, että se alkaa tuntumaan jo ihan normaalilta. Vaikea edes kuvitella että joskus voisi olla edes kuukauden terveenä yhteen menoon.Mulla lämpöilyn(jokapäiväisen) "loppuminen" vei 7kk muutosta.
Tai on sitä vieläkin ajoittain. - sadiella
tipsu-76 kirjoitti:
Moikka!
Mulla on myös hometalo ja joudun tässä asumaan ties kuinka kauan vielä, koska tappelu myyjän kanssa on vasta alussa. Lämpöilyä on jatkuvasti ja poskiontelot ovat melkein kokoajan tulehdustilassa. Itselle iski myös yllättäen keuhkokuume nyt talvella, olin jo melko heikossa kunnossa kun passittivat osastolle. Sitten kun itse paranin, niin mies sairastu keuhkokuumeeseen. Tähän sairasteluun olemme jo niin tottuneet, että se alkaa tuntumaan jo ihan normaalilta. Vaikea edes kuvitella että joskus voisi olla edes kuukauden terveenä yhteen menoon.Kuullostaa hirveältä, että joudutte edelleen olemaan siinä hometalossa,vaikka on todella pahoja oireita. Eikö ole mitään mahdollisuutta saada vaikka yhtä "puhdasta" huonetta jostain. Me jouduimme muuttamaan ja olemme nyt patjamajoituksessa, huonekaluina vain 2 tuolia, kun emme uskaltaneet ottaa muita vanhasta asunnosta. Olin yhden päivän homeasunnossa pakkaamassa ja järjestelemässä ja lämpö nousi heti seuraavana päivänä. Samalla toimme joitakin huonekaluja ja jouduimme viemään ne varastoon takaisin, kun ei voi olla varma mistä lämpö tällä hetkellä johtui.
Tuntuu, että menee hermot tässä kyttäämisessä, kun ei tiedä mistä mikin johtuu. Eniten tietysti harmittaa, että terveys on ehkä mennyt, mutta myös se, että joutuu luopumaan omista vanhoista esineistä ja huonekaluista. Valokuvatkin pitää haudata varastoon. - voi pelastaa
sadiella kirjoitti:
Kuullostaa hirveältä, että joudutte edelleen olemaan siinä hometalossa,vaikka on todella pahoja oireita. Eikö ole mitään mahdollisuutta saada vaikka yhtä "puhdasta" huonetta jostain. Me jouduimme muuttamaan ja olemme nyt patjamajoituksessa, huonekaluina vain 2 tuolia, kun emme uskaltaneet ottaa muita vanhasta asunnosta. Olin yhden päivän homeasunnossa pakkaamassa ja järjestelemässä ja lämpö nousi heti seuraavana päivänä. Samalla toimme joitakin huonekaluja ja jouduimme viemään ne varastoon takaisin, kun ei voi olla varma mistä lämpö tällä hetkellä johtui.
Tuntuu, että menee hermot tässä kyttäämisessä, kun ei tiedä mistä mikin johtuu. Eniten tietysti harmittaa, että terveys on ehkä mennyt, mutta myös se, että joutuu luopumaan omista vanhoista esineistä ja huonekaluista. Valokuvatkin pitää haudata varastoon.Kun jossain vaiheessa pääsette tilanteeseen, jossa oireilua ei enää ole, testatkaa ne valokuvat. Eli tuotte asuntoon vaikka yhden kuvan ja pöllyttelette sitä nenän edessä. Jos tuntuu, että kuvat olisivat pilalla, viekää ainakin kaikkein rakkaimmat valokuvausliikkeeseen ja pyytäkää tekemään niistä kopiot. Vanhat sitten pesään ja uudet kotiin.
- Kenkura
tipsu-76 kirjoitti:
Moikka!
Mulla on myös hometalo ja joudun tässä asumaan ties kuinka kauan vielä, koska tappelu myyjän kanssa on vasta alussa. Lämpöilyä on jatkuvasti ja poskiontelot ovat melkein kokoajan tulehdustilassa. Itselle iski myös yllättäen keuhkokuume nyt talvella, olin jo melko heikossa kunnossa kun passittivat osastolle. Sitten kun itse paranin, niin mies sairastu keuhkokuumeeseen. Tähän sairasteluun olemme jo niin tottuneet, että se alkaa tuntumaan jo ihan normaalilta. Vaikea edes kuvitella että joskus voisi olla edes kuukauden terveenä yhteen menoon.Pitäkää ikkunoita auki. Eihän se homekämppää paranna, mutta on paljon parempi keino laimentaa ilmassa liikkuviä ärsykkeitä kuin koneellinen ilmastointi tai ilmanpuhdistimet. Ennen kuin pääsimme pois omasta "homeloukusta" aloin pitämään ikkunoita auki aina, kun olimme kotona. Mieluiten vielä eri puolelta asuntoa siten, että saa läpivedon päälle, mutta lähinnä kuitenkin niistä huoneista joissa oleskelimme. Sängyn siirsin tuuletusikkunan alle ja muutenkin yritin oleskella lähellä avoimia ikkunoita. Tällä keinolla oireiluni (ja lasteni oireilu) väheni jo ennen muuttoa. Talvipakkasilla tietysti vähän harmittaa pitää niitä ikkunoita auki, eikä niitä niin isollaan pysty pitämäänkään, mutta villapaitaa ja villasukkia päälle. Ja kylmillä ilmoilla pyrin aukomaan ja sulkemaan eri huoneista vuorotellen, siis ei yhtä ikkunaa tuntikausia yhteenmenoon auki. Yleensäkin nykyaikana on totuttu ehkä vähän turhankin lämpimiin talviajan sisälämpötiloihin, jolloin myös sisäilman kuivuus ja isot lämpötilaerot pintojen välillä alkavat tulla ongelmiksi.
Tämä ikkunoiden aukominen on hyvä keino sitten vielä muutonkin jälkeen. Olen itse valmis lähtemään melkein minne tahansa vieraaseenkin paikkaan, jossa vain saan/voin pitää siellä ikkunoita auki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 17913494
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1585483Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454920Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1493709Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska402843Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1282042Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1191783Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3721697Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121560Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1371515